5 نکته مهم برای تجربه بهتر در بازی کردن با لپ تاپ

GamingLaptop / لپ تاپ گیمینگ
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

از آنجایی که بازی کردن در لپ تاپ دارای محدودیت‌های مختلفی است، در این آموزش نکاتی برای داشتن تجربه بهتر در بازی کردن با لپ‌تاپ‌ها بیان خواهد شد.

بازی در لپ‌تاپ هرگز لذت کامل را به بازیکن منتقل نمی‌کند (حداقل در مقایسه با زمانی که بازی اکشن مورد علاقه خود را روی کامپیوتر رومیزی انجام می‌دهید). سازوکار اجتناب ناپذیری برای ساخت قطعات یک نوت بوک که نسبتا کوچک ساخته می‌شوند وجود دارد تا اطمینان حاصل شود که لپ تاپ بیش از حد گرم نشود، اما این مسائل به این معنی نیست که بازی در یک نوت بوک ارزشمند نیست.

از طرفی دیگر جدای از این مسائل، استفاده از نوت بوک تنها راه بازی و لذت شما از گیم‌های کامپیوتری در خارج از خانه یا شاید در یک سفر قطار طولانی و خسته‌کننده است. و قطعا راه‌هایی برای ایجاد تجربه بهتر بازی با لپ‌تاپ وجود دارد که در این آموزش می‌خواهیم راجع به آن‌ها صحبت کنیم.

Laptop Game / بازی لپ تاپ

نکات مهم در بازی با لپ تاپ که باید بدانید


1. فراتر نروید


بهتر است بازی‌هایی را خریداری کنید که مشخصات سخت افزاری کم‌تری نسبت به رایانه‌های معمولی طلب می‌کنند، یعنی بازی‌هایی که در یک نوت بوک معمولی (به ویژه یک لپ‌تاپ ارزان‌تر یا از نظر سخت افزاری پایین‌تر) اجرا می‌شوند و این یعنی بازی‌هایی با گرافیک ضعیف‌تر و گاها خسته کننده.

این به آن معنا نیست که شما باید بازی‌های خسته کننده‌ی بسیار قدیمی را استفاده کنید؛ برای مثال می‌توانید برخی از تلاش‌های بزرگ انسانی معاصر که نیازی به CPU یا GPU قدرتمند نیز ندارند مانند Cuphead (تصویر بالا) یا Park Thimbleweed و برخی از بازی‌های کلاسیک که هنوز هم بسیار پر‌مخاطب هستند استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید سیمز 4 را (که دارای حالت لپ تاپ برای اجرای بازی ها متناسب با سخت افزار های لپ‌تاپی است) امتحان کنید.

 


2. تنظیم رزولوشن صفحه نمایش


برای رسیدن به بهترین کارایی در سیستم، به ویژه زمانی که علاقه زیادی به بازی داشته باشید، بهترین ایده این است که رزولوشن صفحه نمایش را کم کنیم. رزولوشن صفحه نمایش را تا می‌توانید بدون این که به کیفیت آسیب قابل توجهی بزند، کاهش دهید. این کار را نسبت به تحمل خود نسبت به گرافیک بازی انجام دهید. همچنین، تنظیمات پیشرفته گرافیکی بازی را ببینید و جزئیات گرافیکی را غیر فعال کنید. مطمئن شوید که تمام گزینه‌های فانتزی مثل Anti-Aliasing، سایه‌های همراه با جزئیات، اثرات موج و آب و … را غیر‌فعال کرده‌‌اید.

Display Resolution / رزولوشن صفحه نمایش

 


3. همه چیز را منظم نگه دارید


با گذشت زمان و نصب بازی‌ها و نرم افزار‌های بیشتر، لپ‌تاپ شما (یا در واقع هر رایانه‌ای) به آرامی زوائد زیادی را به وجود می‌آورد که باعث می‌شود دستگاه بسیار کند شود. شما می‌توانید با استفاده از Disk Cleanup فایل‌ها را مرتب کرده و زوائد را حذف کنید تا بدین ترتیب سرعت ویندوز لپ تاب افزایش یابد (به سادگی در کورتانا تایپ کنید Disk Cleanup یا در نوار جستجو در کنار دکمه Start در ویندوز 10 تایپ کنید و روی نماد جستجو کلیک کنید تا جستجو را آغاز کند). ممکن است ترجیح دهید از یک ابزار رایگان مانند CCleaner یا مشابه آن استفاده کنید.

اطمینان حاصل کنید که شما از شر هر برنامه یا سرویس دیگری که در هنگام بازی در حال اجراست و شما نیازی به آن ندارید خلاص شوید، زیرا در غیر اینصورت منابعی را صرف این برنامه‌های بی‌مصرف می‌کنید که می توانستید صرف بازی کنید. تمام برنامه‌های در حال اجرا را ببندید و همچنین می‌توانید به Task‌Manager نگاه کنید (Ctrl-Alt-Delete را با هم فشار دهید، سپس روی Task Manager کلیک کنید) می‌توانید برای دیدن برنامه‌هایی که از پردازنده، حافظه و فضای دیسک بیشتری استفاده می‌کنند، از این قسمت کمک بگیرید. همچنین ممکن است فرایندهای پس زمینه را متوقف کنید، اما مراقب باشید که تسک‌هایی را که برای عملکرد ویندوز ضروری است غیر فعال نکنید (اگر مطمئن نیستید این کار را انجام ندهید).

در نهایت، همچنان توصیه می‌شود مطمئن شوید که درایور‌های سخت افزار لپ تاپ شما، به ویژه درایورهای گرافیکی، به روز هستند. این موضوع واقعا مهم است و می تواند تفاوت زیادی را در عملکرد برخی از بازی‌ها ایجاد کند، البته در صورتی که کارت گرافیک شما جدا بوده و آنبورد نباشد.


4. از گیم پد استفاده کنید


به جای آنکه بازی‌های رایانه‌ای را با کیبورد و موس اجرا کنید مخصوصا زمانی که فضایتان بسیار کم است مثلا روی میز کوچک واگن قطار. یک گیم پد کنسولی تهیه کنید (یا اگر کنسول بازی دارید از گیم پد آن استفاده کنید) چراکه بسیاری از بازی‌ها به وسیله گیم پد تجربه بی‌نظیری به کاربران می‌دهند.

Joystick / جوی استیک

کنترلر کنسول ایکس باکس وان شرکت مایکروسافت، بدون شک به طور کامل در ویندوز پشتیبانی می‌شود و بهترین انتخاب در این زمینه است، هرچند کنترلر پلی استیشن 4 هم مشکلی نداشته و به خوبی کار می‌کند.

 


5.یک ایده جالب


علاوه بر اینکه بازی‌ها تمامی قطعات را تحت فشار قرار می‌دهند، آن‌ها مصرف باتری را نیز شدیدا تحت تاثیر قرار می‌دهند و هنگامی که باتری‌تان ناگهان تمام شود، بازی تمام شده است و شما باخته‌اید. یکی از راه‌های ساده برای کمک به صرفه‌جویی در انرژی این است که روشنایی صفحه نمایش را تا آنجا که می‌توانید و به لذت بازیتان صدمه وارد نشود، کاهش دهید.

از طرفی مطمئن شوید که برنامه مصرف انرژی (Control Panel > Hardware and Sound > Power Options) بر روی Balanced تنظیم شده باشد نه High performance زیرا در غیر این‌صورت منابع سخت افزاری، بی‌دلیل مصرف شده و مصرف باتری را افزایش می‌دهد. فراموش نکنید که شما می‌توانید شارژرهای قابل حمل باتری را برای نوت بوک‌ها خریداری کنید تا شارژدهی بیشتری به شما بدهد.

 

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
رضا
.
09 آبان 1399، 03:08
پاسخ
0
0
با سلام . یک سوال داشتم من در لب تاب کال اف دیوتی بازی میکنم اما مشکلم اینه که وقتی دکمه ای رو مانند w و یا s برای حرکت نگه می دارم و میخوام مکان موس یا نشونه گیری رو عوض کنم جابجا نمیشه و اول باید به ایستم بعد نشونه گیری کنم در بازی هایی مثل gta و بتلفیلد امتحان کردم ولی هنگام حرکت مکان نشونه گیری عوض نمیشه لطفا کمک کنید
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402