معرفی بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید و آیفون + لینک دانلود

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید / تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

داشتن تقویم فارسی اندروید و ایفون برای هر کاربر موبایل ایرانی یک ضرورت محسوب می‌شود. اما بهترین برنامه تقویم شمسی برای گوشی های موبایل کدام تقویم است؟ با پلازا همراه باشید تا نگاهی بیاندازیم به بهترین تقویم هایی که می‌توانید دانلود کنید.

گوشی‌های هوشمند دارای بیشترین کاربرد روزمره در بین مردم هستند؛ بنابراین، نیاز به برنامه تقویم فارسی و شمسی بیشتر حس می‌شود. با یک جستجوی ساده، با انبوهی از تقویم فارسی کم حجم برای اندروید و آیفون مواجه خواهید شد که هر کدام دارای مزایا و کاستی‌هایی هستند. از این میان، ما سعی کردیم بهترین تقویم اندروید ۱۴۰۱ و همچنین آیفون را دستچین کرده و با نگاهی مختصر به مشخصات ظاهری و امکانات آن‌ها، امکان دانلود گزینه موردنظرتان را در اختیار شما قرار دهیم.

فهرست مطالب

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید

تنوع بسیار زیادی برای دانلود تقویم ۱۴۰۱ برای اندروید وجود دارد. با یک جستجو ساده در گوگل‌پلی، می‌توانید تقویم‌های پرشمار زیادی را پیدا کنید. اکثر آن‌ها نیز از نظر امکانات شباهت زیادی به یکدیگر دارند ولی برخی از آن‌ها، مانند مواردی که در ادامه معرفی می‌کنیم، از لحاظ کاربردی بودن، جزو بهترین تقویم های فارسی گوشی به‌حساب می‌آیند.

1. باد صبا

تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون / بهترین برنامه تقویم شمسی برای گوشی

شاید بتوان گفت بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید، باد صباست. این برنامه که تولید گروه نرم‌افزاری موج همراه است، مجموعه‌ای شایسته توجه از قابلیت‌ها را در کنار کاربرد اصلی آن که نشان دادن تقویم شمسی است، به کاربرانش ارائه می‌دهد.

رابط کاربری ساده و قابل استفاده آسان، بخش کتابخانه حاوی قرآن و اعمال و ادعیه روز، ابزارهای اسلامی، کاربردی، رسانه‌ای و خدمات پرداخت و حتی خدماتی همچون خرید بلیت مسافرتی، رزرو هتل و برنامه‌ریز شیفت کاری، از این برنامه، مجموعه‌ای بی‌نظیر از امکانات ساخته است. همچنین امکان اطلاع از وضعیت آب و هوا، مشاوره پزشکی و نیکوکاری نیز از دیگر قابلیت‌های باد صبا هستند.

2. برنامه تقویم فارسی ؛ بهترین تقویم فارسی اندروید

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید / تقویم فارسی صفحه قفل اندروید

اگر به‌دنبال یک تقویم فارسی برای گوشی شیائومی و دیگر گوشی‌های اندرویدی هستید که بدون هیچ زرق و برق اضافه‌ای یک تقویم ساده را در اختیار شما قرار دهد، اپلیکیشن تقویم فارسی بهترین انتخاب است. ظاهر بسیار ساده و به‌دور از پیچیدگی‌های اضافی و رابط کاربری روان و قابل انعطاف این برنامه با قابلیت تنظیم اعلانات و جزئیات قابل نمایش، آن را به یکی از پرنصب‌ترین برنامه های تقویم فارسی اندروید تبدیل کرده است.

همچنین بخوانید :

امکانات آن علاوه بر کاربرد اصلی تقویمی، شامل مبدل تاریخ، قطب‌نما-قبله‌نما و برنامه‌ریز تنظیم شیف کاری می‌شود. این برنامه می‌تواند با تقویم گوگل روی گوشی همگام‌سازی شده و از این طریق، تمام مناسبت‌ها و قرارملاقات‌هایی را که روی تقویم گوگل در هر دستگاه دیگری ذخیره کرده باشید، در محیط این تقویم فارسی اندرویدی هم مشاهده و ویرایش کنید.

از دیگر ویژگی‌های خوب این برنامه، قابلیت تاک‌بک آن برای ایجاد امکان استفاده از آن برای نابینایان و کم‌بینایان است. علاوه بر زبان فارسی رسمی، امکان انتخاب گویش‌های آذری و کوردی و گیلکی و همینطور زبان‌های فارسی دری و پشتو، عربی و انگلیسی نیز وجود دارد. این اپلیکیشن، متن‌باز بوده و امکان دانلود و شخصی‌سازی آن برای توسعه‌دهندگان اپلیکشن‌های موبایل فراهم است.

3. برنامه تقویم پارس Taghvim Pars‎

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید / بهترین برنامه تقویم شمسی برای گوشی

یکی دیگر از اپلیکیشن‌هایی که بهترین تقویم فارسی گوشی را ارائه می‌کند، تقویم پارس Taghvim Pars‎ است. این اپلیکیشن علاوه بر تقویم شمسی، از تقویم‌های قمری و جلالی هم پشتیبانی می‌کند و می‌تواند تاریخ هر روز را در نوار نوتیفیکشن به‌شما نشان دهد. همچنین وضعیت آب و هوا، رویدادهای منتسب به هر روز، تبدیل تاریخ، اوقات شرعی و قیمت ارز نیز از دیگر قابلیت‌های تقویم پارس هستند.

4. تقویم شمیم یاس 1401‎

تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون / بهترین برنامه تقویم شمسی برای گوشی

بهترین تقویم فارسی گوشی اندروید از لحاظ تعداد نصب می‌تواند تقویم شمیم یاس باشد. این تقویم تا به‌حال بیش از 1 میلیون بار در گوگل‌پلی دانلود شده است و توانسته در جشنواره موبایل ایران نیز جایزه برترین نرم‌افزار کاربری را از آن خود کند. این تقویم دارای 18 تم مختلف، امکان نمایش روزانه مطالب انرژی مثبت، اوقات شرعی، تقویم‌های شمسی و قمری و میلادی، امکان تبدیل تاریخ و همچنین ویجت تقویم است.

5. تقویم و روزشمار یومی ۱۴۰۱‎

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید / بهترین برنامه تقویم شمسی برای گوشی

شاید بهترین تقویم ایرانی از لحاظ قابلیت‌های شخصی‌سازی و رابط کاربری رنگارنگ همین تقویم باشد. این برنامه دارای چهل رنگ روشن و چهل رنگ تاریک است که می‌توانید بسته به سلیقه خود یکی را انتخاب کنید. همچنین امکان یادداشت برداری با اضافه کردن عکس و یا صدا، کارت پستال‌های الکترونیکی، ثبت شاخص توده بدنی، روزشمار، اوقات شرعی، قبله‌نما، سخن بزرگان و … از دیگر قابلیت‌های این تقویم هستند که آن را از دید برخی کاربران، به بهترین تقویم برای گوشی تبدیل کرده‌اند.

6. تقویم ۱۴۰۱ همراه مناسبتها ؛ تقویم فارسی موبایل

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید / بهترین تقویم ایرانی

تقویم فارسی بعدی نیز دارای اوقات شرعی نقاط مختلف جهان، امکان تبدیل تاریخ شمسی به میلادی، مناسبت‌های ملی، فرهنگی و جهانی برای موبایل های اندرویدی است. این برنامه همچنین از زبان‌های فارسی، کوردی، آذری، گیلکی نیز پشتیبانی می‌کند و از قابلیت‌ تاک‌بک برای نابینایان نیز برخوردار است. افزون بر این امکان نمایش مناسبت‌های افغانستان نیز در تقویم فراهم است.

7. تقویم فارسی لیمو ۱۴۰۱‎

بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید / بهترین برنامه تقویم شمسی برای گوشی

یکی از بهترین تقویم های ایرانی برای دانلود تقویم فارسی برای گوشی سامسونگ و دیگر گوشی‌های اندرویدی که به نسبت به بقیه اپ‌ها، رابط کاربری مدرن‌تر و زیباتری دارد، تقویم فارسی لیمو است. این تقویم علاوه بر تمام امکانات سایر تقویم‌ها، دارای بخش اشعار و داستان‌های فارسی است و همچنین از فال حافظ نیز پشتیبانی می‌کند. افزون بر این یک بخش برای ضرب المثل‌ها نیز در این تقویم وجود دارد.

8. تقویم فارسی 1401 ؛ تقویم شمسی گوشی

تقویم فارسی اندروید / تقویم فارسی موبایل

از دیگر گزینه‌هایی که می‌توانید به‌منظور دانلود تقویم برای اندروید درنظر داشته باشید، تقویم فارسی 1401 است. این تقویم شمسی گوشی درست مانند اکثر تقویم‌های این فهرست، تمام امکاناتی که نیاز داشته باشید مانند تاریخ میلادی و قمری، اوقات شرعی، اضافه کردن رویداد و همچنین مناسبت‌های هر روز را دارد ولی یکی از قابلیت‌های آن که کمتر در اپلیکیشن‌های رقیب پیدا می‌شود، دسترسی به اوقات شرعی در شهرهای مختلف است. از دیگر ویژگی‌های این تقویم می‌توان به اذان گو و تبدیل تاریخ اشاره کرد.

9. تقویم Wear Persian Calendar

تقویم شمسی گوشی / بهترین تقویم برای گوشی

این برنامه تقویم فارسی، درست برخلاف تمام گزینه‌های بالا، مختص به ساعت‌های هوشمند است. اگر مواردی که در بالا معرفی کردیم، تنها در گوشی‌های هوشمند کاربرد دارند و اگر بخواهید در یک ساعت هوشمند هم از آن‌ها استفاده کنید، ممکن است به‌خوبی نتوانید به تمام قابلیت‌های آن‌ها دسترسی پیدا کنید.

برنامه تقویم ایرانی Wear Persian Calendar اما به‌صورت اختصاصی برای ساعت‌های هوشمندی که از سیستم‌عامل Wear OS بهره می‌برند طراحی شده است. در این تقویم علاوه بر تاریخ هر روز، می‌توانید به مناسبت‌ها نیز دسترسی پیدا کنید. البته قابلیت‌های آن کمتر از برنامه‌های تقویم شمسی گوشی است، ولی برای استفاده در یک ساعت هوشمند، کاملا شما را راضی خواهد کرد.

10. تقویم 1401 – اذان گو هوشمند

تقویم فارسی اندروید / تقویم فارسی ایفون

آخرین گزینه‌ای که برای نصب تقویم فارسی روی گوشی های اندرویدی پیشنهاد می‌دهیم، تقویم 1401 – اذان گو هوشمند است. در این تقویم نیز می‌توانید به مناسب‌های مختلف هر روز، اذان گو، قبله‌نما و قابلیت تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و همچنین قمری دسترسی داشته باشید. این تقویم فارسی موبایل، همچنین قابلیت اضافه کردن رویدادهای شخصی را نیز دارد و در کنار مناسبت‌های ایران، مناسبت‌های افغانستان را هم پشتیبانی می‌کند.

تقویم فارسی برای ایفون

با توجه به اینکه سیستم عامل iOS نسبت به اندروید کمی بسته‌تر است، برای دانلود تقویم ۱۴۰۱ برای آیفون گزینه‌های محدودتری در دسترس قرار دارد. با این وجود چندین برنامه در اپ‌استور وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید.

1. تقویم فارسی

تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون / دانلود تقویم فارسی برای ایفون

تقویم فارسی یک برنامه ساده برای iOS است که در آن به تاریخ‌های میلادی و خورشیدی دسترسی دارید. رویدادهای مختلف و تعطیلات در این تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون با رنگ‌های مختلف مشخص شده است و کاربر می‌تواند تقویم خود را شخصی‌سازی کند. کاربر می‌تواند برای رویدادهای مختلف، اعلان‌هایی را تعیین کند تا در زمان مقرر، به او یادآوری شود. این برنامه دارای ویجتی هم برای مشاهده تاریخ است.

2. تقویم فارسی موبایل صبا

تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون / بهترین تقویم ایرانی

صبا یکی دیگر از برنامه های تقویم فارسی ایفون است که امکانات مختلفی را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه، تقویم شمسی را به صورت کامل و به همراه تمام مناسبت‌های ویژه ارائه می‌دهد و درکنار آن، تقویم میلادی و قمری را هم در خود دارد. با این برنامه می‌توانید یادآوری‌های مختلفی را با رنگ‌های دلخواه ایجاد کرده و آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

همچنین بخوانید :

علاوه بر این می‌توانید یادداشت هم برای یادآوری‌های خود ایجاد کرده و برای آن‌ها از آهنگ‌های شخصی خود استفاده کنید. با این برنامه می‌توانید تاریخ‌های مختلف را به هم تبدیل کنید و از اوقات شرعی هم برای شهرهای مختلف، بهره‌مند شوید. این برنامه دارای اذان‌گو و قطب‌نما هم هست تا بتوانید به راحتی نماز خود را به جا بیاورید.

3. تقویم فارسی جدید ؛ تقویم شمسی گوشی

تقویم اپلیکیشن فارسی برای ایفون / بهترین تقویم برای آیفون

بروزترین و شاید بهترین تقویم فارسی برای iOS، همین مورد باشد که حداقل از لحاظ رابط کاربری کاملا مدرن و در حد رقبای اندروید است. این تقویم قابلیت نمایش تاریخ به صورت قمری، شمسی و میلادی را دارد و همچنین امکان تبدیل تاریخ را هم در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین دارای یک ویجت است که می‌توانید در صفحه اصلی آیفون، آن را اضافه کنید.

از دیگر ویژگی‌های این تقویم فارسی ایفون، قابلیت نمایش وضع آب و هوا، اوقات شرعی، قبله‌نما، یادآوری و همچنین تصاویر زمینه متنوع برای گوشی است.

4. تقویم شمسی iPersia Calendar ؛ بهترین تقویم فارسی گوشی

تقویم فارسی اندروید / دانلود تقویم ۱۴۰۱ برای آیفون

بهترین تقویم فارسی برای ایفون از نظر محبوبیت، iPersia Calendar است. این تقویم موبایل، هم از زبان فارسی و هم انگلیسی پشتیبانی می‌کند و دارای تقویم‌های شمسی، قمری و میلادی است. همچنین از قابلیت تبدیل تاریخ نیز پشتیبانی می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید رویدادهای شخصی را نیز به تقویم اضافه نمایید.

از دیگر قابلیت‌های تقویم iPersia Calendar، نمایش اوقات شرعی براساس موقعیت جغرافیایی، نمایش نرخ ارز، تبدیل ارز، شخصی‌سازی تم تقویم، نمایش نقل قول‌های الهام بخش است و همچنین از اپل واچ نیز پشتیبانی می‌کند.

5. تقویم فارسی ایفون روزگار

تقویم فارسی اندروید / تقویم فارسی ایفون

بهترین تقویم فارسی موبایل برای آن دسته از کاربرانی که از اکوسیستم اپل استفاده می‌کنند، تقویم روزگار است. این تقویم علاوه بر آیفون، در اپل‌واچ، آیپد و حتی مک نیز قابل دسترسی است. تقویم شمسی گوشی روزگار یک برنامه ساده است و شاید خیلی از امکانات اضافی برنامه‌های بالا را نداشته باشد؛ با این حال از ویژگی‌هایی مثل تبدیل تاریخ، نمایش رویدادها و تعطیلات پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای ویجت‌های زیاد و متنوع است.

سخن پایانی

به نظر شما، بهترین برنامه تقویم فارسی اندروید و همچنین گوشی های آیفون کدام است؟ انتخاب شما کدام‌ یک از اپلیکیشن‌های تقویم هوشمند فارسی است؟ اگر از برنامه دیگری استفاده می‌کنید، تجربه خود را در پایین همین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران6 دیدگاه
avatar
کیانا
.
04 شهریور 1401، 21:53
پاسخ
0
0
تا تقویم‌انلاین هایی مثل یار هست چرا بریم سراغ تقویم های رومیزی و ... و چند ساعت برای دونستن یه تاریخ بگردیم؟
avatar
ارسلان طالبی
.
05 شهریور 1401، 10:10
پاسخ
0
1
@کیانا
همه کاربردهای دنیا دارن میرن به همین سمت. ولی خب یه سری ها هم هستن که هنوز با کاغذ بیشتر ارتباط میگیرن
avatar
کیانا
.
29 خرداد 1401، 19:53
پاسخ
0
0
مطلب عالی بود.سپاس
avatar
بردیا
.
27 خرداد 1401، 16:44
پاسخ
0
0
تقویم فارسی یار رو به پیشنهاد دوستان نصب کردم و خیلی راضیم بودم واقعا کاش زودتر با این آپ اشنا میشدم
avatar
زهرا
.
06 خرداد 1401، 21:32
پاسخ
0
1
برای تقویم فارسی من به پیشنهاد یکی از دوستام از تقویم آنلاین یار استفاده میکنم خیلی راضیم
avatar
رضوانه
.
31 اردیبهشت 1401، 14:25
پاسخ
0
0
تقویم فارسی یار شنیدم خیلی کاربردیه و برای برنامه ریزی کاری هم خوبه
نمایش 1 دیدگاه دیگر
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402