آموزش روش های انتقال فایل از اندروید به آیفون

انتقال فایل از اندروید به ایفون
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

همه مردم دنیا از جذابیت رقابت سیستم عامل‌های اندروید و iOS آنقدر آگاهی کامل دارند. اما این رقابت گاها باعث مشکلاتی نیز میشود. یکی از این مشکلات انتقال اطلاعات بین اندروید و ایفون هاست. اگر به دنبال انتقال فایل از اندروید به iOS به صورتی بسیار راحت هستید، این مقاله به شما کمک شایانی خواهد کرد. انتقال فایل از اندروید به ایفون و برعکس در ابتدا امری سخت و تقریبا امکان ناپذیر بود، اما اکنون روش‌های جالب توجهی وجود دارد.

روشهای جالب و متعددی وجود دارد که میتواند به شما کمک کننده تا فایل و اطلاعات خود را از اندروید به آیفون و برعکس منتقل کنید. از جمله این روش‌ها انتقال دیتا با استفاده از کامپیوتر، استفاده از گوگل درایو، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان‌ها و استفاده از اپلیکیشن‌های اشتراک گذاری فایل است.

فهرست مطلب:

روش‌های انتقال فایل از اندروید به ایفون

همانطور که ذکر شد روشهای متعددی برای این کار وجود دارد، اما برخی از این روشها به نوعی امتحان خود را پس داده‌اند. در لیست زیر این روش‌ها را میتوانید مشاهده نمائید.

1. انتقال فایل از اندروید به iOS با استفاده از Google Photos

انتقال اطلاعات بین اندروید و ایفون

Google Photos یک سرویس رایگان است که توسط ابر کمپانی گوگل در اختیار همه شماست. شما میتوانید به سادگی با استفاده از این سرویس جذاب و ارزشمند، به انتقال فایل‌های تصویری و ویدئویی بپردازید. اما چگونه این امر امکان پذیر است؟ در ابتدا به ساکن بایستی که بر روی گوشی اندرویدی و آیفون شما این سرویس نصب باشد. برنامه Google Photos در اندروید را از طریق گوگل پلی و در iOS را از برنامه اپ استور میتوانید دانلود و نصب نمائید.

در یک گوشی فایل‎‌های تصویری خود را آپلود کنید و در گوشی دیگر کافیست با همان اکانت گوگل (جیمیل) در سرویس گوگل فوتوز لاگین کنید. حال شما به راحتی میتوانید تمام فایل‌هایی را که از قبل آپلود کرده‌اید را دانلود کنید. اما برای این انتقال لزوما لازم نیست که هر دو دستگاه به یک جیمیل دسترسی داشته باشند. شما میتوانید پس از آن که عکس و ویدئو مد نظر خود را آپلود کردید، گزینه اشتراک‌گذاری (Share) را انتخاب کنید. حال بایستی روی گزینه ایجاد لینک یا همان Create a Link کلیک کنید و لینک ساخته شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.

2. سرویس Google Drive؛ روش های انتقال فایل از اندروید به آیفون

انتقال اطلاعات بین اندروید و ایفون

یکی دیگر از روش‌های انتقال فایل از اندروید به ایفون، سرویس Google Drive است. این سرویس گوگل نیز همانند سرویس Google Photos کاملا رایگان است، اما یک تفاوت مهم با هم دارند و آن هم در ظرفیت حافظه ابری ذخیره سازی میباشد. سرویس Google Photos دارای یک ظرفیت ابری نامحدود است و این در حالیست که سرویس Google Drive تنها از 15 گیگابایت حافظه ابری برخوردار است.

این دو سرویس با وجود تفاوت در میزان ظرفیت حافظه ابری که ارائه میکنند، شباهت زیادی نیز بین کارایی هر دو وجود دارد. یعنی اینکه شما همان روشی که در سرویس Google Photos استفاده میکنید را در سرویس Google Drive مورد استفاده قرار دهید. شما اگر در یک گوشی فایل‌های خود را آپلود کنید و سپس در گوشی دیگر اگر با همان جیمیل وارد گوگل درایو شوید، میتوانید به فایل‎های خود دسترسی پیدا کنید. همچنین شما میتوانید، از قابلیت ایجاد لینک برای به اشتراک گذاری نیز استفاده نمائید.

3. برنامه‌های شیریت و زاپیا ؛ انتقال عکس و فیلم از اندروید به اندروید

همه شما میدانید که اپلیکیشن شریت و زاپیا دو برنامه اشتراک گذاری انواع فایل است. قبلا شما با استفاده از این اپ‌ها نمیتوانستید بین اندروید و iOS فایل و دیتایی را جا به جا نمائید. اما در نسخه‎‌های جدید، شما میتوانید به سادگی، بین گوشی اندرویدی و آی او اسی خود به تبادل فایل و دیتا بپردازید. به زبانی دیگر حالا انتقال فایل از گوشی اندروید به ایفون با زاپیا و انتقال فایل از اندروید به گوشی آیفون با شیریت امکان پذیر است. برای این کار کافیست که شیریت و یا زاپیا روی هر دو گوشی نصب و هر دو گوشی به یک شبکه متصل باشند. حال نوبت به آن میرسد که به سادگی هر چه تمام‌تر، انتقال فایلها را انجام دهید.

4. انتقال اطلاعات از اندروید به آیفون با کامپیوتر

شاید شما از آن دست افرادی باشید که علاقه دارید، انتقال فایل و اطلاعات خود را بیشتر با کامپیوتر انجام دهید. حال که به این قسمت جذاب مقاله رسدید بایستی بدانید که یکی از بهترین راه های انتقال فایل بین اندروید و آیفون استفاده از کامپیوتر است. اگر میخواهید بین گوشی اندرویدی و آیفون خود به انتقال دیتا بپردازید مسیر زیر را طی نمائید. لازم به ذکر است که در این روش اهمیتی ندارد که سیستم عامل شما چیست.

در گام اول هر دو گوشی خود را به وسیله کابل USB به رایانه شخصی خود متصل کنید. قدم بعدی این است که وارد My Computer یا همان This PC شوید. شما در این قسمت میتوانید به سادگی به هر دو فضای ذخیره سازی گوشی اندرویدی و آیفون خود دسترسی پیدا کنید. کافیست هر فایلی را کپی و در گوشی دیگر پیست کنید. به همین سادگی شما انتقال فایل را انجام خواهید داد و به از استفاده برنامه‎‌های جانبی نیازی نخواهید داشت. میزان زمان لازم برای رد وبدل کردن فایلها به حجم و قدرت پردازش قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما بستگی دارد.

5. برنامه Drop Box

انتقال فایل از اندروید به iOS

برنامه دراپ باکس همانند گوگل درایو و گوگل فوتوز یک سرویس ذخیره سازی ابری فایل است. این برنامه نیز میتواند امکان انتقال اطلاعات، فایل و دیتا را بین اندروید و ایفون ایجاد کند که به نوبه خود بسیار جالب و جذاب است. اما روش کار به چه صورت است؟ با پلازا همراع باشید تا با روش انتقال فایل از اندروید به iOS با برنامه Drop Box آشنا شوید.

در ابتدا بایستی هر دو گوشی این اپلیکیشن را نصب کنند. توصیه میشود که با استفاده از گوگل پلی و اپ استور دست به دانلود و نصب این برنامه برای پلتفرم مناسب خود بزنید. حال شما بایستی در هر دو گوشی با اطلاعات یک اکانت وارد حساب کاربری خود شوید. در یکی فایلها را آپلود کنید و در دیگری می‌توانید به سادگی آنها را دانلود نمائید.

6. انتقال فایل از اندروید به iOS با پیام رسان‌های اینترنتی

استفاده از پیام رسان‌ها محدود به ارسال و دریافت پیامهای متنی، ایموجی و گیف‎‌ها نمیشود. شما در پیام رسانهای مختلف اینترنتی میتوانید علاوه بر ارسال و دریافت پیامهای متنی، ارسال و دریافت فایل‌های مختلفی را نیز تجربه کنید. این فایل‌ها میتوانند، فایلهای صوتی، تصویری، فایل زیپ، لوکیشن و بسیاری از انواع فایل‌ها باشند. تلگرام و واتساپ، دو پیام رسانی هستند که برای انتقال دیتا بسیار مورد استفاده قرار میگیرند. اما با این که ماهیت هر دو یکی است اما محدودیت در حجم قابل انتقال در هر پیام باعث ایجاد تفاوت عجیبی بین این دو پیام رسان شده است. شما در تلگرام میتوانید در هر پیام در حدود 1.5 گیگابایت اطلاعات را جا به جا کنید. این در حالیست که در واتساپ شما با ظرفیت آپلود فایل بسیار پایین تری در هر پیام رو به رو هستید.

انتقال فایل از اندروید به ایفون با تلگرام

اولین گام برای انجام این کار این است که اپلیکیشن تلگرام را از طریق مارکت‌های معتبر دانلود نمائید. در قدم بعدی اگر میخواهید فایل را از گوشی اندرویدی خودتان به گوشی آیفون خود یا دوستتان و یا برعکس ارسال کنید بایستی صفحه گفتگو با ایشان را انتخاب کنید. حال فایل مد نظر خود را آپلود کنید. دوست شما که دارای گوشی با سیستم عامل متفاوت است به سادگی میتواند فایلی که شما براش ارسال کردید را دانلود نماید. اگر قصد دارید یک فایل را بین گوشی اندرویدی و آیفون خود از طریق تلگرام جا به جا کنید بایستی فایل مد نظر خود را در بخش پیامهای ذخیره شده (Saved Messages) آپلود کنید. بهترین راه برای انتقال آهنگ از اندروید به آیفون و انتقال عکس از اندروید به آیفون همین پیامرسان ‌های اینترنتی به ویژه تلگرام است.

انتقال فایل از اندروید به ایفون

7. انتقال اطلاعات از اندروید به ایفون ۱۳ و برعکس با ایمیل

تنها کاری که بایستی کنید این است که وارد جیمیل یا ایمیل خود شوید و یک ایمیل جدید بنویسید. در قسمت الصاق (Attachments)، فایل مد نظر خود را انتخاب و آپلود کنید. توجه داشته باشید که ایمیل نیز دارای محدودیت در حجم فایل برای ارسال است. بعد از ارسال ایمیل، کافیست در دستگاه دیگر وارد صندوق ورودی (Inbox) ایمیل دریافت کننده شوید و به فایل مد نظر دسترسی پیدا کنید. گاهی میخواهید با یک آدرس ایمیلی که روی هر دو دستگاه موجود است فایل را انتقال دهید. برای این کار بایستی، بعد از ارسال ایمیل در یک دستگاه وارد صفحه ایمیل ارسال شده (Sent) شوید. به همین راحتی میتوانید به فایلهای خود دسترسی داشته باشید.

8. انتقال فایل از اندروید به آیفون با بلوتوث

شاید به جرات بتوان گفت که تیر آخر برای انتقال فایل از اندروید به ایفون استفاده از بلوتوث است. پیشنهاد میشود که تا حد امکان برای انتقال فایل‌هایی با حجم بالا از این روش استفاده نکنید. اگر قرار بر این شد که از طریق بلوتوث انتقال اطلاعات بین اندروید و ایفون را انجام دهید، فایل سبکی را برای انتقال انتخاب کنید.

سوالات متدوال

آیا با مک بوک هم میتوان انتقال فایل بین اندروید و iOS را انجام داد؟

بله کافیست هر دو گوشی را به مک بوک خود متصل نمائید.

چه برنامه های دیگری برای این کار وجود دارد؟

Feem v4 ، Xender , Send Anywhere , AirDoid , Smart Transfer

سخن پایانی

برای انتقال اطلاعات بین اندروید و ایفون و برعکس، سعی کنید از روشهای امن استفاده کنید و اطلاعات کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهید. زیرا ممکن است از اطلاعات شما سوء استفاده شود و همین امر برای شما مشکلاتی ایجاد نماید. بهترین روش انتقال فایل از اندروید به ایفون، از نظر پلازا استفاده پیامرسان ها و کامپیوتر است. دلیل این پیشنهاد هم این است که شما اطلاعات کاربری خود را در این روش‌ها در اختیار سایر افراد قرار نخواهید داد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402