بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید + لینک دانلود

بک آپ گیری اندروید
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شاید شما هم پیش از آنکه اطلاعات مهم‌تان را از دست بدهید، به دنبال راهی برای بکاپ گرفتن از آن‌ها باشید. در ادامه با 10 مورد از بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید آشنا شویم.

شما باید همیشه از فایل‌هایتان بکاپ بگیرید. بکاپ گیری مهم‌ترین کاری است که باید برای وسایل الکترونیکیتان انجام دهید؛ چون نمی‌دانید چه زمانی وسایلتان خراب خواهند شد و از طرفی نمی‌خواهید فایل‌های مهم‌تان را هم از دست بدهید. خوشبختانه راه‌های بسیاری برای بکاپ گیری از فایل‌ها و برنامه‌های اندروید وجود دارد. در ادامه بهترین برنامه‌ های بکاپ گیری اندروید را معرفی می‌کنیم. متاسفانه ابزارهای بکاپ گیری خود گوشی موبایل از معروفیت بیشتری برخوردارند و راه را برای اپلیکیشن‌ های بکاپ گیری دیگر سخت کرده‌اند. به طور کلی، افراد معمولا از برنامه ذخیره‌سازی ابری (Cloud storage) و برنامه بکاپ گیری گوگل استفاده می‌کنند؛ اما ما در ادامه 10 مورد از بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید را معرفی می‌کنیم.

برنامه بکاپ گیری اندروید

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

  • بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید
    • همگام سازی خودکار با Metactrl
    • برنامه بکاپ گیری (App Backup) با Buggy-Apps
    • برنامه بکاپ گیری  Backup Your Mobile
    • برنامه بکاپ گیری G Cloud
    • برنامه بکاپ گیری Google photos
    • بکاپ گیری به روش Migrate (فقط روت)
    • همگام سازی Resilio
    • بکاپ گیری Solid Explorer
    • اپلیکیشن حرفه‌ ای Super backup Pro
    • بکاپ گیری تیتانیوم (فقط کاربر روت)

 


بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید


در ادامه با بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید آشنا می‌شویم.

 

1. همگام سازی خودکار با Metactrl

برنامه بکاپ گیری اندروید با کامپیوتر

قیمت: رایگان تا 9.99 دلار

Autosync (همگام سازی خودکار) یک سری اپلیکیشن بکاپ گیری است که توسط MetaCtrl معرفی شده است. این برنامه به طور جداگانه برای دراپ باکس، گوگل درایو، وان درایو، باکس و مگا ارائه شده است. هرکدام از این برنامه‌ها به شما این امکان را می‌دهند که از فایل‌هایتان بکاپ بگیرید. فایل‌ها از هر دو راه، همگام‌سازی می‌شوند؛ به طور مثال اگر چیزی را روی درایو (Drive) آپلود کنید، برنامه Autosync گوگل درایو آن را روی گوشیتان قرار می‌دهد و یا برعکس. کاربران می‌توانند زمان‌های همگام‌سازی، نوع فایل‌ها و موارد دیگر را تنظیم کنند. این برنامه همچنین شامل پشتیبانی Tasker است. از ویژگی‌های طلایی این برنامه بکاپ گیری می‌توان به پشتیبانی فایل‌های بزرگتر از 10MB، پشتیبانی همگام‌سازی فولدرهای چندگانه، رمزگذاری، بدون تبلیغات مزاحم و گزینه های پشتیبانی پیشرفته دیگر اشاره کرد.

این برنامه چند کلید طلایی دیگر هم دارد. تنها با پرداخت 1.99 دلار می‌توانید تبلیغات را حذف کنید؛ با پرداخت 4.99 دلار می‌توانید فایل‌های بزرگتر و فولدرهای چندگانه را پشتیبانی کنید و با پرداخت تنها 9.99 دلار می‌توانید از تمامی امکانات پیشرفته آن استفاده کنید.

دانلود در گوگل پلی

 

2. برنامه بکاپ گیری (App Backup) با Buggy-Apps

بهترین نرم افزار بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان

اپلیکیشن بکاپ گیری اندروید App Backup در واقع یک نرم افزار بکاپ گیری اندروید مناسب اپلیکیشن‌های گوشی است و می‌تواند فایل‌های با پسوند APK را روی حافظه داخلی دستگاه یا حافظه Cloud ذخیره کند. فایل‌هایی که با این روش ذخیره می‌شوند، اپلیکیشن‌های واقعی هستند که بدون مشکل نصب شده باشند. با این برنامه می‌توانید اپلیکیشن‌ها را به اشتراک بگذارید و نام، ورژن و تاریخ نصبشان را نیز بررسی کنید. این برنامه بکاپ گیری چند گزینه اضافی هم دارد مانند حذف برنامه، طراحی متریال و همچنین بکاپ گیری خودکار. این اپلیکیشن به قدرتمندی برنامه های بکاپ گیری روت مانند تیتانیوم نیست؛ اما برای کاربران غیر روت مناسب است. لطفا هنگام نصب این برنامه مطمئن شوید دستورالعمل را خوب اجرا کرده‌اید تا بعدا دچار دردسر از بین رفتن فایل‌هایتان نشوید.

دانلود در گوگل پلی

 

3. برنامه بکاپ گیری Backup Your Mobile

نرم افزار برای بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان (با تبلیغات)

Backup Your Mobile از بهترین برنامه‌ های بکاپ گیری اندروید و یک روش آسان برای افرادی است که انتظار زیادی از اپلیکیشن ندارند؛ اما در عین حال می‌تواند از اطلاعات بسیاری بکاپ بگیرد از جمله اپلیکیشن‌ها، تنظیمات سیستم، اس‌ام‌اس، ام‌ام‌اس، اطلاعات تماس و مواردی از این دست. استفاده از آن آسان است و تنها چند دقیقه وقتتان را می‌گیرد تا از اطلاعاتتان بکاپ بگیرد. گزارش‌هایی از اشکال در این برنامه نیز داده شده است و این روش قدیمی به نظر می‌رسد؛ اما از طرفی شما بیشتر از چند بار از این برنامه استفاده نخواهید کرد و به همین دلیل ایرادات آن را می‌توان ندید گرفت. خوشبختانه استفاده از این روش بکاپ گیری هزینه‌ای هم ندارد؛ پس آن را امتحان کنید.

دانلود در گوگل پلی

 

4. برنامه بکاپ گیری G Cloud

اپلیکیشن بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان / ماهانه 3.99 دلار

بکاپ گیری G cloud یکی از روش‌های ذخیره ابری (Cloud) است؛ اما مخصوص بکاپ گرفتن از گوشی موبایل ساخته شده است. این برنامه می‌تواند از SMSها، مخاطبین، تصاویر، ویدئوها، موسیقی، اسناد، اطلاعات تماس و فایل‌های مختلف دیگر بکاپ بگیرد و حتی در مواردی می‌تواند از تنظیمات گوشیتان بکاپ بگیرد. همچنین می‌توانید برای مواقع خاص، مثلا زمانی که گوشی به شارژ است یا به وای فای وصل هستید، تنظیمات بکاپ گیری را روی حالت اتوماتیک قرار دهید. این برنامه 1GB فضا به طور رایگان در اختیارتان قرار می‌دهد و اگر هم به فضای بیشتری برای ذخیره اطلاعات نیاز داشته باشید، با پرداخت مبلغ اندکی می‌توانید آن را بخرید. همچنین یک گزینه 3.99 دلاری هم برای فضای نامحدود دارد. این برنامه شبیه گوگل درایو یا وان درایو یا برنامه‌های مشابه دیگر نیست؛ بلکه یک سرویس ذخیره‌سازی مخصوص موبایل است. خوب است بدانید که G cloud هیچ ارتباطی با گوگل ندارد.

دانلود در گوگل پلی

 

5. برنامه بکاپ گیری Google Photos

بهترین برنامه برای بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان / هزینه اشتراک اختیاری، متفاوت است

بکاپ گیری Google Photos از نوع ذخیره‌سازی ابری است. اگرچه ما فکر می‌‌کنیم این برنامه خیلی خاص است؛ چراکه از تصاویر و ویدئوها به صورت رایگان بکاپ می‌گیرد. تنها موردی که وجود دارد این است که Google از شما اجازه می‌گیرد تا کیفیت عکس را اندکی کاهش دهد. این برنامه یک گزینه به‌صرفه برای عاشقان عکاسی با گوشی هوشمند است. تصاویر ذخیره شده از طریق وب سایت یا اپلیکیشن قابل دسترسی هستند. هر موقع بخواهید می‌توانید عکس یا ویدئوها را دوباره دانلود کنید یا در اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک بگذارید. البته یک گزینه هم برای ذخیره تصاویر و ویدئوها با کیفیت اصلیشان وجود دارد؛ اما برنامه Google Photos برای این کار از فضای گوگل درایو استفاده می‌کند که البته باید هزینه آن را پرداخت کنید. پس تنها در صورتی می‌توانید از حالت رایگان آن استفاده کنید که برایتان مهم نباشد کیفیت عکس‌ها کمی کاهش پیدا می‌کند.

دانلود در گوگل پلی

 

6. بکاپ گیری به روش Migrate (فقط روت)

بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان

روش Migrate یک ابزار مفید برای کاربران روتی است که رام‌های (ROM) زیادی را فلش می‌زنند. این برنامه اساسا از همه چیز بکاپ می‌گیرد از جمله اپلیکیشن‌ها، اطلاعات اپلیکیشن‌ها، تنظیمات دسترسی اپلیکیشن‌ها، SMSها، اطلاعات تماس، مخاطبین، تنظیمات DPI صفحه نمایش و حتی حالت‌های پیش‌فرض کیبوردتان. شما با این برنامه می‌توانید از هرچیزی بکاپ بگیرید و این اپلیکیشن بکاپ گیری هم آن را به فایل زیپ قابل فلش زدن تبدیل می‌کند. در واقع شما این فایل رام جدید را فلش می‌زنید و Migrate فایل زیپ شده را متعاقبا فلش می‌زند. رام بوت می‌شود، اجازه دهید فرآیند بازیابی کامل شود و تمام! این اپلکیشن بکاپ گیری اندروید جدید است و هنوز اشکالات بسیاری دارد و گذشته از این‌ها، هنوز در بتا است. خوشبختانه تنها کسانی که می‌توانند از این برنامه استفاده کنند، کاربران روت هستند. اگر پشتیبان گرفتن از برنامه‌ها و مواردی از این دست برایتان مهم باشد، این اپلیکیشن به خوبی با برنامه بکاپ گیری تیتانیوم رقابت می‌کند.

دانلود در گوگل پلی

 

7. همگام سازی Resilio

بهترین برنامه های بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان / 30-50 دلار / ماهانه 29 دلار (استفاده کاری)

همگام سازی Resilio یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های فضای ذخیره ابری و یکی از بهترین اپلیکیشن‌ های بکاپ گیری است و دقیقا همانند سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری دیگر کار می‌کند؛ با این تفاوت که به جای ذخیره کردن اطلاعات روی سرورهای مخفی، فایل‌های بکاپ گیری شده را روی کامپیوتر خودتان ذخیره می‌کنید. وصل کردن تلفن همراهتان به کامپیوتر و همگام کردن آن‌ها با هم کمی زمان‌بر است و به جز همین مورد، کاملا شبیه برنامه‌های ذخیره‌سازی ابری دیگر عمل می‌کند. بدین ترتیب از فایل‌هایتان بکاپ می‌گیرید و روی کامپیوترتان قرار می‌دهید و هرکاری که بخواهید می‌توانید با آن‌ها انجام دهید. این اپلیکیشن کاملا مناسب افرادی است که می‌خواهند از فضای ذخیره‌سازی ابری استفاده کنند؛ ولی از طرفی هم نمی‌خواهند شرکت‌های بزرگ، اطلاعات شخصی آن‌ها را داشته باشند. نسخه رایگان این برنامه مناسب کاربران مبتدی است و اگر بخواهید کنترل بیشتری روی آن داشته باشید، باید از نسخه پیشرفته آن استفاده کنید.

دانلود در گوگل پلی

 

8. بکاپ گیری Solid Explorer

بهترین برنامه برای بکاپ گیری اندروید

قیمت: در مرحله آموزشی رایگان / 2.99 دلار

Solid Explorer یک اپلیکیشن مرورگر فایل با قابلیت بالای بکاپ گیری است. این برنامه با سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری از کارت حافظه Micro SD پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید همه فایل‌هایتان را روی تنها یک رابط ذخیره کنید. این برنامه تنها مرورگر فایل با این قابلیت نیست و در این راستا MiXplorer Silver با بالاترین قابلیت ذخیره‌سازی ابری را هم به شما پیشنهاد می‌دهیم. در هر دو مورد، فرآیند بکاپ گیری کاملا آسان است؛ بدین ترتیب که وارد برنامه می‌شوید، فایل مورد نظر را انتخاب می‌کنید و آن را روی کارت حافظه یا حساب ذخیره‌سازی ابری‌تان ذخیره می‌کنید و با یک تیر، دو نشان می‌زنید؛ چون این برنامه علاوه بر بکاپ گیری، به عنوان یک فایل منیجر کامل هم عمل می‌کند.

دانلود در گوگل پلی

 

9. اپلیکیشن حرفه‌ ای Super backup Pro

اپلیکیشن بکاپ گیری اندروید

Super Backup یکی از راحت‌ترین اپلیکیشن‌ های بکاپ گیری اندروید است. با این برنامه می‌توانید از هر چیزی به طور جداگانه بکاپ بگیرید مثل اپلیکیشن‌ها، مخاطبین، SMSها، تقویم‌ها و غیره. کاربران خودشان می‌توانند تعیین کنند که فایل بکاپ کجا ذخیره شود و برای بکاپ‌های خودکار در کنار ذخیره‌سازی روی فضای ابری برنامه‌ریزی کنند. برای این برنامه نیز گزارش‌های خرابی داده شده است؛ اما به طور کلی یک روش بکاپ گیری آسان است.

دانلود در گوگل پلی

 

10. بکاپ گیری تیتانیوم (فقط کاربر روت)

نرم افزار برای بکاپ گیری اندروید

قیمت: رایگان / 5.99 دلار

اپلیکیشن بکاپ گیری تیتانیوم یک ابزار ضروری برای کاربران روت است. این برنامه چندین سال است که استفاده می‌شود، به طور مکرر آپدیت شده و ویژگی‌های بسیاری دارد. برخلاف اپلیکیشن‌های دیگر، اپلیکیشن بکاپ گیری تیتانیوم بیشتر مختص کاربران روت است و ویژگی چندانی برای دستگاه‌های غیر روت ندارد. با این برنامه می‌توانید از اپلیکیشن‌ها بکاپ بگیرید (همراه با داده اپلیکیشن)، روی فضای ابری ذخیره کنید و کارهای بسیار دیگر. نسخه پیشرفته آن ویژگی‌های دیگری هم دارد از جمله بازیابی دسته‌ای تنها با 1 کلیک، همگام‌سازی با فضای ابری و موارد دیگر. این برنامه از گذشته تاکنون پادشاه اپلیکیشن‌ های بکاپ گیری اندروید برای کاربران روت است.

دانلود در گوگل پلی

 

با اینکه گوگل به طور اتوماتیک از مخاطبین، جیمیل و تقویم‌هایتان بکاپ می‌گیرد، اما شما هم می‌توانید تنها با نصب یک اپلیکیشن بکاپ گیری اندروید از 10 موردی که در بالا معرفی شد، از اطلاعات مهم و بسیار دیگری مانند اسناد، تصاویر و ویدیوها بکاپ بگیرید. شما با کدام یک از این برنامه های بکاپ گیری اندروید تابحال کار کرده‌اید؟ می‌توانید در پایین همین صفحه، تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402