فکت های سریال گیم اف ترونز ؛ 30 مورد از حقایق سریال بازی تاج و تخت

فکت های سریال گات
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال بازی تاج و تخت که تقریبا سه سال است از پایان آن می‌گذرد، جز بزرگ‌ترین پروژه‌های سریالی جهان و یکی از سریال‌های پربیننده تاریخ محسوب می‌شد. چیزی که می‌دانیم داستان آن است و چیزی که نمی‌دانیم حقایق سریال گات! با ما همراه باشید تا حقایق سریال گیم آو ترونز را برای شما بازگو کنیم.

سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) سریالی در ژانر درام و فانتزی است که بین سال‌های 2011 تا 2019 از شبکه HBO پخش می‌شد. سازندگان این سریال دیوید بنیاف (David Benioff) و دی. بی. وایس (D. B. Weiss) هستند. این سریال اقتباسی از رمان نغمه آتش و یخ نوشته جورج آر. آر مارتین (George R. R. Martin) است. سریال گیم آو ترونز رکورددار تعداد بیننده در شبکه HBO است و در کشورهای مختلف طرفداران بسیاری دارد. این سریال در زمان پخش موفق شد 738 نامزدی و 269 برد در جشنواره‌های مختلف را به نام خود کند. منتقدین نیز در نقد سریال گیم آف ترونز نظرات بسیاری داشته و اکثرا از آن استقبال کرده‌اند. سریال بازی تاج و تخت در مجموع 73 قسمت دارد و در 8 فصل منتشر شد که در لیست بهترین سریال های خارجی دنیا قرار دارد.

در ویدئو زیر مصاحبه با نویسندگان سریال گیم آو ترونز با دوبله فارسی را مشاهده می‌کنید.

اکنون که پخش این مجموعه به اتمام رسیده است، قصد داریم شما را با برخی رازهای سریال بازی تاج و تخت آشنا کنیم. این سریال طولانی و پرحاشیه واکنش‌های بسیاری را برانگیخت، از وجود گاف‌های عجیب در برخی پلان‌ها تا ضعف شدید نویسندگان در پیش‌برد داستان سریال گیم اف ترونز در فصل هشتم. در این مطلب ما صرفا به بررسی فکت های سریال گات می‌پردازیم و اگر دوست دارید جواب سوال های بی جواب گیم اف ترونز را بفهمید، به این مطلب از پلازا مراجعه کنید.

فهرست مطالب

25. امیلیا کلارک در روز های اول صحنه فیلم برداری را شکنجگاه خود می دانست

حقایق سریال گیم آو ترونز

درحالی‌که دنیای فانتزی جورج مارتین به‌اندازه کافی بزرگ و وسیع است که یک کتابخانه کوچک را پر کند، اما دانستن نکات جالبی که در ادامه بیان می‌کنیم، نیازی به تحقیق و مطالعه نیاز ندارد و قابل هضم‌تر است. مقاله راز های گیم اف ترونز می‌تواند در درک بهتر داستان‌های پشت پرده این مجموعه فوق‌العاده پرطرفدار، کمک بسزایی کند. برای آشنایی با اطلاعات مربوط به قسمت‌های فصل 8 سریال، می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

1. حقایق سریال گیم آو ترونز: حضور جورج مارتین در سریال گیم آو ترونز

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / راز های گیم اف ترونز / جورج آر آر مارتین

حقایق سریال سریال گات را با حقیقت جالبی در مورد نویسنده رمان نغمه آتش و یخ آغاز می‌کنیم. در نسخه اورجینال و پخش نشده اپیزود پایلوت سریال، جورج مارتین (George Martin)، خالق کتاب و سریال، حضور کوتاهی داشته است که نقش نجیب‌زاده پنتوسی را ایفا کرده بود. متأسفانه این سکانس در نسخه نهایی پایلوت حذف شد که به طور قابل‌توجهی با نسخه اورجینال تفاوت داشت. او دیگر هرگز در این مجموعه شبکه اچ بی او (HBO) حضور نیافت. قابل ذکر است که او حضور کوتاهی در یک فیلم کوتاه داشت که پارودی (نقض و تقلید طنزگونه) سریال Game of Thrones بود و در این فیلم کوتاه مضحک، او صراحتاً سبک نوشتاری و کند نویسی‌اش را مورد انتقاد قرار می‌دهد.

2. حقایق سریال گیم آو ترونز: تعداد کشته‌شدگان سریال، از راز های گیم اف ترونز

از دیگر رازهای سریال بازی تاج و تخت تعداد کشته شدگان آن است. یک کلیپ در یوتیوب توسط طرفداران Game of Thrones (بازی تاج و تخت) ساخته شده بود که در این کلیپ، اشاره کرده بود که حدود 150 هزار نفر در طول هفت فصل اول، کشته‌شده‌اند. آمار این میزان رقم بر اساس تعداد کشته شدگان در نبردها و مرگ شخصیت‌های فرعی و اصلی در طول خط داستانی سریال گرفته شده است. جالب است بدانید که سکانس‌های مربوط به جنگ Battle of Blackwater Bay و Battle of Wall و Hardhome، بیشترین کشته را داشته‌اند. همچنین آمار نشان می‌دهد فقط در فصل هشتم سریال حدود 3523 نفر کشته شده‌اند.

3. حقایق سریال گیم آو ترونز: بیشتر شبیه بین باش!

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / فکت های سریال گات / ند استارک

یکی دیگر از حقایق سریال گیم آو ترونز انتخاب بازیگر برای نقش استارک است. جای تعجب نیست اما از خیلی از بازیگرانی که برای ایفای نقش‌های استارک تست بازیگری دادند، خواسته می‌شد تا مثل شان بین (Sean Bean)، بازیگر نقش ند استارک، صحبت کنند. طبق یکی از مصاحبه‌ها، زمانی که سازندگان سریال از شان بین پرسیدند که آیا او می‌تواند با یک لهجه دیگر صحبت کند، بین صراحتاً جواب «نه» داد. کیت هرینگتون (Kit Herington)، بازیگر نقش جان اسنو، در واقع یکی از بازیگرانی بود که توسط شان بین تعلیم دیده بود که مثل وی صحبت کند. جالب است بدانید که از هیچ کدام از بازیگران زنی که نقش اعضای خانواده استارک را بازی می‌کردند، خواسته نشده بود تا لهجه‌ی شان بین را تقلید کنند.

4. حقایق سریال سریال گات: سرِ ند، از حاشیه های گیم اف ترونز

یکی از رازهای سریال بازی تاج و تخت که نمی‌توان به قطع گفت ترسناک است یا عجیب، بازی کردن با سر قطع شده ند استارک است. در طی فیلم‌برداری قسمت پایانی فصل نخست، شان بین و سایر بازیگران با سر ند استارک فوتبال بازی کردند. در طی بحثی در شبکه اجتماعی Reddit بین طرفداران و شان بین پس از پخش اپیزود پایانی فصل نخست، بین اعتراف کرد که بازیگران با سر قطع شده استارک کمی تفریح کردند. وقتی از وی پرسیده شد که آیا برایتان عجیب نبود که سر قطع‌شده‌تان را در صحنه می‌دیدید؟ او در جواب گفت: «آره. یه مقداری عجیب و ترسناک بود. باهاش مثل توپ فوتبال بازی کردیم.»

5. حقایق سریال گیم آو ترونز: سرقت از خانه

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / صحبت های بازیگران گیم اف ترونز / خانواده باراتیون

آیا می‌دانستید که پرچم و ارزش‌های خاندان براتیون (Baratheon House) از یک‌ خاندان دیگر ربوده شده است؟ بر اساس داستان‌های Game of Thrones، شخصی به نام اوریس براتیون قلعه استورم اندز (Storm’s End) را از خاندان دوراندن (House Durrandon) در قرن‌های گذشته تصاحب می‌کند. اوریس حتی نشان و شعار این خاندان را هم تصاحب می‌کند. این مورد نیز یکی از حقایق سریال گات است که در طول سریال اشاره‌ای به آن نمی‌شود.

6. حقایق سریال گیم آو ترونز: لی لی دروغگو

لی لی الن (Lily Allen)، خواننده بریتانیایی در واقع در مورد رد کردن پیشنهاد بازی در نقش در «یارا گری جوی» (Yara GreyJoy)، دروغ گفته است. برادر او، آلفی الن (Alfie Allen) نقش «تیان گری جوی» (Theon Greyjoy) را ایفا کرده است و لیلی اظهار می‌کند که پیشنهاد بازی در نقش خواهر تیان یعنی یارا را از سوی سازندگان دریافت کرده بود اما این پیشنهاد را رد کرد؛ به این دلیل که سکانس‌های زننده و غیراخلاقی بین آن‌ها وجود داشت. بعدها آلفی الن با وب‌سایت Vulture مصاحبه و این شایعه را تکذیب کرد. واقعا چرا رازهای سریال بازی تاج و تخت انقدر زیاد است؟

7. حقایق سریال گیم آو ترونز: رشوه در دنیای سریال گیم اف ترونز

بی‌شک Game of Thrones، محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سریال‌های جهان است و بازیگران فراوانی هم دوست داشتند در آن حضور داشته باشند.در فصل هفتم شاهد حضور جیم برادبنت (Jim Broadbent) در نقش «آرچ میستر» (Arch Measter)  بودیم. بازیگران معروف زیادی از راه‌های مختلف تلاش کرده‌اند تا نظر کارگردان سریال گیم اف ترونز را جلب کنند. یکی از بازیگران معروف یک استورم تروپر را با تصویر چهره خود برای این کارگردان ارسال کرده بود و یکی دیگر هم کارت‌های بازی با انواع حالات چهره خود را به عنوان درخواست حضور در سریال ارسال کرده بود. حقایق سریال گات لحظه به لحظه عجیب‌تر می‌شود!

8. حقایق سریال گیم آو ترونز: یک دنریس دیگر

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / بدل امیلیا کلارک در گیم اف ترونز / دنریس تارگرین

امیلیا کلارک (Emilia Clark)، بازیگر نقش «دنریس» (Daenerys)، شخصیتی پرطرفدار و محبوب است و بسیاری از طرفداران منتظر بودند که در نهایت او در آیرن ترون بنشیند. یکی از حقایق سریال بازی تاج و تخت که احتمالا نمیدانید این است که کلارک اصلاً در قسمت پایلوت اوریجنال سریال حضور نداشت. بازیگران نقش‌های دنریس و «کتلین استارک» (Catelyn Stark) در پایلوت اولیه احتمالا به دلیل بازی ضعیف و عدم مطابقت باشخصیتشان، کنار گذاشته شدند و سپس امیلیا کلارک و میشل فیرلی (Michele Fairley) جایگزین آن‌ها شدند.  تصور دنریس با بازی شخص دیگری قطعا برای شما هم دشوار است.

9. حقایق سریال گات: حضور ستارگان دنیای موسیقی در سریال

از دیگر حقایق سریال گات حضور خواننده های معروف در این سریال است. سریال بازی تاج وتخت به یک آهن ربا از جهت جذب حضور ستارگان موسیقی تبدیل شده بود. اد شیرن (Ed Sheeran)، خواننده معروف بریتانیایی، در فصل هفتم حضور کوتاهی داشت که برای «آریا استارک» (Arya Stark)، آواز می‌خواند و حتی باستیل (Bastille) هم در سریال حضور دارد. ستارگان دنیای موسیقی از جمله گری لایت بادی (Gary Lightbody) از گروه موسیقی Snow Patrol و ماستادون (Mastadon) و ویل چمپیون (Will Champion) از گروه موسیقی Coldplay در این مجموعه حضور داشته‌اند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود و معرفی سریال واکینگ دد فصل 11 ؛ تریلر، داستان ...
الهه بیات28 مرداد 1400 20:00
thumbnail
دانلود فصل اول سریال ویچر (The Witcher)؛ تریلر، داستان و ...
تیم پلازا28 مرداد 1400 10:55

10. حقایق سریال گیم آو ترونز: تحقیر اپیزود پایلوت

قبلاً هم در قسمت رازهای سریال بازی تاج و تخت اشاره شد که اپیزود پایلوت اولیه چندان هم خوب از آب درنیامد. با اینکه تعداد اندکی از افراد آن را دیدند، گردانندگان سریال در مصاحبه‌ها در مورد این اپیزود حرف‌هایی زده‌اند. طبق گفته آن‌ها این اپیزود شامل سکانس مرگ «جان آرین» (Jon Aryyn) و مرگ «ریکارد» (Rikard) و «براندون استارک» (Brandon Stark) (برادران بزرگ‌تر ند) بوده است. تام مک کارتی (Tom McCarthy)، کسی که اپیزود پایلوت اورجینال را کارگردانی کرده بود، نامش را در تیراژ نسخه نهایی قسمت 1 از فصل 1 حذف کرده بود. خوشبختانه با حذف این پایلوت، اکنون نقد سریال گیم آف ترونز با نظرات مثبتی همراه است.

11. حقایق سریال گیم آو ترونز: برادران هیل

ما قصد داریم همه چیز در مورد گیم اف ترونز را با شما در میان بگذاریم. آیا می‌دانستید که دو برادر واقعی بر روی سریال Game of Thrones (بازی تاج و تخت) کار می‌کردند؟ برادر کنلت هیل (Conleth Hill) یا همان Varys در سریال، رونان هیل (Ronan Hill) نام دارد و مدیر تدوین و میکس صدای سریال است که تاکنون برنده سه جایزه امی برای همین مجموعه شده است. نکته بامزه این است که هردوی آن‌ها در دنیای واقعی، مو دارند.

12. حقایق سریال گیم آو ترونز: صحنه‌های تقلبی

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / نژاد های گیم اف ترونز / جان اسنو

رازهای سریال بازی تاج و تخت را با حقیقتی در مورد بازیگر محبوب سریال ادامه می‌دهیم. در طول فیلم‌برداری فصل ششم سریال گیم آو ترونز، کیت هرینگتون مجبور بود که هر موقع که پهپادها از بالای سرش عبور می‌کردند، زیر چترهایی پنهان شود تا از نشان دادن زنده شدنش در سریال جلوگیری کند. به نظر می‌رسد که او استاد گمراه کردن است زیرا طی مصاحبه‌ای مشخص شد که سازندگان بیش از 15 ساعت سکانس‌های فیک و تقلبی برای فصل هفتم از هرینگتون فیلم‌برداری کرده‌اند تا از خطر  اسپویل شدن داستان جلوگیری کنند.

13. برترین‌ها

از دیگر حقایق سریال گیم آو ترونز این است که دو قسمت نهایی سریال، یعنی قسمت 5 و 6 فصل هشتم پربیننده‌ترین قسمت‌های سریال گیم آو ترونز بودند. قسمت شش فصل هشت با 13.61 میلیون بیننده در صدر قرار دارد و پس از آن قسمت پنجم فصل هشت با 12.48 میلیون بیننده قرار می‌گیرد. طولانی‌ترین اپیزود سریال بازی تاج و تخت هم مربوط به اپیزود The Long Night است که زمان تقریبی آن 82 دقیقه است. جالب است بدانید که اپیزود Kingsroad (اپیزود دوم فصل اول) کمترین میزان بیننده را با 2.2 میلیون نفر داشته است.

14. مرگ‌های پرهزینه

از حقایق سریال گات این است که افراد بی‌شماری در این سریال کشته می‌شوند. اما آیا می‌دانید کدام مرگ هزینه بیشتری روی دست تهیه‌کنندگان گذاشت؟ صحنه‌های مربوط به عروسی خونین از اپیزود باران کستمیر (اپیزود نهم، فصل سوم) و ضربت خوردن جان اسنو را به عنوان پرهزینه‌ترین سکانس مرگ فراموش کنید.

مرگ «مرین ترانت» (Meryn Trant) هزینه گزافی را دست سازندگان سریال گذاشته است. در اپیزود پایانی فصل 5 آریا استارک چشمان ترنت را از حدقه بیرون می‌کشد، دیوید بینوف (David Beinhoff) در یک مصاحبه‌ای بیان کرد که آریا واقعاً نمی‌توانست چشمان ترنت را از کاسه بیرون بکشد، بنابراین از گران قیمت‌ترین امکانات جلوه‌های ویژه و گریم بسیار حرفه‌ای برای فیلم‌برداری این سکانس استفاده شد. مطمئنا منتقدین در نقد سریال گیم آف ترونز به استفاده عالی از جلوه‌های ویژه نیز توجه کرده‌اند.

15. وریس قاتل!

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / پایان گیم اف ترونز / وریس

این مورد از حقایق سریال گیم آو ترونز برای کسانی که کتاب‌های بازی تاج و تخت جورج مارتین را خوانده‌اند جای چندان تعجبی ندارد اما آیا می‌دانستید که وریس در واقع مسئول مرگ «کوین لنسیتر» (Kevin Lannister) و «گرند میستر پایسل» (Grand Maester Pycelle) در کتاب پنجم، بخش دوم است؟ او آن‌ها را با کمان در پایان بخش دوم کتاب پنجم، به قتل می‌رساند. این امر لزوماً به معنای این نیست که انتقام‌جویی «سرسی» (Cersei) با انفجار سپت بیلور (Sept of Baelor)  در کتاب‌های مارتین رخ نداده است، اما این دو شخصیت اصلی به‌گونه‌ای دیگر در کتاب کشته می‌شوند. ظاهرا باید در مقاله‌ای جداگانه به تحلیل شخصیت های گیم اف ترونز بپردازیم، زیرا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند.

16. استعدادهای پنهان

از رازهای سریال بازی تاج و تخت به حضور ناتالیا تنا (Natalia Tena) اشاره کنیم. او که در سریال، نقش «اوشا» (Osha)، جنگجوی قبیله فری فوک (Free Folk) و محافظ ریکون استارک که در فصل ششم کشته شد را بازی می‌کرد، در واقع خواننده اصلی گروه موسیقی Jukebox Molotov است و در کنار خوانندگی، آکوردین هم می‌نوازد. قابل ذکر است که او فردی با استعداد است و هنرنمایی وی در سریال هم از سوی طرفداران موردتوجه قرار گرفت. برای شنیدن موسیقی او می‌توانید به کانال یوتیوبش مراجعه کنید.

17. جافری مرد، وقت بازنشستگی است!

در حقایق سریال گیم آو ترونز به یکی از منفورترین شخصیت‌های سریال می‌رسیم. جک گلیسون (Jack Glesson)، بازیگر نقش «جافری براتیون» (Joffery Baratheon) که به عنوان یکی از منفورترین شخصیت‌های تاریخ تلویزیون شناخته می‌شود، پس از مرگش در آغاز فصل چهارم، از دنیای بازیگری خداحافظی کرد و به آکادمی هنر پیوست. با اینکه جافری شخصیتی به شدت منفور از سوی طرفداران این مجموعه شناخته شده، اما گلیسون به خاطر هنرنمایی‌اش، مورد توجه قرار گرفت و منتقدین نیز هنگام نقد سریال گیم اف ترونز بازی او را تحسین کرده‌اند.

18. یوگا گریجوی!

یکی دیگر از رازهای سریال بازی تاج و تخت، این بار نه درمورد سریال بلکه در مورد بازیگران آن است. در دنیای واقعی، جان اسنو و یارا گریگوری با هم به تمرینات یوگا می‌روند. در طی مصاحبه اختصاصی با یک خبرگزاری، گما ویلان (Gemma Whelan) اشاره کرد که کیت هرینگتون را سال‌ها پیش از ملحق شدنش به بازی تاج و تخت می‌شناخته است و باهم گاهی به انجام ورزش‌های هوازی مثل یوگا می‌پردازند. قطعا نباید انتظار انجام حرکات یوگا بین این دو شخصیت را در سریال بازی تاج و تخت داشته باشید!

19. هودور؟

Game of Thrones / بازی تاج و تخت / حقایق سریال گیم آو ترونز/ هودور

اسم واقعی «هودور» (Hodor) درواقع از «والدر» (Walder) به «ویلس» (Wills) از کتاب به سریال گیم آو ترونز تغییر یافته بود. احتمالاً این کار برای این بود که مخاطب دچار سردرگمی با شخصیت «فری» (Frey) نشود. از دیگر حقایق سریال گیم آو ترونز این است که نام برخی از شخصیت‌ها در سریال تغییر کرده‌اند. نام اصلی یارا گری جوی در کتاب، «آشا» (Asha) است و «ری» (Ray) که Hound را احیا می‌کند، در کتاب به‌عنوان The Elder Brother شناخته می‌شود.

20. چهار ند استارک

در ادامه آشنایی با حقایق سریال سریال گات، به این حقیقت بامزه می‌پردازیم که دانستن آن برای بینندگان می‌تواند جالب باشد. تاکنون در طول سریال گیم آو ترونز، چهار بازیگر مختلف، نقش ند استارک را بازی کرده‌اند.

اولی شان بین است که در پایان آن فصل، سرش از بدنش جدا شد. سپس فلش بکی از جوانی‌های ند استارک در فصل ششم را می‌بینیم که سباستین کرافت (Sebastian Croft) نقش ند را بازی کرده است. در ادامه فصل ششم، بار دیگر ند استارک جوان را می‌بینیم که در قلعه جوی، کنار خواهر خود است. نقش آن ند استارک جوان‌تر را روبرت آرامایو (Robert Aramayo) بازی کرده است. در پایان، کوین الدون (Kevin Eldon) در فصل ششم، نقش ند استارک را در نسخه تئاتری اثر به‌عنوان یکی از عوامل صحنه در شهر براووس بازی کرد.

21. نقد سریال گیم آف ترونز

یکی دیگر از رازهای سریال بازی تاج و تخت این است که نام این سریال در لیست‌های بسیاری ذکر شده است. این سریال از بهترین سریال‌های خارجی تاریخ، و یکی از اعتیادآورترین سریال‌ها است که وقتی آن را شروع کنید دیگر نمی‌توانید بیخیال تماشای سریال شوید. منتقدین در نقد سریال گیم آف ترونز نظرات مثبتی دارند. وبسایت راتن‌تومیتوز امتیاز 89% را به این سریال داده است. بینندگان نیز با دادن امتیاز 9.2 از 10 نشان دادند از تماشای سریال گیم آو ترونز بسیار لذت برده‌اند.

وبسایت متاکرتیک نیز در نقد سریال گیم آف ترونز نظرات مثبتی دارد و نام سریال در فهرست برترین سریال‌ها به انتخاب وبسایت متاکرتیک نیز ذکر شده است. فصل چهارم سریال گیم آو ترونز با امتیاز 97% و فصل هشتم سریال با امتیاز 54%، بیشترین و کمترین امتیاز در راتن تومیتوز را دارند.

22. سن واقعی فرزندان استارک

حقایق سریال گیم آو ترونز

یکی از حقایق سریال گیم آو ترونز که نشانگر این است سریال به کتاب وفادار نبوده، سن واقعی فرزندان استارک است. برن در واقع در ابتدای داستان 7 سال داشت درحالی که بازیگر آن 12 ساله بود. همچنین سانسا 11 ساله (15 سال داشت) و آریا 9 (13 سال داشت) ساله بود. اما به هرحال این سه بازیگر در سریال نیز تقریبا با همان سن داخل کتاب معرفی می‌شدند. نکته جالب این حقیقت سنین راب استارک و جان اسنو بود. در واقع این دو بازیگر در کتاب در سنین 14 تا 15 سالگی بودند.

23. بازیگر آریا به سختی پیدا شد

از رازهای سریال بازی تاج و تخت باید به انتخاب نقش آریا استارک اشاره کنیم. ظاهرا از بین 300 بازیگر جوانی که تست این نقش را داده بودند، کسی برای نقش آریا پیدا نشده بود. عوامل سریال در لابی هتلی که اصلا اینترنت قوی ای نداشت فقط بخاطر چهره کوچک و کم سن میسی ویلیامز ویدیوی او را دانلود کردند و سپس این بازیگر برای نقش انتخاب شد.

24. کیت هرینگتون با صورتی کبود برای نقش جان اسنو انتخاب شد

ظاهرا قبل از این که کیت هرینگتون تست نقش جان اسنو را بدهد، در یک غذا خوری درگیر می‌شود. مثل این‌که مرد به او توهین می‌کند و باهم درگیر می‌شوند. این اتفاق باعث کبود شدن صورت کیت هرینگتون و موفقیت این بازیگر در تست اش می‌شود. بعدها هرینگتون از آن مرد  بابت موفقیت خود در کارش تشکر می‌کند.

25. امیلیا کلارک در روز های اول صحنه فیلم برداری را شکنجگاه خود می دانست

از دیگر حقایق سریال گیم آو ترونز، سختی های امیلیا کلارک برای نقش دنریس تارگرین بود. امیلیا پیش از این سریال تجربه چنین صحنه هایی را نداشته و سریال بازی تاج و تخت به کلی آینده شغلی او را تغییر داده است. او اعتراف می‌کرد که روزهای اول از اسب می‌افتد و باعث خنده افراد حاضر در صحنه می‌شود یا قبل از فیلم‌برداری صحنه های معروف گریه می‌کرد. بدل امیلیا کلارک در گیم اف ترونز نیز نمی‌توانست کمک چندانی به او بکند، زیرا صحنه ها باید با خود بازیگر اجرا می‌شدند.

26. تایوین لنیستر و صحنه های خشن

پایان گیم اف ترونز

یکی از صحنه هایی که چارلز دنس (Charles Dance) بازیگر تایوین لنیستر را در آن می‌بینیم، صحنه پوست کندن یک گوزن شکار شده است. او برای این صحنه چندین روز با یک قصاب و حیوانات مرده تمرین می‌کرد. این اتفاق یکی دیگر از حقایق سریال گیم آو ترونز است.

27. زبان دوتراکی حقیقی است

در سال 2014، انجمن زبان های زنده (Living Language) یک دوره زبان محاوره ای را منتشر کرد که به افراد کمک می‌کرد در کمترین زمان مانند خال دروگو صحبت کنند.. این دوره توسط دیوید جی پیترسون (David J. Peterson) زبان‌شناسی که با اچ بی او برای ساختن زبان دوتراکی همکاری می‌کرد، ساخته شد.

28. اژدهایان نمی‌توانند پرواز کنند

یکی از رازهای سریال بازی تاج و تخت این است که پرواز اژدهایی به آن بزرگی دروغ است. باتوجه به تحقیقات دانشمندان بزرگ ترین پرنده حدودا 68 کیلوگرم است و وزن دایناسورهای پرنده هم حدودا به 250 کیلوگرم می‌رسید. اژدهایان دنریس وزن بسیار بیشتری نسبت به حقایق علمی دارند.

29. نژاد های گیم اف ترونز

نژاد های گیم اف ترونز

یکی از دیگر حقایق سریال گیم آو ترونز وجود نژادهای مختلف در این سریال است. این نژادها شامل: نخستین انسان ها، اندال ها، آیرن بورن ها، والرین ها، شمالی ها، مردان مرداب، دوتراکی ها، وحشی ها، قبیله ویل و بسیاری از قبایل و نژادهای دیگر هستند.

30. پایان گیم اف ترونز

اگرچه بسیاری از سریال‌های معروف با پایان های نه چندان خوشایند روبه‌رو شده اند اما یکی از حقایق سریال گیم آو ترونز این است که این سریال برای بسیاری از  طرفداران بدترین پایان ممکن را داشت. قسمت آخر سریال بازی تاج و تخت با کسب نمره 4 در شمار یکی از بدترین پایان بندی ها قرار گرفت.

سوالات متداول

سریال تاج و تخت چند فصل است؟

سریال تاج و تخت 8 فصل و 73 قسمت دارد.

کارگردان سریال گیم اف ترونز کیست؟

سریال گیم آو ترونز کارگردانان بسیاری دارد. برخی از آنان عبارتند از: تیم ون پاتن، برایان کیرک، دیوید ناتر، آلن تیلور، میگل سپاچنیک و ... کارگردانی قسمت آخر سریال برعهده سازندگان آن، یعنی دیوید بنیاف و دی. بی. وایس بوده است.

سخن پایانی

فکت های سریال گیم اف ترونز / نظرات راجب گیم اف ترونز

در این مقاله از پلازا با حقایق سریال آشنا شدیم و صحبت های بازیگران گیم اف ترونز را مرور کردیم‌. این سریال یکی از بهترین سریال‌های تاریخ است که همچنان طرفداران بسیاری دارد. حقایق، شخصیت‌ها، بازیگران، گاف‌ها و تئوری های گیم اف ترونز همچنان از عبارات پر جستجو در اینترنت هستند. آیا با نظرات راجع به گیم اف ترونز موفق هستید؟ آیا این سریال را تماشا کرده‌اید؟ شما از چه حقایقی از سریال گیم آو ترونز باخبر بودید؟ نظرات خود را از طریق بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران4 دیدگاه
avatar
کیارش
.
02 فروردین 1402، 16:00
پاسخ
1
1
فیلم خوبی بودش
avatar
Mika
.
05 آبان 1401، 16:22
پاسخ
0
1
برای کسایی ک این سریال رو کامل دیدن این ویدیو کوتا رو حتما نگا کنید https://youtu.be/eTa1jHk1Lxc
avatar
مسیحا
.
21 مرداد 1401، 22:13
پاسخ
2
2
یکی از بهترین فیلم های تاریخی game of thrones هست که هر قسمتش جذابیت خودش و داره! ژانر game of thrones از به یاد موندنی ترین شو پرخرج ترین ژانر هاست به نظرم! پشت این فیلم چقدر راز پنهونه 😐 امیدوارم که این خبر چاقعیت نداشته باشه! یعنی چی که تو پشت صحنه این فیلم این تعداد آدم کشته شدن؟؟؟؟ کاش یکم اطلاعات بیشتر راجع بهش بود 😬 من از وقتی خوندم هنگم بقیه حقایقی که گفتید انقدر عجیب نبود برام ... این به نظرم یه فاجعه اس اما چطوریه که مطرح کردنش برای سازنده ها و دست اندرکارای فیلم انقدر آسون بوده؟؟؟ 😐خیلی باحاله این مقاله تون راجع به game of thrones ژانر تاریخی!
avatar
عباس پورزرندی
.
09 خرداد 1401، 01:31
پاسخ
2
0
در فیلم ثور یک پدر لوکی که از یه سیاره یخ زده به زمین حمله کرد بعد از اینکه توسط اودین پدر ثور شکست خورد همه لشکرش کشته شدن ولی کشته شدن خودش دیده نشد و جالبه شاه شب گیم افترونز دقیقا همون پدر لوکی هست طراحی صورتش رو میگم ایا سریال گیم شاه شب رو از فیلم ثور وام گرفته که فرازمینی بود؟ این دلیل بودن شاه شب روی زمینه؟ یا تو کتاب جور دیگری نوشته و عوامل سریال فقط چهره اش رو قرض گرفتن
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402