شباهت بازیگران ایرانی و خارجی ؛ کدامیک شبیه‌تر هستند؟

شباهت بازیگران ایرانی و خارجی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

شما هم مثل ما فکر می‌کنید بسیاری از بازیگران ایرانی، یک همتای خارجی دارند؟! شاید هم برعکس! بسیاری از اوقات می‌شنویم که برخی بازیگران ایرانی و خارجی شبیه به هم هستند. برای اینکه بدانید شباهت بازیگران ایرانی و خارجی واقعیت دارد یا نه، با ما همراه شوید تا بیشتر درباره تشابه بازیگران ایرانی و خارجی صحبت کنیم و عکس‌های آن‌ها را ببینیم.

از شباهت لیلا اوتادی به اسکارلت جوهانسون گرفته تا شباهت رضا کیانیان به آل‌پاچینو، شباهت بازیگران ایرانی با خارجی یکی از موضوعات پرطرفدار در میان مخاطبان این هنرمندهاست. در این مقاله از پلازا قصد داریم بازیگران ایرانی که شبیه بازیگران خارجی هستند را به شما معرفی کنیم. پیش از آغاز باید به این نکته اشاره شود که شباهت یک بازیگر ایرانی به بازیگر خارجی، تنها یک موضوع جذاب و سرگرم‌کننده برای علاقه‌مندان به سلبریتی‌هاست. اینکه این شباهت تا چه اندازه در موفقیت شغلی و دیده شدن آن بازیگر دخالت داشته بحث جداگانه‌ای است که به موضوع جذاب شباهت بازیگران ایرانی و خارجی که در ادامه بررسی می‌کنیم ارتباط چندانی ندارد.

فهرست مطالب

شباهت بازیگران ایرانی و خارجی

‌ممکن است فکر کنید خیلی از بازیگرانی که در ادامه معرفی می‌شوند اصلا شباهتی به هم ندارند. حق دارید! نگاه و نظرات متفاوت است، اما قطعا با بعضی از انتخاب‌ها موافق خواهید بود. در این بخش بازیگران ایرانی و خارجی شبیه به هم را معرفی می‌کنیم و عکس بازیگرانی که شبیه بازیگران خارجی هستند را نیز برای شما به نمایش می‌گذاریم. حال قضاوت با شماست! آیا این بازیگران ایرانی شبیه بازیگران خارجی هستند؟

رضا کیانیان و آل پاچینو

بازیگران ایرانی و خارجی شبیه به هم

یکی از معروف‌ترین بازیگران ایرانی که چه در شباهت ظاهری و چه در شیوه بازیگری او را به «آل پاچینو» شبیه ‌می‌دانند، رضا کیانیان است. البته او خود این شباهت را قبول ندارد و در مصاحبه‌ای گفته است:

معمولا اتفاق می‌افتد که من را با دیگری مقایسه می‌کنند و بخصوص آل پاچینو، اما فکر می‌کنم وقتی بازیگر با بازیگری در آن سوی آب مقایسه می‌شود در واقع توانایی‌های آن فرد نادیده گرفته شده است. در مورد من و آل پاچینو… او خیلی بازی‌ها داشته که من نداشتم و از طرفی هم من خیلی نقش‌ها بازی کردم که او نکرده. پس مقایسه من با آل پاچینو موجب می‌شود ابعاد و گستره بازی من ناشناخته بماند.

یکتا ناصر و سوفیا لورن

تشابه بازیگران ایرانی و خارجی

یکی از موارد شباهت های بازیگران ایرانی و هالیوود، شباهت بین سوفیا لورن و یکتا ناصر است. گفته می‌شود که تشابه ظاهری خیلی زیادی بین این دو بازیگر وجود دارد. سوفیا لورن (Sophia Loren) را شاید بتوان معروف‌ترین بازیگر زن دهه 60 و 70 سینما دانست. این بازیگر ایتالیایی برنده چندین جایزه اسکار، گلدن گلوب و بفتا شده و به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین ستاره‌های سینمای کلاسیک هالیوود شناخته می‌شود.

حامد بهداد و کیت هرینگتون

شباهت بازیگران ایرانی و کره ای

کیت هرینگتون (Kit Harington) را با نقش «جان اسنو» در سریال بازی تاج و تخت می‌شناسیم. برخی ویژگی‌های ظاهری این بازیگر 35 ساله انگلیسی و حامد بهداد از برخی جهات شبیه به هم است. شما اینطور فکر نمی‌کنید؟

لیلا اوتادی و آماندا سایفرد و اسکارلت جوهانسون

بازیگران ایرانی که شبیه بازیگران خارجی هستند

لیلا اوتادی از بازیگران زن کشورمان است که در سال‌های اخیر کمی کم‌کار شده. در بررسی شباهت بازیگران ایرانی و خارجی شاید یکی از عجیب‌ترین نمونه‌ها، شباهت لیلا اوتادی به دو بازیگر زن مشهور سینمای هالیوود باشد. برخی او را بیشتر شبیه به اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) می‌دانند و برخی دیگر اعتقاد دارند که بیشتر به آماندا سایفرد (Amanda Seyfried)، بازیگر و خواننده آمریکایی شبیه است. بیوگرافی اسکارلت جوهانسون را از اینجا می‌توانید بخوانید.

عباس کیارستمی و ژان لوک گدار

شباهت بازیگران ایرانی به خارجی

عباس کیارستمی را باید جزو نوابغ و کارگردانان برتر سینمای ایران و جهان به شمار آورد که شباهت‌هایی به ژان لوک گدار داشت. ژان لوک گدار (Jean-Luc Godard) را باید یکی از پیشگامان جنبش موج نوی فرانسه به شمار آورد که این موضوع در فیلم‌ها و آثار این کارگردان و منتقد به وضوح دیده می‌شود. برای آشنایی بیشتر با عباس کیارستمی و سبک فیلمسازی او می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

الناز شاکردوست و آنجلینا جولی

عکس بازیگرانی که شبیه بازیگران خارجی هستند

یکی از قدیمی‌ترین نمونه‌هایی که همیشه در زمینه شباهت بازیگران ایرانی و خارجی مطرح می‌شد، شباهت الناز شاکردوست و آنجلینا جولی (Angelina Jolie) است. اگرچه با گذر زمان، این شباهت کم و کمتر شد، اما نمی‌شود به طور کامل این موضوع را نفی کرد.

بهمن فرمان آرا و آلفرد هیچکاک

شباهت بازیگران ایرانی با خارجی

بهمن فرمان آرا یکی از دوست‌داشتنی‌ترین کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است که در چند اثر هم بازیگری کرده است. شباهت ظاهری بهمن فرمان آرا به آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock)، کارگردان برجسته هالیوود در عکس بالا به خوبی مشهود است.

شقایق دهقان و جانان اردوگر

شباهت های بازیگران ایرانی و هالیوود

جانان اردوگر (Canan Ergüder) یکی از بازیگران سریال‌های ترکیه‌ای است که شباهت او به شقایق دهقان بسیار جالب است. البته باید به این نکته هم اشاره کرد که این شباهت ظاهری صرفا در بعضی از عکس‌های این بازیگر ترکی قابل مشاهده است.

نگار جواهریان و سرنای ساریکایا

شباهت بازیگران مرد ایرانی و خارجی

سرنای ساریکایا (Serenay Sarıkaya) که بیشتر با نام «یشیم» شناخته می‌شود، رتبه دوم در دختر شایسته سال 2010 ترکیه را به دست آورده است. نگار جواهریان نیز از بازیگران مطرح ایرانی است که موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شده است. سرنای ساریکایا، بازیگر و مدل ترک، شباهت زیادی به نگار جواهریان دارد.

شبنم مقدمی و ماریون کوتیار

شباهت بازیگران ایرانی و خارجی زن

ماریون کوتیار (Marion Cotillard)، بازیگر، خواننده، ترانه‌سرا و موسیقیدان فرانسوی ‌است که همه بازی درخشان او را در فیلم تلقین کریستوفر نولان و فیلم دشمنان ملت به خاطر داریم. شبنم مقدمی هنرمند با سابقه سینما و تلویزیون ایران از برخی جهات شباهت‌هایی به این بازیگر فرانسوی دارد.

طناز طباطبایی و سدا گوون

شباهت طناز طباطبایی به بازیگر خارجی

یکی دیگر از موارد تشابه بازیگران ایرانی و خارجی را در شباهت طناز طباطبایی به بازیگر خارجی سدا گوون (Seda Güven) می‌بینیم. طناز طباطبایی از بازیگران محبوب ایران است که هر دو جایزه بهترین نقش اول و بهترین نقش مکمل زن را از جشنواره فیلم فجر دریافت کرده است. سدا گوون نیز یک بازیگر اهل ترکیه است.

البته برخی نیز معتقدند طناز طباطبایی به ماریون کوتیار شباهت دارد. به نظر شما طباطبایی به گوون شبیه‌تر است یا کوتیار؟

بهروز وثوقی و بنیسیو دل تورو

بازیگران ایرانی شبیه بازیگران خارجی

بنیسیو دل تورو (Benicio del Toro) یک بازیگر اهل پورتوریکو است. این بازیگر و تهیه‌کننده توانسته جوایز و افتخارات زیادی کسب کند. برخی از مهم‌ترین جوایز بنیسیو دل تورو، جایزه اسکار، گلدن گلوب، بفتا، جایزه انجمن بازیگران و همچنین خرس نقره‌ای است. بهروز وثوقی نیز از بازیگران قدیمی و محبوب کشورمان است که بدون شک همه‌ی ما حداقل یک بار نامش را شنیده‌ایم. با نگاه کردن به عکس‌های این دو بازیگر، می‌توان حدس زد که علت تشابه بازیگران ایرانی و خارجی یعنی بهروز وثوقی و بنیسیو دل تورو، در فرم چشم‌ها و لب‌هایشان است.

مهران مدیری و جورج کلونی

شباهت بازیگران ایرانی و خارجی

در ادامه مقاله شباهت بازیگران ایرانی به خارجی، به مهران مدیری و جورج کلونی (George Clooney) می‌رسیم. جورج کلونی بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که تا کنون موفق به کسب جوایز باارزشی همچون جایزه انجمن بازیگران، جایزه آکادمی بریتانیا، اسکار و گلدن گلوب شده. مهران مدیری نیز یکی از بزرگترین کمدین‌های ایران است که علاوه بر بازیگری، دستی نیز در دنیای کارگردانی دارد. او کارگردان و بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی محبوبی همچون شب‌های برره و مرد هزار چهره بود. برخی طرفداران این هنرمند معتقدند که بین او و جورج کلونی شباهت‌هایی وجود دارد. نظر شما در این باره چیست؟

حسام نواب صفوی و الویس پریسلی

بازیگران ایرانی و خارجی شبیه به هم

در  این بخش از مقاله تشابه بازیگران ایرانی و خارجی، به تشابه بین یکی از بازیگران پرحاشیه‌ی کشورمان با یکی از بزرگترین بازیگران و خوانندگان آمریکایی می‌پردازیم. الویس پریسلی (Elvis Presley) یکی از مهم‌ترین چهره‌های فرهنگی قرن بیستم آمریکا است. برخی افراد معتقدند که شباهت زیادی بین الویس پریسلی و حسام نواب صفوی وجود دارد. البته خود نواب صفوی نیز با نظر این افراد موافق است. چندی پیش نیز نواب صفوی از طریق صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که به دلیل شباهت زیادش با الویس پریسلی، توسط کمپانی‌ برادران وارنر به بازی در فیلمی درباره این هنرمند بزرگ دعوت شده. اما این خبر هیچ‌وقت توسط برادران وارنر تأیید نشد.

پژمان بازغی و کیوانچ تاتلیتوغ

تشابه بازیگران ایرانی و خارجی

یکی از موارد شباهت بازیگران مرد ایرانی و خارجی، درباره پژمان بازغی و کیوانچ تاتلیتوغ (Kıvanç Tatlıtuğ) است. تاتلیتوغ یک بازیگر، مدل و بسکتبالیست سابق اهل ترکیه است. پژمان بازغی نیز از بازیگران ایرانی است که به‌خصوص در سال‌های اخیر بسیار پرکار شده و او را در سریال‌هایی همچون بیگانه‌ای با من است، افرا و پلاک 13 دیده‌ایم.

الناز حبیبی و امیلیا کلارک

شباهت بازیگران ایرانی و کره ای

امیلیا کلارک (Emilia Clarke) بازیگر با استعدادی است که به‌خاطر ایفای نقش دنریس تارگرین در سریال گیم آو ترونز و نقش لوییزا کلارک در فیلم من پیش از تو شناخته می‌شود. الناز حبیبی نیز از بازیگران زن ایرانی است که در سریال‌هایی مانند دردسرهای عظیم ۱ و ۲ بازی کرده است. برخی معتقدند که بین او و امیلیا کلارک شباهت‌هایی وجود دارد. نظر شما چیست؟

سحر قریشی و سوفی شارلوت

بازیگران ایرانی که شبیه بازیگران خارجی هستند

آخرین نفرات در فهرست بررسی شباهت بازیگران ایرانی و خارجی، سحر قریشی و بازیگر برزیلی سوفی شارلوت (Sophie Charlotte) هستند. چارلوت 33 ساله بیشتر در فیلم‌های سینمای برزیل بازی کرده و صرفا به خاطر شباهتی که با سحر قریشی دارد نامش در ایران بر سر زبان‌ها افتاده است.

کلام آخر

در این مقاله درباره شباهت بازیگران ایرانی و خارجی زن و مرد صحبت کردیم و نمونه‌های تشابه بازیگران ایرانی و خارجی را به شما نشان دادیم. شاید تصور کنید خیلی از این نمونه‌ها شبیه به هم نیستند. ما هم در بعضی از موارد با شما موافقیم، اما باید توجه داشته باشید که ممکن است یک بازیگر از دید افراد مختلف به انسان‌های مختلفی شباهت داشته باشد و این موضوع کاملا سلیقه‌ای است. نظر شما چیست؟ فکر می‌کنید کدامیک از این بازیگران بیشتر شبیه بودند؟ آیا تا کنون چیزی درباره شباهت بازیگران ایرانی و کره ای شنیده‌اید؟ به نظرتان کدام بازیگر ایرانی شبیه یک بازیگر کره‌ای است؟ نمونه‌های دیگری از تشابه بازیگران ایرانی و خارجی می‌شناسید که به ما معرفی کنید؟ در بخش دیدگاه‌ها، نظر خود را برای ما و خوانندگان پلازا بنویسید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
نیلی
.
06 شهریور 1401، 16:48
پاسخ
0
0
وای خدا یکتا ناصر و سوفیا لورن خیلی خیلی خیلی مثل هم اند😮😮😮 و همین طور نگار جواهریان
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402