بهترین و محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی | 20 شخصیت برتر بازیها

بهترین شخصیت های بازی / محبوب ترین شخصیت های بازی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

دنیای بازی‌ها در طول چند سال گذشته راه طولانی را طی کرده و توانسته داستان‌های پیچیده با روایت جذابی را در دنیاهای بزرگ و شبیه‌سازی شده روایت کند. اما بهترین داستان‌ها، آن‌هایی هستند که بهترین و محبوب ترین شخصیت های بازی ها در کنار روایت برتر خود به مخاطبین ارائه کنند.

وقتی گیمرها یک داستان را تجربه می‌کنند معمولا آن داستان‌هایی را به خاطر می‌آورند که شخصیت‌های محبوبشان در آن‌ها حضور داشتند و آن‌ها را در مراحل مختلف داستان همراهی کردند. اما بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی گینس کدام هستند؟ احتمالا هر گیمری پاسخ متفاوتی به این سوال می‌دهد. ما در این مطلب 20 شخصیت برتر بازی های ویدیویی را به انتخاب سایت‌های ایندیپندنت و The Gamer گردآوری کرده‌ایم.

فهرست مطالب

بهترین و محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی

هرکدام از این شخصیت‌ها به دلایل متفاوتی در این فهرست حضور پیدا کردند. بعضی از آن‌ها قهرمان عناوین مختلف هستند که کمتر کسی می‌تواند از آن‌ها متنفر باشد. برخی دیگر آنقدر خوب پرداخته شده‌اند که داستان زندگی‌ آن‌ها جزو بهترین داستان‌هایی است که در دنیای بازی‌های ویدیویی تجربه کردیم.

1. لارا کرافت

لارا کرافت / بهترین شخصیت های بازی / شخصیت های برتر بازی های رایانه ای

لارا کرافت از دهه 90 میلادی در دنیای بازی‌ها حضور داشته و دیگر تبدیل به یکی از نمادهای این صنعت شده است. سری بازی‌های مهاجم مقبره (Tomb Raider) تا به امروز در چندین عنوان مختلف وارد بازار شدند و جدیدترین ریبوت این سری نیز برای کسانی که می‌خواهند بیشتر با شخصیت لارا کرافت آشنا شوند بهترین گزینه است. یک جنگجوی سرسخت که برای زنده ماندن دست به هرکاری می‌زند. در میان بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی با شنیدن نام لارا ناخداگاه ذهن به سمت تامب رایدر سوق داده خواهد شد که این موضوع به دلیل گیم پلی جذاب و کاراکترمحور بازی بوده است که همین موضوع سبب شد تا نام این شخصیت در صدر این لیست قرار گیرد.

2. لی و کلمنتاین

لی و کلمنتاین / شخصیت های برتر بازی ها / شخصیت برتر تاریخ بازی های ویدیویی

سریال واکینگ دد شاید به یکی از بدترین سریال‌های تاریخ تبدیل شده باشد اما بازی آن توانسته به یک شاهکار در میان بازی‌های ماجراجویانه تبدیل شود. به خصوص شخصیت‌های کلمنتاین و لی و روایت تکان دهنده داستان آن‌ها که در کنار رابطه پدر و دختری که با یکدیگر تشکیل دادند، تجربه فراموش نشدنی را به گیمرها می‌دهند.

3. سالید اسنیک

سالید اسنیک / محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی در گینس

تعداد قهرمان‌های بازی‌های ویدیویی اکشن خیلی زیاد است و اکثر آن‌ها هم پس از مدتی فراموش می‌شوند. اما در میان همه آن‌ها سالید اسنیک یک استثنا است. اسنیک در نگاه اول یک شخصیت بزن و بکش مثل خیلی از شخصیت‌های دیگر است اما در طول سری متال گیر سالید او کم کم تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی شد. در جایگاه سوم لیست محبوب ترین شخصیت های گیم نام سالید برای بازی متال گیر سالید بوده که خوشبختانه اخبار تازه ای بدستمان رسیده که قرار است ریمیک جدیدی از این بازی محبوب برای پلتفرم های مختلف عرضه شود که این موضوع سبب شد تا بازتاب های مثبت بسیاری به سمت بازی روانه شود.

4. ترور فیلیپس

ترور فیلیپس / بهترین شخصیت های بازی / قدرتمندترین شخصیت های بازی های ویدیویی

ترور شاید بهترین شخصیت سری GTA باشد. چرا؟ چون یک عوضی به تمام معنا و آیینه‌ای تمام نما از شهر خیالی لوس سنتوس است. تا پیش از این یکی از انتقاداتی که بیشتر از همه متوجه راک‌استار می‌شد این بود که در این سری هیچ شخصیتی که به نوعی با اعمالی که گیمرها درون بازی قادر به انجامش هستند همخوانی داشته باشد وجود نداشت. وقتی شما درون بازی شروع به حمله به مردم یا منفجر کردن ماشین‌های می‌گیرید دقیقا انگار ترور نیز همراه شما است. ترور فیلیپس شاید نیازی به معرفی چندانی نداشته باشد زیرا این شخصیت در بازی جی تی ای وی به نحوی توانست خود را به کاربران اثبات کند که امروزه علاقه بسیاری از گیمرها به این شخصیت مثبت بوده است. در ادامه لیست شخصیت های اصلی محبوب بازی باما همراه باشید که قصد داریم شخصیت های محبوب دیگری را معرفی نماییم.

5. دانته

دانته / شخصیت های برتر بازی ها / بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی گینس

دانته یک مثال بدون نقص از یک قهرمان بی‌پروا و جنگجو است. او از زمانی که نسخه اول بازی Devil May Cry در سال 2001 عرضه شد مشغول قلع و قمع کردن هیولاها و شیاطین بوده است. او در طول این سال‌ها از یک شکارچی جوان و مغرور شیاطین به یک مرد میان‌سال جا افتاده تبدیل شده که قلبش برای اطرافیانش می‌تپد.

6. کاپیتان پرایس

کاپیتان پرایس / شخصیت های برتر بازی ها / محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی

کاپیتان پرایس در چندین عنوان از سری ندای وظیفه مهره اصلی بوده است. از Modern Warfare گرفته تا شخصیت پدرخوانده واری که در World at War دارد. پرایس همیشه مشغول رهبری یک تیم برای انجام یک ماموریت را برعهده داشته است. او رهبر Task Force 141 است و مراقبت زیادی هم از اعضای تیمش می‌کند. علاوه بر این در انجام ماموریت‌هایی که شانس موفقیت اندکی هم دارند متخصص است.

کاپیتان پرایس فردی است که می‌خواهید در هر نبردی کنار شما باشد و اگر هم در طول نبرد جان خود را از دست بدهید، مطمئن باشید که او انتقام شما را خواهد گرفت. در میان محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی و محبوب ترین بازی های کال اف دیوتی کاپیتان پرایس یکی از دوست داشتنی ترین اشخاصی بوده که همیشه مورد توجه گیمرها و به ویژه شرکت اکتیویژن قرار داشته است به نحوی که امروزه نسخه های جدید بازی نیز میزبان این شخصیت دوست داشتنی هستند.

7. مکس پین

مکس پین / 100 شخصیت برتر بازی های ویدیویی / محبوب ترین شخصیت های بازی

مکس پین یک شخصیت آسیب دیده است که فقط به دنبال گرفتن انتقام خون خانواده‌اش است. اما حتی زمانی که او انتقام خود را می‌گیرد هم به آرامشی که دنبالش است نمی‌رسد. چیزی که گیمرها در مورد مکس دوست دارند و او را به یکی از شخصیت های برتر بازی های رایانه ای تبدیل کرده، صداقت او در مورد خودش و دیگران است. او کسی نیست که به خودش (یا همان گیمرها) دروغ بگوید. گیمرها با ناامیدی فروپاشی شخصیت او را دنبال می‌کنند، تنها با این امید که شاید بالاخره یک جایی مسیر زندگی او تغییر کند.

8. اتزیو آئودیتوره

اتزیو آئودیتوره / بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی / محبوب ترین شخصیت های بازی

اساسینز کرید 2 استاندارد جدیدی را برای عناوین بعدی این سری تعریف کرد. آن هم به لطف شخصیت اصلی بازی یعنی اتزیو. او مردی بود که تا زمان به قتل رسیدن خانواده‌اش تنها به جنگیدن و تفریح علاقه داشت. او در طول 2 عنوان بعدی تبدیل به همان نجات‌دهنده‌ای شد که Brotherhood به آن نیاز داشت.

9. گرالت از ریویا

گرالت از ریویا / شخصیت های برتر بازی ها / بهترین شخصیت های بازی

گرالت در نگاه اول فقط مردی است که به دنبال کشتن هیولاها و پول درآوردن است. اما اگر کمی بیشتر با او آشنا شوید می‌بینید که گرالت بیشتر از همه به دنبال انجام دادن کار درست است. رابطه پدر و دختری بین او و سیری در ویچر 3 یکی از بهترین المان‌های داستانی آن بازی است. شما در این بازی با حقایق تکان دهنده زیادی از این مبارز اخمو آشنا می‌شوید و بعد از مدت کوتاهی با او به عنوان یک شخصیت برتر تاریخ بازی های ویدیویی ارتباط برقرار می‌کنید. گرالت یکی از شاه کلید های محبوبیت بازی ویچر بود که از سوی شرکت توسعه دهنده به خوبی طراحی شده بود. در حال حاضر اخبار جدیدی منتشر شده که قرار است این شخصیت در بازی ویچر 4 نیز حضور داشته باشد که با این اوصاف باید منتظر ماند تا بازی منتشر شود.

10. نیتن دریک

نیتن دریک / محبوب ترین شخصیت های بازی / شخصیت های برتر بازی ها

یکی از محبوب ترین شخصیت های بازی های ویدیویی در گینس نیتن دریک است. او در سری آنچارتد یک نسخه مدرن از ایندیانا جونز است. گیمرها به همراه نیتن به سفرهای هیجان انگیزی در نقاط مختلف جهان می‌روند و به دنبال گنج‌های باستانی و گمشده می‌گردند.

11. جان مارستون

جان مارستون / بهترین شخصیت های بازی / محبوب ترین شخصیت های بازی

جان مارستون هم مانند بسیاری از شخصیت‌های این فهرست نمی‌تواند گذشته‌اش را فراموش کند. او به عنوان عضو سابق گنگ Van Der Linde با اجبار دولت فدرال مجبور می‌شود اعضای سابق گنگ را پیدا کند. در غیر این صورت هرگز خانواده‌اش را نخواهد دید.

12. مستر چیف

مستر چیف / محبوب ترین شخصیت های بازی / شخصیت های برتر بازی ها

سیرا 117، جان یا مستر چیف همه به یک نفر اشاره دارند. مردی که اسامی زیادی دارد و توانسته چندین بار کهکشان را از نابودی نجات دهد. با وجود اینکه وجه انسانی او به ما این امکان را می‌دهد تا بیشتر با او ارتباط برقرار کنیم، در حقیقت این استعداد او در به زمین زدن دشمنان است که توانسته جان را به یکی از قدرتمندترین شخصیت های بازی های ویدیویی تبدیل کند.

13. کریتوس

کریتوس / شخصیت های برتر بازی ها / بهترین شخصیت های بازی

کریتوسی که در اولین نسخه از خدای جنگ دیدیم هیچ شباهتی با شخصیتی که در خدای جنگ سال 2018 دیدیم ندارد. او یک شخصیت جنگجو وحشی بود که فقط به دنبال انتقام بود. با وجود اینکه تمامی اعمالش را با بهانه گرفتن انتقام خون همسر و فرزندش توجیه می‌کرد اما خیلی زود شروع به کشتن خدایان کرد. اما در گاد آف واری که در سال 2018 عرضه شد همه یک وجه دیگر او را هم دیدند. او دوباره پدر شده و این بار تمام توانش را به کار می‌گیرد تا اجازه ندهد آترئوس مسیری که او قبلا دنبال کرده را پیش بگیرد.

14. جول میلر

جول میلر / محبوب ترین شخصیت های بازی / شخصیت های برتر بازی ها

جول مانند نیتن دریک یکی دیگر از شخصیت‌های خلق شده از سوی ناتی داگ است. اما او درست در نقطه مقابل نیتن است. بازی آخرین ما، عنوانی با روایت تاریک از زنده ماندن و از دست دادن است. جول در این بازی، شخصیتی است که پس از گذشت 20 سال از مرگ دخترش تبدیل به سایه‌ای از مردی که قبلا بود شده است. اما ورود الی به زندگی او همه چیز را تغییر می‌دهد و جول بالاخره پس از مدت‌ها حاضر است برای چیزی بجنگد. رابطه پدر و دختری میان او الی یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های این عنوان است. رابطه‌ای که در نهایت جول به خاطرش چشم بر نجات و رستگاری نسل بشر می‌بندد تا جان الی که جای خالی دخترش را پر کرده نجات دهد.

15. فرمانده شپرد

فرمانده شپرد / بهترین شخصیت های بازی / محبوب ترین شخصیت های بازی

کمتر بازی به اندازه سری مس افکت شخصیت‌هایشان را حفظ کرده‌اند. برای مثال فرمانده شپرد که در 3 بازی مختلف حضور دارد. گیمرها به انتخاب خودشان می‌توانند پیشینه شپرد و ظاهر او را شخصی‌سازی کنند اما در اصل تصمیماتی که شما در طول بازی می‌گیرید است که شپرد را به یکی از شخصیت های برتر بازی ها تبدیل می‌کند.

16. آرتور مورگان

آرتور مورگان / شخصیت های برتر بازی ها / بهترین شخصیت های بازی

وقتی از او برای اولین بار در تریلر رد دد ردمپشن 2 رونمایی شد خیلی‌ها شک داشتند که آرتور مورگان بتواند مثل جان مارستون به شخصیتی محبوب تبدیل شود. او نه‌تنها شخصیتی بهتر از جان مارستون بود بلکه با پایان بازی تبدیل به یکی از محبوب ترین شخصیت های بازی ها در طول تاریخ شد. آرتور پس از گذراندن بخش زیادی از زندگی خود به عنوان یک کاراکتر منفی، حالا به جای آنکه به دنبال این و آن باشد تا از آن‌ها طلب بخشش کند تصمیم می‌گیرد از یک نقطه به بعد تنها کار درست را انجام دهد. به طوری که گیمرها پس از اینکه ساعت‌ها با او همراه می‌شوند، واقعا می‌خواهند او به رستگاری که به دنبالش است برسد.

17. مارکوس فنیکس

مارکوس فنیکس / محبوب ترین شخصیت های بازی / شخصیت های برتر بازی ها

رهبر دلتا اسکواد شاید یکی از عضلانی‌ترین شخصیت بازی‌های ویدیویی باشد اما مثل پوست کندن یک پیاز، هرچقدر بیشتر سری گیرز آف وار را بازی کنید با لایه‌های عمیق‌تری از شخصیت او آشنا خواهید شد. شخصیتی که هرچقدر بیشتر همراه او شوید بیشتر به او علاقه پیدا می‌کنید.

18. الی

الی / بهترین شخصیت های بازی / محبوب ترین شخصیت های بازی

شاهکار سال 2013 ناتی داگ به نام The Last of Us یک شخصیت محبوب دیگر هم دارد و آن هم کسی نیست جز الی. شما بعد از گذراندن ساعت‌ها با جول و نابود کردن زامبی‌ها و دشمنان مختلف، برای کمتر از 60 دقیقه کنترل الی را به دست می‌گیرید و در همین مدت کوتاه به سرعت درمی‌یابید که او برخلاف جول چقدر بی‌تجربه و آسیب‌پذیر است به خصوص زمانی که باید الی را از چنگ یک انسان آدم خوار نجات دهید. الی در طول بازی تبدیل به خواهر کوچکترمان می‌شود که عاشقانه دوستش داریم و مهمتر از همه دید مثبت و متفاوتی که او به دنیای آخر الزمانی بازی دارد، به یادمان می‌آورد که همیشه امید هست.

19. سونیک

سونیک / بهترین شخصیت های بازی / محبوب ترین شخصیت های بازی

سونیک یکی دیگر از بهترین شخصیت های بازی های ویدیوی است. در سال 1991 شرکت سگا نیاز به یک شخصیت کارتونی داشت تا بتواند با سری ماریو نینتندو رقابت کند. در آن زمان سوپر ماریو 3 عرضه و به پرفروش‌ترین بازی تاریخ تبدیل شده بود. نتیجه سونیک بود که به یکی از شخصیت های برتر بازی ها شد. البته در نهایت سونیک در رقابت با ماریو بازنده شد اما حداقل 9 میلیارد دلار برای سگا سود به همراه آورد.

20. ماریو

ماریو / شخصیت های برتر بازی ها / بهترین شخصیت های بازی

لوله‌کش نینتندو تا به امروز در بیش از 200 عنوان مختلف حضور داشته که 600 میلیون نسخه فروش داشته است. او امروزه حتی یک روز مخصوص به خودش را هم دارد. هر سال در روز 10 مارس طرفداران ماریو دور هم جمع می‌شوند و جالب‌تر اینکه امسال همزمان با المپیک توکیو پارک ماریو نیز افتتاح شد که در آن می‌توانید در ماریو کارت‌ها با دیگران مسابقه دهید. ماریو تبدیل به یک شخصیت افسانه‌ای شده و شاید بیراه نباشد اگر بگوییم او آواتاری برای دنیای بازی‌های ویدیویی است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین بازی های جهان باز تاریخ ؛ از Final Fantasy XV تا The Witcher ...
نسیبه عسکری18 تیر 1402 08:30
thumbnail
بررسی بازی Life is Strange True Colors | نقد لایف ایز استرنج ترو ...
معین نسیم دوست05 مهر 1401 11:30

سخن پایانی

البته لازم به ذکر است که بهترین و محبوب ترین شخصیت های بازی ها تنها محدود به همین 20 مورد نمی‌شود و شخصیت‌های زیاد دیگری مثل لئون کندی، بری برتون، کاساندرا، لینک، گوست و … نیز به دلیل محدودیت کلمه در این مطلب حضور نداشتند. نظر شما در مورد شخصیت های برتر بازی ها چیست؟ کدام یک از این شخصیت‌ها را بیشتر از همه دوست دارید؟ اگر احساس میکنید در میان بهترین شخصیت های بازی های ویدیویی شخصیت خوب دیگری نیز حضور داشته که به آن اشاره نشده است میتوانید باما در بخش نظرات همراه باشید و گزینه های پیشنهادی خود را باما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران16 دیدگاه
avatar
mohamad
.
24 مهر 1402، 20:14
پاسخ
0
4
با مکس پین و جان مارستون و کریتوس و ماریو و اتزیو و پرایس موافقم ولی خداوکیلی اگه بخواد حرف از جی تی ای باشه ۱۰۰ درصد cj بهترینه هم تو جی تی ای هم تو کل بازی های راک استار
avatar
صادق
.
26 شهریور 1402، 18:14
پاسخ
1
3
سلام به نظر من فقط نظر شخصی خودتو نوشتی نه بهترین هارو سی جی بهترین شخصیت gta هستش نه ترور الی هم کسی هستش که آدم باهاش خوب ارتباط نمیگیره بر عکس جوئل به علاوه اسکورپیون و سابزیرو باید اول لیست باشن بعد تو اصن نیاوردیشون
avatar
Sobhan
.
11 شهریور 1402، 22:26
پاسخ
0
6
ای بابا پس داشم cj :( لیان چی چرا لیان نیست با احترام به لیستتون فقط ترور و کاپیتا رو قبول دارم :)))
avatar
sepand
.
21 مرداد 1402، 11:36
پاسخ
5
9
رد دد 2 بهترین بازی تاریخه
avatar
محمد پارسا
.
22 تیر 1402، 19:45
پاسخ
2
0
بایونتا کجایییییی ؟
نمایش 5 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402