20 رویداد ورزشی مهم که قبل از مرگ باید حتما تماشا کنید

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

 میلیون‌ها نفر از سراسر جهان رویداد ورزشی المپیک یا جام جهانی فوتبال را با هیجان وصف‌ناپذیری دنبال می‌کنند. امروز قصد داریم 20 رویداد ورزشی مهم از سراسر جهان را به شما معرفی کنیم.

رویدادهای ورزشی مهم در رشته‌های فوتبال، والیبال، بسکتبال و تنیس هر سال در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شوند و علاقه‌مندان به ورزش به صورت جدی آن‌ها را پیگیری می‌کنند. تماشای تورنومنت‌های فوتبال تیم‌های ملی یا باشگاهی یا مسابقات لیگ جهانی والیبال به طور قطع آدرنالین را در بدن هر فردی بالا می‌برد و شور و اشتیاق آن‌ها را تشدید می‌کند. در ادامه این مقاله 20 رویداد ورزشی پرشور و هیجان‌انگیز را با یکدیگر مرور خواهیم کرد. همراه پلازا باشید.

مهم ترین رویداد ورزشی جهان

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


20 رویداد ورزشی مهم در دنیا


در ادامه 20 رویداد ورزشی مهم در دنیا را با یکدیگر مرور خواهیم کرد.

 

مسابقه فوتبال ال کلاسیکو

رویداد ورزشی

ورزش فوتبال محبوب‌ترین ورزش جهان محسوب می‌شود و رقابت بین تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا نیز به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی جهان به شمار می‌رود. هر سال افراد بسیاری از سراسر دنیا برای تماشای این بازی به ورزشگاه نیوکمپ یا سانتیاگو برنابئو می‌روند و خیلی از کشورها نیز حق پخش زنده آن را خریداری می‌کنند.

مسابقات دیگری نظیر شهرآورد منچستریونایتد و منچسترسیتی، آ.ث. میلان و اینترمیلان یا بایرن مونیخ و بروسیا‌ دورتموند نیز رویدادهای ورزشی مهمی به شمار می‌روند؛ اما هیچ‌کدام به اندازه بازی ال کلاسیکو طرفدار ندارند.

 

مسابقات تنیس قهرمانی ویمبلدون

رویداد های ورزشی

مسابقات ویمبلدون مهم‌ترین و قدیمی‌ترین تورنومنت گرند‌اسلم تنیس محسوب می‌شود. جو این مسابقات خیلی خاص است؛ به گونه‌ای که بازیکنان باید همگی لباس سفید رنگ بپوشند. این تورنومنت در اوایل تیر ماه برگزار می‌شود و همه بازیکنان معروف از جمله راجر فدرر، رافائل نادال و نواک جوکوویچ در آن شرکت می‌کنند.

این مسابقات یکی از رویدادهای مهم ورزشی به شمار می‌رود و علاقه‌مندان به ورزش علی‌رغم بلیط گران‌قیمت، برای تماشای این مسابقات به انگلستان سفر می‌کنند و سایر کشورها نیز به صورت زنده این تورنومنت را پوشش می‌دهند.

 

جام جهانی فوتبال

بزرگترین رویداد ورزشی جهان

جام جهانی پربیننده‌ترین و مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان به شمار می‌رود که هر 4 سال یکبار با شرکت 32 تیم از سراسر جهان برگزار می‌شود. هر دوره این مسابقات در یک کشور برگزار می‌گردد و طرفداران فوتبال از سراسر جهان برای تشویق تیم فوتبال کشورشان به کشور میزبان سفر می‌کنند.

شما این میزان از شور و شوق را در هیچ کجای دنیا نخواهید دید. جو استادیوم و مسابقات فوق‌العاده هیجان‌انگیز است؛ به گونه‌ای که طرفداران لباس تیم خود را بر تن کرده و بی‌وقفه بازیکنان خود را تشویق می‌کنند. علاوه بر این میلیون‌ها نفر در سراسر جهان مسابقات را از تلویزیون تماشا می‌کنند.

 

مسابقات المپیک

رویدادهای ورزشی مهم

همچنین بخوانید :

مسابقات المپیک بزرگترین رویداد ورزشی جهان به شمار می‌رود. هر 4 سال یکبار بیش از 10 هزار ورزشکار از 204 کشور دنیا در این مسابقات شرکت می‌کنند. بیش از هزار ورزشکار نیز در المپیک زمستانی در 98 رشته ورزشی به رقابت می‌پردازند. شما هیچ وقت بهترین ورزشکارهای دنیا را در یک رویداد ورزشی همانند المپیک مشاهده نخواهید کرد.

مردم دنیا به خاطر حس وطن‌پرستی، ورزشکاران کشور خود را حمایت می‌کنند تا به مدال ارزشمند طلای المپیک دست یابند. ورزش‌هایی از قبیل کشتی، دوی 100 متر، تکواندو، وزنه‌برداری و شنا جزو هیجا‌ن‌انگیزترین رشته‌های المپیک محسوب می‌شوند.

 

جام قهرمانی بسکتبال دسته اول آمریکا (NCAA)

مهم ترین رویداد ورزشی جهان

مسابقات بسکتبال دسته اول مردان که با نام «جنون مارس» نیز شناخته می‌شود، یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی کشور آمریکا محسوب می‌شود. علاقه‌مندان بسکتبال در سراسر جهان این مسابقات را به صورت جدی دنبال می‌کنند؛ به طوری که محبوبیت آن با مسابقات NBA نیز برابر است.

68 تیم دانشگاهی در این تورنومنت شرکت می‌کنند و ستاره‌های آینده بسکتبال در این مسابقات خود را به تیم‌های بزرگ نشان می‌دهند. برنده این تورنومنت به لیگ برتر بسکتبال آمریکا (NBA) راه پیدا خواهد کرد.

 

مسابقات دوچرخه‌سواری فرانسه

مهمترین رویداد ورزشی جهان چیست

مسابقات دوچرخه‌‌سواری تور دو فرانس (Tour de France) مهم‌ترین رویداد ورزشی کشور فرانسه محسوب می‌شود که هر سال تابستان به مدت 3 هفته برگزار می‌گردد. دوچرخه‌سواران معمولاً در جاده‌های فرانسه و کشورهای همسایه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ به همین دلیل تماشای این مسابقات از نزدیک بسیار آسان است.

این مسابقات شامل چند بخش است؛ ولی یکی از مراحل آن که در جاده‌های کوهستانی برگزار می‌شود، بسیار هیجان‌‌انگیز است و برنده آن به عنوان سلطان کوهستان معرفی می‌شود. این مسابقات هرسال در اکثر کشورهای جهان نیز به صورت زنده پوشش داده می‌شود.

 

مسابقات کشتی کج WrestleMania WWE

رویداد های مهم ورزشی

مسابقات کشتی حرفه‌ای رسلمانیا هر سال در فروردین ماه برگزار می‌شود و مهم‌ترین رویداد ورزشی رسانه WWE به شمار می‌رود. این مسابقات 35 سال به طور منظم برگزار شده است و هر بار میلیون‌ها نفر از سراسر جهان آن را به صورت زنده تماشا می‌کنند. بسیاری از کشتی‌گیران معروف از این مسابقات به دنیای ورزش حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

 

لیگ قهرمانان اروپا

رویدادهای ورزشی مهم

محبوب‌ترین رویداد ورزشی علاقه‌مندان به فوتبال در حقیقت لیگ قهرمانان اروپا یا همان چمپیونز لیگ محسوب می‌شود. این تورنومنت هرسال بین 32 تیم از برترین لیگ‌های فوتبال قاره اروپا برگزار می‌شود. مسابقه فینال این رقابت‌ها در خرداد ماه به صورت تک بازی در یکی از کشورهای قاره سبز برگزار می‌شود و تماشاچیان بسیاری از سراسر جهان آن مسابقه را در استادیوم یا از تلویزیون تماشا می‌کنند.

 

مسابقات نهایی NBA

رویداد ورزشی مهم

همچنین بخوانید :

مسابقات نهایی NBA به صورت فصلی برگزار می‌گردد؛ به گونه‌ای که تیم‌های برتر کنفرانس شرق و غرب با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و هر تیم که در مجموع 7 بازی به 4 برد دست پیدا کند، به عنوان قهرمان NBA معرفی می‌گردد. برنده این مسابقات تا سال 1383 جایزه والتر ای براون را دریافت می‌کرد، اما پس از آن سال جایزه لری اوبرین به قهرمان اهدا می‌شود.

شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای هر سال این مسابقه را به طور کامل پوشش می‌دهند و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آن را با شور و هیجان خاصی دنبال می‌کنند.

 

مسابقات تنیس آزاد فرانسه

رویداد ورزشی

مسابقات تنیس آزاد یا همان اوپن فرانسه یکی از 4 رویداد ورزشی گرند اسلم محسوب می‌شود که هر سال از اواخر اردیبهشت تا اواسط خرداد در دو رده زنان و مردان در شهر پاریس برگزار می‌گردد. زمین خاکی شکل و آجری رنگ ورزشگاه این مسابقات بسیار جذاب است، مخصوصاً اگر تنیسورهای معروفی همچون رافائل نادال، راجر فدرر و نواک جوکوویچ بر روی آن به رقابت بپردازند.

 

لیگ جهانی والیبال

رویداد های ورزشی

لیگ جهانی یا همان لیگ ملت‌های والیبال هر سال با شرکت 16 تیم برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به ورزش با شور و هیجان زیادی این تورنومنت را دنبال می‌کنند. این مسابقات از اوایل خرداد به مدت 5 هفته برگزار می‌شود.

تیم ملی والیبال ایران نیز در سال‌های اخیر با قدرت در این تورنومنت شرکت کرده است؛ به همین دلیل مردم تمام بازی‌های تیم ملی والیبال ایران را در استادیوم یا از تلویزیون تماشا می‌کنند. مسابقات لیگ جهانی والیبال یک رویداد ورزشی بسیار مهم برای ورزش دوستان کشورمان به شمار می‌رود.

 

مسابقات رالی داکار

بزرگترین رویداد ورزشی جهان

مسابقات اتومبیل‌رانی آفرود داکار هر سال توسط سازمان ورزش آمائوری در مناطق صحرایی قاره آفریقا برگزار می‌شود. رانندگان در این تورنومنت با خودروهای آفرود از تپه‌ها، زمین‌های گل‌آلود و صخره‌ها با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. مسافت هر مرحله از این مسابقات از 100 کیلومتر تا 1000 کیلومتر متغیر است و رانندگان در مسیر با چالش‌های بسیاری روبرو می‌شوند. مسابقات رالی داکار یکی از مهم‌ترین رویدادهای ورزشی برای علاقه‌مندان اتومبیل‌رانی به شمار می‌رود.

 

مسابقات فرمول 1 سنگاپور

رویدادهای ورزشی مهم

 جایزه بزرگ سنگاپور یکی از مسابقات اتومبیل‌رانی فرمول 1 محسوب می‌شود که در پیست مارینا بی استریت برگزار می‌شود. این مسابقات اولین تورنومنت فرمول 1 محسوب می‌شود که در شب و زیر نور مصنوعی آغاز می‌شود؛ به همین دلیل تماشای آن برای علاقه‌مندان بسیار هیجان‌انگیز و دلچسب است.

همچنین بخوانید :

پیست مسابقات گرندپری سنگاپور خیلی پرپیچ است؛ به همین دلیل تصادفات و برخورد خودروها با یکدیگر زیاد اتفاق می‌افتد که همین موضوع به هیجان این رقابت افزوده است. افراد بسیاری هر سال برای تماشای این مسابقات به کشور سنگاپور سفر کرده یا اینکه از طریق تلویزیون به صورت زنده این تورنومنت را دنبال می‌کنند.

 

مسابقات اسب‌سواری کنتاکی

مهم ترین رویداد ورزشی جهان

مسابقات کنتاکی دربی یک رویداد ورزشی مهم برای علاقه‌مندان رشته اسب‌دوانی محسوب می‌شود. این مسابقه هر سال در اواسط اردیبهشت ماه در کشور آمریکا آغاز می‌شود و حدود 160 هزار نفر آن را از نزدیک تماشا می‌کنند که افراد مشهور بسیاری از جمله ملکه انگلستان نیز در آنجا  حضور می‌یابند.

جو این مسابقات بسیار پرشور و هیجان‌انگیز است. زنان با کلاه‌های عجیب و لباس‌های درجه یک در ورزشگاه حاضر می‌شوند و نوشیدنی‌های نعنایی در آن جا پخش می‌شود؛ به گونه‌ای که انگار این تورنومنت در قرن 19 برگزار می‌گردد.

 

مسابقات گرندپری موناکو

مهمترین رویداد ورزشی جهان چیست

 جایزه بزرگ موناکو به عنوان محبوب‌ترین مسابقات فرمول یک جهان به شمار می‌رود که هر سال در خیابان‌های شهر مونت‌کارلو برگزار می‌شود. کشور فوق‌العاده زیبای موناکو میزبان اتومبیل‌هایی است که با غرش موتورهای خود در خیابان، هزاران هوادار را به وجد می‌آورند. هر سال هزاران نفر برای تماشای این مسابقات به موناکو سفر می‌کنند یا از طریق کانال‌های ورزشی این رقابت را دنبال می‌کنند.

 

مسابقات قایق‌رانی ولوو اوشن

رویداد های مهم ورزشی

مسابقات ولوو اوشن در حقیقت فرمول 1 قایق‌رانی به شمار می‌رود که هر سال در آب‌های آزاد برگزار می ‌شود. در این مسابقات قایق‌های غول‌پیکر  کمپانی ولوو در مسیرهای بسیار طولانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.  تماشای این رقابت و برخورد امواج آب با قایق‌ها و سرنشینان آن بسیار هیجان‌انگیز است.

 

جام ملت های اروپا

رویداد ورزشی مهم

مسابقات فوتبال یورو یا همان جام ملت‌های اروپا هر 4 سال یک‌بار در اواخر خرداد ماه با شرکت 24 تیم به میزبانی یک یا چند کشور برگزار می‌شود؛ البته این مسابقات تا سال 2004 با فرمت 16 تیمی برگزار می‌شد.

همچنین بخوانید :

در هر دوره تیم‌های فوتبال قدرتمند اروپایی نظیر آلمان، ایتالیا، بلژیک، فرانسه، انگلستان و پرتغال همراه با بازیکنان نام آشنای خود برای تصاحب جام قهرمانی به مدت یک ماه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند که یک رویداد ورزشی رویایی برای علاقه‌مندان به فوتبال به شمار می‌رود. مسابقات یورو همواره تماشاچیان زیادی را به کشورهای میزبان می‌کشاند و میلیون‌ها نفر در سراسر جهان نیز با شور و هیجان خاصی این تورنومنت را از روز اول به صورت زنده پیگیری می‌کنند.

 

مسابقات گلف مسترز

رویداد ورزشی

مسابقات مسترز یکی از چهار تورنومنت قهرمانی گلف در جهان به شمار می‌رود که هر سال در باشگاه ملی آگوستا در کشور آمریکا برگزار می‌شود. این تورنومنت با قدمتی 86 ساله دارای سنت‌های جالبی است؛ برای مثال قهرمان هر دوره یک ژاکت سبز رنگ به عنوان جایزه دریافت می‌کند که باید سال بعد آن را به محل برگزاری مسابقات بازگرداند تا در رختکن مجلل باشگاه در کنار ژاکت‌های قهرمانان پیشین بایگانی شود.

 

مسابقات فوتبال آمریکایی سوپر بول

رویداد های ورزشی

فوتبال آمریکایی یکی از ورزش‌های پربرخورد و هیجان‌انگیز جهان محسوب می‌شود و تورنومنت سوپر‌ بول (Super Bowl) حرفه‌ای‌ترین رویداد ورزشی این رشته به شمار می‌رود. این مسابقات در روزهای یکشنبه فصل پاییز و اوایل زمستان برگزار می‌شود و اجرای خواننده‌های بزرگ در بین دو نیمه بازی باعث افزایش شور و هیجان این مسابقات می‌شود. این تورنومنت یکی از پربیننده‌ترین ورزش‌های آمریکا است و میلیون‌ها نفر از کشورهای دیگر نیز این مسابقات را به صورت زنده پیگیری می‌کنند.

 

مسابقات ناسکار دیتونا 500

بزرگترین رویداد ورزشی جهان

دیتونا 500 یک مسابقه ناسکار 800 کیلومتری است که هر سال در ایالت فلوریدا کشور آمریکا برگزار می‌شود. مسابقات دیتونا 500 معتبرترین رویداد ورزشی ناسکار محسوب می‌شود و ارزشمند‌ترین جایزه را بین تورنومنت‌های دیگر دارد. این تورنومنت هر سال در اواخر بهمن ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان به اتومبیل‌رانی با شور و اشتیاق خاصی نتایج این مسابقه را دنبال می‌کنند.

 


سخن پایانی


هر سال رویدادهای ورزشی مهمی در جهان برگزار می‌شوند که علاقه‌مندان را به وجد می‌آورند. ورزش دوستان به صورت بی‌وقفه مسابقات ورزشی را از تلویزیون یا رسانه‌های اینترنتی دنبال می‌کنند؛ حتی برخی از طرفداران افراطی برای تماشای ورزش مورد علاقه خود حاضرند به کشورهای دیگر سفر کنند. به نظر شما تماشای کدام رویداد ورزشی از بقیه هیجان‌انگیز‌تر است؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402