مزرعه ارز دیجیتال چیست؟

مزرعه ارز دیجیتال
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مزرعه ارز دیجیتال یا فارم ماینینگ یکی از راه‌های کسب درآمد از ارز دیجیتال است. در میان انواع روش‌های استخراج ارز دیجیتال، مزرعه ارز دیجیتال به عنوان یکی از بهترین روش‌ها شناخته می‌شود. اما در حالی که مزرعه ارز دیجیتال یکی از بهترین راه‌ها برای کسب درآمد بالا محسوب می‌شود، با چالش‌های بزرگی نیز همراه است. در این مقاله، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های استخراج ارز دیجیتال به نام مزرعه ارز دیجیتال می‌پردازیم و چالش‌های این روش را بررسی می‌کنیم. برای آشنایی کامل با Farm Mining با ما همراه باشید.

یکی از مفاهیمی مهمی که در بازار ارز های دیجیتالی متداول است، استخراج ارز دیجیتال می باشد. این مفهوم که نام دیگر آن ماین کردن ارز دیجیتال است تحت یک مفهوم بزرگتر به نام مزرعه ارز دیجیتال خود را نشان می دهد. مزرعه ارز دیجیتال، در واقع به انبار یا یک مکان خصوصی اطلاق می شود که در آن ارز ها استخراج می شوند و دستگاه های زیادی برای استخراج در آن ها وجود دارد.

فارم که همان معنای مزرعه را اطلاق می کند، مکان بسیار مهمی می باشد. بنابراین برای استفاده از آن باید مجوز های لازم دریافت شود. معمولا این مزرعه به دلیل داشتن سر و صدای زیاد، در خارج از شهر احداث می شود. همچنین باید عنوان کرد که این مزرعه، منابع انرژی زیادی را نیز مصرف می کند. در چنین حالتی، نیاز است که تجهیزات بزرگی برای خنک کردن این مزرعه در نظر گرفته شود.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج بیت کوین یک مفهوم ساده است که اگر به خوبی توضیح داده نشود، پیچیده به نظر می‌رسد. اساساً ماینینگ فرآیند تأیید یک تراکنش است تا به دفتر کل یا بلاک چین اضافه شود. تراکنش‌ها به صورت بلوک اضافه می‌شوند. تنها چیزی که برای تأیید یک تراکنش مورد نیاز است یک رایانه با دسترسی به اینترنت و یک برنامه نرم افزاری متصل به زنجیره بلوکی خواهد بود.

مزرعه ارز دیجیتال یکی از روش‌های استخراج ارز دیجیتال است. استخراج ارزهای دیجیتال به تنهایی یکی از راه‌های کسب درآمد محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر افراد زیادی به این روش روی آورده‌اند. برای شروع استخراج ارز دیجیتال با مزرعه ارز دیجیتال، باید با مفاهیم اولیه مانند مفهوم شبکه بلاک چین، ارزهای دیجیتال و ماینینگ(Mining) آشنا باشید.

تایید تراکنش‌ها و افزودن یک زنجیره جدید به شبکه بلاک چین توسط دستگاه‌هایی به نام ماینر(Miner) انجام می‌شود. این دستگاه‌ها وظیفه تایید تراکنش‌ها با حل معادلات پیچیده و دشوار را بر عهده دارند. با توجه به زمان بر بودن و سختی بسیار بالای این محاسبات، حل آنها از توان انسان فراتر می‌رود و شما نیاز به کمک ماشین دارید. دشواری تأیید تراکنش‌ها باعث شده است که این روش با کار در معدن یا ماینینگ مقایسه شود و از این رو این روش به عنوان استخراج ارز دیجیتال شناخته می‌شود.

البته به یاد داشته باشید که اگر بتوانید یک مزرعه ماینینگ موفق بسازید، می‌توانید سود بسیار خوبی کسب کرده و به راحتی از این راه کسب درآمد کنید. در نتیجه شما با آموزش استخراج ارز دیجیتال می‌توانید به درآمد خوبی برسید.

مزرعه ماینینگ محلی است که در آن تعداد زیادی ماشین استخراج مانند ماشین‌های ASIC، بیت کوین(Bitcoin) استخراج می‌کنند. استخراج بیت کوین به صورت 24 ساعته برای کسب سود بیشتر انجام می‌شود. در واقع این دستگاه‌ها هرگز خاموش نمی‌شوند. خرابی این دستگاه‌ها می‌تواند برای صاحبان مزارع ماینینگ بسیار گران تمام شود.

قدرت محاسباتی بالا و کارکرد 24 ساعته دستگاه‌های ماینینگ نیاز به انرژی زیادی دارد. علاوه بر این، توسعه حرارتی این دستگاه‌ها نیز بسیار بالا است. بهترین کار در چنین مواقعی ساخت مزرعه استخراج ارز دیجیتال است. این مزارع معمولاً در خارج از شهر ساخته می‌شوند.

چگونه با استخراج ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

در میان سوالات افرادی که به تازگی با این حوزه آشنا شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • چگونه ارز دیجیتال استخراج کنیم؟
  • دستگاه ماینر و استخراج ارز دیجیتال چیست؟
  • آیا امکان استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و ایفون وجود دارد؟

همانطور که قبلا ذکر شد، ماشین‌های استخراج مسائل پیچیده ریاضی را حل می‌کنند. این مسائل برای تایید و تایید تراکنش‌ها انجام می‌شود. با رفع مشکلات و تایید تراکنش‌ها، یک بلوک از شبکه بلاک چین ارز دیجیتال مربوطه استخراج می‌شود.

شبکه بلاک چین ارزهای دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده است که دستگاه‌های ماینر پس از اتمام استخراج یک بلوک پاداش دریافت می‌کنند. این پاداش به صورت همان ارز دیجیتال می‌آید و پاداش حل مسائل دشوار ریاضی است. برای دریافت این پاداش باید اولین کسی باشید که مشکلات و مسائل را حل می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی به کار رفته در پردازنده‌ها، قطعا رفع این مشکلات توسط انسان امکان‌پذیر نیست. در این رقابت، سرعت و قدرت پردازشی دستگاه‌های شما در اولویت قرار دارد.

استخراج ارز دیجیتال

چرا استخراج ارزهای دیجیتال سودآور است؟

ابتدا باید توجه داشت که برخی از هزاران ارز دیجیتال موجود را می‌توان استخراج یا ماین کرد. منطقی است که ارزی را انتخاب کنید که ارزش بیشتری برای کسب درآمد بیشتر داشته باشد. بیت کوین به عنوان معروف‌ترین و با ارزش‌ترین ارز دیجیتال، به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای استخراج شناخته می‌شود. بنابراین، اکثر مردم بیت کوین را از طریق مزرعه ارز دیجیتال استخراج می‌کنند.

دلیل سودآوری بالای استخراج ارزهای دیجیتال یا مزرعه ارز دیجیتال مانند بیت کوین، ارزش بالای آنهاست. ارزهای دیجیتالی مانند بیت کوین قیمت بسیار بالایی بر حسب دلار دارند و اگر این عدد را به واحد پول رایج ایران تبدیل کنید، سود زیادی به دست می‌آورید. بنابراین، برای کسب سود بیشتر از استخراج ارز دیجیتال، بهتر است ارزهای دیجیتال با ارزش و گران قیمت مانند بیت کوین را استخراج کنید.

مزرعه ارز دیجیتال چیست؟ کاربرد و مزایای آن

مزرعه ارز دیجیتال یا سایر روش‌های استخراج ارز دیجیتال به عنوان یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت شناخته می‌شود. بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن سرمایه خود باشید. اگر ارز دیجیتالی را انتخاب کنید که برای مدت طولانی قابل استخراج باشد، قطعا پشیمان نخواهید شد. همانطور که پیشتر هم اشاره کردیم، بیت کوین یکی از شناخته شده‌ترین ارزهای دیجیتال در بازار است و استخراج تمام بیت کوین‌های موجود به زمان زیادی نیاز دارد.

فرآیند نصف شدن(Halving) یکی از فرآیندهایی است که ارزش و امنیت بیت کوین را افزایش می‌دهد. نصف شدن بیت کوین پس از استخراج 210000 بلاک اتفاق می‌افتد. در ابتدا، پاداش استخراج هر بلوک 50 بیت کوین بود، اما در طول سال‌ها، فرآیند نصف کردن این پاداش را کاهش داده است. در آخرین هاوینگ سال 2020، پاداش استخراج هر بلوک به 6.25 بیت کوین رسید.

پیش‌بینی می‌شود تمام بیت‌کوین‌ها تا سال ۲۱۴۰ از طریق فرآیند هاوینگ استخراج شوند. بنابراین، اگر به دنبال ورود به صنعت مزرعه ارز دیجیتال یا استخراج بیت کوین هستید، به مرور زمان این کار راحت‌تر می‌شود. علاوه بر این، یک ماینر نیز برای تایید واکنش‌های خرید و فروش نیاز است و از این رو قدرت دستگاه‌های ماینر کاهش نمی‌یابد.

مزرعه ارز دیجیتال چیست

استخراج ارز های دیجیتال به کمک روش مزرعه رمز ارزها

همانطور که قبلا ذکر شد، مزرعه ارز دیجیتال تنها یکی از روش‌های استخراج ارز دیجیتال است. اگرچه این روش بهترین و سودآورترین روش محسوب می‌شود، اما نیاز به سرمایه اولیه زیادی دارد. همه روش‌های استخراج بیت کوین از شما می‌خواهند که قدرت پردازش دستگاه خود را به شبکه بلاک چین اختصاص دهید.

امروزه استخراج ارز دیجیتال از طریق پردازنده‌های کامپیوتری، پردازنده‌های گرافیکی کامپیوتر و تلفن‌های همراه امکان‌پذیر است. هر یک از این روش‌ها دارای معایبی هستند. با توجه به افزایش عملکرد دستگاه‌های خاص، پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی رایانه‌ها دیگر نمی‌تواند با دستگاه‌های دیگر هماهنگی داشته باشد و به مرور زمان آسیب می‌بیند.

بهترین راه استفاده از تجهیزات ویژه ماینینگ معروف به ASIC است. این دستگاه‌ها به‌طور ویژه برای استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین طراحی شده‌اند و کارآمدتر از دستگاه‌های دیگر هستند. با استفاده از دستگاه‌های استخراج می‌توانید هم به صورت انفرادی و هم به صورت گروهی استخراج انجام دهید. با روش مستقل، تنها از یک یا چند سیستم شخص برای عملیات استخراج استفاده می‌شود.

در مقابل، استخراج گروهی، که به عنوان مزرعه استخراج نیز شناخته می‌شود، نیاز به استفاده از انواع ماشین‌های استخراج دارد. برای رسیدن به این هدف باید بتوانید تعداد زیادی دستگاه و لوازم جانبی آنها را خریداری کنید.

روش های مختلف ماین کردن ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال، روش های مختلفی دارد. در ادامه می خواهیم با انواع روش های استخراج ارز دیجیتال آشنا شویم.

1) نخستین روش برای ماین کردن ارز دیجیتال، روش ابری می باشد. در این روش که نام دیگر آن کلود ماینینگ می باشد، می توانید بدون زحمت اقدام به استخراج ارز دیجیتال نمایید. در این روش، شخص استخراج کننده در ازای انتقال مقداری پول، دستگاه استخراج ارز دیجیتال را که ریگ ( Rig ) نام دارد اجاره می کنید و اقدام به استخراج می کنید.

2) روش دوم در استخراج، استفاده از دستگاه های CPU می باشد. استخراج با دستگاه های CPU در گذشته بیشتر از حال کاربرد داشت. علت آن نیز هزینه زیاد برق و تجهیزات، دریافتی کم و سختی زیاد می باشد. به این دلایل، در حال حاضر این روش کمتر از دیگر روش ها مورد استفاده قرار می گیرد.

3) روش سوم، استفاده از دستگاه GPU می باشد. این روش، یک حالت شناخته شده به حساب می آید که از طریق دستگاه های گرافیکی، قابل انجام است. این محصولات با اینکه دارای کیفیت مناسب و محبوبیت زیادی می باشند اما قیمت آن ها به نسبت مناسب و مقرون به صرفه است.

آیا امکان ماین کردن ارز دیجیتال با گوشی نیز وجود دارد؟

استخراج ارز دیجیتال با گوشی اندروید و آیفون نیز امکان پذیر می باشد. با این حال، به دو دلیل عمده این روش توصیه نمی شود. دلیل نخست این است که به دلیل سختی و سنگینی فرآیند ماین کردن ارز دیجیتال، گوشی هوشمند متحمل فشار زیادی می شود و عمر آن در اثر این فرآیند، کاهش پیدا می کند. دلیل دوم نیز این است که این فرآیند دارای بازدهی کمی می باشد و به طور کلی ارزش تلاش کردن ندارد.

با این حال، روش های زیادی ایجاد شده است که با آن ها می توانیم ارز های دیجیتال را از طریق گوشی استخراج کنیم. به عنوان مثال برنامه هایی نظیر Pi Coin و AntCoin در این زمینه وجود دارند که فرآیند ماین کردن ارز دیجیتال را برای گوشی های همراه، امکان پذیر می کنند.

البته که استفاده از روش ابری که از انواع روش های استخراج ارز دیجیتال می باشد برای گوشی همراه نیز امکان پذیر می باشد. در این روش شخص می تواند اقدام به اجاره دستگاه های ماین کند و با استفاده از گوشی، از این فرآیند استفاده کند.

بررسی نهایی مزرعه ارز دیجیتال

یکی از بهترین و قانونی‌ترین راه‌ها برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال، استخراج آنهاست. ماینرهای ارزهای دیجیتال هر بار که یک بلوک را تکمیل می‌کنند، چندین کوین پاداش دریافت خواهند کرد.

مزرعه ارز دیجیتال انبار یا مکانی ویژه برای استخراج ارزهای دیجیتال است که معمولاً صدها یا حتی هزاران ماشین و تجهیزات ماینینگ برای استخراج مورد نیاز خواهد بود. برای انجام عملیات فارمینگ باید مجوزهای لازم دریافت شده و محیط صنعتی خارج از شهر در نظر گرفته شود تا مزاحمتی برای دیگران نکنید. مزارع استخراج حاوی منابع انرژی زیادی هستند و علاوه بر آن فن‌های خنک کننده بزرگ برای خنک کردن تجهیزات در آنها به کار می‌روند.

البته که دریافت این دستگاه ها و استفاده از آن ها نیازمند بهره مندی از برخی شرایط خاص می باشد. به عنوان مثال کنترل میزان برق مصرفی، بررسی هزینه محصول و نگهداری آن، مقدار ارز استخراج شده، مجوز های قانونی و … از جمله مواردی می باشد که حتما باید پیش از ورود به فرآیند استخراج ارز دیجیتال، آن ها را بررسی و شرایط لازم را جویا شد.

در انتهای این مقاله، امیدواریم از خواندن این مطلب لذت برده باشید و این مقاله توانسته باشد اطلاعات مفید، ارزشمند و سودمندی را به شما مخاطبین گرامی، ارائه کرده باشد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402