سریال روزهای ابدی از امشب در تلویزیون / تسخیر لانه جاسوسی به روایت جواد شمقدری

داستان سریال روزهای ابدی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سریال روزهای ابدی که با نام قبلی «نفوذ» شناخته می‌شود از 8 دی ساعت 22:15 در کنداکتور شبکه یک سیما قرار می‌گیرید. این سریال اتفاقات اواخر دی ماه 1357 تا 13 آبان 1358 را روایت می‌کند.

روال دو دهه اخیر تلویزیون نشان داده که ایام دهه فجر در کنار ماه مبارک رمضان، نوروز و ماه محرم جزو مناسبت‌های مهم تلویزیون محسوب می‌شود و سیما همواره یکی دو سریال با مضمون روزهای انقلاب برای این ایام کنار می‌گذارد. با این وجود در چند سال اخیر سریال شاخصی در این زمینه تولید نشده است و گاهی برخی از شبکه‌ها حتی سریال تکراری پخش کرده‌اند.  امسال سریال روزهای ابدی به کارگردانی جواد شمقدری برای دهه فجر تدارک دیده شده است. این سریال که جزو سریال‌های فاخر و الف تلویزیون محسوب می‌شود.  در این مطلب به معرفی این سریال و عوامل و بازیگران آن پرداخته‌ایم. با پلازا همراه باشید.

در ویدیوی زیر می توانید «اولین تیزر سریال روزهای ابدی» را با هنرنمایی احمد نجفی و علیرام نورایی تماشا کنید:

فهرست:

معرفی سریال روزهای ابدی و زمان پخش

سریال روزهای ابدی جدیدترین سریال تلویزیون با موضوع انقلاب اسلامی و محوریت اتفاقات بهمن 57 تا آبان 58 است. این سریال به کارگردانی جواد شمقدری در 42 قسمت تولید شده است و در کنداکتور تلویزیونی، بعد از سریال خانه امن قرار دارد. سریال روزهای ابدی شمقدری از 8 دی ماه روی آنتن می رود و بخشی از آن با ایام دهه فجر همزمان می شود. این سریال محصول شبکه یک جمهوری اسلامی ایران است و طبیعتا مثل تمام سریال‌های شبکه یک تلویزیون، هر شب ساعت 22:15 پخش خواهد شد.

سریال روزهای ابدی در سه فاز تولید شده است. بخش اول سریال از قبل از انقلاب اسلامی آغاز می‌شود و با تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به پایان می‌رسد. بخش دوم به حوادث منجر به کودتای نوژه می‌پردازد و در نهایت در فاز انتهایی به روزهای جنگ تحمیلی گریزی می‌زند.

سریال روزهای ابدی

این سریال که نام قبلی آن «نفوذ» بود، چند سالی می‌شود پیش‌تولید و ساخت خود را آغاز کرده است و به دلیل وجود دکورهای عظیم و حضور بازیگران متعدد ایرانی و خارجی جزو آثار الف تلویزیون به حساب می‌آید. سریال روزهای ابدی با شیوع کرونا مدتی تصویربرداری خود را متوقف کرد، اما به دلیل اینکه بخش زیادی از سریال باقی نمانده بود و تاکید مدیران تلویزیون بر این بود که حتما این سریال به دهه فجر امسال برسد، تصویربرداری آن با رعایت پروتکل‌ها انجام شد و در تیر ماه 99 بالاخره به پایان رسید. باید دید آیا جواد شمقدری که خود مدتی مسئول صدور مجوز محتوایی برای سینماگران و اهالی هنر بوده، توانسته است اثری استاندارد را برای تلویزیون بسازد یا خیر!

معرفی کارگردان و بازیگران سریال روزهای ابدی

در ادامه مطلب، به معرفی کارگردان و برخی از بازیگران شاخص روزهای ابدی پرداخته‌ایم. همراه ما باشید.

جواد شمقدری کارگردان سریال روزهای ابدی

جواد شمقدری / کارگردان سریال روزهای ابدی

جواد شمقدری را خیلی‌ها به عنوان یک مدیر دولتی در زمان دولت دهم می‌شناسند. درحالیکه شمقدری نویسندگی و کارگردانی را سال‌ها قبل در مشهد آغاز کرده و در طول دوران فعالیتش در چهار پروژه سینمایی به عنوان کارگردان، نویسنده و تدوینگر حضور داشته است. آخرین فعالیت او در سینما و تلویزیون مربوط به سال 1377 است که به عنوان مشاور کارگردان در فیلم «آخرین تکسوار» حضور داشته است.

او بعد از 7 سال دوری از فضای فیلمسازی و سینما، در سال 1384 با روی کار آمدن محمود احمدی‌نژاد وارد تیم دولت شد و نزدیک به 8 سال به نوعی جزو مدیران دولتی محسوب می‌شد. او در چهار سال اول دولت دکتر احمدی‌نژاد مشاور ریاست جمهوری در امور هنری و در چهار سال دوم معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود. حالا بعد از مدت‌ها بی‌خبری و دوری از سیاست، جواد شمقدری یکی دو سالی می‌شود تمرکز خود را روی ساخت سریال روزهای ابدی گذاشته و باید دید حاصل کارش چگونه از آب درآمده است.

امین اسکندریان در نقش مهدی

امین اسکندریان در سریال روزهای ابدی

امین اسکندریان در سریال روزهای ابدی با نام مهدی نقش اصلی را برعهده دارد و اتفاقات از دید او روایت می‌شود و قصه حول محور این شخصیت پیش می‌رود. اسکندریان با اینکه بازیگری ناشناخته و تاز‌ه‌کار به نظر می‌آید، اما سابقه تئاتری طولانی دارد و از سال 1379 در نمایش‌ها و تئاترهای زیادی حضور داشته است. او نمایش‌های شاخصی همچون «درخت سیب گناهکار نیست»، «مکبث» و «به خاطر پدرم» را در کارنامه دارد و امیدوار است سریال روزهای ابدی به عنوان یک سکوی پرتاب برایش عمل کند.

کیمیا اکرمی در نقش محبوبه

کیمیا اکرمی / کیمیا اکرمی در سریال روزهای ابدی

بازیگر نقش اصلی زن سریال روزهای ابدی هم بازیگر جوان و جویای نامی است که تاکنون در دنیای تصویر دیده نشده است. کیمیا اکرمی که فارغ‌التحصیل روانشناسی بالینی است و حتی مدتی هم کلینیک روان‌درمانی داشته، پس از چندین سال تلاش و حضور در تئاتر توانسته نقش اول روزهای ابدی را از آن خود کند و در سریال جواد شمقدری نقش محبوبه را بر عهده داشته باشد. نمایش «نیل سایمون» یکی از آثار مهم و شاخص اکرمی در تئاتر است و انتظار می‌رود حضور او در سریال روزهای ابدی به شدت به دیده شدنش کمک کند و موفقیت‌های بیشتری در مسیرش قرار بگیرد.

احمد نجفی در نقش پرویز

احمد نجفی / احمد نجفی در سریال روزهای ابدی

احمد نجفی از بازیگران قدیمی سینما، تئاتر و تلویزیون ایران است که در کنار بازیگری، سابقه اجرا و کارگردانی را هم در کارنامه دارد. بیشتر مخاطبان سینما و تلویزیون احمد نجفی را با سریال کارآگاه علوی، برنامه صندلی داغ و فیلم طوفان شن می‌شناسند. احمد نجفی از جمله بازیگرانی است که در سال‌های دور در سینما هم بسیار پرکار و محبوب بود و با کارگردانان بزرگی چون مسعود کیمیایی، بهرام بیضایی، سیروس الوند و علیرضا داوودنژاد کار کرده است.

او در فیلم طوفان شن به کارگردانی جواد شمقدری نقشی مهم داشت و حالا بعد از پانزده سال دوباره در سریالی به کارگردانی شمقدری نقش‌آفرینی کرده است. احمد نجفی علاوه بر فعالیت‌های هنری، در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد با حکم شمقدری به عضویت شورای عالی سینما درآمد. محسن علی اکبری تهیه‌کننده سریال روزهای ابدی دیگر عضو این شورا بود.

حمید گودرزی در نقش نفیسی

حمید گودرزی / حمید گودرزی در سریال روزهای ابدی

حمید گودرزی دیگر بازیگر اصلی سریال روزهای ابدی است. گودرزی که این روزها اجرای برنامه «کودک شو» را برعهده دارد، در سریال جدید جواد شمقدری نقشی کلیدی و متفاوت را ایفا می‌کند. آخرین سریالی که حمید گودرزی در تلویزیون داشت، سریال دلدادگان به کارگردانی منوچهر هادی بود که اتفاقا بخش زیادی از آن هم در روزهای پرالتهاب انقلاب اسلامی روایت می‌شد. حمید گودرزی کار خود را در تلویزیون با یک اثر کودک و نوجوان شروع کرد، اما با دو سریال ماندگار و پربیننده «مسافری از هند» و «تب سرد» به سرعت به محبوبیت و شهرت رسید.

پس از آن گودرزی بلافاصله وارد پروژه‌های سینمایی شد، اما به دلیل انتخاب‌های اشتباه و شاید عجولانه و البته فضای سینمایی دهه هشتاد آنطور که باید و شاید نتوانست کیفیت کارهای تلویزیونی‌اش را در سینما هم تکرار کند. به همین دلیل حمید گودرزی بطورکلی کارنامه تلویزیونی غنی‌تری نسبت به فعالیت‌های سینمایی‌اش دارد. تجربه نشان داده حمید گودرزی در اغلب سریال‌هایش به خوبی درخشیده است و انصافا اکثر سریال‌هایش هم کارهای خوبی از آب درآمده است. حال باید دید این موفقیت در روزهای ابدی هم تکرار می‌شود یا خیر!

رحیم نوروزی در نقش سرخو

رحیم نوروزی / رحیم نوروزی در سریال روزهای ابدی

رحیم نوروزی بازیگر برخی از آثار تلویزیونی پربیننده، در سریال روزهای ابدی یکی از بازیگران مکمل کار است. نوروزی که با سریال‌های ماندگار «پس از باران» و «یوسف پیامبر» در خاطر مخاطبان تلویزیونی مانده است، همین چندوقت پیش در سریال «سرزده» شبکه یک نقشی منفی برعهده داشت و «دخترم نرگس» و «بوم و بانو» هم با حضور او مهمان قاب جادویی بودند. نوروزی که امسال سال پرکاری داشته، این روزها سریال خانه امن را روی آنتن سیما دارد و جالب اینکه قرار است بلافاصله بعد از اتمام پخش خانه امن، با سریال روزهای ابدی مهمان خانه مردم باشد تا حضور مداومش در سریال‌های تلویزیونی را بیش از پیش به رخ بکشد.

علیرام نورایی در نقش بکتاش

کیمیا اکرمی / کیمیا اکرمی در سریال روزهای ابدی

علیرام نورایی یکی دیگر از بازیگران مهم سریال روزهای ابدی محسوب می‌شود. نورایی که تجربه بازیگری در آثار پلیسی جاسوسی زیادی را دارد و به عنوان یکی از بازیگران فعال و با قدرت بدنی بالا در میان سینمایی‌ها شناخته می‌شود، در این سریال نقش شخصی را برعهده دارد که گره‌های داستانی بسیاری به دست او باز می‌شود. خود نورایی بیشتر از این نقشش در روزهای ابدی را لو نداده است و باید دید واکنش مخاطبان به بازی او چگونه خواهد بود.

علیرام نورایی به خاطر حضور در فیلم قلاده‌های طلا مدتی با حواشی، انتقادات و تهدیدات زیادی رو‌به‌رو بود و همین امر سبب شد این بازیگر چندوقتی دور حضور در آثار سیاسی را خط بکشد و حالا با یک اثر سیاسی انقلابی دیگر به تلویزیون بازگشته است.

دیگر بازیگران این سریال به ترتیب میزان حضور عبارتند از:

  • صالح میرزاآقایی در نقش سرهنگ شریف‌زاده
  • زهرا سعیدی در نقش مادربزرگ مهدی
  • کاوه سماک باشی در نقش سروان عباسی
  • شهره لرستانی در نقش مادر محبوبه
  • امیرمحمدزند در نقش حاج آقا موسوی قوچانی
  • جلال فاطمی در نقش سرهنگ دیویس
  • فیلیپ ساترکین در نقش مایکل مترینکو
  • سامی بابو در نقش چارلز جونز
  • و …

 

کلام آخر

در این مطلب تلاش کردیم معرفی جامعی از سریال روزهای ابدی به کارگردانی جواد شمقدری را خدمت شما مخاطبان عزیز پلازا ارائه دهیم. با توجه به تجربه جواد شمقدری در ساخت آثار سینمایی و اشراف او بر مسائل انقلاب اسلامی، به نظر می‌آید بعد از مدت‌ها با اثری تماشایی در زمینه انقلاب اسلامی و اتفاقات پشت پرده سیاسی آن روزگار رو‌به‌رو باشیم. باید منتظر پخش این سریال بمانیم و ببینیم آیا جواد شمقدری می‌تواند خود را در قامت یک کارگردان و نویسنده موفق در زمینه تاریخ معاصر نشان دهد یا بسیاری همچون روزهای مدیریتی او از عملکردش ناراضی خواهند بود!

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402