معرفی بازی Just Dance 2021 ؛ تاریخ انتشار، تریلر و گیم پلی

بازی just dance 2021
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

جدیدترین نسخه از مجموعه جاست دنس به‌زودی منتشر می‌شود. در این مطلب قصد داریم با بازی Just Dance 2021 بیشتر آشنا شویم. با ما همراه باشید.

بی‌تردید یکی از عوامل اصلی موفقیت کنسول Wii نینتندو، داشتن حسگرهای حرکتی بود و یکی از بازی‌هایی که بهترین استفاده را از این حسگرها کرد، Just Dance نام دارد. اولین بازی این مجموعه در سال 2009 برای Wii منتشر شد و پس از آن، هر ساله یک نسخه جدید از این سری عرضه می‌شود. حالا بازی Just Dance روی اکثر پلتفرم‌ها در دسترس است و علاقه‌مندان به رقص، می‌توانند لحظات جذاب و مفرحی را با این بازی داشته باشند. جدیدترین شماره این مجموعه، بازی Just Dance 2021 است که حدود یک ماه دیگر منتشر می‌شود. این بازی نه تنها آهنگ‌های بیشتر و جدیدتری دارد، بلکه چند قابلیت جالب را نیز ارائه می‌کند که در ادامه درباره آنها صحبت خواهیم کرد. در زیر می‌توانید تریلر بازی Just Dance 2021 را تماشا کنید و پس از آن، با ویژگی‌های این بازی بیشتر آشنا می‌شویم. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


مروری بر بازی های Just Dance


بازی just dance 2021

بازی‌های مجموعه Just Dance در سبک ریتمیک طبقه‌بندی می‌شوند. سازنده و ناشر این بازی‌ها، کمپانی یوبی‌سافت است که آن را برای پلتفرم‌های مختلف عرضه می‌کند. ایده ساخت اولین بازی Just Dance از مجموعه دیگر شرکت یوبی‌سافت یعنی Rayman Raving Rabbids گرفته شد. در بازی Rayman Raving Rabbids 2 یک مینی‌گیم وجود داشت که در آن، بازیکن‌ها باید با تکان دادن دسته‌های کنسول Wii، یک ساز کوبه‌ای را می‌نواختند. در آن زمان، این مینی‌گیم خیلی مورد توجه قرار گرفت و اکثر منتقدان آن را با بازی Guitar Hero مقایسه کردند.

در بازی Rayman Raving Rabbids: TV Party از همین مکانیزم به شکل دیگری استفاده شد. در این بازی، به‌ جای نواختن ساز، بازیکن‌ها باید بدن خود را به‌طور هماهنگ با موسیقی حرکت می‌دادند و حرکاتی شبیه رقص درمی‌آوردند. از آنجا که این مینی‌گیم هم مورد توجه واقع شد، یوبی‌سافت به این فکر افتاد که یک بازی کاملا مجزا بر اساس همین مکانیزم بسازد و اینگونه بود که ایده اولیه ساخت بازی Just Dance شکل گرفت.

یوبی‌سافت یک تیم 20 نفره را مسئول ساخت این بازی کرد. هدف اصلی آنها این بود که یک تجربه متفاوت از سایر بازی‌های ویدیویی را ارائه کنند. طبق گفته خودشان، آنها می‌خواستند گیمرها از روی مبل بلند شوند و به جای لم دادن، موقع بازی کردن تحرک و نشاط بیشتری داشته باشند. البته در همان زمان بازی‌های رقص‌محور دیگری هم وجود داشتند که از کنترلرهای مخصوص خودشان استفاده می‌کردند و بازیکن باید با ایستادن روی یک صفحه کوچک، دکمه‌های مختلفی را با پایش لمس می‌کرد. سازنده‌های Just Dance معتقد بودند که این سیستم کنترل، به جای اینکه لذت و هیجان رقصیدن را شبیه‌سازی کند، فقط باعث محدودیت حرکات بازیکن می‌شود و همه تمرکز او را روی اینکه در هر لحظه باید کدام دکمه را فشار دهد، معطوف می‌کند.

مروری بر بازی های just dance

در زمان ساخته شدن بازی Just Dance، دو سه سالی از عرضه کنسول Wii می‌گذشت و این کنسول با ویژگی‌های حرکتی منحصربه‌فردش، همه را تحت تاثیر قرار داده بود. تیم سازنده Just Dance به این نتیجه رسیدند که Wii بهترین پلتفرمی است که می‌توانند یک بازی رقص واقعی را روی آن عرضه کنند؛ به طوری که بازیکن‌ها بتوانند رقصیدن با آهنگ‌های مختلف را عملا تجربه کنند. در این بازی 33 آهنگ معروف از خواننده‌های مختلف وجود داشت که همگی ریتم تند و شاد داشتند. بازی جاست دنس اگرچه نتوانست نظر مثبت منتقدان را جلب کند، اما در زمینه فروش عالی عمل کرد و یک موفقیت تجاری بزرگ را برای یوبی‌سافت رقم زد.

شماره‌های بعدی Just Dance روی سایر کنسول‌ها نیز عرضه شدند. در پلتفرم‌های ایکس‌باکس و پلی‌استیشن، بازیکن‌ها می‌توانستند با حسگرهای حرکتی Kinect و Move به تجربه این بازی بپردازند. تاکنون نسخه‌های زیادی از این سری منتشر شده، اما 11 بازی به عنوان نسخه‌های اصلی محسوب می‌شوند که در ادامه به‌طور اجمالی آنها را معرفی می‌کنیم.

گیم پلی بازی just dance 2021

  • Just Dance: درباره روند ساخت این بازی توضیح دادیم. Just Dance در سال 2009 و با آهنگ‌هایی از ام‌سی همر، الویس پرسلی، بیچ بویز، اسپایس گرلز و دیگران منتشر شد.
  • Just Dance 2: شماره دوم این مجموعه در سال 2010 و با 43 آهنگ از خواننده‌های محبوبی چون ریانا و آوریل لوین به بازار آمد. این بازی اولین و تنها نسخه از این مجموعه بود که امکان بازی 8 نفره را فراهم می‌کرد.
  • Just Dance 3: این بازی در سال 2011 عرضه شد و برای اولین بار، بازیکن‌های ایکس‌باکس 360 و پلی‌استیشن 3 هم می‌توانستند از طریق حسگرهای حرکتی Kinect و Move به تجربه آن بپردازند.
  • Just Dance 4: چهارمین شماره این مجموعه در سال 2012 عرضه شد. اهمیت این بازی از آن جهت بود که روی کنسول جدید نینتندو یعنی Wii U به انتشار می‌رسید.
  • Just Dance 2014: با انتشار این بازی در سال 2013، پای مجموعه جاست دنس به کنسول‌های نسل هشتمی، یعنی پلی ‌استیشن 4 و ایکس ‌باکس وان هم باز شد. با وجود خوانندگانی چون لیدی گاگا، نیکی میناژ، آریانا گرانده، جرج مایکل و ریکی مارتین، این بازی مورد توجه گیمرها قرار گرفت.
  • Just Dance 2015: ششمین شماره اصلی از مجموعه جاست دنس در سال 2014 عرضه شد و بیش از 40 آهنگ از خوانندگان محبوبی چون فارل ویلیامز، کیتی پری و جان نیومن داشت.
  • Just Dance 2016: این بازی هم که در سال 2015 به انتشار رسید، حدود 40 آهنگ از هنرمندان مطرحی مثل شکیرا، بریتنی اسپیرز، دمی لواتو و دیوید گتا داشت.
  • Just Dance 2017: روند انتشار سالیانه مجموعه جاست دنس با عرضه Just Dance 2017 در سال 2016 حفظ شد. این بازی اولین نسخه‌ای بود که در استیم برای کامپیوترهای شخصی منتشر می‌شد. همچنین برای اولین بار شاهد انتشار مجموعه جاست دنس روی نینتندو سوییچ بودیم. از دیگر نکات جالب این بازی، عدم حضور کیتی پری در آن بود که برای اولین بار در تاریخ این مجموعه رخ می‌داد.
  • Just Dance 2018: شکیرا، سلنا گومز، آریانا گرانده، دوآ لیپا و برونو مارس از خوانندگان مشهوری هستند که آهنگ‌هایشان در این بازی سال 2017 شنیده شد.
  • Just Dance 2019: دهمین بازی از سری جاست دنس، اولین بار در کنفرانس شرکت یوبی‌سافت در نمایشگاه E3 2018 و با نمایش یک تریلر جذاب معرفی شد و در همان سال هم به انتشار رسید.
  • Just Dance 2020: جالب است بدانید که تا سال 2019، یوبی‌سافت همچنان از کنسول Wii پشتیبانی می‌کرد و بازی‌های جاست دنس را روی این کنسول قدیمی به انتشار می‌رساند. اما بعد از عرضه Just Dance 2020 اعلام شد که بازی‌های آینده جاست دنس دیگر روی Wii منتشر نمی‌شوند.

بازی Just Dance 2021 که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم، دوازدهمین نسخه اصلی از مجموعه جاست دنس به شمار می‌رود.

 


تاریخ انتشار بازی Just Dance 2021


داستان بازی just dance 2021

بازی‌های جاست دنس معمولا هر سال در ماه اکتبر منتشر می‌شوند، اما اولین شماره این مجموعه در ماه نوامبر عرضه شده بود و حالا آخرین بازی (یعنی Just Dance 2021) نیز مجددا در نوامبر عرضه می‌شود. بازی Just Dance 2021 در تاریخ 12 نوامبر 2020 مصادف با 22 آبان 1399 برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر خواهد شد. این بازی روی کنسول‌های نسل جدید یعنی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز در دسترس خواهد بود.

 


گیم پلی بازی Just Dance 2021


جاست دنس 2021 از آن بازی‌هایی است که خیلی زود با گیم‌پلی و شیوه کنترل آن آشنا می‌شوید، اما برای آنکه بتوانید حرفه‌ای و خوب بازی کنید، باید ساعت‌ها و روزها به تمرین بپردازید. وظیفه اصلی شما در بازی آن است که حرکات شخصیتی که روی صفحه می‌رقصد را تقلید کنید. طبیعتا با توجه به آهنگ و درجه سختی بازی، این حرکات هم ساده یا سخت خواهند بود. در ابتدای بازی برای انجام دادن حرکت‌ها مشکلی نخواهید داشت، اما وقتی آهنگ‌ها سخت‌تر و ریتم سریع‌تر شود، حتما برای تقلید حرکات پیچیده به مشکل برمی‌خورید.

با توجه به توضیحاتی که در ابتدای مقاله دادیم، احتمالا متوجه شده‌اید که بازی چگونه حرکات شما را تشخیص می‌دهد. اگر با کنسول سوییچ بازی کنید، با حرکت دادن دسته‌های این کنسول که مجهز به سنسور حرکتی هستند، حرکات شما ردیابی می‌شوند. اما در کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان، این روش کمی متفاوت است. هر دوی این کنسول‌ها مجهز به سیستمی هستند که با استفاده از یک دوربین، حرکات بدن بازیکن را ثبت می‌کند. این سیستم در کنسول سونی Move نام دارد و در کنسول مایکروسافت با اسم Kinect شناخته می‌شود. لازم است بدانید که این دو دوربین به همراه کنسول‌ها فروخته نمی‌شوند و باید آنها را جداگانه تهیه کنید.

البته یک راه دیگر برای بازی کردن Just Dance 2021 روی کنسول‌ها، استفاده از اپلیکیشن مخصوص این بازی است. این برنامه که Just Dance Controller App نام دارد، گوشی شما را به یک دوربین مشابه Move یا Kinect تبدیل می‌کند و از این طریق، حرکات شما تشخیص داده می‌شوند. در حالت Co-Op هم برای اینکه حرکات نفر دوم ردیابی شوند، چاره‌ای جز استفاده از گوشی به عنوان دوربین ندارید.

تریلر بازی just dance 2021

یکی از قابلیت‌هایی که وجود آن در بازی تایید نشده، اما طرفداران به‌شدت منتظرش هستند، پشتیبانی از هدست‌های واقعیت مجازی است. امروزه مدل‌های مختلفی از این هدست‌ها منتشر شده‌اند و در دسترس همه قرار دارند. از سوی دیگر، گیم‌پلی بازی‌های جاست دنس به‌گونه‌ای است که همخوانی زیادی با ویژگی‌های واقعیت مجازی دارد. اینکه بازیکن‌ها بتوانند هدست را روی چشمان خود قرار دهند و خودشان را روی صحنه رقص مجازی ببینند، مسلما جذابیت بازی را چند برابر خواهد کرد. همان‌طور که گفتیم هنوز سازنده‌ها درباره پشتیبانی از VR چیزی نگفته‌اند، اما زمزمه‌هایی در این زمینه شنیده می‌شود.

علاوه بر 40 آهنگ جدید و آهنگ‌های قدیمی که در این نسخه از بازی در دسترس هستند، بازیکن‌ها می‌توانند با تهیه اشتراک سرویس Just Dance Unlimited به مجموعه‌ای با بیش از 500 آهنگ مختلف دسترسی داشته باشند. البته برای دسترسی به این سرویس، پرداخت حق اشتراک سالیانه 25 دلاری الزامی است.

در مجموع می‌توان گفت که بازی جاست دنس 2021 گیم‌‌پلی ساده‌ای دارد و بیش از آنکه به ایجاد چالش برای گیمرها بپردازد، برای خلق یک سرگرمی پرنشاط طراحی شده است. این بازی رده‌بندی سنی خاصی هم ندارد و حتی کودکان نیز می‌توانند به تجربه آن بپردازند و لذت ببرند.

 


فهرست آهنگ های بازی Just Dance 2021


تاریخ انتشار بازی just dance 2021

مطابق همیشه، در بازی Just Dance 2021 آهنگ‌های جدیدی از هنرمندان مختلف وجود دارند. این نسخه شامل حداقل یک آهنگ از بیلی آیلیش می‌شود که این روزها خیلی هم محبوب است. علاوه بر او، آهنگ‌هایی از لیزو، دوآ لیپا، شان پال و دیگران نیز در لیست پخش این بازی به چشم می‌خورند. علاوه بر حالت‌های همیشگی، یک بخش جدید نیز به بازی اضافه شده که به شما امکان می‌دهد تا خیلی سریع و به‌طور تصادفی یک آهنگ را پخش کنید و همراه با آن برقصید.

حالت Co-Op و همچنین یک حالت مخصوص کودکان نیز در این بازی وجود دارند. افرادی هم که می‌خواهند کالری بیشتری بسوزانند، می‌توانند حالت Sweat Mode را که برای همین کار طراحی شده است، انتخاب کنند. ضمنا اگر می‌خواهید درباره داستان بازی Just Dance 2021 بدانید، باید بگوییم که این بازی بخش داستانی ندارد.

در ادامه می‌توانید فهرست آهنگ‌های جدید بازی جاست دنس 2021 را مشاهده کنید. البته این‌ها فقط آهنگ‌های تایید شده هستند. این بازی در مجموع بیش از 40 آهنگ جدید خواهد داشت.

  • آهنگ Señorita از شان مندز و کامیلا کابیو
  • آهنگ Dance Monkey از تونز اند آی
  • آهنگ Que Tire Pa Lante از ددی یانکی
  • آهنگ Don’t Start Now از دوآ لیپا
  • آهنگ Temperature از شان پال
  • آهنگ Feel Special از توایس
  • آهنگ Juice از لیزو
  • آهنگ All The Good Girls Go To Hell از بیلی آیلیش
  • آهنگ In The Navy از سان‌لایت شیکرز
  • آهنگ Zenit از اونوکا
  • آهنگ Heat Seeker از دریمرز

 


سخن پایانی


بازی جاست دنس

بازی جاست دنس 2021 مثل شماره‌های قبلی این مجموعه، با تعداد زیادی آهنگ جدید منتشر می‌شود تا یک بار دیگر لذت و هیجان رقصیدن را برای گیمرها به ارمغان بیاورد. Just Dance از آن بازی‌هایی است که لازم نیست آن را به کسی توصیه کنیم؛ همه افرادی که طرفدار این بازی هستند، فقط برای رقصیدن با آهنگ‌های روز هم که شده، نسخه جدید آن را تهیه خواهند کرد.

نظر شما درباره بازی Just Dance 2021 چیست؟ آیا تاکنون بازی‌های این مجموعه را تجربه کرده‌اید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران5 دیدگاه
avatar
مونا
.
09 آذر 1400، 19:43
پاسخ
0
0
ببخشید از کجا میشه که بازی های دنس کیپاپ رو خریداری کرد؟ برای ایکس باکس 360
avatar
فدا
.
04 تیر 1400، 21:09
پاسخ
0
0
این بازی رو آفلاین هم می شه بازی کرد؟
avatar
محدثه
.
04 تیر 1400، 17:09
پاسخ
0
0
برای xbox 360 هم ساخته میشه؟؟؟
avatar
Army
.
21 فروردین 1400، 12:52
پاسخ
0
0
سلام ببخشید آهنگ های کیپاپ توی کدوم ورژن هست؟
avatar
معین نسیم دوست
.
21 فروردین 1400، 14:25
پاسخ
0
0
@Army
سلام. بازی Just Dance: K-Pop Edition که سال 2020 برای نینتندو سوییچ، Wii، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شد.
avatar
سامان
.
19 بهمن 1399، 12:19
پاسخ
0
3
جالبه بدونید توی این ورژن بازی ی آهنگ ایرانی هم قرار داره :")
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402