معرفی فیلم بی مادر | خلاصه داستان، بازیگران و تیزر فیلم سینمایی بی مادر

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم بی مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی به زودی اکران می‌شود. محمدرضا صباح و علی اوجی از تهیه‌کنندگان فیلم ایرانی بی مادر محصول سال 1400 هستند. این فیلم در بخش سودای سیمرغ چهلمین جشنواره فجر شرکت کرد. فیلم سینمایی بی مادر اکنون در نوبت اکران قرار دارد و به احتمال زیاد تا پایان سال به صورت عمومی شاهد آن خواهیم بود.

فیلم ایرانی بی مادر به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی برای شرکت در چهلمین جشنواره فیلم فجر ساخته شد. محمدرضا صباح و علی اوجی تهیه‌کنندگی این فیلم با ژانر درام خانوادگی را برعهده داشتند. فیلم بی مادر با وجود شرکت در جشنواره فیلم فجر امسال، نتوانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. اما منتقدین موضوع فیلم و بازی درخشان بازیگران را تحسین کردند. در ادامه پلازا شما را با خلاصه داستان، بازیگران و تیزر رسمی فیلم سینمایی بی مادر آشنا می‌کند. با ما همره باشید.

در ادامه می‌خوانید

فیلم سینمایی بی مادر در تاریخ 15 بهمن ماه 1400 در جشنواره فجر به نمایش در آمد. این موضوع باعث شد تا چندی پیش تیزر رسمی فیلم در فضای مجازی منتشر شود. خبرها حاکی از آنند که به زودی باید شاهد اکران عمومی بی مادر باشیم. اکنون می‌توانید تیزر فیلم بی مادر را در ادامه مشاهده کنید:

دانلود فیلم بی مادر

فیلم سینمایی بی مادر با ژانری خانوادگی اجتماعی پس از اکران جشنواره فیلم فجر در نوبت اکران عمومی قرار گرفته است. این فیلم به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا صباح به همراه علی اوجی به زودی اکران عمومی را تجربه خواهد کرد. پس از اکران در پرده نقره‌ای سینما و گذشت 4 الی 6 ماه باید منتظر پخش آن از شبکه نمایش خانگی باشیم. به محض انتشار لینک دانلود فیلم ایرانی بی مادر، آن را از همین مقاله دریافت کنید.

داستان بی مادر؛ فیلم ایرانی سیدمرتضی فاطمی

فیلم بی مادر - فیلم بی مادر ایران

سیدمرتضی فاطمی کارگردان فیلم ایرانی بی مادر نویسندگی آن را هم برعهده داشت. او در نشست عوامل فیلم که در برج میلاد برگزار شد، در خصوص فیلمنامه عنوان کرد:

من کتابی می‌خواندم که مرا به فکر فرو برد. تصور کردم یک بچه بین دو مادر قرار گرفته است، یکی از مادرها مادر خونی بود و دیگری مادری که سال‌های زیادی او را بزرگ کرده است. هدف من از نوشتن این فیلمنامه صرفا پرداختن به موضوع رحم اجاره‌ای نبود. بلکه می‌خواستم مخاطب خود را جای شخصیت‌های فیلم بگذارد و واکنش آنها را ببینم.

سیدمرتضی فاطمی کارگردان فیلم بی مادر در ادامه این نشست خبری افزود:

من قصد نوشتن فیلمنامه روانشناختی و فلسفی را نداشتم. با وجود اینکه معتقدم سینما و فلسفه با هم در ارتباط هستند، اما نقطه اشتراک آنها را در پرسشگری می‌دانم.

همان‌طور که از گفته‌های کارگردان فیلم متوجه شدید، داستان فیلم بی‌مادر با ژانر درام خانوادگی در خصوص فرزندی‌ست که بین مادر خونی و مادرخوانده خود مانده است. این فیلم در کانون فیلم نسیم تولید شده و در خلاصه داستان آن آورده‌اند که:

انسان چیزی به دست نمی‌آورد، مگر اینکه چیزهایی از دست بدهد…

بازیگران فیلم بی مادر

فیلم سینمایی بی‌مادر علاوه‌بر موضوع خاص خود با بازیگران مطرح سینما جلوی دوربین رفت. بی‌مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیه‌کنندگی محمدرضا صباح به همراه علی اوجی توانست بخاطر بازی درخشان بازیگرانش تحسین منتقدین را در چهلمین جشنواره فجر به دست آورد.

«میترا حجار» «امیر آقایی» «پژمان جمشیدی» و «پردیس پورعابدینی» از بازیگران اصلی فیلم بی مادر ایرانی هستند. در ادامه مروری بر بیوگرافی این بازیگران خواهیم داشت:

میترا حجار بازیگر فیلم بی‌مادر

میترا حجار بازیگر فیلم بی‌مادر

  • سن: 45 سال
  • آثار مطرح: پلیس جوان، دیوار به دیوار2، از یادها رفته، جزیره، رخساره، قارچ سمی، صورتی، خط ویژه، آتش بس2، نرگس مست، تپلی و من، سامورایی در برلین

«میترا حجار» از بازیگران زن موفق کشورمان است که تجربه همکاری با کارگردانان بزرگی را دارد. او ابتدا با سکانس کوتاهی در فیلم «غریبانه» ساخته احمد امینی کار هنری خود را آغاز کرد. اما بازی در سریال به‌یاد ماندنی «پلیس جوان» بود که میترا حجار را به شهرت رساند. پس از آن این بازیگر مطرح کشورمان به یکی از پرطرفدارترین بازیگران زن ایران تبدیل شد.

او برای مدت کوتاهی به فرانسه رفت و قصدش ادامه تحصیل بود. پس از بازگشت روند کاری میترا حجار تغییر کرد و او را بیشتر در فیلم‌های گیشه می‌بینیم. بازی میترا حجار در فیلم اجتماعی خانوادگی بی‌مادر با انتقادات زیادی از سوی منتقدین همراه بود.

فیلم بی مادر امیر آقایی

فیلم بی مادر امیر آقایی

  • سن: 46 سال
  • آثار مطرح: خاک سرخ، اولین شب آرامش، بی‌گناهان، نوار زرد، قلب یخی، آقازاده، ارتفاع پست، زن دوم، سعادت آباد، کوچه بی‌نام، حریم شخصی، شنای پروانه، دین این فیلم جرم است

«امیر آقایی» از بازیگران مطرح و موفق سینمای کشورمان است. او اولین حضور حرفه‌ای خود را جلوی دوربین ابراهیم حاتمی‌کیا در سال 1380 تجربه کرد. سپس با بازی در سریال خاطره‌انگیز «اولین شب آرامش» به کارگردانی احمد امینی مشهور شد. امیر آقایی تاکنون چندین بار در جشنواره فیلم فجر شرکت کرد. تا اینکه سرانجام برای فیلم سینمایی «شنای پروانه» برنده سیمرغ بهترین بازیگر مکمل مرد شد.

امیر آقایی بازیگر نقش امیرعلی موذن در فیلم سینمایی بی مادر است. او در این فیلم نقش یک مرد روانکاو را بازی می‌کند که با همسرش تصمیم می‌گیرند تا به صورت رحم اجاره‌ای صاحب فرزندی شوند. بازی او در این فیلم توسط کارگردان و منتقدین تحسین شد.

فیلم سینمایی بی‌مادر و پژمان جمشیدی

فیلم سینمایی بی‌مادر و پژمان جمشیدی

  • سن: 44 سال
  • آثار مطرح: ساختمان پزشکان، پژمان، دیوار به دیوار 1 و 2، نفس، زیرخاکی 1 و 2، آتش بس2، خوب بد جلف، لونه زنبور، تگزاس 1 و 2، سوءتفاهم، هزارتو، دینامیت، ایده اصلی، جهان با من برقص

«پژمان جمشیدی» بازیکن سابق فوتبال و بازیگر این‌ روزهای تلویزیون و سینمای کشورمان است. او پس از کناره گرفتن از فوتبال توانست به یکی از بازیگران مطرح سینما تبدیل شود. اولین تجربه بازیگری او در سریال «ساختمان پزشکان» رقم خورد که به عنوان بازیگر مهمان حضور پیدا کرد. پس از آن با بازی نقش اصلی سریال خاطره‌انگیز «پژمان» به عنوان بازیگر به شهرت رسید. اکنون او یکی از پردرآمدترین بازیگران مرد ایرانی به‌شمار می‌آید و تاکنون چندین بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است. بازی پژمان جمشیدی در بی‌ مادر تحسین منتقدین را به همراه داشت.

پردیس پورعابدینی و درخشش در فیلم ایرانی بی مادر

پردیس پورعابدینی و درخشش در فیلم ایرانی بی مادر

  • سن: 21 سال
  • آثار مطرح: آقازاده

«پردیس پورعابدینی» بازیگر جوان و تازه‌کار کشورمان است که با بازی در سریال «آقازاده» دیده شد. پیش از آن تجربه حضور در چندین تئاتر از جمله نمایشی به کارگردانی نسیم ادبی را داشت. پردیس پورعابدینی با اولین سریال نمایش خانگی خود و بازی در نقش‌های دشوار مانلی و راضیه به خوبی از پس آن برآمد.

حال بازی او در فیلم سینمایی سیدمرتضی فاطمی مورد توجه منتقدین قرار گرفته است. برخی از آنها معتقدند نقطه قوت فیلم ایرانی بی‌مادر را باید حضور پردیس پورعابدینی و درخشش او دانست. پردیس پورعابدینی در این فیلم نقش زن جوان و فقیری را بازی می‌کند که متارکه کرده است. او برای عمل کلیه فرزندش نیاز به پول دارد. خانواده‌ای ثروتمند به او پیشنهاد می‌دهند در ازای تقبل هزینه‌های عمل از طریق رحم اجاره‌ای آنها را صاحب فرزندی کند.

سایر بازیگران فیلم اجتماعی خانوادگی بی مادر عبارتند از:

  • سارا محمدی
  • آناهیتا درگاهی
  • امیررضا جوکار
  • علی اوجی
  • بیتا عزیزاوقلو
  • فاطمه میرزایی

عوامل پشت صحنه بی‌ مادر به کارگردانی سیدمرتضی فاطمی

فیلم ایرانی بی مادر پیش تولید خود را از مرداد ماه 1400 آغاز کرد. این فیلم با گروهی از عوامل پشت صحنه کاربلد جلوی دوربین رفت. در ادامه با عوامل فیلم بی‌مادر آشنا می‌شوید:

  • کارگردان و نویسنده: سیدمرتضی فاطمی
  • تهیه‌کنندگان: محمدرضا صباح/علی اوجی
  • مدیر فیلمبرداری: مسعود سلامی
  • تدوین: بهرام دهقان/محمد نجاریان
  • طراح صحنه: سهیل دانش اشراقی
  • طراح گریم: محمود دهقانی
  • صدابردار: بابک اردلان
  • طراح لباس: گلناز گلشن
  • مدیر تولید: محمد حیدرقلی
  • برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: روزبه سجادی حسینی
  • منشی صحنه: محسن بهاری
  • مدیر تدارکات: سجاد نوری
  • جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • عکاس: مریم رضوی

بررسی و نقد فیلم بی مادر

فیلم بی مادر/فیلم ایرانی بی مادر/فیلم بی مادر امیر آقایی

بی مادر فیلم سینمایی با ژانر اجتماعی خانوادگی ساخته سیدمرتضی فاطمی در تاریخ 15 بهمن ماه 1400 در برج میلاد به نمایش درآمد. نمایش این فیلم در پنجمین روز جشنواره فیلم فجر با انتقادات مثبت و منفی زیادی همراه بود. در زیر به نقل از خبرگزاری برنا نشست خبری این فیلم با حضور عوامل آن را بررسی می‌کنیم. همچنین می‌توانید در ادامه نقدهای کارشناسان را به نقل از سایت فیلیمو مطالعه کنید:

سیدمرتضی فاطمی کارگردان فیلم بی‌مادر در خصوص انتخاب بازیگران عنوان کرد:

امیر آقایی برای بازی در نقش اول مرد فیلم انتخاب شد، چون جهان شخصی او با جهان دکتر امیرعلی موذن شباهت‌های بسیاری داشت. هرچند انتخاب او مجموعه‌ای از پارامترها را برای ما ایجاد می‌کرد اما او برای این نقش بسیار مناسب بود.

همچنین وی در مورد بازی بازیگر خردسال افزود:

امیررضا جوکار بازیگر خردسال فیلم ایرانی بی مادر در مقایسه با همسن و سالان خود باهوش‌تر بود. اما این موضوع ریسک‌های خود را دارد. ممکن است بازیگر کودک نتواند استعداد خود را نشان بدهد. با این حال امیررضا واقعا درخشید و ما در طول فیلمبرداری روزهای خوبی را گذراندیم.

محمدرضا مصباح تهیه‌کننده فیلم، در خصوص فیلمنامه گفت:

عده‌ای معتقدند فیلم سینمایی بی‌مادر به موضوع فرزندآوری پرداخته است. ما یک تیم سازنده مستقل هستیم و خیلی به سیاست‌های دولت فکر نمی‌کنیم. بنابراین این نظریه را رد می‌کنم و آن را نمی‌پذیرم.

سیدآریا قریشی در خصوص فیلم ایرانی بی مادر عنوان کرد:

بی‌مادر از آن دسته از فیلم‌هایی بود که نمی‌توان فهمید هدف از ساختش چه بوده است. در فیلمنامه بی‌منطقی‌های زیادی وجود دارد و گاهی اوقات شخصیت‌ها عقیده خود را در سکانس‌هایی از فیلم زیر سوال می‌برند. فیلم تا حد زیادی بین 3 شخصیت اصلی سرگردان شده است. من بازی بازیگران را تحسین می‌کنم اما شخصیت‌پردازی بسیار ضعیف بوده و این موضوع باعث می‌شد تا بازیگری همچون پژمان جمشیدی نتواند نقش خود را به خوبی ایفا کند. تا جایی که گاهی اوقات تصور می‌شد برخی از شخصیت‌ها در فیلم اضافی هستند. مادرانگی سوژه نابی است که پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به فیلم دارد اما در این اثر به خوبی از آن استفاده نشد.

همچنین بخوانید :

مرجان فاطمی دیگر منتقد فیلم ایرانی بی‌‌مادر نظرات خود را این‌گونه بیان کرد:

سوژه فیلم بسیار تکراری و نخ‌نما بود. داستان زن فقیری که برای رهایی از مشکلات مالی رحم خود را به خانواده دیگری اجاره می‌دهد. بزرگترین نقص فیلم بی‌ مادر قابل پیش‌بینی بودن آن بود. ورود یک زن جوان به خانه‌ای که زن و شوهر روابط سردی دارند آینده‌ای قابل حدس خواهد داشت. به نظر من شخصیت‌پردازی، دیالوگ‌ها و پایان‌بندی بسیار کلیشه‌ای بود. اما نقطه قوت فیلم را می‌توان درخشش پردیس پورعابدینی دانست.

علی سیف اللهی در خصوص بی‌مادر می‌گوید:

تازه‌ترین اثر سیدمرتضی فاطمی یک فیلم خنثی است. فیلمی که هدف‌های زیادی دارد اما نمی‌تواند آنها را به خوبی به سرانجام برساند. بنابراین به صورت بسیار کلیشه‌ای ادامه می‌دهد و رها می‌کند. وجود سکانس‌های کلیشه‌ای همچون رفت و آمد زن جوان با اتوبوس، شنیدن متلک در کوچه و… که به صورت بسیار تکراری نشان‌دهنده مشکلات یک مادر است. این فیلم نمی‌تواند مایه‌های داستانی‌اش را به اوج برساند. بلکه آنها را نیمه کاره رها می‌کند. فیلمنامه تا حد زیادی از این شاخه به آن شاخه پریده و باعث سردرگمی مخاطب می‌شود.

سخن پایانی

فیلم بی مادر به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی در نوبت اکران قرار گرفته است. این فیلم در چهلمین جشنواره فجر به نمایش در آمد و به زودی شاهد اکران عمومی آن خواهیم بود. محمدرضا صباح و علی اوجی مشترکا تهیه‌کنندگی فیلم ایرانی بی مادر را برعهده داشتند. در این فیلم با ژانر درام خانوادگی به موضوعاتی همچون مادرانگی، فرزندخواندگی، رحم اجاره و مادر خونی پرداخته شده است. ما در این مقاله خلاصه داستان، معرفی بازیگران و تیزر رسمی فیلم سینمایی بی مادر را با شما به اشتراک گذاشتیم. به نظر شما جدیدترین اثر سیدمرتضی فاطمی با موضوع ذکر شده، شانس موفقیت در اکران عمومی را دارد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های پلازا با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402