بیوگرافی دنزل واشنگتن + حقایق جالب درباره Denzel Washington

بیوگرافی دنزل واشنگتن
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دنزل واشنگتن نماد سینمای آمریکاست. از زمان اولین بازیگری خود در سال 1977، او در بیش از 50 فیلم ظاهر شده است و در این مقاله قصد داریم بگوییم دنزل واشنگتن کیست و زندگی نامه دنزل واشنگتن را مرور کنیم.

این ستاره پرافتخار هالیوودی در اوایل حضورش در سینما، با ارائه بازی‌های قدرتمند در فیلم‌هایی مانند Glory، فیلم Malcolm X، فیلم Training Day و Fences، تماشاگران را شگفت‌زده کرد. او همچنین برنده جوایز اسکار و گلدن گلوب شده است. اما دنزل شخصیت فرهیخته و قابل ستایشی دارد که باعث شده حتی بیشتر از بازی در فیلم‌هایش بخاطر خود واقعی‌اش مورد توجه قرار گیرد. در این مقاله از پلازا بیوگرافی دنزل واشنگتن یکی از بزرگترین بازیگران سیاه پوست در تاریخ آمریکا، گام‌های اشتباه و موفقیت‌هایش را بررسی می‌کنیم.

در ویدیوی زیر می‌توانید یکی از مصاحبه‌های دنزل واشنگتن با زیرنویس فارسی را تماشا کنید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

زندگی نامه دنزل واشنگتن

دنزل واشنگتن (Denzel Washington) متولد 28 دسامبر 1954 (7 دی ماه 1333) و محل تولد دنزل واشنگتن مانت ورنون در نزدیکی نیویورک آمریکا است. دنزل واشنگتن در یک خانواده بسیار مذهبی بزرگ شد. در واقع پدرش کشیش پنطیکاستی بود. پدر دنزل در سال 1991 در 90 سالگی درگذشت. از سوی دیگر، مادر دنزل یک آرایشگر و صاحب چندین مغازه زیبایی بود. والدین دنزل زمانی که او نوجوان بود از هم جدا شدند. دنزل دو خواهر و برادر دارد، خواهرش لوریس واشنگتن و برادرش دیوید واشنگتن. اطلاعات کمی در مورد خواهر و برادر دنزل وجود دارد زیرا آنها می‌خواستند از توجه عمومی دور بمانند.

زمانی که والدین دنزل از هم جدا شدند، او به فردی سرکش و بی انضباط تبدیل شد و اغلب در مدرسه با بچه‌های دیگر دعوا می‌کرد. این رفتارهای او مادرش را مجبور کرد تا دنزل را به مدرسه شبانه‌روزی نظامی اوکلند بفرستد تا او را سربه‌راه کند. این تصمیم به شکل‌گیری آینده او کمک کرد و او را از دردسرهای بعدی دور نگه داشت. دنزل می‌گوید که برای همیشه از مادرش به خاطر این تصمیم متحول کننده سپاسگزار است، زیرا اکثر مردانی که با آن‌ها معاشرت می‌کرد معتاد به مواد مخدر شدند یا درگیر جنایت بودند.

دنزل در سال 2010 طی مصاحبه با PopEater گفت:

من برای دکتر شدن به کالج رفتم. و خیلی اتفاقی در یک کلاس بازیگری شرکت کردم چون شنیده بودم که می‌توان به راحتی نمره خوبی را در آن کسب کرد و من فقط دوست داشتم به راحتی نمرات خوب بگیرم. این هنوز هم درست است!

از شوخی که بگذریم، آن یک کلاس زندگی دنزل واشنگتن را تغییر داد. او پس از یک مدت کناره‌گیری از دانشگاه، در سال 1977 از دانشگاه فوردهام با مدرک لیسانس درام و روزنامه نگاری فارغ‌التحصیل شد. در همان سال و سر فیلمبرداری فیلمی زندگی‌نامه‌ای درباره ویلما رودولف، دونده مدال طلای المپیک درحالی که هردو نقشی فرعی داشتند با همسرش پائولتا آشنا شد. و این زوج هنرمند و دوست‌داشتنی دارای 4 فرزند هستند.

14 نکته جالب درباره دنزل واشنگتن که باید بدانید

زندگی شخصی Denzel Washington

1. دنزل واشنگتن برنده 2 جایزه اسکار شده است

او در سال 1989 برای بازی در فیلم جنگی و درام Glory برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. او در نقش تریپ، یک برده سابق، ایفای نقش کرد و شخصیتی سرکش را به تصویر کشید. در سال 2001، او جایزه آکادمی بهترین بازیگر مرد را برای بازی در فیلم جنایی Training Day دریافت کرد. او در نقش کارآگاه آلونزو هاریس، یک افسر مجری قانون فاسد بازی کرد. این نقش او را به یکی از بزرگترین شرورهای تاریخ و شاید حتی جذاب‌ترین نقش منفی تبدیل کرد.

در حال حاضر، واشنگتن دارای 9 نامزدی اسکار است؛ هشت مورد برای بازیگری، و یک مورد برای بهترین فیلم برای اقتباس او از حصارهای آگوست ویلسون، که او تهیه کننده، کارگردان و بازیگر در آن بود. از این 9 نامزدی، واشنگتن دو بار برنده شده است و این امر دنزل واشنگتن را با افرادی مانند رابرت دنیرو (Robert De Niro)، جک نیکلسون (Jack Nicholson)، جک لمون (Jack Lemmon) و جین هکمن (Gene Hackman) در لیگ قرار می‌دهد.

2. برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد شده است

در سال 2000، این بازیگر با استعداد برای بازی در فیلم طوفان (The Hurricane) برنده جایزه گلدن گلوب شد. انجام این شاهکار او را تبدیل به دومین بازیگر سیاه پوستی کرد که پس از سیدنی پواتیه (Sidney Poitier)، اولین نامزد آفریقایی-آمریکایی و برنده جایزه گلدن گلوب در سال 1964، برنده این جایزه شد.

3. در سال 1996 به عنوان جذاب ترین مرد روی کره زمین انتخاب شد

اگر زندگینامه دنزل واشنگتن را دنبال کرده باشید باید بدانید که در سال 1996، دنزل واشنگتن توسط مجله People به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده انتخاب شد. او فقط 41 سال سن داشت و اولین ستاره سیاه پوستی بود که به عنوان جذاب‌ترین مرد زنده انتخاب شد. دنزل یکی از بهترین بازیگران دوران خود بود. زمانی که در سال 1996 تاج «جذاب‌ترین ترین مرد» را بر سر گذاشت، سد نژادی را شکست.

4. او با همسرش پائولتا سر صحنه یک فیلم آشنا شد

همسر دنزل واشنگتن

هنگام فیلمبرداری فیلم تلویزیونی ویلما در سال 1977، دنزل با عشق زندگی خود، پائولتا پیرسون (Pauletta Pearson)، آشنا شد. آن دو در 25 ژوئن 1983 با هم ازدواج کردند. با این حال، او دو بار قبل از پذیرفتن پیشنهاد سوم، پیشنهاد ازدواج او را رد کرد. پائولتا، همسر دنزل واشنگتن با تایید یکی از باورنکردنی‌ترین حقایق در مورد زندگی شخصی Denzel Washington، به Access Hollywood گفت که دو بار پیشنهاد ازدواج دنزل را رد کرد و در نهایت بله گفت. آن‌ها بیش از 35 سال است که ازدواج کرده‌اند و چهار فرزند دارند.

5. دنزل بیشتر بدلکاری ها را خودش انجام می دهد

اکثر بازیگران هالیوود دارای بدلکاری هستند که به‌جای آن‌ها صحنه‌های خطرناک را اجرا می‌کنند. اما وقتی نوبت به لیست فیلمهای دنزل واشنگتن می‌رسد، خواهید دید که او ترجیح داده تا بیشتر مواقع بدلکاری را به تنهایی انجام دهد. نمونه‌ای از آن زمانی است که او در فیلم The Book of Eli که در سال 2010 منتشر شد بازی کرد. دنزل بیشتر صحنه‌های مبارزه را خودش اجرا کرد. او حتی اعتراف کرد که از شرکت در صحنه‌ها لذت می‌برد و برایش هیجان‌انگیز است. این یکی دیگر از حقایق در مورد دنزل واشنگتن است که نشان می‌دهد او چقدر سخت کوش است و اشتیاق او به بازیگری را نمایان می‌سازد.

6. فردی بسیار خیر و انسان دوست است

اگر بخواهیم بیشتر درباره ی دنزل واشنگتن برایتان بگوییم، خوب است بدانید دنزل و همسرش، پائولتا واشنگتن، برنامه‌های جمع‌آوری کمک‌های مالی موفقی را راه‌اندازی کرده‌اند. یک مثال عالی از این موضوع زمانی است که او یک میلیون دلار به صندوق فرزندان نلسون ماندلا به عنوان یکی از بنیان‌گذاران مادام‌العمر اهدا کرد. او همچنین یک میلیون دلار به کالج ویلی اهدا کرد. این پول برای ایجاد مجدد تیم مناظره کالج بود. دانشگاه سابق او، دانشگاه فوردهام نیز 2.25 میلیون دلار از این بازیگر برنده جایزه دریافت کرد. بخشی از پول برای ایجاد یک برنامه بورسیه تحصیلی برای اقلیت‌هایی که در مقطع کارشناسی در رشته تئاتر در دانشگاه تحصیل می‌کردند، ذخیره شد.

7. دنزل واشنگتن نویسنده است

او کتابی به‌نام دستی برای راهنمایی من (A Hand to Guide Me) نوشت؛ داستانی درباره مربیانی که او را به سوی موفقیت راهنمایی کردند. این کتاب حاوی داستان‌های بیش از 70 شخصیت عمومی آمریکایی در زمینه‌های مختلف مانند ورزش، تجارت و سیاست است. بخشی از فروش این کتاب به باشگاه‌های پسران و دختران آمریکا اهدا شد.

8. در اولین تست بازیگری خود در تئاتر برادوی شکست خورد

وقتی دنزل برای اولین بار برای یک نمایش موزیکال برادوی تست داد، شکست خورد زیرا نمی‌توانست بخواند و سبک بازیگری او در آن زمان برای تئاتر مناسب نبود. او حتی از تجربه ناخوشایندی که در سخنرانی معروف خود در دانشگاه پنسیلوانیا ایراد کرد صحبت کرد و از آن استفاده کرد تا مردم را تشویق کند که هرگز از دنبال کردن رویاهای خود دست نکشند حتی زمانی که با شکست مواجه می‌شوند. دنزل اولین بازی خود را در برادوی در سال 1988 با بازی در مات‌ها انجام داد. در سال 2010 در درام برادوی به نام حصارها بازی کرد و نقش تروی ماکسسون را به تصویر کشید.

9. از بوسیدن جولیا رابرتز خودداری کرد

ثروت دنزل واشنگتن

در حین فیلمبرداری فیلم پرونده پلیکان (The Pelican Brief)، دنزل واشنگتن صحنه‌هایی را که قرار بود جولیا رابرتز (Julia Roberts) بازیگر همکارش را ببوسد حذف کرد. جولیا رابرتز زمانی که نیوز ویک از او پرسید که آیا هنگام فیلمبرداری فیلم The Pelican Brief قرار است دنزل را ببوسد، این ادعا را تأیید کرد. او در پاسخ گفت که می‌خواهد او را ببوسد، اما دنزل پیشنهاد کرد که صحنه‌ها قطع شود.

این اولین بار نبود که دنزل واشنگتن صحنه‌ای از بوسیدن او با یک زن سفیدپوست را حذف می‌کرد. ظاهراً صحنه بوسیدن او با بازیگر همکار میمی راجرز (Mimi Rogers) نیز به دلیل ترس از واکنش منفی زنان در جامعه سیاه پوست حذف شده بود. با این حال، دنزل واشنگتن و جولیا رابرتز در نهایت وقتی اسکار بهترین بازیگر مرد را در سال 2002 به او داده شد، روی صحنه بوسه مشترکی با هم داشتند.

10. او از نپذیرفتن نقش کارآگاه دیوید میلز در Se7en پشیمان است

به دنزل واشنگتن نقش دیوید میلز در فیلم پلیسی Se7en پیشنهاد شد اما آن را رد کرد. این نقش به برد پیت (Brad Pitt) داده شد که در کنار مورگان فریمن (Morgan Freeman) برنده جایزه آکادمی بازی کرد و یکی از موفق‌ترین فیلم‌های زمان خودش شد. دنزل بعداً به گریو اعتراف کرد که تصمیم برای رد پیشنهاد اشتباه بوده است.

11. آموزش رزمی دیده است

درباره ی دنزل واشنگتن

دنزل واشنگتن در حالی که برای بازی در فیلم شجاعت در زیر آتش (Courage Under Fire) آماده می‌شد، در مرکز آموزش ملی در فورت ایروین آموزش‌های فشرده‌ای دید. این آموزش به او بینش‌های زیادی داد و او در ادامه، بازی بسیار واقع گرایانه‌ای در فیلم ارائه داد.

12. دنزل واشنگتن چهار فرزند دارد

محل تولد دنزل واشنگتن

دنزل چهار فرزند دارد که در حال حاضر خود را در صنعت سینما تثبیت می‌کنند. جان دیوید واشنگتن (John David Washington) فرزند اول او یک بازیکن سابق فوتبال آمریکایی است. او همچنین بازیگر و تهیه کننده است و در یک فیلم نامزد اسکار به نام BlaKkKlansman بازی کرده است. آخرین پروژه او فیلم اکشن و هیجان انگیز Tenet است که در آن نقش اصلی را بازی می‌کند. فرزند دوم اولیویا واشنگتن (Olivia Washington) نیز بازیگر است و تاکنون در سه فیلم بازی کرده است. دنزل واشنگتن همچنین دارای دوقلوهایی به نام‌های مالکوم و کتیا است که فعالیت‌های نمایشی خود را نیز آغاز کرده‌اند.

هر دو دختر دنزل و پائولتا و پسر اولشان وارد صنعت سینما شده‌اند. کتیا واشنگتن تهیه‌کننده‌ای است که روی فیلم پدرش حصارها کار کرد، سپس به تولید درام‌هایی مانند بخشی از یک زن (Pieces of a Woman) و مالکوم و ماری (Malcolm & Marie) پرداخت که برادرش نقش اصلی را بازی می‌کرد. اولیویا واشنگتن در سال 2013 در فیلم The Butler به کارگردانی لی دنیلز برای اولین بار در سینما ظاهر شد. از آن زمان، او در مجموعه‌ای از برنامه‌های تلویزیونی، از جمله مدوف، آقای ربات، و او باید آن‌را داشته باشد، ظاهر شد. در سال 2021، اولیویا در فیلم جنایی The Little Things به پدرش پیوست.

13. دارای مدرک لیسانس در درام و روزنامه نگاری

پس از اتمام دبیرستان، دنزل به دانشگاه فوردهام در برانکس، نیویورک پیوست. او ابتدا به تحصیل در رشته زیست شناسی پرداخت اما بعداً به علوم سیاسی روی آورد. او تصمیمی نداشت که کدام رشته را دنبال کند و بیشتر وقت خود را صرف بازی بسکتبال کرد قبل از اینکه تصمیم بگیرد یک استراحت کوتاه از تحصیلش بگیرد.

پس از مدتی به تحصیل در رشته هنر در پردیس مرکز لینکلن روی آورد. دنزل واشنگتن سرانجام در سال 1977 با لیسانس هنر در رشته نمایش و روزنامه نگاری فارغ‌التحصیل شد. سپس برای تحصیل بازیگری به تئاتر کنسرواتوار آمریکایی در سانفرانسیسکو، کالیفرنیا پیوست و بعداً به نیویورک بازگشت تا سفر خود را به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای آغاز کند.

14. ثروت دنزل واشنگتن تقریباً 250 میلیون دلار است

زندگی نامه دنزل واشنگتن

دنزل واشنگتن یکی از ثروتمندترین بازیگران هالیوود روی کره زمین است. ثروت هنگفت او از این واقعیت ناشی می‌شود که او نزدیک به چهار دهه در صنعت سینما بوده است. او به طور متوسط ​​سالانه 60 تا 80 میلیون دلار حقوق می‌گیرد. دنزل با بازی در فیلم علمی تخیلی (Virtuosity) حدود 7.5 میلیون دلار به دست آورد و مجموعاً 24 میلیون دلار در فیلم محاصره (Siege) و فیلم Training Day در سال 2001 به دست آورد.

بهترین فیلم های دنزل واشنگتون

در جدول زیر می‌توانید لیستی از چند فیلم برتر دنزل واشنگتون را مشاهده کنید.

نام فیلمسال ساختامتیاز IMDb
Glory19897.8
Ricochet19916.2
Philadelphia19937.7
Crimson Tide19957.3
The Hurricane19997.6
Remember the Titans20007.8
Training Day20017.7
Out of Time20036.5
The Manchurian Candidate20046.6
Man on Fire20047.7
Inside Man20067.6
The Great Debaters20077.5
American Gangster20077.8
The Taking of Pelham 12320096.4
Unstoppable20106.8
The Book of Eli20106.9
Flight20127.3
2 Guns20136.7
The Equalizer20147.2
Fences20167.2
The Tragedy of Macbeth20217.4

سخن آخر

با زندگینامه دنزل واشنگتن بازیگر پرآوازه و فرهیخته هالیوود همراهتان بودیم و کمی درباره زندگی خصوصی دنزل واشنگتن و ماجراهایی که طی کرد تا به بازیگری پرافتخار و فردی مورد احترام تبدیل شود برایتان گفتیم. ممنون که با زندگی نامه دنزل واشنگتن همراه ما بودید. اگر حقیقت جالب دیگری درباره این بازیگر توانمند آمریکایی می‌دانید، با ما و دیگر مخاطبان پلازا در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402