بیوگرافی ادا اجه (Eda Ece) ؛ مروری بر کارنامه کاری و ازدواج بازیگر ییلدیز سیب ممنوعه

  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ادا اجه از جمله معروف‌ترین بازیگران زن کشور ترکیه است که به سبب شخصیت کاریزماتیک خود و ایفای نقش در سریال سیب ممنوعه شهرت زیادی در این کشور دارد. در ادامه با بیوگرافی ادا اجه و مرور آخرین اخبار او همراه شما هستیم.

ادا اجه بازیگر اهل کشور ترکیه در سال 1990 به دنیا آمد. او به سبب زیبایی‌اش مورد توجه مجلات این کشور قرار گرفت و هنگامی که به دانشگه می‌رفت ذوق هنر را در خود کشف کرد و نخستین بار توسط تومای اوزوکور (Tümay Özokur) در یکی از اجراهای زمان دانشگاه خود توانست مورد توجه قرار بگیرد. اوزکور سپس این هنرپیشه را به گانی موجه (Gani Müjde) معرفی کرد. خانم اجه در سال 2011 با سریال Pis Yedili (هفت کثیف) توانست شهرت کسب کند و پس از درخشش در سریال‌های مرا اینگونه دوست بدار (Beni Böyle Sev) و وضعیت رابطه پیچیده (İlişki Durumu: Karışık) موفق شد تا در نقش ییلدیز سیب ممنوعه (Yasak Elma) بازی کند و تبدیل به یکی از معروف‌ترین بازیگران زن ترکیه شود. در ادامه مقاله پیش رو پلازا با بیوگرافی ادا اجه همراه شما می‌شویم.

فهرست مطالب:

اطلاعات شخصی ادا اجه

  • نام و نام خانوادگی کامل: ادا اجه تونجر (Eda Ece Tuncer)
  • تاریخ تولد: 20 ژوئن 1990 (30 خرداد 1369)
  • محل تولد: استانبول، ترکیه
  • نام هنگام تولد: ادا اجه اوزونالی‌اوغلو (Eda Ece Uzunalioğlu)
  • سن ادا اجه: 33 سال
  • قد ادا اجه: 167 سانتی متر
  • وزن ادا اجه: بین 51-53 کیلوگرم
  • وضعیت تاهل: متاهل (ازدواج با برهان توجر از 2023 تا کنون)
  • صفحه اینستاگرام ادا اجه: eda.ece@

زندگی شخصی و بیوگرافی ادا اجه

در این بخش به زندگی نامه ادا اجه بازیگر ترکیه ای از کودکی تا کنون می‌پردازیم.

بیوگرافی ادا اجه ؛ کودکی و نوجوانی

زندگی نامه ادا اجه بازیگر ترکیه ای / عکس ادا اجه و خواهرش

این بازیگر با نام اصلی ادا اجه اوزونالی‌اوغلو (Eda Ece Uzunalioğlu) در 20 ژوئن 1990 (30 خرداد 1369) به دنیا آمد. پدر ادا اجه مهندس الکترونیک و مادرش خانه دار بودند. ادا دو خواهر دیگر دارد که بزرگتر از او هستند‌. یکی از خواهرانش مجری اخبار و دیگری وکیل است. ادا اجه در سن سیزده سالگی بخاطر زیبایی‌اش توجه مجله هی گرل (Heygirl) را جلب کرد و عکس بر روی جلد آن چاپ شد.

تحصیلات

در ادامه بیوگرافی خانم اجه باید بگوییم که او در دبیرستان شیشلی تراکی (Şişli Terakki Lisesi) درس خواند و پس از اتمام دوره دبیرستان در رشته روانشناسی قبول شد و به دانشگاه بیلجی استانبول (İstanbul Bilgi Üniversitesi) رفت. پس از پایان دوره تئوری برای بخش عملی کار خود به یکی از بیمارستان‌های ترکیه رفت و در آنجا فهمید یک گالری هنری در بیمارستان قرار دارد و وقتی به آنجا رفت شوق هنر را در دل خود حس کرد. ادا آنقدر شیفته هنر شد که همیشه به این گالری سر می‌زد و پایش به گالری‌های دیگر باز شد و به صورت داوطلبانه در آنجا کار می‌کرد.

همچنین بخوانید :

زندگی خصوصی ادا اجه

عکس عروسی ادا اجه / همسر واقعی ادا اجه

ادا در زمینه روابط اصلا بازیگر پرحاشیه‌ای نیست. در اواخر بهار 2023 اخبار عروسی ادا اجه دست به دست می‌شد که در ادامه بیشتر در این باره صحبت می‌کنیم. این بازیگر از سال 2019 با برهان (بوغراهان) تونجر (Buğrahan Tuncer) بسکتبالیست اهل ترکیه در رابطه بود و در 21 ژوئن 2023 (31 خرداد 1402) باهم ازدواج کردند. همسر واقعی ادا اجه در تیم ملی بسکتبال ترکیه و تیم آنادولو ایفس (Anadolu Efes) این کشور بازی می‌کند و متولد 23 مارس 1993 (3 فروردین 1372) است. برهان تونجر 30 سال سن و 193 سانتی متر قد دارد. ازدواج ادا اجه رسانه‌ای شد و او عکس‌هایی نیز از مراسم خود در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد. پس از چند ماه از ازدواج این بازیگر و همسرش اخبار بارداری او پخش شد و اکنون این بازیگر در انتظار فرزند خود است و به زودی شاهد عکس ادا اجه و همسرش و فرزندش خواهیم بود. به گفته برخی منابع این هنرپیشه دوقلو باردار است.

زندگی شغلی ادا اجه

این بخش را به بررسی زندگی شغلی بازیگر معروف سیب ممنوعه اختصاص می‌دهیم تا ببینیم که کار خود را از کجا آغاز کرد.

شروع بازیگری

این هنرپیشه پیش از معروفیت در آثار مختلفی نقش‌های کوتاه و مکمل داشت. او فعالیت خود را در سال 2002 و با سریال Mihriban شروع کرد. او در طی سال‌های اولیه بازیگری خود، هم در گالری کار می‌کرد و هم در تئاتر فعالیت داشت تا اینکه تومای اوزوکور که از دوستان معلم دبیرستانش بود یکی از اجراهای اجه را دید.

فعالیت حرفه ای ادا اجه

فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی ادا اجه

اوزکور در سال 2011 با دیدن بازی اجه به او پیشنهاد داد تا برای بازی در نقش اصلی زن سریال Pis Yedili تست بازیگری دهد. او معتقد بود که اجه پتانسیل بازی در این نقش را دارد و طبق خواسته عوامل بلوند و باهوش است‌‌. ادا اجه پس از تست بازیگری برای ایفای نقش جیمبوم انتخاب شد و اولین تجربه حرفه‌ای خود را مقابل قدیر دوغولو (Kadir Doğulu) داشت‌. این سریال برای اجه خوش یمن بود زیرا برای ایفای آن توانست جوایز مختلفی برنده شود و بازی او بسیار دیده شد‌. این هنرپیشه همچنین با ایفای نقش در این سریال به معروفیت رسید. پس از آن اجه در سال 2013 در فیلم برای دخترم (Kızım İçin) ایفای نقش داشت و در سال 2014 سریال مرا اینگونه دوست بدار (Beni Böyle Sev) را بازی کرد.

سیب ممنوعه و زندگی شغلی پس از آن

همانطور که اشاره کردیم، این بازیگر پیش از سال 2018 به معروفیت رسید اما نقطه عطف بازیگری او به سریال معروف سیب ممنوعه (Yasak Elma) بازمی‌گردد که مرزهای شهرت او را گسترش داد و به کشورهای دیگر رساند. سیب ممنوعه یکی از طولانی‌ترین پروژه‌های تلویزیونی ترکیه است که از شبکه FOX ترکیه طی 6 فصل و 177 قسمت پخش شد و ادا اجه نقش اصلی آن یعنی ییلدیز را بازی می‌کرد. این اثر در 30 کشور مختلف پخش شد و امروز ادا اجه به واسطه همین مجموعه تلویزیونی در جهان معروف شده است. در طی مدت اخیر خانم اجه به عنوان یکی از داوران مسابقه نقاب دار تو کی هستی؟ (Maske Kimsin Sen?) فعالیت می‌کند و قرار است در یکی از فیلم‌های دیزنی پلاس (Disney+) حضور پیدا کند. او همچنین در برنامه Kapımdaki Dedektif حضور دارد که طرفداران زیادی دارد. در پایین با فهرست فیلم‌ها و نمایش‌های تلویزیونی ادا اجه همراه شما می‌شویم.

ادا اجه چند سال دارد / سیب ممنوعه ییلدیز

سریال های ادا اجه

در ادامه لیست تمام مجموعه‌هایی که این بازیگر در آن بازی کرده را مشاهده می‌کنید.

ادا اجه در سریال علم زندگی

سال‌ پخشنام سریالنقشتعداد قسمت ها
2002Mihribanنقش کوتاه12
2004Hayat Bilgisiسوده137
2009Bez Bebekجمره101
2011Adını Feriha Koydumدنیز67
2011-2014Pis Yediliگونچیچک سیمن (جیمبام)101
2014-2015Beni Böyle Sevزینو69
2015-2016İlişki Durumu: Karışıkالیف گوونر40
2018-2023Yasak Elmaییلدیز ییلماز177
2022Maske Kimsin Sen?داور9
2022 تا کنونKapımdaki Dedektifمجری

فیلم های ادا اجه

در این بخش لیست فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی این بازیگر را می‌بینید.

سال تولیدنام فیلم
2010Mahpeyker: Kösem Sultan
2013Kızım İçin
2015Kocan Kadar Konuş
2016Kocan Kadar Konuş: Diriliş
2016Görümce
2016Mahrumlar
2017Dede Korkut Hikayeleri: Bamsı Beyrek
2017Yol Arkadaşım
2017Dede Korkut Hikayeleri: Deli Dumrul
2018Deliha 2
2020Feride

عکس ادا اجه قبل از عمل

جوایز و افتخارات ادا اجه

در این قسمت از بیوگرافی خانم اجه باید به جوایزی که او برنده و نامزد شده اشاره کنیم. این هنرپیشه مجموعا 7 جایزه مختلف برای ایفای نقش‌های خود برنده شده است.

سالعنوان جایزهوضعیت
2013بهترین بازیگر زن نقش اول سریال نوجوانانه روزنامه فیلیپینبرنده
2019تحسین شده‌ ترین بازیگر زن تلویزیونبرنده
2019بهترین بازیگر زن فیلم جوایز جواناننامزد
2020زن تاثیرگذار در هنر دانشگاه یدی تپهبرنده
2020بهترین بازیگر زن تلویزیون جوایز جواناننامزد
2020بهترین بازیگر زن جایزه پروانه طلایینامزد
2021نقطه اتصال سینمای قدیم و آیندهبرنده
2021

خوش پوش ترین بازیگر زن ترکیه آکادمی فشن آلتیر

برنده
2022بهترین بازیگر زن سال دانشگاه کوجائلیبرنده
2023بهترین چهره روی جلد مجله ال (Elle)برنده

حواشی ادا اجه

به طور کلی خانم اجه از آن دسته بازیگران است که حواشی زیادی پیرامون او وجود ندارد. زیرا به واسطه نقش ییلدیز و شخصیت طنازش معمولا موردعلاقه مردم است. در ادامه چند حاشیه کوچک درباره او را با شما در میان می‌گذاریم.

حواشی زندگی شخصی

عمده شایعات او به زمان قبل از ازدواجش برمی‌گردد. خبرنگاران قصد داشتند درباره روابط او بیشتر سر در بیاورند و در زندگی شخصی او بیشتر کنکاش کنند که گاهی وقت‌ها موجب خشم ادا اجه می‌شد. او در یکی از مصاحبه‌هایش گفت: دوست ندارد از لحظه لحظه زندگی اش در مجازی بگوید. همچنین این بازیگر هیچ علاقه‌ای به وارد شدن در حواشی ندارد.

هزینه های عروسی

یکی از حواشی که از زندگی این بازیگر شنیدیم، هزینه‌های مراسم عروسی او بودند. خانم اجه در مراسمی با شکوه اما گرم و صمیمی ازدواج کرد که برخی افراد را به فکر هزینه‌هایش فرو برد. ظاهرا این بازیگر با همسرش شرط کرده بود که خودش هزینه‌های مراسم را تقبل کند و از همسرش خواسته بود تا این استقلال را از او نگیرد. همسر ادا اجه نیز به نظر او احترام گذاشت اما ویلایی به قیمت 30 میلیون لیر به نام اجه زد و به عنوان کادوی عروسی تقدیمش کرد.

ادا اجه و باربی شدن!

ادا اجه باربی ترکیه

در پی اکران فیلم پرطرفدار باربی موجی از اینکه چه کسی باربی ترکیه است؟ ایجاد شد و مخاطبان 4 بازیگر پرطرفدار ترکیه یعنی خانم اجه، هانده ارچل، باده ایشچیل و بورجو بیریجیک را به عنوان نفرات برتر انتخاب کردند که خانم اجه نفر اول شد. برخی به این نظرسنجی به دلیل مدل هیکل خانم بازیگر و تفاوت‌های آن با باربی اعتراض کردند اما این نظرسنجی صرفا برای سرگرمی بود و البته چهره و مدل استایل ادا اجه بیشتر مورد پسند مردم ترکیه‌ و استانداردهای زیبایی آنها است.

حقایق پنهان ادا اجه

در این قسمت به بیان چند حقیقت درباره این بازیگر می‌پردازیم.

  • عکس خانم اجه در 13 سالگی بر روی جلد مجله هی گرل قرار گرفت.
  • ثروت این بازیگر چیزی بین 1 تا 5 میلیون دلار تخمین زده شده است.
  • خانم اجه در سال 2020 یک کمپین خیریه به نام Yardımseverlik برای بیماران سرطانی تشکیل داد.
  • او تاکنون فیلمنامه‌های طنز زیادی نوشته و آنها را دوست دارد.
  • ادا اجه به زبان‌های آلمانی و انگلیسی مسلط است.
  • او با سریال Pis Yedili معروف شد و با سریال سیب ممنوعه توجهات جهانی را به خود جلب کرد.
  • خبر بارداری ادا اجه پس از پخش شدن، توسط خواهرش تایید شد.
  • خانم اجه برای قبول شدن تست بازیگری سریال Pis Yedili موهایش را از قهوه ای به رنگ بلوند تغییر داد.
  • او در شهر استانبول ترکیه به دنیا آمد.
  • خانم اجه دو خواهر دارد و هیچ برادری ندارد.
  • رشته دانشگاهی ادا اجه روانشناسی است.
  • او برای ماه عسل به شهر بدروم یکی از شهرهای جنوبی ترکیه رفت.

آلبوم عکس های ادا اجه

در پایین می‌توانید تعدادی از زیباترین عکس‌های خانم اجه را مشاهده کنید.

 کلام آخر

در این مقاله با بیوگرافی و قد و وزن ادا اجه همراه شما بودیم و از زندگی شخصی و کارنامه ‌کاری او گفتیم. سیب ممنوعه سریالی بود که باعث معروفیت این بازیگر در جهان شد. همچنین این هنرپیشه به تازگی ازدواج کرده است و عکس عروسی خانم اجه را نیز برای شما قرار دادیم. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ چقدر ییلدیز سریال سیب ممنوعه را دوست داشتید؟ لطفا نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402