بهترین کتاب های گودریدز (GoodReads) ؛ شبکه اجتماعی کتابخوان ها

بهترین کتاب های گودریدز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

گودریدز یک وب‌سایت کتابخوانی معتبر و جذاب است که برای افراد اهل کتاب و مطالعه طراحی شده است. در این وب‌سایت هرساله چالش‌ها و نظرسنجی‌هایی برگزار می‌شود و بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز انتخاب می‌شوند. اگر می‌خواهید با این وب‌سایت و بهترین کتاب های گودریدز آشنا شوید، همراه ما بمانید.

گودریدز (Goodreads) یک وب‌سایت و شبکه اجتماعی است که برای افراد کتابخوان و دوستدار مطالعه ساخته شده است. سایت گودریدز بزرگ‌ترین و جامع‌ترین سایت در دنیا برای کتابخوان‌ها و پیشنهادهای ویژه درباره مطالعه کتاب‌های برتر و پرطرفدار است. شبکه اجتماعی گودریدز به خوانندگان کمک می‌کند تا کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آنها را به اشتراک بگذارند. گودریدز بدون شک یکی از بهترین و بی‌حاشیه‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که سطح فرهنگ و دانش افراد را بالا برده و آنها را به کتابخوانی تشویق می‌کند. در وب سایت گودریدز می‌توانید علاوه بر کتابخوانی، فعالیت‌های مفید و فرهنگی دیگری نیز انجام دهید. در ادامه این مقاله از پلازا سایت Good reads و بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز را به شما معرفی می‌کنیم.

بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز

آنچه در ادامه می‌خوانید

معرفی سایت Goodreads

بهترین کتاب های گودریدز سال ۱۴۰۰

سایت گودریدز یک سایت کتابخوانی محبوب در سراسر دنیا است که کاربران فعال بسیاری دارد. این سایت یک نرم‌افزار نیز دارد که می‌توانید آن را در تلفن همراهتان نصب کنید. نرم‌افزار گودریدز به کاربران امکان می‌دهد کتاب‌هایی که دوست دارند را پیدا کنند و آنها را به دوستان خود نیز پیشنهاد دهند. با ثبت‌نام در گودریدز می‌توانید پروفایل شخصی خود را به صورت کاملا رایگان بسازید و فعالیت کتابخوانی خود را شروع کنید. زمانی که در گودریدز عضو شدید، می‌توانید کتابخانه مخصوص خود را ایجاد کنید.

پس از عضویت در نرم افزار گودریدز می‌توانید به صورت حرفه‌ای فعالیت‌های کتابخوانی خود را مدیریت کنید. شما در گودریدز قادرید کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آنها را در فهرست انتظار قرار دهید و کتاب‌هایی که به تازگی مطالعه کرده‌اید را نیز با دوستان خود به اشتراک بگذارید. در گودریدز همچنین می‌توانید درباره کتاب‌هایی که مطالعه کرده‌اید، نقد و بررسی بنویسید و آن را منتشر کنید، نظرسنجی و پرسشنامه بسازید و با کاربران دیگر در تعامل باشید.

ویژگی‌های سایت گودریدز

بهترین کتاب های گودریدز سال ۱۴۰۱

در گودریدز به سه روش می‌توانید وضعیت مطالعه و کتابخوانی خود را سازمان‌دهی کنید. در یک ستون کتاب‌هایی که قبلا مطالعه کرده‌اید را قرار می‌دهید، در یک ستون کتاب‌هایی که در حال مطالعه آنها هستید و در ستونی دیگر نیز کتاب‌هایی که قرار است بخوانید را اضافه می‌کنید. علاوه بر این سه قسمت که به‌طور پیش‌فرض مشخص شده‌اند، شما همچنین می‌توانید قفسه‌های کتاب متفاوتی درست کنید. مثلا می‌توانید ستونی تحت عنوان کتاب‌های موردعلاقه داشته باشید. یا اینکه کتاب‌ها را براساس موضوع یا زبان یا معیارهای دیگر دسته‌بندی کنید.

شما همچنین می‌توانید کتاب‌هایی که دوستانتان در حال خواندن آنها هستند را نیز مشاهده کنید، نظرات خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارید و در یک صفحه چت مجازی با کاربران به گفتگو بپردازید. علاوه بر این، می‌توانید به کتاب‌هایی که خوانده‌اید، امتیاز دهید و از این طریق بهترین کتاب های گودریدز را پیدا کرده و آنها را مطالعه کنید.

بهترین کتاب های گودریدز 2021

در ابتدای هر سال میلادی در این سایت یک چالش کتابخوانی آغاز می‌شود که تا پایان سال ادامه دارد. شما در ابتدای سال تعداد کتاب‌هایی که تصمیم دارید بخوانید را در سایت وارد می‌کنید و عضو چالش می‌شوید. در طول سال نیز می‌توانید از روند پیشرفت دوستانتان در چالش کتابخوانی گودریدز مطلع شوید.

پرفروش ترین کتاب های جهان 2022

در سایت گودریدز بخشی وجود دارد که آمار و اطلاعاتی درباره کتاب‌هایی که خوانده‌اید را در اختیار شما قرار می‌دهد. مثلا می‌توانید ببینید در هر سال یا هر ماه چند کتاب خوانده‌اید، کتاب‌هایی که خوانده‌اید در چه سالی منتشر شده‌اند، مجموع تعداد صفحاتی که مطالعه کرده‌اید چقدر است و …

بهترین رمان های ایرانی گودریدز

شاید خیلی وقت‌ها دیده باشید که ناشران برای تبلیغ کتاب‌هایی که چاپ کرده‌اند، بگویند این کتاب توسط سایت گودریدز برگزیده شده. این درواقع مربوط به یک نظرسنجی است که هر ساله در ماه‌های منتهی به پایان سال برگزار می‌شود و کاربران گودریدز در چند مرحله به کتاب‌هایی که طی آن سال منتشر شده و مطالعه کرده‌اند رأی می‌دهند و در انتها نیز کتاب‌هایی که در هر ژانر برنده شدند، مشخص می‌شوند.

تاریخچه و شکل‌گیری Good Reads

بهترین کتاب های گودریدز دهه اخیر

گودریدز در 6 دسامبر 2006 (15 آذر 1385) تاسیس و در ژانویه 2007 نیز توسط اوتیس چندلر (Otis Chandler) و الیزابت چندلر (Elizabeth Chandler) راه‌اندازی شد. سایت گودریدز در دسامبر 2007، بالغ بر 650.000 عضو داشت و بیش از 10 میلیون کتاب مختلف نیز به آن اضافه شد. این سایت تا ژانویه 2012 حدود 10 میلیون عضو، 20 میلیون بازدید ماهانه و 30 کارمند داشت. در 28 مارس 2013 (8 فروردین 1392) نیز شرکت آمازون، مالکیت وب سایت گودریدز را به طور رسمی اعلام کرد. پس از گذشت چندین ماه، گودریدز طی یک بیانیه، خبر افزایش 20 میلیون کاربر جدید به این وب‌سایت را منتشر کرد. طبق آخرین آمار منتشر شده در سال 2021، این وبسایت نقد و بررسی کتاب، هم اکنون بیش از 120 میلیون کاربر از سرتاسر جهان دارد.

هدف اصلی برنامه گودریدز جمع‌آوری کتاب‌های برتر و پرطرفدار است و از این طریق به کاربران کمک می‌کند تا کتاب‌هایی که دوست دارند را پیدا کرده و آنها را به اشتراک بگذارند. هدف دیگر گودریدز، افزایش سرانه مطالعه و یادگیری در سراسر دنیا است. در عکس بالا نیز تصویر اوتیس چندلر و الیزابت چندلر، خالقان وب سایت گودریدز را مشاهده می‌کنید.

بهترین کتاب های گودریدز (GoodReads)

حال که دریافتید گودریدز چگونه کار می‌کند و اهداف اصلی توسعه و راه‌اندازی آن چیست، در این بخش بهترین کتاب های گودریدز که امتیاز بالایی از سوی کاربران کسب کرده‌اند را به شما معرفی می‌کنیم. اکثر این کتاب‌ها توسط صدها یا حتی میلیون‌ها نفر مطالعه شده اند و این افراد به کتاب‌ها امتیاز داده‌اند.

1. کتاب غرور و تعصب – Pride and Prejudice ؛ از بهترین کتاب های گودریدز

بهترین رمان های ایرانی گودریدز

  • نویسنده: جین آستین (Jane Austen)
  • تاریخ نشر: 1796
  • امتیاز کتاب: 4.28/5
  • ترجمه: شمس‌الملوک مصاحب، رضا رضایی و…
  • ناشران فارسی: انتشارات جامی، نشر نی و…

کتاب غرور و تعصب یکی از آثار معروف جین آستین است که آن را در 21 سالگی نوشته است. بسیاری از منتقدان و خوانندگان این کتاب را بهترین اثر جین آستین در نظر می‌گیرند. کتاب غرور و تعصب در اپلیکیشن گودریدز امتیاز 4.28/5 را از سوی کاربران کسب کرده است که جزء یکی از پرطرفدارترین و بهترین کتاب های گودریدز محسوب می‌شود. غرور و تعصب یک رمان عاشقانه است که ماجرای آشنایی و دلبستگی دو عاشق را روایت می‌کند.

بخشی از کتاب:

هیچ کس، چه حالا و چه بعداً، نمی‌تواند همیشه به یک مرد بخندد. مگر اینکه شوخی کرده باشد.

2. کتاب جنایت و مکافات – Crime and Punishment

پرفروش ترین کتاب های گودریدز جهان

  • نویسنده: فیودور داستایفسکی (Fyodor Dostoevsky)
  • تاریخ نشر: 1866
  • امتیاز کتاب: 4.25/5
  • ترجمه: اصغر رستگار
  • ناشر فارسی: انتشارات نگاه

کتاب جنایت و مکافات یکی از آثار درخشان داستایوفسکی نویسنده معروف روسی محسوب می‌شود. این کتاب در گودریدز امتیاز 4.25/5 را از سوی کاربران کسب کرده و یکی از کتاب‌های پرطرفدار، نه تنها در وب سایت گودریدز، بلکه در کل دنیا است. این کتاب روایتگر وقوع یک قتل توسط یک پسر جوان است که پس از ارتکاب جرم دچار مشکلات شدید روحی می‌شود.

بخشی از کتاب: 

هر کس باید بتواند به جایی پناه آورد؛ چون مواردی پیش می‌آید که حتما لازم است انسان بتواند به یک جا یا به هرجا که باشد، برود.

3. کتاب کنت مونت کریستو – The Count of Monte Cristo

بهترین کتاب های دهه اخیر سایت گودریدز

  • نویسنده: الکساندر دوما (Alexandre Dumas)
  • تاریخ نشر: 1845
  • امتیاز کتاب: 4.28/5
  • ترجمه: محسن فرزاد، محسن سلیمانی و…
  • ناشر فارسی: نشر افق

کتاب کنت مونت کریستو یک رمان تاریخی فرانسوی است. این اثر یکی از کتاب‌های ارزشمند الکساندر دوما محسوب می‌شود که در سایت گودریدز امتیاز 4.28/5 را کسب کرده است. کنت مونت کریستو یک کتاب کلاسیک پرماجرا و پر حادثه است که هر لحظه خواننده را شگفت‌زده می‌کند. داستان این رمان در اواخر دوره سلطنت ناپلئون روایت می‌شود و درباره زندگی «ادموند دانتس» جوان است که در روز ازدواجش با دسیسه چندین نفر به زندان می‌افتد.

بخشی از کتاب:

تنها شخصی که در نهایت ناامیدی قرار گرفته باشد، می‌تواند نهایت سعادت را درک کند.

4. کتاب برادران کارامازوف – The Brothers Karamazov

بهترین کتاب های گودریدز

  • نویسنده: فیودور داستایفسکی
  • تاریخ نشر: 1880
  • امتیاز کتاب: 4.34/5
  • ترجمه: احمد علیقیان، صالح حسینی و…
  • ناشر فارسی: انتشارات ناهید

کتاب برادران کارامازوف، اثری دیگر از داستایفسکی در این فهرست است که معروف‌ترین اثر وی محسوب می‌شود. این کتاب در وب سایت گودریدز امتیاز 4.34/5 را کسب کرده و یکی از بهترین کتاب های گودریدز از نگاه خوانندگان است. برادران کارامازوف یک کتاب فلسفی و عمیق است که به صورت هنرمندانه به برخی مسائل فلسفی از جمله وجود پروردگار و اخلاقیات می‌پردازد.

بخشی از کتاب:

دوست دارنده باید پنهان باشد. آشکار که بشود، محبت از بین می‌رود.

5. کتاب شرق بهشت – East of Eden ؛ از بهترین کتاب های گودریدز

بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز

  • نویسنده: جان استاین‌بک (John Ernst Steinbeck)
  • تاریخ نشر: 1952
  • امتیاز کتاب: 4.39/5
  • ترجمه: پرویز شهدی، دکتر بهرام مقدادی و…
  • ناشران فارسی: نشریه سخن، نشر شاهکار و…

کتاب شرق بهشت نیز یکی از بهترین کتاب های گودریدز و شاهکار نوشته‌های جان استاین‌بک است. این کتاب در گودریدز امتیاز 4.39/5 را از سوی کاربران کتابخوان آن کسب کرده است و یکی از بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز محسوب می‌شود. جان استاین‌بک در این کتاب از داستان هابیل و قابیل الهام گرفته و روایتگر داستان دو خانواده است که پدرها بدون هیچ دلیل خاصی به یکی از فرزندان خود توجه بیشتری دارند و باعث ایجاد کینه و دشمنی میان برادران می‌شوند. این تبعیض نسل به نسل ادامه پیدا می‌کند و دردسرهای زیادی را به وجود می‌آورد.

بخشی از کتاب:

دوست داشته شدن خیلی خوب است، حتی اگر دیر شده باشد.

6. کتاب مرشد و مارگریتا – The Master and Margarita

بهترین کتاب های گودریدز سال ۱۴۰۰

  • نویسنده: میخائیل بولگاکف (Mikhail Bulgakov)
  • تاریخ نشر: 1966
  • امتیاز کتاب: 4.3/5
  • ترجمه: عباس میلانی، بهمن فرزانه و…
  • ناشران فارسی: نشر شیر محمدی، نشر سوفیای جهان و…

کتاب مرشد و مارگریتا، معروف‌ترین و بهترین اثر میخائیل بولگاکف است که 27 سال پس از مرگش منتشر شد. امتیاز این کتاب در وب سایت گودریدز 4.30/5 است و کاربران نیز نقدهای خوبی نسبت به آن داشته‌اند. کتاب مرشد و مارگریتا یک داستان عاشقانه، طنز، خیالی و فراطبیعی است که متشکل از سه داستان موازی به نام‌های «سفر شیطان به مسکو»، «به صلیب کشیده شدن مسیح» و «داستان پونتیوس پیلاطس» است. کتاب مرشد و مارگریتا نیز یکی از بهترین کتاب های گودریدز است که خواندن آن پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب:

از پلیدترین چیزی که تا به حال در زندگی‌ام تجربه کرده‌ام در رنجم؛ ترس از تنهایی، یا دقیق‌تر بگویم، ترس از این که به حال خودم رها شوم. آنقدر زننده است که ترجیح می‌دادم یک پایم قطع شود.

7. کتاب کوری – Blindness ؛ از بهترین کتاب های گودریدز

بهترین کتاب های گودریدز سال ۱۴۰۱

  • نویسنده: ژوزه ساراماگو (José Saramago)
  • تاریخ نشر: 1995
  • امتیاز کتاب: 4.16/5
  • ترجمه: مهدی غبرائی، کیومرث پارسای و…
  • ناشران فارسی: نشر مرکز، نشر کتابراه و…

کتاب کوری نیز یکی تاثیرگذارترین کتاب‌های گودریدز است که در سال 1998 برنده جایزه نوبل ادبیات شد. این کتاب دارای مفاهیم اخلاقی ژرف و عمیقی است که خواننده را به تامل وامی‌دارد. کتاب کوری درباره بی‌توجهی انسان‌ها به یکدیگر و رعایت نکردن حق و حقوق افراد در ارتباط با یکدیگر است. این کتاب روایتگر کور شدن آدم‌ها است؛ به طوری که هر فرد پس از کور شدن دیگر هیچ سیاهی نمی‌بیند و همه چیز در نگاه او سفید است.

بخشی از کتاب:

اگر نمی‌توانیم مثل آدم زندگی کنیم، دست کم بکوشیم مثل حیوان زندگی نکنیم.

8. کتاب در جستجوی زمان از دست رفته – In Search of Lost Time

بهترین کتاب های گودریدز 2021

  • نویسنده: مارسل پروست (Marcel Proust)
  • تاریخ نشر: 1908-1922
  • امتیاز کتاب: 4.35/5
  • ترجمه: مهدی سحابی
  • ناشران فارسی: نشر مرکز

کتاب در جستجوی زمان از دست رفته یک مجموعه کتاب 7 جلدی است که یکی از کامل‌ترین کتاب‌های قرن بیستم به شمار می‌رود و رکورد گینس بلندترین رمان تاریخ را نیز در اختیار دارد. این کتاب در چندین خط داستانی به هم پیوسته، اوضاع اجتماعی فرانسه را در اواخر قرن نوزدهم تا اوایل قرت بیستم تشریح می‌کند. کتاب در جستجوی زمان از دست رفته توسط مشاهیر بسیاری مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است و یکی از بهترین کتاب های گودریدز با امتیاز 4.35/5 محسوب می‌شود.

بخشی از کتاب:

در جدایی، سخنان مهرآمیز را کسی می‌گوید که عاشق نیست.

9. کتاب آرزوهای بر باد رفته – Lost Illusions ؛ از بهترین کتاب های گودریدز

پرفروش ترین کتاب های جهان 2022

  • نویسنده: انوره دو بالزاک (Honoré de Balzac)
  • تاریخ نشر: 1837-1843
  • امتیاز کتاب: 4.16/5
  • ترجمه: محمد جعفر پوینده، سعید نفیسی و…
  • ناشران فارسی: نشر نی، نشر پَر و…

کتاب آرزوهای بر باد رفته نیز یکی از آثار فاخر و معروف انوره دو بالزاک محسوب می‌شود که هنر او در شرح جزئیات را به خوبی نشان می‌دهد. این کتاب یک حماسه تراژیک کمیک هنرمندانه است. کتاب  آرزوهای بر باد رفته نیز روابط خانوادگی و عاشقانه انسان‌ها را روایت می‌کند و داستان پسری است که پدرش به او بها نمی‌دهد و عاشق خواهر دوست صمیمی خود می‌شود. این کتاب در سایت گودریدز امتیاز 4.16/5 را از کاربران کسب کرده است و یکی از بهترین کتاب های گودریدز محسوب می‌شود که ارزش خواندن دارد.

10. کتاب جین ایر – Jane Eyre

بهترین رمان های ایرانی گودریدز

  • نویسنده: شارلوت برونته (Charlotte Brontë)
  • تاریخ نشر: 1847
  • امتیاز کتاب: 4.14/5
  • ترجمه: رضا رضایی، مرضیه خسروی و…
  • ناشران فارسی: نشر نی، نشر کتابراه و…

کتاب جین ایر یکی از برجسته‌ترین آثار شارلوت برونته است که رمانی عاشقانه و غمگین بوده و یکی از بهترین کتاب های گودریدز به حساب می‌آید. این کتاب در گودریدز امتیاز 4.12/5 را کسب کرده و چندین فیلم سینمایی نیز از آن اقتباس شده است. کتاب جین ایر درباره دختری تنها است که پدر و مادر خود را از دست داده و تنها سرمایه‌اش برای آینده، علم و دانش اوست. جین پس از بیرون آمدن از پرورشگاه به عنوان مربی وارد خانه‌ای می‌شود و این شروع یک داستان عاشقانه جذاب است.

بخشی از کتاب:

تا وقتی که وجدانت تو را تایید می‌کند و تو را گناهکار نمی‌داند، بدون دوست نمی‌مانی.

11. کتاب صد سال تنهایی – One Hundred Years of Solitude

بهترین کتاب های گودریدز دهه اخیر

  • نویسنده: گابریل گارسیا مارکز (Gabriel García Márquez)
  • تاریخ نشر: 1967
  • امتیاز کتاب: 4.1/5
  • ترجمه: محمدرضا سحابی، بهمن فرزانه و…
  • ناشران فارسی: انتشارات جامی، امیرکبیر و…

کتاب صد سال تنهایی نیز یکی از تاثیرگذارترین و بهترین کتاب های گودریدز است که حاصل 15 ماه تلاش بی‌وقفه گابریل گارسیا است. او برای نوشتن این کتاب خود را در خانه حبس کرده بود و زحمات بسیاری برای نوشتن آن کشیده است. کتاب صد سال تنهایی در سال 1982 برنده جایزه صلح نوبل شد و از آن به عنوان یکی از برترین رمان‌های دنیا یاد می‌شود. این کتاب به بیش از 30 زبان در دنیا ترجمه شده است و طرفداران بسیاری دارد. کتاب صد سال تنهایی در وب سایت گودریدز امتیاز 4.1/5 را از خوانندگان کسب کرده است. این کتاب شرح زندگی شش نسل از خانواده بوئندیا را روایت می‌کند و سبک نگارش آن نیز رئالیسم جادویی است.

بخشی از کتاب:

گذشته دروغی بیش نیست و خاطره بازگشتی ندارد. هر بهاری که می‌گذرد دیگر بر نمی‌گردد و حتی شدیدترین و دیوانه‌کننده‌ترین عشق‌ها هم حقیقتی ناپایدار است.

12. کتاب کشتن مرغ مینا – To Kill a Mockingbird ؛ از بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز

بهترین رمان های ایرانی گودریدز

  • نویسنده: هارپر لی
  • سال انتشار: 1960
  • امتیاز گودریدز: 4.27
  • ترجمه: رضا ستوده، کیوان عبیدی آشتیانی، فخرالدین میررمضانی
  • ناشران فارسی: نگاه، افق، امیرکبیر

یکی از پرفروش ترین کتاب های گودریدز جهان که بیش از پنج میلیون کاربر برایش امتیاز ثبت کرده‌اند، کشتن مرغ مقلد یا کشتن مرغ مینا است. این اثر کلاسیک ادبیات مدرن آمریکا از همان زمان انتشار عملکرد موفقی داشت و توانست جایزه پولیتزر را دریافت کند. کشتن مرغ مقلد همیشه در فهرست بهترین کتاب‌های دنیا قرار می‌گیرد. بیش از 18 میلیون نسخه از این کتاب چاپ شده است. مرغ مقلد همچنین به بیش از 40 زبان دنیا ترجمه شده.

جالب است بدانید که اتفاقات و شخصیت‌های کتاب تا حدودی از زندگی نویسنده در سال 1936 و زمانیکه ده ساله بود، برگرفته شده‌اند. این اثر داستان زندگی اسکات و جم فینچ را دنبال می‌کند. پدر این دو نفر که یک وکیل سفیدپوست است، از یک مرد سیاه‌پوست که اشتباها به تجاوز متهم شده، دفاع می‌کند و این رفتار او روی زندگی فرزندانش تأثیرات مختلفی برجای می‌گذارد.

بخشی از کتاب:

وقت‌هایی مثل این بود که فکر می‌کردم پدرم، که از تفنگ متنفر بود و در هیچ جنگی حضور نداشت، شجاع‌ترین مرد دنیا است.

13. کتاب 1984

پرفروش ترین کتاب های گودریدز جهان

  • نویسنده: جورج اورول
  • سال انتشار: 1949
  • امتیاز گودریدز: 4.19/5
  • ترجمه: صالح حسینی، حمیدرضا بلوچ، ژیلا سازگار، کاوه میرعباسی
  • ناشران فارسی: نیلوفر، مجید، حکایتی دگر

بدون شک یکی از بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز، 1984 به قلم جورج اورول است. جورج اورول را با داستان‌های دیستوپیایی مانند مزرعه حیوانات به یاد می‌آوریم. 1984 اثری کلاسیک و علمی-تخیلی است. منتقدان این اثر را شاهکار و هوشمندانه‌ترین کار اورول می‌خوانند. اورول در این کتاب سعی در نشان دادن میزان کنترل‌گری و قدرت یک نظام توتالیتر دارد و به این می‌پردازد که چگونه چنین نظامی روی زندگی افراد جامعه تأثیر می‌گذارد. کتاب 1984 از بهترین کتاب های گودریدز است و خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب:

کسی که گذشته را کنترل می‌کند، آینده را کنترل می‌کند. کسی که حال را کنترل می‌کند، گذشته را کنترل می‌کند.

14. کتاب Malibu Rising ؛ از بهترین کتاب های گودریدز سال ۱۴۰۰

بهترین کتاب های دهه اخیر سایت گودریدز

  • نویسنده: تیلور جنکینز رید (Taylor Jenkins Reid)
  • سال انتشار: 2021
  • امتیاز گودریدز: 4.09/5

یکی از بهترین کتاب های گودریدز 2021 که موفق شد جایزه رتبه اول بهترین کتاب داستانی تاریخی را نیز از این سایت دریافت کند، کتاب Malibu Rising است. این کتاب داستان چهار خواهر و برادر را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرند با برگزاری یک جشن، پایان تابستان را جشن بگیرند اما طی 24 ساعت اتفاقاتی رخ می‌دهد که زندگی آن‌ها را برای همیشه تغییر می‌دهد.

این رمان در ژانر داستانی و تاریخی نوشته شده و از بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز است که طی یک سالی که انتشارش می‌گذرد، بیش از نیم میلیون نفر آن را مطالعه کرده و به آن امتیاز داده‌اند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این کتاب را که از بهترین کتاب های دهه اخیر سایت گودریدز است و توجه بسیاری از کتاب‌دوستان را به خود جلب کرده، از دست ندهید.

بخشی از کتاب:

بخشی از ابراز علاقه و مراقبت کردن از دیگران، این است که اجازه بدهید آن‌ها دوستتان داشته باشند و از شما مراقبت کنند.

15. کتاب یادبودهای او – Reminders of Him ؛ از بهترین کتاب های گودریدز دهه اخیر

بهترین کتاب های گودریدز

  • نویسنده: کالین هوور
  • سال انتشار: 2022
  • امتیاز گودریدز: 4.54
  • ترجمه: طناز فروهر
  • ناشر فارسی: انتشارات آهین

کالین هوور از آن دسته نویسندگانی است که طی سال‌های اخیر آثار موفق متعددی منتشر کرده. یکی از کتاب‌های او که در ایران خیلی به شهرت رسید، رمان عاشقانه «ما تمامش می‌کنیم» بود. در سال 2022، او با یک کتاب جدید بازار کتاب را در دست گرفته. کتاب یادبودهای او یکی از پرفروش ترین کتاب های جهان 2022 تا به امروز محسوب می‌شود. در سایت گودریدز بیش از 400 هزار نفر این کتاب را مطالعه کرده و به آن امتیاز داده‌اند.

داستان یادبود‌های او درباره مادری جوان است که به دنبال راهی برای جبران گذشته‌اش می‌گردد. بعد از گذراندن پنج سال حبس به خاطر یک اشتباه غم‌انگیز، کنا از زندان آزاد شده و به دیدن دختر چهار ساله‌اش می‌رود. اما انگار تمام دنیا بین او دخترش ایستاده‌اند و هیچکس نمی‌خواهد او در کنار دخترش باشد. در این میان، کنا دوستی پیدا می‌کند که سعی دارد به او کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم اگر طرفدار رمان‌های عاشقانه هستید، مطالعه یادبودهای او، از بهترین کتاب های گودریدز، را در دستور کار خود قرار دهید.

بخشی از کتاب:

ما فقط یک مشت آدم غمگین هستیم که کارهایی که باید انجام بدهیم را انجام می‌دهیم تا بتوانیم تا فردا دوام بیاوریم.

کلام آخر

ما در این مقاله همه چیز را درباره سایت Good reads به شما توضیح دادیم و برخی از بهترین کتاب های گودریدز را نیز معرفی کردیم. اپلیکیشن گودریدز یکی از جامع‌ترین برنامه‌های کتابخوانی است که با عضویت در آن می‌توانید کتاب‌های مورد علاقه خود را پیدا کرده و آنها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. گودریدز یک سایت نمره‌دهی به کتاب نیز محسوب می‌شود که پس از مطالعه هر کتاب، می‌توانید به آن امتیاز دهید. آیا شما عضو وب‌سایت گودریدز هستید؟ به نظرتان کدام کتاب ایرانی در فهرست بهترین رمان های ایرانی گودریدز قرار می‌گیرد؟ حدس می‌زنید کدام کتاب‌ها عنوان بهترین کتاب های گودریدز سال ۱۴۰۱ (2022) را کسب کنند؟ لطفا نظرات و تجارب خود را درباره گودریدز و بهترین کتاب های دنیا در سایت گودریدز با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402