فیلم سه هزار سال حسرت (Three Thousand Years of Longing) | خلاصه داستان + بررسی

دانلود فیلم Three Thousand Years of Longing 2022
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم سه هزار سال حسرت از جمله آثار تحسین شده از جانب منتقدان در سال 2022 که به روایت داستانی فانتزی و عاشقانه می‌پردازد، در ادامه این مقاله با معرفی و بررسی فیلم Three Thousand Years of Longing همراه شما هستیم.

در سال 1994 ای. اس بایت (A. S. Byatt) یا همان آنتونیو سوزان بایت رمان‌نویس و شاعر انگلیسی داستانی کوتاه تحت عنوان جن و چشم بلبل (The Djinn in the Nightingale’s Eye) منتشر کرد که شامل دو داستان کوتاه تابوت شیشه‌ای (The Glass Coffin)، داستان گوده (Gode’s Story) و یک داستان اصلی به نام جن و چشم بلبل بود. این اثر براساس افسانه‌های محلی و اساطیری که در آثار نویسندگانی همچون شکسپیر و چاوسر و کتاب هزار و یک شب وجود داشتند، به نگارش درآمده است.

فیلم سه هزار سال حسرت به کارگردانی جورج میلر (George Miller) ساخته شده است. این اثر از داستان اصلی و کوتاه جن و چشم بلبل اقتباس شد و میلر و آگوستا گور (Augusta Gore)‌ نگارش فیلمنامه آن را برعهده داشتند. ادریس آلبا (Idris Elba) و تیلدا سوینتون (Tilda Swinton) بازیگران کلیدی فیلم هستند و در ادامه مقاله پیش‌رو پلازا قصد معرفی و  بررسی فیلم سه هزار سال اشتیاق را داریم.

فهرست مطالب:

تاریخ انتشار فیلم سه هزار سال حسرت

ژانر این فیلم درام، فانتزی و عاشقانه است. فیلم Three Thousand Years of Longing در تاریخ 20 مه 2022 (30 اردیبهشت 1401) نخستین بار در کن به نمایش درآمد. سپس در تاریخ 26 اوت 2022 (4 شهریور 1401) شاهد اکران عمومی آن در آمریکا بودیم. این اثر در 1 سپتامبر 2022 (10 شهریور 1401) در استرالیا نیز اکران شد. مدت زمان فیلم سه هزار سال حسرت 108 دقیقه است.

داستان فیلم سه هزار سال حسرت

فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ / فیلم Three Thousand Years of Longing

داستان فیلم Three Thousand Years of Longing از این قرار است که دکتر آلیتیا بینی (تیلدا سوینتون)، یک استاد دانشگاه، به زندگی و وجود عقل باور دارد. او در حالی که در کنفرانسی در استانبول شرکت می‌‌کند، تصادفا با یک غول چراغ جادو (ادریس البا) مواجه می‌شود که در ازای آزادی‌اش سه آرزو به او می‌دهد. این مساله دو مشکل ایجاد می‌کند. اول، او شک دارد که غول واقعی باشد و دوم، از آنجا که او دانشمند داستان و اساطیر است، می‌داند همه داستان‌های هشدار دهنده آرزوها به اشتباه می‌روند. اما جین با گفتن داستان‌های تخیلی گذشته‌اش از خود دفاع می‌کند. در نهایت او فریب می‌خورد و آرزویی می‌کند که باعث شگفتی هر دو آنها می‌شود.

همچنین بخوانید :

کارگردان فیلم Three Thousand Years of Longing 2022

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 / تاریخ انتشار فیلم سه هزار سال حسرت

جرج میلر متولد 3 مارس 1945 فیلم ساز استرالیایی است که بیشتر به خاطر فرنچایز Mad Max شناخته شده، دومین قسمت از این سری 2 Mad Max و چهارمین قسمت آن Fury Road به عنوان دو نمونه از بهترین فیلم‌های اکشن تمام دوران شناخته شده‌اند، فیلم Fury Road برنده شش جایزه اسکار شد. فیلم‌های میلر از نظر ژانر و سبک بسیار متنوع است. از فیلم های او، فیلم درام پزشکی بیوگرافی Lorenzo’s Oil، فیلم فانتزی و تاریک The Witches of Eastwick که برنده جایزه اسکار شد، او همچنین فیلم ماجراجویی فانتزی خانوادگی Babe را ساخت و دنباله آن Babe: Pig in the City را کارگردانی کرد.

در سال 2006 میلر برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن برای کارتون Happy Feet شد. او برای پنج جایزه اسکار دیگر نامزد شده است: بهترین فیلمنامه اصلی در سال 1992 برای Lorenzo’s Oil، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی در سال 1995 برای Babe، و بهترین فیلم و بهترین کارگردانی برای Fury Road در سال 2015. میلر از اعضای موسسه فیلم استرالیا و موسسه BIFF (جشنواره بین‌المللی فیلم بریزبین) و یکی از حامیان جشنواره فیلم سیدنی است.

بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت

در اکتبر 2018 اعلام شد که جورج میلر تلاش برای کارگردانی بعدی خود که عنوان حماسی گسترده‌ای توصیف می‌شود، را آغاز کرده است و انتظار می‌رود که فیلمبرداری آن در سال 2019 آغاز شود. بازیگران این فیلم یعنی ادریس البا و تیلدا سوینتون در همان ماه اعلام شدند. میلر در مصاحبه‌ای در ژوئیه 2019 اظهار داشت که پیش تولید فیلم در اواخر سال 2019 آغاز خواهد‌ شد و فیلمبرداری از 2 مارس 2020 (12 اسفند 1398) در استرالیا، ترکیه و بریتانیا آغاز می‌شود. با این حال، به علت همه گیری کووید -19 به تاخیر افتاد، فیلمبرداری این فیلم از نوامبر 2020 در استرالیا آغاز شد. در ادامه به معرفی تعدادی از بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ می‌پردازیم.

تیلدا سوینتون در نقش آلیتیا ؛ از بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت

فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ / بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت

کاترین ماتیلدا سوینتون متولد 5 نوامبر 1960 (14 آبان 1339) بازیگر بریتانیایی است. او که به خاطر نقش‌هایش در فیلم‌ و سریال‌های مستقل شناخته می‌شود، جوایز مختلفی از جمله جایزه اسکار، جایزه بفتا و جایزه ایندیپندنت اسپیریت را دریافت کرده است. او همچنین نامزد سه جایزه گلدن گلوب و پنج جایزه انجمن بازیگران سینما شده است. در سال 2020 نیویورک تایمز او را به عنوان یکی از بزر‌گ‌ترین بازیگران قرن 21 معرفی کرد.

سوینتون کار خود را با حضور در فیلم‌های تجربی (Caravaggio (1986، فیلم هنری بریتانیایی (The Last of England (1988، اقتباس سینمایی (1989) War Requiem و فیلم بریتانیایی (The Garden (1990 آغاز کرد. سوئینتون برای بازی در نقش Isabella of France در فیلم (Edward II (1991 برنده جایزه بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم ونیز شد. او سپس در سال 1992در فیلم Solly Potter’s Orlando بازی کرد که برای آن نامزد جایزه بهترین بازیگر زن فیلم اروپا شد. او برای بازی در فیلم (The Deep End (2001 نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. و همچنین برای فیلم (Young Adam (2003 سوینتون برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن بریتانیا شد.

در سال 2020 سوینتون به خاطر استعدادهای درخشان و برجسته خود به عنوان مجری و فیلمساز و کمک بزرگ او به فرهنگ فیلم، نمایشگاه مستقل فیلم و بشردوستی به عضویت موسسه فیلم بریتانیا درآمد.

ادریسا البا در نقش غول چراغ جادو

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 / داستان فیلم Three Thousand Years of Longing

ادریسا آکونا البا اوب متولد 6 سپتامبر 1972 (15 شهریور 1351) بازیگر، تهیه کننده و موسیقی‌دان انگلیسی است. او فارغ‌التحصیل تئاتر ملی جوانان در لندن است و برای نقش‌هایی از جمله Stringer Bell در سریال The Wire، از شبکه HBO، سربازرس جان لوتر در سریال Luther از شبکه BBC One، و نلسون ماندلا در فیلم زندگینامه‌ای (Mandela: Long Walk to Freedom (2013 شناخته شده‌است. او چهار بار نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد مینی‌ سریال یا فیلم تلویزیونی شده و یک بار برنده جایزه امی شده‌است.

البا در نقش ریدلی اسکاتز در فیلم بیوگرافی (American Gangster (2007 و در فیلم علمی تخیلی (Prometheus (2012 ظاهر شد. البا نقش هیمالیا را در جهان سینمایی مارول، فیلم ثور (2012) و دنباله‌های آن Thor: The Dark World محصول 2013، Thor: Ragnarok محصول 2017 و Thor: Love and Thunder محصول 2022 و همچنین (Avengers: Age of Ultron (2015 و (Avengers: Infinity War (2018 به تصویر کشید. از دیگر فیلم‌های او (Pacific Rim (2013 و (2015) Beasts of No Nation است که برای آن نامزد گلدن گلوب و بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

او اولین کار کارگردانی خود را در سال 2018 با اقتباس از رمان یاردی اثر ویکتور هدلی انجام داد. در کنار بازیگری، البا به عنوان دی جی تحت نام دی جی بیگ دریس یا ادریس و به عنوان یک نوازنده R&B اجرا می‌کند. او در سال 2016 در لیست Time 100 جزو تأثیرگذارترین افراد جهان قرار گرفت.

همچنین بخوانید :

اجه یوکسل در نقش گلتن ؛ از بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 / فیلم سه هزار سال اشتیاق

اجه یوکسل (Ece Yüksel) متولد 6 اکتبر 1997 (14 مهر 1376) هنرپیشه اهل ترکیه است که بیشتر به خاطر نقش‌هایش در فیلم (Kız Kardeşler (2019 و سریال (Aşk 101 (2021 نتفلیکس شناخته‌ شده. او دارای مدرک مطالعات تئاتر از دانشگاه قدیر هاس است. در سال 2014 او پیش از شرکت در دوره‌های دانشگاه اراسموس روتردام، درس‌های بازیگری را در کارگاه بازیگری کرافت دریافت کرد.

او اولین کار سینمایی خود را در سال 2010 با فیلم Av Mevsimi شروع کرد که در آن نقش دختر ادریس را داشت. موفقیت او با فیلم (2015) Nefesim Kesilene Kadar به دست‌ آمد که برای آن جوایز متعددی دریافت کرد. در سال ۲۰۲۱ او نقش اصلی را در فصل دوم و پایانی سریال اصلی نتفلیکس Aşk 101 داشت. او در سریال درام ترکی Yargı در کنار پینار دنیز و کان اورگانجی‌اوغلو به ایفای نقش پرداخت.

آمیتو لاگوم در نقش ملکه شبا

موضوع فیلم سه هزار سال حسرت

آمیتو لاگوم (Aamito Lagum) در 3 دسامبر 1992 (12 آذر 1371) به دنیا آمد. او اهل جمهوری اوگاندا واقع در شرق قاره آفریقا است و علاوه بر بازیگر مدلینگ انجام می‌دهد. لاگوم را بخاطر برنده شدنش در Africa’s Next Top Model می‌شناسند. او فعالیت خود را در زمینه مدلینگ از سال 2013 آغاز کرد و به طور کلی تا‌ کنون تنها یک فیلم برای بازیگری در کارنامه خود دارد و آن هم فیلم سه هزار سال حسرت است.

دیگر بازیگران فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ عبارتند از:

  • کان گولدور (Kaan Guldur) در نقش مراد جوان
  • پیا تاندربولت (Pia Thunderbolt) در نقش اورهان پا
  • برک اوزتورک (Berk Ozturk) راننده سمیح
  • آنتونی مویست (Anthony Moisset) در نقش باربر هتل
  • آلیلا براون (Alyla Browne) در نقش آلیتیا جوان
  • و…

نقد فیلم Three Thousand Years of Longing

فیلم سه هزار سال حسرت در سال 2022 اکران شد و اقتباسی از داستان‌های فولکلور، اساطیری و کهن کشورهای مختلف بود. این اثر بودجه‌ای 60 میلیون دلاری داشت اما میزان فروش فیلم سه هزار سال حسرت تنها کمی بیشتر از 20 میلیون دلار بود و فیلم تبدیل به یک بمب گیشه شد. از سوی دیگر نظرات درباره فیلم سه هزار سال حسرت گویای چیز دیگری بودند. منتقدان از جنبه‌های مختلف این اثر خصوصا جلوه‌های ویژه و اجراهای آن بسیار راضی بودند. همچنین در فستیوال کن این اثر توانست تشویق 6 دقیقه‌ای آن خود کند. در جدول زیر می‌توانید نمرات فیلم Three Thousand Years of Longing را مشاهده کنید.

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)6.7/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)70/100
متاکریتیک (Metacritic)60/100

از مجموع 52 منتقدی که به این اثر رای دادند، 24 نفر نظری مثبت، 25 نفرنظری متوسط و تنها 3 نفر نظری منفی داشتند. در پایین چند دیدگاه از منتقدان جهانی می‌خوانید.

Consequence | لیز شانون میلر (91)

در فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ ما یک نوع داستان پریان کاملا غیر متعارف می‌بینیم، اما این جورج میلر است که در موردش صحبت می کنیم، چه انتظار دیگری داشتیم؟

Original Cin | کارن گوردن (91)

جورج میلر کارگردان فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 با بازیگران عالی به رهبری تیلدا سوینتون و ادریس البا در یک فیلم هوشمند، خونگرم با زیبایی بصری‌ فیلم که می‌توان از آن لذت برد.

Vulture | بیلگه ایبیری (90)

فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ در واقع یک داستان هشداردهنده است، اما داستانی پیچیده و زیبا که نشان می‌دهد عشق، اشتیاق و از دست دادن، همه جزوی از یک زندگی عظیم و شگفت‌انگیز هستند.

فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ / نمرات فیلم Three Thousand Years of Longing

Film Threat | تانجا ام بن لادن (90)

فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ به بررسی موضوعات اراده رها، سرنوشت و داستان‌هایی می‌پردازد که ما هر روزه می‌شنویم و در عین حال نشان می‌دهد که چگونه آن‌ها بخشی از ما می‌شوند و ما آن‌ها را به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنیم. با این حال، در نهایت، فیلم سه هزار سال اشتیاق در مورد تحمل سنگینی عشق واقعی است که هیچ کس حاضر نیست این بار را سبک کند، و اینکه چطور آن را آزادانه رها می‌کنیم.

Screen Rant | مائده عبدالباقی (80)

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 از میلر به طرز فریبنده‌ای ساده است، اما عمق و ظرافت زیادی دارد. بینندگان باید برای فکر کردن از فیلم فاصله بگیرند و برای درک کامل لایه‌های درون داستان به دو تا سه باره دیدن فیلم نیاز است.

The Associated Press | لیندزی باهر (75)

میلر می‌تواند در طیف وسیعی از فرهنگ‌ها بازی کند، زیرا جن در زمان گذر می‌کند، و همه دوران را با پالت‌های درخشان و هایپررئالیسم افسانه‌ای خودشان به نمایش بگذارد.

Collider | روس بونامی (75)

داستان نسبتا مدرن فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ میلر پر از زیبایی، عشق و توجه است، حتی اگر فیلم اغلب به جای لحظات متواضعانه، بر لحظات مهم تمرکز کند.

Paste Magazine | جسی هاسنجر (70)

فیلم سه هزار سال اشتیاق درون خود به شیوه‌ای فریبنده و گاهی گیج‌کننده تلاش می‌کند و گاهی شکست می‌خورد، اما این خلاصه‌ای از تاریخچه علاقه میلر به سحر و جادوی عجیب فیلم است.

ABC News | پیتر تراورز (65)

این خیال پردازی رمانتیک از کارگردان رویایی جورج میلر از نظر ساختاری همه‌جا را فرا گرفته است. اما این برای شما خیلی آزاردهنده نیست وقتی فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ را با بازی تیلدا سوینتون و ادریس البا به عنوان یک غول جادویی که سه آرزو را برآورده می‌کند، را می‌بینید.

The Guardian | پیتر برادشاو (60)

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 یک فیلم پر زرق و برق و در عین حال تقریبا ایستا است و به طرز عجیبی برای یک فیلم با همچین روایتی هیچ خط داستانی بسیار مهمی وجود ندارد.

Variety | پیتر دبروژ (60)

این روزها تماشاگران به قدری نسبت به ترفندهایی که در اختیار فیلمساز قرار می‌گیرد، حساس هستند که بزرگ‌ترین دستاورد فیلم این است که تخیل ما را تسخیر کند (یا شاید این اختلال کمبود توجه ما باشد که به شدت مدیریت می‌شود). فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ ما را برای بخش بهتری از دو ساعت نگه می‌دارد و به چالش می‌کشد تا آینده را پیش‌بینی کنیم.

The New York Times | مانوهلا دارگیس (50)

با وجود استعداد میلر و اشتیاق تب آلود و کشش گرانشی ستاره‌هایش، بخش‌های رنگارنگ فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 فقط می‌چرخند و می‌ایستند، چرخی در باد ناپایدار…

Time Out | فیل دو سملین (40)

یک فانتزی عاشقانه که در استانبول ساخته شده‌است، معجون عرفانی جورج میلر مانند جنی در قلب خود عمل می کند: فیلم سه هزار سال اشتیاق پر از ظرافت بصری است و قدرت داستان سرایی زیادی دارد، اما خیلی زود مانند یک پک دود از ذهن شما محو می‌شود.

Washington Post | آن هورنادی (25)

در عوض آنچه که باید یک سفر سینمایی به شگفتی و ماجراجویی دنیای دیگر باشد، فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ تبدیل به یک داستان خسته‌کننده و پر سر و صدا می‌شود که با در نظر گرفتن کارگردان مسئول آن، جورج میلر ناامیدکننده‌تر می‌شود.

کلام آخر

فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 / موضوع فیلم سه هزار سال حسرت

در این مقاله از پلازا به معرفی و بررسی فیلم Three Thousand Years of Longing 2022 پرداختیم. این فیلم به مادر کارگردان فیلم میلر و یکی از خویشاوندان تهییه‌کننده آن به رسم احترام تقدیم شده است. نظر شما در مورد موضوع فیلم سه هزار سال حسرت و شخصیت‌پردازی‌های آن چه بود؟ چه امتیازی به فیلم می‌دهید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم سه هزار سال حسرت ۲۰۲۲ به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402