معرفی فیلم منچستر کنار دریا 2016 | خلاصه داستان، بازیگران و نمرات

فیلم منچستر کنار دریا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم منچستر کنار دریا یک اثر درام آمریکایی محصول سال 2016 است. امروز قصد داریم به معرفی و بررسی فیلم Manchester By the Sea 2016 بپردازیم.

فیلم منچستر کنار دریا یک فیلم درام آمریکایی محصول سال 2016 به نویسندگی و کارگردانی Kenneth Lonergan است که کیسی افلک (Casey Affleck)، میشل ویلیامز (Michelle Williams)، کایل چندلر (Kyle Chandler) و لوکاس هجز (Lucas Hedges) در آن بازی می‌کنند. مدت زمان فیلم Manchester By the Sea 2016 حدود 137 دقیقه است. خلاصه فیلم منچستر کنار دریا ۲۰۱۶ با محوریت مضامینی چون افسردگی، گناه، غم، مسئولیت، خانواده‌های مخرب و اختلال استرس پس از سانحه است. این اثر درباره مردی افسرده و غمگین که به طور تصادفی مسئول مرگ سه فرزندش بوده و باید از برادرزاده جوانش پس از مرگ برادرش مراقبت کند.

این فیلم برای اولین بار در جشنواره فیلم ساندنس در 23 ژانویه 2016 به نمایش درآمد و توسط استودیو آمازون برای توزیع انتخاب شد. اکران محدود فیلم Manchester By the Sea 2016 در 18 نوامبر 2016 آغاز شد، قبل از اکران گسترده در 16 دسامبر 2016. در سراسر جهان 79 میلیون دلار در مقابل بودجه 9 میلیون دلاری فروخت. در این مقاله از پلازا به معرفی کامل این فیلم می‌پردازیم.

فهرست مطالب:

همچنین بخوانید :

داستان فیلم Manchester By the Sea 2016

فیلم منچستر کنار دریا

پس از مرگ برادر بزرگترش جو، لی چندلر از اینکه جو او را به عنوان تنها برادرزاده نوجوانش پاتریک کرده است، شوکه می‌شود. لی که از کار خود به عنوان سرایدار در بوستون مرخصی می‌گیرد، با اکراه به منچستر، دهکده ماهیگیری که خانواده طبقه کارگر او برای نسل‌ها در آن زندگی می‌کردند، باز می‌گردد. در آنجا او مجبور می‌شود با گذشته‌ای برخورد کند که او را از همسرش رندی و جامعه‌ای که در آن به دنیا آمده و بزرگ شده جدا کرده است.

بازیگران فیلم منچستر کنار دریا

مت دیمون و جان کراسینسکی به فکر ساخت فیلمی در مورد یک “فلج عاطفی” افتادند و این ایده را به لونرگان دادند و فکر کردند که کراسینسکی بازی خواهد کرد و دیمون کارگردانی خواهد کرد. در حالی که لونرگان به مدت سه سال روی فیلمنامه کار می‌کرد، هر دو بازیگر مشغول پروژه‌های دیگر شدند. پس از اینکه دیمون یک پیش‌نویس کلی از فیلمنامه را خواند، اصرار داشت که لونرگان باید پروژه را کارگردانی کند و دیمون در آن بازی کند. آنها اعلام کردند که در 6 سپتامبر 2014 در پروژه همکاری خواهند کرد و پیش تولید دو روز بعد آغاز شد. در اوایل دسامبر 2014، کیسی افلک در حین فیلمبرداری The Finest Hours به ​​بوستون گلوب گفت که جایگزین دیمون در نقش اصلی خواهد شد. دیمون گفت که «این نقش را به کسی جز کیسی افلک نمی دهد».

فیلمبرداری در 23 مارس 2015 آغاز شد، با صحنه‌هایی که در شهر منچستر، ماساچوست، و ساحل شمالی در مکان‌هایی در بورلی، اسکس، گلاستر، سوامپسکات، لین، میدلتون، توکسبری فیلمبرداری شد. فیلمبرداری فیلم سینمایی منچستر کنار دریا در 30 آوریل 2015 به پایان رسید. در ادامه به معرفی برخی از هنرپیشه های فیلم Manchester By the Sea 2016 می‌پردازیم.

کیسی افلک در نقش لی چندلر، یک تنهای غمگین

فیلم Manchester By the Sea 2016

کیسی افلک بازیگر و کارگردان آمریکایی متولد 12 آگوست 1975 در شهرک فالموت، ایالت ماساچوست است. او بازیگری را از کودکی آغاز کرد و در آثاری چون فیلم تلویزیونی Lemon Sky محصول سال 1988 و مینی سریال The Kennedys of Massachusetts محصول سال 1990 به ایفای نقش پرداخت. او سپس در 3 فیلم از گاس ون سنت (Gus Van Sant) به نام‌های To Die For محصول سال 1995، Good Will Hunting محصول سال 1997 و Gerry محصول سال 2002 و در سه گانه Ocean استیون سودربرگ (Steven Soderbergh) بین سال‌های 2001 تا 2007 بازی کرد.

اولین نقش اصلی کیسی افلک مربوط به فیلم کمدی درام Lonesome Jim محصول سال 2006 می‌شود. از دیگر آثار شاخص او باید از فیلم وسترن The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford محصول سال 2007، فیلم جنایی Gone Baby Gone محصول سال 2007، فیلم Tower Heist محصول سال 2011، انیمیشن ParaNorman محصول سال 2012، فیلم علمی تخیلی Interstellar محصول سال 2014، فیلم درام Manchester by the Sea محصول سال 2016 و فیلم The World to Come محصول سال 2020 نام ببریم.

میشل ویلیامز در نقش رندی، همسر سابق لی

تریلر فیلم منچستر کنار دریا

میشل اینگرید ویلیامز متولد 9 سپتامبر 1980 یک هنرپیشه اهل ایالات متحده آمریکا است. او که عمدتاً به خاطر بازی در فیلم‌های مستقل با مضامین تاریک یا تراژیک شناخته می‌شود، جوایز مختلفی از جمله دو جایزه گلدن گلوب و یک جایزه امی، علاوه بر نامزدی پنج جایزه اسکار و یک جایزه تونی دریافت کرده‌است. ویلیامز، دختر سیاستمدار و تاجر لری آر. ویلیامز، کار خود را به عنوان بازیگر مهمان در تلویزیون آغاز کرد و اولین تجربه سینمایی خود را در فیلم خانوادگی Lassie در سال 1994 به دست آورد. نقش در مجموعه تلویزیونی درام نوجوان Dawson’s Creek (1998-2003) و موفقیتش را با فیلم Brokeback Mountain (2005) بدست آورد.

ویلیامز به خاطر بازی در نقش زنانی که از نظر عاطفی با فقدان یا تنهایی کنار می‌آیند در درام‌های مستقل Wendy and Lucy (2008)، رمانتیک درام Blue Valentine (2010) و فیلم سینمایی منچستر کنار دریا (2016) مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. او برنده دو گلدن گلوب برای ایفای نقش مرلین مونرو در My Week with Marilyn (2011) و گوئن وردون در مینی سریال Fosse/Verdon (2019) شد. پردرآمدترین آثار او، فیلم هیجان انگیز Shutter Island (2010)، فیلم فانتزی Oz the Great and Powerful (2013)، موزیکال The Greatest Showman (2017) و فیلم های ابرقهرمانی Venom (2018) و Venom: Let There Be هستند. ویلیامز همچنین در فیلم‌های بزرگی، مانند فیلم جنایی ریدلی اسکات، All the Money in the World (2017) و درام نیمه اتوبیوگرافیک استیون اسپیلبرگ، The Fabelmans (2022) بازی کرده است.

لوکاس هجز در نقش پاتریک چندلر، برادرزاده لی

بازیگران فیلم منچستر کنار دریا

لوکاس هجز متولد 12 دسامبر 1996 یک بازیگر آمریکایی است. پسر پیتر هجز، فیلمساز، در دانشکده هنر دانشگاه کارولینای شمالی تئاتر خوانده است. هجز کار بازیگری خود را با بازی در نقش مکمل در کمدی درام Moonrise Kingdom (2012) از وس اندرسون آغاز کرد. او موفقیت خود را در سال 2016 با بازی در در درام کنت لونرگان Manchester By the Sea 2016 به دست آورد که نامزدی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد. هجز سپس در سال 2017 در فیلم Lady Bird و درام Three Billboards Outside Ebbing, Missouri نقش‌های مکمل داشت.

در سال 2018، هجز نقش نوجوانی را در Boy Erased بازی کرد که نامزدی جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد درام را برای او به ارمغان آورد. او همچنین اولین بازی خود در برادوی را در درام Lonergan The Waverly Gallery در همان سال انجام داد.

دیگر بازیگران فیلم منچستر کنار دریا عبارتند از:

  • کایل چندلر (Kyle Chandler) در نقش جوزف چندلر، برادر لی و پدر پاتریک
  • سی جی ویلسون (C. J. Wilson) در نقش جورج، دوست خانوادگی چندلرها
  • تیت داناوان (Tate Donovan) در نقش مربی هاکی پاتریک
  • کارا هیوارد (Kara Hayward) در نقش سیلو مک گان، یکی از دوست دخترهای پاتریک
  • هتر برنز (Heather Burns) در نقش جیل، مادر سندی
  • گرچن مول (Gretchen Mol) در نقش الیز چندلر، همسر سابق جو و مادر پاتریک
  • متیو برودریک (Matthew Broderick) در نقش جفری، نامزد الیز

امتیازات و بررسی فیلم منچستر کنار دریا

همینطور که در نقد فیلم Manchester By the Sea 2016 می‌بینیم، این فیلم توانست نمره 7.8 از 10 را در IMDb کسب و در نظرسنجی گوگل 81 درصد علاقه تماشاگران را به خود جلب کند. در نقد و بررسی راتن تومیتوز 96 درصد نقدها مثبت ارزیابی شدند، و همچنین در متاکریتیک بر اساس نقد 53 منتقد، 52 نقد مثبت و 1 نقد متوسط بوده‌است. میانگین امتیازی که این فیلم دریافت کرده نیز 96 از 100 بوده‌است.

این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. هیئت ملی بازبینی آن را به عنوان برترین فیلم سال 2016 معرفی کرد. منتقدان از بازی افلک، هجز، و ویلیامز و همچنین فیلمنامه و کارگردانی لونرگان تمجید کردند. در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار، فیلم منچستر کنار دریا برنده جوایز بهترین بازیگر مرد برای افلک و بهترین فیلمنامه اورجینال شد و نامزدی‌هایی برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد (هجز) و بهترین بازیگر نقش مکمل زن (ویلیامز) کسب کرد. افلک همچنین برنده جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد فیلم درام شد. فیلم Manchester By the Sea 2016 در چهار رشته دیگر نیز نامزد شد. این اثر در جوایز فیلم آکادمی بریتانیا (بفتا) نامزد شش جایزه شد، که از میان آنها بهترین بازیگر نقش اول مرد برای افلک و بهترین فیلمنامه اورجینال را دریافت کرد. در ادامه به بررسی چندی از نمرات فیلم منچستر کنار دریا می‌پردازیم.

Empire | فیل د سملین (100)

فیلم منچستر کنار دریا که به طرز استادانه‌ای گفته شده و به زیبایی بازی شده است، مرثیه‌ای برای تکان‌دهنده و در عین حال برازنده از دست دادن و اندوه است.

New Orleans Times-Picayune | مایک اسکات (100)

با باز کردن پنجره‌ای به روح زخمی، به ما یادآوری می‌کند که در زیر حتی خشن‌ترین و سخت‌ترین ظاهرها نیز، اغلب کسی نهفته است که زخم‌های تجربیات واقعی و گاه ویرانگر انسانی را به دوش می‌کشد. همچون مانند «مهتاب»، فیلم Manchester By the Sea 2016 یکی از بهترین فیلم‌های سال 2016 است که نباید تماشایش از دست داد.

The Seattle Times | مایرا مک‌دونالد (100)

هر صحنه از فیلم سینمایی منچستر کنار دریا، شبیه مکان‌هایی است که همه همدیگر را می‌شناسند، جایی که هوا سرد است اما هیچ‌کس از آن اذیت نمی‌شود، جایی چه بخواهید چه نخواهید گذشته با شما می‌ماند. این اثر، فیلمی است که با دقت به جزئیات توجه دارد.

The Globe and Mail | کیت تیلور (100)

یکی از چیزهایی که در مورد فیلم منچستر کنار دریا ساخته کنت لونرگان تحسین برانگیز است، قطعا چیزهای تحسین برانگیزی بسیاری در این درام آرام و تأثیرگذار وجود دارد، این است که به نظر می‌رسد معمای اولیه آن نیازی به توضیح ندارد. با این حال، پس از رمزگشایی، فیلم لنگ نمی‌زند، بلکه در عمق بیشتری از قلمرو احساسی که ترسیم می‌کند، فرو می‌رود.

Washington Post | آرن هورندی (100)

فیلم Manchester By the Sea 2016 فیلمی با زیبایی و قلب فوق العاده است. حتی در غم انگیزترین اعماق خود، سرشار از زندگی صادقانه، جدی و خستگی‌ناپذیر است.

RogerEbert.com | مت زولر ستیز (100)

فیلم منچستر کنار دریا از آن دسته فیلم‌هایی است که می‌خواهید برای بار دوم با کسی که هنوز آن را ندیده است ببینید، تا به یاد بیاورید که تماشای آن برای اولین بار چگونه بود.

Wall Street Journal | جو مورگنستون (100)

فیلم Manchester By the Sea 2016 را در اسرع وقت و ترجیحا با کسی که دوستش دارید ببینید. سومین فیلم کنت لونرگان به عنوان نویسنده و کارگردان، درامی با زیبایی فوق‌العاده است. و ایفای نقش سرایدار، لی چندلر، توسط کیسی افلک، کاملا بی‌نقص است؛ کم‌رنگ، بی‌تأثیر و در عین حال با عمق و طنینی خیره‌کننده‌.

Los Angeles Times | کنت توران (100)

فیلم سینمایی منچستر کنار دریا ساخته کنت لونرگان، با فیلمسازی قدرتمند و احساسی که جای زخمی بر جای می‌گذارد، دلخراش و در عین حال به نوعی دلگرم کننده است. فیلمی که شما را با صداقت، اصالت و نگاهش به ناامیدی غافلگیر می‌کند.

خلاصه فیلم منچستر کنار دریا ۲۰۱۶

The A.V. Club | ای ای دوئد (100)

فیلم Manchester By the Sea 2016 نگران تمام چیزهای کوچک و بزرگ است و این کلید قدرت غیرعادی آن است: این یک درام آمریکایی حیرت‌انگیز است که تقریباً در دل شکستگی‌هایی که روایت می‌کند، مانند یک اپرا است.

Variety | جاستین چانگ (100)

تداوم مضامینی چون غم و امید به رستگاری، به اندازه خود دراماتورژی جاودانه است. اما آثار مربوط به این مضامین، به ندرت مانند فیلم منچستر کنار دریا چنین چرخش خارق‌العاده‌ای از عشق، خشم، لطافت و شوخ‌طبعی شکننده را در بر می‌گیرند.

The Playlist | نوئل مورای (90)

فیلم Manchester By the Sea 2016 از آن دسته فیلم‌هایی است که برای مدتی طولانی به نظر می‌رسد هدف خاصی ندارد و سپس، تقریباً به صورت کاملا غیرمنتظره، شما را غافلگیر می‌کند.

The New York Times | آ او اسکات (91)

کیسی افلک، در یکی از منضبط‌ترین ایفای نقش‌های اخیر روی صفحه نمایش، هم احساس درونی لی را منتقل می‌کند و هم ظرافت بی‌حسی که آن را مهار می‌کند.

The Telegraph | تیم روبری (80)

لونرگان در مورد بازیگرانش، حس مکان و کنترل سطح لحن به قدری دقیق است که شما احساس می‌کنید او در اینجا به طور منظم تلاش می‌کند تا از هر خطایی جلوگیری کند.

The Guardian | لانر باکار (60)

فیلم سینمایی منچستر کنار دریا مطالعه‌ای است در مورد اختلال در عملکرد خانواده و بدترین نوعِ حس از دست دادن، اما مشکل اینجاست که تمام این‌ها بعد از عبور از شخصیت منزوی‌ای که افلک نقشش را بازی می‌کند، به ما می‌رسد.

کلام آخر

فیلم Manchester By the Sea 2016

در این مقاله از پلازا به معرفی فیلم Manchester By the Sea 2016 پرداختیم؛ ژانر فیلم منچستر کنار دریا 2016 درام است این فلم با بازی ستارگانی مانند کیسی افلک و میشی ویلیام، بسیار مورد توجه منتقدان قرار گرفت و برنده جوایز متعددی شد. نظر شما در مورد داستان و شخصیت‌ها چه بود؟ تریلر فیلم منچستر کنار دریا را دیده‌اید؟ آیا برای دانلود فیلم Manchester By the Sea 2016 ترغیب شدید؟ شما می‌توانید نظرات خود را در پایین همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین پلازا درباره فیلم Manchester By the Sea 2016 به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402