بهترین برنامه های جایگزین اکسل | لیست برترین برنامه های مشابه Excel

برنامه جایگزین اکسل / نرم افزار مانند Excel
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برنامه اکسل دارای چند نقص جزئی است که ممکن است برای برخی خوشایند نباشد. بنابراین گاهی به برنامه جایگزین و شبیه اکسل (Excel) نیاز پیدا می‌کنیم. نرم افزار های مانند Excel برای برخی از کاربران بیشتر از اکسل کاربرد دارند. در این مقاله نرم افزار مشابه اکسل را معرفی می‌کنیم.

با رواج صفحات گسترده (Spread Sheet) در دنیای تجارت جای تعجب نیست که اکسل مایکروسافت به یک برنامه اصلی تبدیل شده است. مردم به دلایل مختلف به صفحات گسترده نیاز دارند، و اکسل راهی برای سازماندهی، تجزیه و تحلیل، پیش‌بینی و تجسم داده‌ها برای سال‌ها ارائه کرده است. همانطور که در همه جا وجود دارد، این برنامه دارای کاستی‌های قابل توجهی است. برخی حتی اکسل را منسوخ می‌دانند و به مشکلاتی مانند موارد زیر اشاره می‌کنند:

  • عدم انعطاف پذیری
  • عدم امنیت داده‌ها
  • عدم قابلیت حمل
  • عدم وجود ویژگی‌های مدیریت پروژه

اگر کسب و کار خود را با بودجه کم اداره می‌کنید، ممکن است در ابتدا به دنبال جایگزین‌های ارزان تری برای اکسل باشید (اشتراک اکسل آفیس حدود 70 دلار برای هر کاربر در سال هزینه دارد).

آنچه در ادامه می‌خوانید:

بهترین برنامه های جایگزین اکسل

در حالی که ممکن است رقابت زیادی وجود نداشته باشد، برنامه‌های بی شماری جایگزین‌هایی برای Excel ارائه می‌دهند. اگر به دنبال چیزی با قیمت پایین تر هستید یا فقط از طرفداران برنامه مایکروسافت نیستید، ما در این مطلب از پلازا، 10 گزینه نرم افزار های جایگزین Office Excel را برای شما و تیمتان قرار داده‌ایم.

1. برنامه جایگزین و شبیه اکسل (Excel): Google Sheets

نرم افزار مانند Excel

برنامه Google Sheets بخشی از محصولات آزمایش شده و واقعی G Suite، بهترین نرم افزار جایگزین اکسل است. اگر یک حساب Google دارید، تقریباً آماده کار با آن هستید. Google Sheets تقریباً از نظر عملکرد با اکسل برابری می‌کند، حتی برخی از ویژگی‌هایی را ارائه می‌دهد که اکسل ندارد. همچنین رایگان است. فایل‌ها در Google Sheets مانند هر چیز دیگری که با G Suite ایجاد می‌کنید، در ابر ذخیره می‌شوند. این باعث می‌شود Sheets یک برنامه قابل حمل قابل حمل باشد که می‌تواند در چندین دستگاه استفاده شود. Sheets با دادن توانایی به اشتراک گذاری پروژه‌ها از طریق ایمیل یا Slack و ویرایش همزمان به شما امکان همکاری را می‌دهد.

برنامه Sheets همچنین با سایر برنامه‌های Google مانند Google Translate و GoFinance ادغام می‌شود و به شما امکان می‌دهد داده‌ها را مستقیماً از URLهای آنلاین استخراج کنید.

2. Zoho Sheet

نرم افزار مشابه اکسل

برنامه Zoho Sheet برای تیم‌های حداکثر 25 نفر رایگان است، و آن را به یکی دیگر از گزینه‌های برنامه جایگزین برای آفیس اکسل تبدیل می‌کند. Zoho مانند Google Sheets مبتنی بر فضای ابری است، بنابراین به راحتی از تمام کارهای شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند و شما می‌توانید در همه دستگاه‌ها به آن دسترسی داشته باشید.

ویژگی‌های Zoho شبیه اکسل است، اما با رابط کاربری نرم‌تر. این برنامه جداول و نمودارهای محوری قابل مقایسه با Excels ارائه می‌کند و از انواع فایل‌های xlsx، xls.، csv. و ods. پشتیبانی می‌کند.

ویرایش همزمان در Zoho، یکی از نرم افزار های رقیب Office Excel، امکان پذیر است، بنابراین می‌توانید برای صرفه جویی در زمان با همکاران خود در پروژه‌ها به طور همزمان همکاری کنید. نمودارها و ابزارهای بصری برای چشم نوازتر کردن ارائه‌های شما در دسترس هستند و فیلترها می‌توانند به تجزیه و تحلیل داده‌ها کمک کنند تا فقط آنچه را که باید ببینید به شما نشان دهند. این برنامه بهترین جایگزین برای اکسل است.

3. برنامه جایگزین و شبیه اکسل (excel): Microsoft Office Excel Online

برنامه شبیه excel

اگر متعهد به استفاده از اکسل هستید یا می‌خواهید آن را امتحان کنید، اما مطمئن نیستید که می‌خواهید پول برای آن خرج کنید، اکسل آنلاین یک راه گریز ارائه می‌دهد. Excel Online یک نسخه رایگان و مبتنی بر ابر است که می‌تواند به عنوان افزونه مرورگر نصب شود.

این برنامه مانند اکسل برای ویندوز همه چیز را در OneDrive، نسخه ابری مایکروسافت، ذخیره می‌کند و بخشی از مجموعه برنامه‌های رایگان مایکروسافت آفیس مبتنی بر وب است. نکته مهم این است که هیچ یک از برنامه‌های ارائه شده در اینجا تمام ویژگی‌های نسخه معمولی را ندارند.

با این حال، کاربران می‌توانند به تمام دستورات و ویژگی‌های اساسی هر برنامه دسترسی داشته باشند. شما می‌توانید صفحات گسترده را در Excel Online ایجاد و به اشتراک بگذارید و همچنین به صورت مشترک با همکاران ویرایش کنید. برای دسترسی به این نرم افزار مشابه اکسل برای لینوکس فقط باید یک حساب مایکروسافت ایجاد کنید.

4. Smartsheet

بهترین نرم افزار جایگزین اکسل

نقطه قوت Smartsheet در ویژگی‌های مدیریت پروژه آن است. نمودار گانت، اشتراک‌گذاری فایل و ویژگی‌های مشترک به شرکت‌هایی که از Smartsheet استفاده می‌کنند به راحتی امکان پیشرفت می‌دهد. برنامه Smartsheet همچنین جایگزین ارزان‌تری برای Excel است و یک دوره آزمایشی رایگان در اختیار کاربران قرار می‌گیرد تا نرم‌افزار را آزمایش کنند. پس از پایان دوره آزمایشی، اشتراک 14 دلار برای هر کاربر در ماه برای حساب‌های شخصی و 25 دلار برای هر کاربر در ماه برای حساب‌های تجاری است.

قابلیت حمل Smartsheet همکاری با همکاران را آسان می‌کند، چیزی که به ویژه هنگام کار از راه دور مهم است. تنظیم نمودارها با درصد بازخوانی برای ردیابی اهداف و همچنین ویژگی‌های همکاری این برنامه را به یک برنامه عالی برای مدیریت پروژه تبدیل می‌کند.

5. LibreOffice ؛ برنامه جایگزین اکسل

نرم افزار های جایگزین office excel

مانند مجموعه ابزارهای آنلاین مایکروسافت، LibreOffice مجموعه ای از نرم افزارهای اداری رایگان و منبع باز است که برای رفع نیازهای مختلف از جمله صفحات گسترده طراحی شده است. LibreOffice بسیاری از ویژگی‌های مشابه اکسل را ارائه می‌دهد، مانند جداول محوری و متن به ستون، که مردم از یک برنامه صفحه گسترده انتظار دارند.  استفاده از آن نیز رایگان است.

با این حال، LibreOffice برخی از عملکردهای ضروری اکسل را ندارد. قالب بندی گسترده ای در دسترس نیست، و گزارش‌هایی مبنی بر از کار افتادن نرم افزار مثل به Excel، زمانی که مجبور است حجم زیادی از داده را مدیریت کند، وجود دارد.

6. WPS SpreadSheets ؛ برنامه شبیه Excel

برنامه جایگزین برای آفیس اکسل

برنامه WPS Spreadsheets بخشی از مجموعه دیگری از ابزارهای اداری آنلاین است. WPS Office به عنوان یک برنامه رایگان در دسترس است و اگر تصمیم به ارتقا دارید یک نسخه پریمیوم دارد. نسخه پریمیوم 30 دلار در سال هزینه دارد. WPS در چندین سیستم عامل از جمله ویندوز، مک، لینوکس و اندروید کار می‌کند. این سازگاری به WPS اجازه می‌دهد تقریباً از همه فرمت‌های فایل آفیس پشتیبانی کند. WPS Spreadsheets همچنین مبتنی بر ابر است، بنابراین از تمام اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه می‌کند.

حتی با نسخه رایگان این اپ مشابه اکسل برای اندورید، اسناد شما در بین دستگاه‌ها همگام‌سازی می‌شوند، بنابراین هر تغییری که ایجاد شده باشد در هر جایی که به آن دسترسی داشته باشید نشان داده می‌شود. اگر مجموعه کاملی از ویژگی‌ها را می‌خواهید، باید برای نسخه پریمیوم، که شامل ویژگی‌های مشترک، حداکثر 20 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری و فرمول‌های داخلی بیشتر است، هزینه کنید.

7. برنامه جایگزین و شبیه اکسل (Excel): Quip

بهترین جایگزین برای اکسل

یکی از نقاط قوت Quip ویژگی‌های مشترک نرم افزار مشابه اکسل است. این امکان ویرایش همزمان را فراهم می‌کند، که اگر چندین نفر در تیم شما نیاز به کار بر روی بودجه بندی یا گزارش داده‌ها داشته باشند، مفید است. Quip بیش از 400 عملکرد دارد که به آن اجازه می‌دهد پروژه‌های فشرده را مدیریت کند. همچنین دارای مشتریان قابل توجهی است – از جمله CNN و Pinterest.

می‌توانید Quip را به صورت رایگان امتحان کنید، و اگر آن را دوست دارید، می‌توانید با قیمت 30 دلار در سال برای یک تیم حداکثر پنج نفره ارتقا دهید. آن‌ها همچنین گزینه‌های راه اندازی و سازمانی را برای مشاغل بزرگتر و کوچکتر ارائه می‌دهند. ویژگی‌ها عبارتند از چت و همکاری، دسترسی بین دستگاه، امکان ایجاد صفحات گسترده، اسناد، اسلایدها و موارد دیگر. سطح سازمانی این نرم افزار مشابه اکسل یکپارچه سازی Salesforce با صفحات گسترده شما را برای گزارش داده‌های پیشرفته ارائه می‌دهد.

8. Apache OpenOffice Calc ؛ برنامه جایگزین اکسل

جایگزین Excel برای مک

برنامه Apache OpenOffice یک مجموعه بسیار محبوب از نرم افزارهای آفیس رایگان و منبع باز است.  این شامل تمام اصول اولیه ای است که از گروهی از ابزارهای آفیس انتظار دارید، از جمله پردازش متن، گرافیک، و نرم افزار ارائه علاوه بر صفحات گسترده.

از آنجایی که این برنامه منبع باز است، اگر دانش کدنویسی را دارید، می‌توانید آن را برای رفع نیازهای خاص خود تغییر دهید. پروژه‌ها قابل دانلود هستند، بنابراین می‌توانید حتی زمانی که آفلاین هستید به کار روی صفحات گسترده ادامه دهید. OpenOffice داده‌ها را در قالب استاندارد ذخیره می‌کند. همچنین امکان همکاری چند کاربره را فراهم می‌کند و الگوهایی را برای کار فراهم می‌کند.

9. Airtable ؛ نرم افزار مانند Excel

نرم افزار های رقیب Office Excel

برنامه Airtable بسیاری از ویژگی‌های مشابه Excel را با قیمت کمتر ارائه می‌دهد. این نرم افزار مانند Excel دارای یک طرح رایگان است که ویژگی‌های محدودی را ارائه می‌دهد که می‌توانید برای تست درایو این نرم افزار مشابه اکسل استفاده کنید. سپس برای برنامه‌های پولی از 12 دلار برای هر کاربر در ماه شروع می‌شود. نه تنها می‌توان از Airtable برای سازماندهی داده‌های خود استفاده کرد، بلکه می‌توانید پایگاه‌های داده برای انواع مختلف اطلاعات نیز بسازید. رابط کاربری آن برای استفاده شهودی است و صفحات گسترده ای را ایجاد می‌کند که از نظر زیبایی شناختی دلپذیر هستند.

نقطه قوت Airtable در نحوه سازماندهی داده‌ها است. از نظر روشی که داده‌ها را می‌توان دسته بندی، ذخیره و بازیابی کرد، انعطاف پذیر است و تجربه کاربری بسیار بصری تری را ایجاد می‌کند. این ویژگی‌های سازمانی این نرم افزار مشابه اکسل به خوبی به مدیریت پروژه کمک می‌کنند، زیرا می‌توانید انواع مختلف داده را در یک مکان ردیابی کنید.

10. برنامه جایگزین و شبیه اکسل (Excel): Numbers

نرم افزار مشابه اکسل برای لینوکس

کاربران اپل احتمالاً قبلاً با Numbers آشنا هستند. Numbers که به صورت رایگان در مک از قبل نصب شده است، تجزیه و تحلیل داده‌ها، عملکردهای گزارش دهی و ابزارهای بصری با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد تا صفحه گسترده شما عالی به نظر برسد. Numbers به شدت به جلوه‌های بصری دلپذیر متمایل است و کتابخانه‌ای از الگوها را برای انتخاب فراهم می‌کند که شامل نمودارهایی است که می‌توانید تجسم داده‌ها را ایجاد کنید.

نسخه های جدیدتر این اپلیکیشن مشابه Excel برای iOS به شما امکان می‌دهند اعداد و داده‌های دست نویس را به متن تایپ شده تبدیل کنید. حتی می‌توانید ویدیوها را به صفحات گسترده اضافه کنید. این بهترین برنامه جایگزین Excel برای مک است.

این نرم افزار مانند Excel همچنین می‌توانند در هر دستگاه iOS استفاده شود، به این معنی که اگر دسکتاپ و تلفن هوشمند شما اپل هستند، می‌توانید آن را با خود ببرید. اگر با شخصی کار می‌کنید که از اکسل استفاده می‌کند، می‌توانید فایل‌ها را در Numbers به‌عنوان فایل‌های اکسل ذخیره کنید تا بتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.  اپل همین کار را با برنامه Pages خود انجام می‌دهد، جایی که می‌توانید اسناد را به عنوان فایل Word برای سازگاری بیشتر ذخیره کنید.

سوالات متداول

چه نرم افزار هایی را میتوان به عنوان جایگزین اکسل استفاده کرد؟

گوگل شیت، Zoho Sheet، WPS و غیره می‌توانند جایگزینی برای اکسل باشند.

آیا اپلیکیشن مشابه Excel برای اندروید و iOS وجود دارد؟

بله برنامه‌هایی مثل Numbers برای آی او اس و برنامه‌هایی مثل گوگل شیت برای اندروید استفاده می‌شوند.

سخن پایانی

بهترین جایگزین Excel برای اندروید و ویندوز، Microsoft Office Excel Online خواهد بود. اگر به دنبال برنامه جایگزین و شبیه اکسل (Excel) هستید که مجبور نیستید برای آن هزینه زیادی بپردازید، این برنامه مناسب شما است. اکسل آنلاین مخصوصاً برای کسب و کارهای کوچکی که بودجه کمی دارند خوب است. آن‌ها می‌توانند از فایل‌های Excel استفاده کنند و به اکثر ویژگی‌های صفحه‌گسترده مورد نیاز خود دسترسی داشته باشند. اگر چیزی با انعطاف پذیری بیشتر از Excel Online می‌خواهید، گوگل شیت بهترین نرم افزار رایگان شبیه اکسل است. این مبتنی بر وب است، همه چیز را در فضای ابری ذخیره می‌کند – جایی که همیشه می‌توانید فضای ذخیره‌سازی بیشتری بخرید – و روی iOS، Windows و Android کار می‌کند. اگر به اکسل عادت دارید، این برنامه جایگزین و شبیه اکسل (Excel) است که می‌خواهید امتحان کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402