دانلود فیلم دانگال (Dangal) ؛ تریلر، داستان و بازیگران

فیلم سینمایی دنگال / فیلم های زندگی نامه / فیلمهای زندگینامه ای
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم دانگال اثری مهیج و دیدنی از سینمای هند با بازی بی‌نظیر امیر خان است. برای دانلود و آشنایی با فیلم Dangal که بر اساس واقعیت است با ما همراه باشید.

فیلم Dangal عنوان اثری به کارگردانی نیتش تیواری (Nitesh Tiwari) محصول سال 2016 سینمای هند است. این فیلم در ژانر درام، بیوگرافی و اکشن ساخته شده است. فیلم دانگال داستان کشتی‌گیر شدن خواهران پوگات، با تمرکز بر 2 خواهر بزرگتر را روایت می‌کند و براساس یک ماجرای واقعی ساخته شده است. تیواری در سال 2013 شروع به نوشتن فیلمنامه کرد. در سال 2014 امیر خان (Aamir Khan) میزبان خواهران پوگات در تاک‌شوی خود بود و چند ماه بعد به عنوان بازیگر اصلی و تهیه‌کننده فیلم دنگال انتخاب شد.

فیلم دانگال در 21 دسامبر 2016 (1 دی 1395) در آمریکای شمالی اکران شد و 2 روز بعد به اکران جهانی درآمد. این فیلم با تحسین منتقدین، به خصوص در مورد بازی امیر خان، روبرو شد. فیلم دنگل با فروش 340 میلیون دلاری تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم هندی در طول تاریخ، ششمین فیلم پرفروش غیرانگلیسی‌زبان و پرفروش‌ترین فیلم ورزشی دنیا شد. فیلم دنگل بیش از 400 میلیون بار در چین تماشا شده و جزء 20 فیلم پرفروش در چین است.

در ویدئو زیر «تریلر فیلم دانگال با زیرنویس فارسی» را می‌بینیم تا با فضای فیلم آشنا شویم.

معرفی و آشنایی با فیلم سینمایی دنگال موضوع این مقاله از پلازا است. ما در اینجا برای دانلود فیلم دانگال اقدام می‌کنیم، با داستان و بازیگران آشنا می‌شویم، نقدی بر فیلم و در نهایت مروری بر جالب‌ترین حقایق این اثر داریم. با ما همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Dangal

برای دانلود فیلم دنگال به صورت دوبله و زبان اصلی می‌توانید از این بخش اقدام کنید و از تماشای این فیلم فوق‌العاده لذت ببرید.

دانلود فیلم dangal

دانلود فیلم دنگل با زیرنویس فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 2.7 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.5 گیگابایت

دانلود زیرنویس فارسی

دانلود فیلم دنگال با دوبله فارسی

کیفیت: 1080p | حجم: 2.69 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 1.43 گیگابایت

داستان فیلم دانگال

داستان فیلم دانگال

داستان فیلم دنگال بر اساس واقعیت است و زندگی ماهاویر سینگ و دخترانش را نشان می‌دهد. ماهاویر سینگ کشتی‌گیر سابق هندی و عضو تیم کشتی، به دستور پدرش از تشک کشتی خداحافظی می‌کند تا بتواند یک شغل دولتی قابل قبول بیابد. ماهاویر که همیشه در آرزوی دستیابی به مدال طلای کشتی بوده، تصمیم می‌گیرد این آرزو را در پسران متولد نشده‌اش تحقق ببخشد. سال‌ها می‌گذرد و ماهاویر فقط 4 دختر دارد. تا اینکه روزی درمی‌یابد می‌تواند دخترانش را آموزش دهد تا آرزوی او را تحقق بخشند و آموزش کشتی به دختران را آغاز می‌کند.

بازیگران فیلم دانگال

پس از انتخاب امیر خان به عنوان بازیگر اصلی، او و کارگردان با بیش از 3000 دختر مصاحبه کردند تا درنهایت 4 نفر از آنها را به عنوان دختران امیر خان در فیلم برگزیدند. برای این 4 نفر یک کمپ آموزش کشتی برگزار شد که حدود 6 تا 7 ماه به طول انجامید. امیرخان نیز برای بازی در نقش میانسالی ماهاویر سینگ 28 کیلو اضافه کرد، سپس طی 20 هفته حدود 25 کیلو از وزن خود کاست تا برای بازی در نقش جوانی ماهاویر سینگ آماده شود. در این بخش مروری بر بیوگرافی بازیگران اصلی فیلم Dangal داریم و سپس با دیگر بازیگران نیز آشنا می‌شویم.

امیر خان در نقش ماهاویر سینگ پوگات

بازیگران فیلم دانگال

امیر خان با نام کامل محمد امیر حسین خان، متولد 14 مارس 1965 (23 اسفند 1343) در شهر بمبئی هند است. او بازیگر، کارگردان، فیلمساز و میزبان تاک شوی تلویزیونی است. بیش از 30 سال از آغاز فعالیت او در سینمای هند می‌گذرد و امیر خان طی این مدت خود را به عنوان یکی از محبوب‌ترین و تاثیرگذارترین بازیگران ثابت کرده است. امیرخان طرفداران بسیاری در جهان، به خصوص در چین و هند دارد. او تاکنون دو جایزه افتخاری از دولت هند و یک جایزه افتخاری از سوی دولت چین دریافت کرده است.

امیر خان بازیگری را از کودکی با حضور در فیلمی به کارگردانی عمویش، نصیر حسین، آغاز کرد. او طی دهه 1990 تبدیل به یکی از بازیگران اصلی سینمای هند شد. از معروف‌ترین فیلم‌های او می‌توانیم فیلم 3 (Idiots (2009، فیلم Dhoom 3 (2013) و فیلم PK (2014) را نام ببریم. امیر خان استودیو Aamir Khan Production را بنا نهاد و از طریق این استودیو در سال 2001 برای فیلم Logaan نامزد اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان شد. امیر خان یک اصلاحگر اجتماعی در مورد موضوعات مختلفی از فقر و آموزش تا خشونت و تبعیض نژادی است و نامش در نشریه Time در فهرست 100 فرد تاثیرگذار دنیا آمده است.

ساکشی تنور در نقش دایا شوبا (همسر ماهاویر)

فیلم دنگال

ساکشی تنور (Sakshi Tanwar) بازیگر هندی، متولد 12 ژانویه 1973 برابر با 22 دی 1351 در شهر الوار هندوستان است. او پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در حالی که خود را آماده آزمونی برای دستیابی به یک شغل اداری و دولتی می‌کرد، خیلی اتفاقی در مصاحبه یک برنامه تلویزیونی شرکت کرده و بدین ترتیب وارد تلویزیون شد. ساکشی با سریال Kahaani Ghar Ghar Kii محصول سال‌های 2000 تا 2008 به شهرت رسید. بین سال‌های 2011 تا 2014 نیز در نقش پریانکا کاپور در سریال Bade Achhe Lagte Hain بازی می‌کرد. این نقش 11 جایزه در جشنواره‌های مختلف را برای تنور به ارمغان آورد. از جدیدترین کارهای او می‌توانیم فیلم Mohalla Assi محصول سال 2018 و فیلم Dial 100 محصول سال 2021 را نام ببریم.

فاطمه ثنا شیخ در نقش گیتا پوگات

فیلم دنگل

فاطمه ثنا شیخ (Fatima Sana Shaikh) بازیگر هندی، متولد 11 ژانویه 1992 (21 دی 1370) است. او در مصاحبه‌ای اعلام کرد گرچه پدرش هندو و مادرش مسلمان است، اما خود وی آتئیست است. فاطمه بازیگری را از سال 1997، به عنوان یک بازیگر کودک، آغاز کرد. او در آن سال‌ها در فیلم‌‌هایی چون فیلم Chachi 420 محصول سال 1997 و فیلم One 2 Ka 4 محصول سال 2001 بازی کرد. فاطمه ثنا شیخ یکی از بازیگران سینما و تلویزیون هند است که در فیلم‌های بسیاری بازی کرده است. او در سال 2016 با نقش‌آفرینی در فیلم Dangal افتخاراتی چون نامزدی جایزه اسکرین، برد جایزه News 18 Movie و برد جایزه فیلم اکشن جکی چان را کسب کرد. جدیدترین فیلم او به نام Ajeeb Daastaan در سال 2021 از شبکه نتفلیکس پخش شد.

سانیا مالهوترا در نقش بابیتا کوماری

فیلم Dangal

سانیا مالهوترا (Sanya Malhotra) از بازیگران جوان و جذاب فیلم‌های هندی است. سانیا متولد 25 فوریه 1992 برابر با 6 اسفند 1370 در دهلی نو است. او یک رقاص حرفه‌ای باله است و بازیگری را از حضور در تبلیغات تلویزیونی آغاز کرد. اولین فیلم او، فیلم دنگال، او را به شهرت رساند و مسیر سانیا را برای راهیابی به دیگر آثار سینمایی هموار کرد. او 2 سال بعد در فیلم کمدی Badhaai Ho بازی کرد که این فیلم نیز همچون فیلم دنگل جزء پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای هند است. از دیگر کارهای این ستاره نوظهور سینمای هند می‌توانیم فیلم Photograph محصول سال 2019، فیلم Shakuntala Devi و فیلم Ludo هر دو محصول سال 2020 را نام ببریم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی 28 عنوان از بهترین فیلم های ورزشی جهان
محمد امین سرافراز11 آبان 1402 09:30
thumbnail
معرفی بهترین انیمه های ورزشی؛ انیمه هایی که شما را ...
نسترن امین زاده27 مهر 1402 17:30

در فهرست زیر با نام و نقش دیگر بازیگران فیلم دانگال آشنا می‌شوید:

  • زایرا واسیم (Zaira Wasim) در نقش پیتا پوگات کوچک
  • سوهانی باتناگر (Suhani Bhatnagar) در نقش بابیتا کوماری کوچک
  • آپارشاکتی کورانا (Aparshakti Khurana) در نقش امکار
  • ریتویک ساهور (Ritwik Sahore) در نقش امکار کوچک
  • گیریش کولکارنی (Girish Kulkarni) در نقش پرامود کادام
  • ویوان بهاتنا (Vivan Bhatena) در نقش هارکیندر
  • شیشیر شارما (Shishir Sharma) در نقش رئیس گروه آکادمی ملی ورزش
  • مینو پراجاپاتی (Meenu Prajapati) در نقش جاسمیت

نقد فیلم دانگال

نقد فیلم دانگال

فیلم دنگال با بودجه 70 کروری (معادل 9.8 میلیون دلار) توانست در گیشه به فروش 2100 کروری، برابر با 340 میلیون دلار، برسد. مدت زمان فیلم Dangal برابر با 2 ساعت و 41 دقیقه است. این فیلم اولین بار در 21 دسامبر 2016 (1 دی 1395) در آمریکا اکران شد.

فیلم دنگل درخشش خوبی در جشنواره‌های مختلف داشت و 12 نامزدی و 37 برد را از آن خود کرد. از مهمترین این افتخارات می‌توانیم به 4 برد جایزه فیلم فیر در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش‌ اول مرد (امیر خان) و بهترین اکشن اشاره کرد. جایزه فیلم فیر برجسته‌ترین و قدیمی‌ترین جشنواره اختصاصی سینمای هندوستان است.

استقبال از فیلم دانگال بسیار عالی بود. اولین تریلر فیلم دانگال توسط امیر خان منتشر شد و به طرز غیرقابل باوری طی 15 ساعت بیش از 4.5 میلیون بار در یوتیوب تماشا شد. این رقم برای تریلر یک فیلم هندی تا آن زمان بی‌سابقه بود. فیلم Dangal پس از اکران نیز به خوبی جای خود را در دل بینندگان و منتقدین باز کرد. بینندگان نمره 8.4 از 10 را به فیلم داده و از آن استقبال کردند. منتقدین نیز امتیاز 88% را به این فیلم اکشن اختصاص داده‌اند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی 70 عنوان از برترین فیلم های هندی تاریخ
تیم پلازا04 مهر 1402 19:30
thumbnail
بهترین فیلم هندی عاشقانه ؛ معرفی برترین فیلم های رمانتیک ...
بیتا هدایت پور02 شهریور 1402 20:30
thumbnail
بهترین سریال های هندی ؛ معرفی 36 سریال هندی مشهور
بیتا هدایت پور26 مرداد 1402 23:30
thumbnail
لیست بهترین فیلم های هندی 2020 ؛ مخصوص عاشقان بالیوود ...
محمدجواد کعبی زاده27 دی 1401 22:30

آنوپا چوپرا، منتقد Hindustan Times، می‌نویسد:

من از سینما بیرون آمدم در حالی که اشک‌های خود را پاک و احساس شکست‌ناپذیری می‌کردم. احساس می‌کردم می‌توانم با هر چیزی که به من ضربه می‌زند کشتی بگیرم و آن را زمین بزنم. شما چگونه می‌توانید این فیلم را رتبه‌بندی کنید؟

راچیت گوپتا، منتقد Filmfare، در مورد فیلم دنگال می‌نویسد:

این فیلم ضربتی سهمگین و رعدآسا از احساسات صادقانه و سختکوشی مطلق است.

مایک مک‌کاهیل، منتقد Guardian، امتیاز 3 از 5 را به فیلم می‌دهد و آن را فیلمی خالص و استوار و بسیار سرگرم‌کننده می‌نامد. منتقد نیویورک تایمز نیز با جمله «هرگز نگویید اگر یک فیلم ورزشی الهام‌بخش دیده‌اید، انگار همه آنها را دیده‌اید»، فیلم Dangal را فیلمی جدید و ارزشمند می‌داند. اوون گیلبرمن، منتقد Variety نیز در مورد فیلم می‌نویسد:

امیر خان با ماسکی لب بسته صدها راه برای برقراری ارتباط احساسی پیدا می‌کند. فیلم دنگال، بیش از یک فیلم درام خانگی ورزشی است که دو ساعت و 40 دقیقه به طول می‌انجامد.

منتقد نشریه South China Morning Post، بن سین در مورد فیلم می‌نویسد:

فیلم دنگل یک فیلم درام ورزشی خوب مبتنی بر داستان‌های واقعی و سرگرم‌‌کننده است و از همه مهمتر این اختیار را به زنان جوان می‌دهد که وارد صنایع تحت سلطه مردان شوند.

حقایق جالب فیلم دانگال

فیلم دانگال داستان خواهران پوگات را روایت می‌کند. آنان 6 زن کشتی‌گیر هستند که افتخارات بسیاری کسب کرده‌اند. گیتا، بابیتا، پریانکا و ریتو چهار دختر ماهاویر سینگ هستند. وینش و سانگیتا نیز در اصل دختران برادر ماهاویر هستند که پس از فوت پدرشان نزد عموی خویش بزرگ شده و آنها نیز جزء بهترین کشتی‌گیران هندی محسوب می‌شوند. گیتا اولین کشتی‌گیر زن هندی بود که به المپیک راه پیدا کرد. در این قسمت برخی از جالب‌ترین حقایق فیلم Dangal را با هم مرور می‌کنیم.

بررسی فیلم دانگال

  • فیلم دنگل بر روابط بین چین و هند نیز تاثیر گذاشت. رئیس‌جمهور چین، شی جین پینگ در دیدار با نخست‌وزیر هند، نارندرا مودی، گفت که از تماشای این فیلم لذت برده است.
  • هنگامی که به ساکشی تنور گفته شد برای بازی در این فیلم انتخاب شده، ساکشی آن را یک شوخی تلقی کرد و تا زمانی که با عوامل فیلم و امیر خان ملاقات نکرده بود، باور نمی‌کرد قضیه جدی باشد.
  • مادر امیرخان، ساکشی را برای نقش همسر ماهاویر پیشنهاد داد؛ زیرا بازی او در نمایش‌های تلویزیونی را خیلی دوست داشت.
  • پس از اینکه 4 بازیگر فیلم، کمپ آموزشی کشتی را شروع کردند، زایرا در میان آنها از همه ضعیف‌تر عمل می‌کرد. او هیچ پیشرفتی در کشتی نداشت تا جایی که مربی به امیر خان گفت احتمالا بازیگر مناسبی را انتخاب نکرده‌اند. امیر خان نیز مطمئن بود صحنه‌های کشتی زایرا ضعیف‌ترین صحنه‌های فیلم خواهد شد. اما در روز فیلمبرداری همه از اجرا و کشتی عالی زایرا انگشت به دهان ماندند.
  • فیلم دنگل در 3 استان هندوستان به صورت معاف از مالیات اکران شد تا تبلیغی برای کمپین Beti Bachao, Beti Padhao باشد. اهداف این کمپین کاهش سقط جنین‌های دختر، حفاظت از دختران و افزایش آموزش به دختران است.
  • فیلمنامه فیلم در سال 2014 به دست امیر خان رسید. او در ابتدا قصد داشت این فیلم را بین 5 تا 10 سال آینده بسازد. اما چنان مجذوب آن شد که چند ماه بعد با تیواری تماس گرفت و از او خواست بار دیگر داستان را برایش بگوید.

کلام آخر

بررسی فیلم دانگال در این قسمت به پایان می‌رسد. ما در این مقاله با دانلود فیلم دنگل، آشنایی با داستان و بازیگران فیلم و در نهایت مروری بر نظرات منتقدین و نکات جالب فیلم با شما بودیم. نظر شما در مورد فیلم Dangal چیست؟ شما بازی کدام بازیگر فیلم را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما این فیلم چه پیام‌هایی برای مردم و به خصوص دختران جوان دارد؟ شما می‌توانید نظرات خود را از طریق بخش نظرات در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402