علت کار نکردن ویبره گوشی؛ دلایل قطع شدن لرزش موبایل و روش های حل مشکل

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

علت کار نکردن ویبره گوشی در اکثر موارد نرم‌افزاری و مربوط به تنظیمات نادرست است. اما ممکن است مشکل از موتور ویبره نیز باشد. دلایل قطع شدن لرزش موبایل هرچه باشند، با راه‌حل‌های ارائه شده در این مطلب می‌توانید مشکل را حل کنید.

اگر جزو کسانی باشید که گوشی را همیشه در حالت بی‌صدا استفاده می‌کنند، احتمالا تکیه زیادی به ویبره گوشی دارید. علاوه بر این برخی از بازخوردهای لمسی در اندروید و iOS نیز دارای الگوهای ویبره متفاوت هستند و می‌توانند تجربه شما از کار با گوشی را ارتقا دهند؛ به همین خاطر اگر ویبره گوشی دچار مشکل شود، تجربه لذت‌بخشی از کار با موبایل خود نخواهید داشت. در این مطلب از پلازا، ما به علت کار نکردن ویبره گوشی و همچنین روش‌هایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید مشکل را حل کنید، پرداخته‌ایم.

فهرست مطالب

علت کار نکردن ویبره گوشی؛ چگونه لرزش موبایل را فعال کنیم؟

دلایل قطع شدن لرزش موبایل در گوشی‌های اندروید در اکثر مواقع به تنظیمات نرم‌افزاری اشتباه برمی‌گردند. در iOS نیز احتمالا مشکل نرم‌افزاری است چرا که موتور ویبره یکی از قطعاتی است که به ندرت دچار مشکل می‌شود. در هر صورت با کمک گرفتن از راه‌های زیر، می‌توانید مشکل لرزش گوشی را در اکثر مواقع حل کنید.

1. گوشی را ریستارت کنید

مثل تمام مراحل عیب‌یابی، بهتر است در اینجا هم یک بار گوشی را ریستارت کنید تا در صورتی که باگ‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های باز شده مشکل را ایجاد کرده‌اند، با برطرف شدن این باگ‌ها و بسته شدن برنامه‌ها مشکل حل شود.

2. تنظیمات ویبره موبایل را بررسی کنید؛ علت کار نکردن ویبره گوشی آیفون و اندروید

اگر با ریستارت مشکل حل نشد، اول از همه به‌سراغ تنظیمات ویبره گوشی بروید. اگر گوشی شما اندروید است، ابتدا به مسیر Settings > Sounds and vibration بروید و مطمئن شوید که گزینه Vibrate while ringing فعال است.

علت کار نکردن ویبره گوشی

در اندروید می‌توانید ویبره را برای بخش‌های مختلف مثل کیبورد نیز به‌صورت جداگانه فعال یا غیرفعال کنید. برای این که مطمئن شوید، ویبره برای همه این موارد فعال است، در همین صفحه گزینه System sound/Vibration control را انتخاب کنید.

حل مشکل لرزش گوشی

در صفحه بعدی و قسمت Vibration مطمئن شوید که تمام گزینه‌ها فعال است.

همچنین بخوانید :

در iOS اما ابتدا به تنظیمات بروید و Sounds & Haptics را انتخاب کنید. سپس مطمئن شوید که گزینه Vibrate on Ring فعال است. همچنین اگر از گوشی در حالت بی‌صدا استفاده می‌کنید هم گزینه Vibrate on Silent را فعال کنید.

حل مشکل لرزش گوشی

علاوه بر این گزینه، مورد بعدی که باید در iOS چک کنید، تنظیمات Accessibility هستند. در این قسمت هم یک بخش برای ویبره وجود دارد که اگر فعال نباشد لرزش گوشی کار نمی‌کند.

دلایل قطع شدن لرزش موبایل

ابتدا به مسیر Settings > Accessibility > Touch بروید و گزینه Vibration را روشن کنید. علاوه بر این، به مسیر Settings > Sounds & Haptics بروید و مطمئن شوید گزینه System Haptics فعال است.

3. الگوی لرزش را تغییر دهید؛ دلایل قطع شدن لرزش موبایل

اگر در اندروید یا iOS شما گزینه‌های بالا فعال است، ممکن است علت کار نکردن ویبره گوشی سامسونگ یا آیفون شما، انتخاب نکرده الگویی برای لرزش باشد. در اندروید و در همان صفحه Sounds and vibration می‌توانید الگوی لرزش تماس، نوتیفیکیشن را مشخص کنید. اگر الگو روی None باشد گوشی لرزش نخواهد داشت. همچنین با انتخاب Vibration intensity هم می‌توانید شدت لرزش را مشخص کنید.

علت کار نکردن ویبره گوشی

در iOS اما باید به مسیر Settings > Sounds & Haptics بروید و در قسمت Sounds and Haptics Patterns به این تنظیمات دسترسی پیدا کنید.

علت کار نکردن ویبره گوشی آیفون

در اینجا می‌توانید الگوهای مختلفی برای ویبره گوشی انتخاب کنید. کافی است روی هرکدام بزنید و سپس از بالای صفحه Vibration را انتخاب کنید.

دلایل قطع شدن لرزش موبایل

مطمئن شوید یکی از الگوهای موجود در بخش Standard را انتخاب کرده‌اید.

4. تنظیمات برنامه‌ها را چک کنید (اندروید)

در اندروید می‌توانید برای لرزش در هر برنامه، تنظیمات جداگانه‌ای تعریف کنید. اگر تنها در یک برنامه ویبره گوشی کار نمی‌کند، برای حل مشکل لرزش می‌توانید به فهرست برنامه‌ها رفته و سپس برنامه مدنظرتان را انتخاب و بعد روی Notifications بزنید.

دلایل قطع شدن لرزش موبایل

در این صفحه تنظیمات مختلف مربوط به نوتیفیکیشن را مشاهده می‌کنید. روی هرکدام که مدنظرتان هست بزنید.

حل مشکل لرزش گوشی

در صفحه بعدی مطمئن شوید که گزینه Vibrate فعال است.

5. تم ها را حذف کنید؛ حل مشکل ویبره گوشی سامسونگ

برخی از کاربران گوشی‌های سامسونگ پس از نصب تم گزارش داده‌اند که ویبره گوشی دچار مشکل و قطع شده است. اگر شما نیز اخیرا تم روی گوشی سامسونگ خود نصب کردید و با مشکل قطع شدن ویبره مواجه شده‌اید، می‌توانید تم را از گوشی حذف کنید. سپس گوشی را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر. همچنین یکی از کاربران هم گزارش داده با غیرفعال کردن دستیار گوگل پس از ریستارت، مشکل ویبره او حل شده است.

6. سیستم‌عامل گوشی را به‌روزرسانی کنید

علت کار نکردن ویبره گوشی شیائومی ممکن است باگ مربوط به سیستم‌عامل باشد. در این صورت به بخش به‌روزرسانی بروید و گوشی را به آخرین نسخه آپدیت کنید.

7. گوشی را در Safe Mode بالا بیاورید (اندروید)

ممکن است علت کار نکردن ویبره گوشی، یکی از برنامه‌های نصب شده باشد. برای این که مطمئن شوید مشکل از یک برنامه است، می‌توانید گوشی اندروید خود را در حالت سیف مود بالا بیاورید. برای انجام این کار اول گوشی را خاموش کنید. سپس دکمه‌های پاور و کاهش صدا را همزمان فشار دهید. به‌محض این که لوگو گوشی نمایان شد دکمه پاور را رها کنید ولی دکمه کاهش صدا را نگه دارید تا زمانی که صفحه اصلی و خانه بالا بیاید.

دلایل قطع شدن لرزش موبایل

اگر با موفقیت وارد این حالت شده باشید، Safe mode را در پایین سمت چپ صفحه مشاهده خواهید کرد. همچنین پروسه فعال کردن این حالت در برخی گوشی‌های اندرویدی با دیگران متفاوت است. در این مطلب می‌توانید با انواع روش‌های فعال کردن Safe Mode آشنا شوید.

حالا ببینید مشکل لرزش گوشی حل شده است یا خیر. در صورتی که مشکل حل شده، ایراد از یکی از برنامه‌هایی است که روی گوشی نصب کرده‌اید. باید آن برنامه را پیدا و حذف کنید.

8. تنظیمات گوشی را ریست کنید

اگر مشکل همچنان پابرجا بود، آخرین راه چاره، ریست کردن تنظیمات گوشی است. با این کار تمام تنظیمات گوشی به حالت کارخانه بازخواهد گشت و هر تغییری که شما اعمال کرده بودید هم لغو می‌شود. در اندروید به مسیر Settings > General Management > Reset > Reset all settings بروید.

حل مشکل لرزش گوشی

در آیفون هم باید به مسیر Settings > General > Transfer or Reset iPhone > Reset رفته و روی Reset All Settings بزنید.

9. موتور ویبره گوشی را تست کنید (اندروید)

بیشتر دلایل قطع شدن لرزش موبایل، نرم‌افزاری هستند اما ممکن است موتور ویبره نیز دچار مشکل شده باشد. برای این که خیالتان از بابت عملکرد آن راحت شود، ابتدا کد #7353#* یا #0*#* را شماره‌گیری کنید. منو سرویس گوشی ظاهر خواهد شد. در این منو روی Vibration بزنید. اگر موتور ویبره سالم باشد، گوشی بلافاصله شروع به لرزش خواهد کرد.

علت کار نکردن ویبره گوشی

اما اگر گوشی شروع به لرزش نکرد، مشکل سخت‌افزاری است و باید گوشی را به متخصص بسپارید.

10. گوشی را ریست فکتوری کنید

اگر مشخص شد که لرزش گوشی با تست مرحله قبلی به‌درستی کار می‌کند و اگر مراحل قبلی مشکل را حل نکردند، آخرین راه چاره ریست فکتوری گوشی است. با این کار تمام داده‌هایی که در گوشی داشتید حذف خواهند شد. پس حتما ابتدا از گوشی اندروید و موبایل آیفون خود بکاپ بگیرید.

در آیفون به تنظیمات بروید و General را انتخاب کنید. در پایین صفحه روی Transfer and Reset iPhone بزنید. سپس Erase All Content and Settings را انتخاب کنید.

علت کار نکردن ویبره گوشی

روی Continue بزنید و بعد رمزعبور گوشی را وارد کنید. آیفون شروع به بکاپ گرفتن از اطلاعات در آی‌کلاود خواهد کرد. اگر قبلا بکاپ گرفته‌اید، روی Skip Backup در پایین صفحه بزنید. سپس رمز اپل آیدی را وارد و از بالای سمت راست صفحه روی Turn Off بزنید. با این کار ویژگی Find My و همچنین قفل فعال‌سازی آیفون خاموش می‌شود. در نهایت روی Erase iPhone بزنید تا گوشی ریست فکتوری شود.

گوشی‌های اندروید مراحل متفاوتی دارند. در گوشی‌های سامسونگ ابتدا باید به تنظیمات بروید و روی General Management بزنید و بعد Reset را انتخاب کنید.

دلایل قطع شدن لرزش موبایل

در صفحه بعدی روی Factory Data Reset بزنید. صفحه زیر بازخواهد شد. در این صفحه روی Reset بزنید تا فرایند ریست فکتوری آغاز شود.

حل مشکل لرزش گوشی

در گوشی‌های شیائومی اما باید از تنظیمات به مسیر About Phone (Additional Settings) > Factory Reset > Erase all data (factory reset) بروید. رمزعبور را وارد و در نهایت روی Factory Reset بزنید.

سخن پایانی

علت کار نکردن ویبره گوشی همانطور که گفتیم در بیشتر موارد مربوط به تنظیمات نرم‌افزاری است. با استفاده از روش‌های بالا می‌توانید این تنظیمات را تغییر داده و مشکل را حل کنید. اما اگر مشکل سخت‌افزاری باشد، کار زیادی از دست شما برنمی‌آید و باید گوشی را به یک متخصص بسپارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
راحله
.
29 دی 1402، 01:49
پاسخ
0
0
سلام وقتتون بخیر من این کد هارو میزنم ولی هیچکدوم برام چیزی باز نمیکنه انگار کد رو اشتباه میدونه.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402