نحوه خرید از سایت سوق (Souq.com)

خرید از سایت سوق
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

این روزها تعداد کثیری از افراد در سراسر دنیا بخش عمده ای از خریدهای خود را در سایت های فروشگاهی به خصوص سایت های بین المللی معتبر انجام می دهند. همان‌طور که می‌دانید، کشور ما تحت تحریم‌های بسیار شدید است و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی تقریباً سخت است. اما این کار چگونه امکان‌پذیر است؟ سایت سوق (Souq.com) یکی از فروشگاه‌های آنلاین خارجی است که در منطقه خاورمیانه قرار دارد و شما قادرید به‌راحتی از آن خرید کنید. در این مقاله از پلازا با ما همراه باشید تا به معرفی، مزایا و آموزش خرید از سایت سوق بپردازیم تا با خیال آسوده بتوانید خرید اینترنتی خود را انجام دهید.

فهرست مطالب

خرید از سایت سوق در ایران چگونه است؟

سایت سوق، یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در منطقه خاورمیانه است. دفتر مرکزی این سایت در دبی واقع شده و از طریق آن می‌توان کالاهای مختلف را خریداری کرد. برای ایرانیانی که دوست دارند از سایت‌های فروشگاهی خارجی خرید کنند. با خرید کالا از سوق، نیاز نیست کالایی را که خریداری کرده‌اید را از کشور امارات تحویل بگیرید و هزینه‌های پستی زیادی را برای ارسال متحمل شوید. باتوجه‌به اینکه فروشگاه اینترنتی سوق، کمترین هزینه پستی و ارسال را نسبت به سایر فروشگاه‌های هم رده خودش دارد. شما با خرید در این سایت، در کوتاه ترین زمان به علت کوتاهی فاصله جغرافیایی، می‌توانید کالای خود را تحویل بگیرید!

خرید از سایت سوق
خرید از سایت سوق

فروشگاه اینترنتی سوق چیست؟

فروشگاه اینترنتی سوق یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های آنلاین در منطقه خاورمیانه است. این فروشگاه در سال ۲۰۰۵ تأسیس شده و فعالیت خود را در زمینه فروش و عرضه کالاهای مصرفی مختلف آغاز کرده است. سوق در ابتدا به‌عنوان یک فروشگاه آنلاین مستقل فعالیت می‌کرد، اما در سال ۲۰۱۷ توسط آمازون به قیمت ۶۵۰ میلیون دلار خریداری شد. کالاهای سایت سوق شامل محصولات متنوعی از جمله لوازم‌خانگی، الکترونیک، لوازم شخصی، لوازم ورزشی و محصولات آرایشی و بهداشتی می‌شود. این فروشگاه اینترنتی در دبی و کشورهای عربی خاورمیانه مستقر است و امکان خرید کالاهای اصل برند های معروف را فراهم می‌کند. پس از خرید سایت سوق توسط آمازون، این فروشگاه با آمازون همکاری کرده و محصولات آمازون را نیز به فروش می‌رساند.

شعبات سوق در جهان

دفتر مرکزی سایت سوق در کشور امارات قرار دارد و دامنه فعالیت آن کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و شبیه سایت دیجی کالا در ایران است. همان‌طور که قبلا شاره کردیم، شعبه اصلی سوق در دبی است، اما در کلیه کشورهای حاشیه خلیج فارس همچون قطر ، اردن ، کویت ، مصر و عربستان نیز دارای شعبه است.

مزایای خرید از سایت سوق

خرید از سایت سوق مزیت‌های بسیاری دارد که از آن‌ها می‌توان به تنوع و اصالت کالاها اشاره کرد. اما، یکی از مهم‌ترین مزیت‌های خرید از این فروشگاه امکان مرجوع کردن کالا پس از 3 روز است. در‌صورتی‌که شما کالای خود را دریافت کردید و بنا به دلایلی آن‌ را نخواستید، تا 3 روز مهلت دارید که کالا را مرجوع و وجه خود را دریافت کنید. این مزیت بسیار عالی است، اما در کشور ما امکان‌پذیر نیست؛ زیرا سایت سوق در ایران شعب و نمایندگی ندارد و ارجاع کالا بیش از 3 روز به طول خواهد انجامید. درصورتی‌که در خارج از ایران هستید، می‌توانید از این مزیت فوق‌العاده استفاده و خرید لذت بخشی را تجربه کنید. یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های این سایت، حراجی‌های روزانه خاص آن است که تخفیف‌های ویژه‌ای را به مشتریانش ارائه می‌دهد.

کالاهای سایت سوق چه چیزهایی است؟

از آن جایی که بیشتر برندهای معتبر پوشاک یا کیف و کفش به علت تحریم‌ها، مستقیماً در ایران فعالیت ندارند، فروشگاه آنلاین سوق به بزرگ‌ترین بازار منطقه برای ایرانیان برندپوش تبدیل شده است. از طرفی قیمت‌ کالاها در این سایت، مناسب‌تر از سایت‌های مشابه دیگر است. یکی از دلایل محبوبیت سایت سوق، میزان وسعت پوشاک برند، کیف و کفش‌های اصل به همراه ساعت‌ و ادکلن‌های لاکچری و خاص است. معمولاً این محصولات با تخفیفات و جشنواره‌های فروش خاصی عرضه می‌شوند. در واقع سایت سوق بهترین گزینه برای خرید مستقیم پوشاک برند از برای ایرانیان داخل ایران است. همچنین این سایت گزینه خرید مستقیم گوشی را نیز دارد که بسیار عالی است و شما قادرید جدیدترین و به‌روزترین گوشی‌های تلفن همراه را خریداری کنید و از اصالت آن، مطمئن باشید. در کل، این فروشگاه آنلاین، محصولات مختلفی را به فروش می‌رساند که شامل موارد زیر می‌شوند:

  • لوازم الکترونیکی از جمله تلویزیون، تلفن همراه، لپ‌تاپ و دوربین
  • لوازم‌خانگی از جمله یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرف‌شویی و محصولات آشپزخانه
  • لوازم ورزشی از جمله تجهیزات بدنسازی، تجهیزات ورزشی و لباس ورزشی
  • لوازم شخصی از جمله لباس، کیف و کفش، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم جانبی مد
  • کالاهای خودرویی از جمله لاستیک، باتری و لوازم جانبی خودرو

نحوه خرید از سایت سوق درایران

طراحی سایت سوق به صورتی است که در صفحه اصلی سایت می‌توانید عمدتاً تمامی محصولات را مشاهده کنید. چیدمان این سایت تقریباً کاملاً منظم و مرتب است. بلافاصله پس از ورود به صفحه اصلی، شما می‌توانید در نوار جستجو بالای این صفحه، محصول موردنظر خود را جستجو و اطلاعات آن ‌را مطالعه کنید.

برای خرید از سایت سوق و تحویل محصولات سوق در ایران، باید برای خود یک حساب کاربری ایجاد کنید. چنانچه از قبل در سایت آمازون حساب کاربری دارید، با همان اکانت می‌توانید در سوق نیز خرید کنید. دقت کنید هنگام ساخت حساب کاربری، نمی‌توانید از شماره‌تلفن ایران خود استفاده کنید. بهتر است برای ثبت‌نام فقط ایمیل خود را وارد کنید. پس از اتمام ثبت‌نام می توانید از میان هزاران کالا، گزینه موردنظرتان را انتخاب کنید و پس از پرداخت در سایت سوق، منتظر دریافت آن باشید.

در ادامه، تمامی مراحل خرید از این سایت را برایتان شرح می‌دهیم تا با مشکل مواجه نشوید:

  • در ابتدا به صفحه اصلی فروشگاه سوق مراجعه و در نوار بالایی در قسمت جستجو، کالا موردنظر خود را سرچ کنید.
  • پس از این مرحله، شما یک لیستی از انواع آیتم‌های مشابه موردنظرتان را مشاهده خواهید کرد. سپس باید آیتم مود نظر خود را انتخاب و وارد مرحله بعد شوید.
  • در این مرحله محصول انتخابی به همراه تصویر و ویژگی‌های مخصوص آن در دسترس شما است. توصیه می‌شود مواردی که مربوط به گارانتی و تخفیفات است را بادقت مطالعه کنید و پس از مطمئن شدن از انتخاب خود، گزینه‌ی ” add to card” را انتخاب کنید.
  • برای ادامه‌ی فرایند خرید، گزینه‌ی “procced to checkout” را انتخاب کنید.

نکته: برای خرید از سایت سوق شما به یک آدرس معتبر، شماره‌تلفن غیر ایرانی و کارت‌ اعتباری ارزی مانند مسترکارت یا ویزاکارت نیاز دارید. با خرید ویزاکارت و مسترکارت یا شارژ حساب پی پال یا پرفکت مانی، می‌توانید برای پرداخت در سایت سوق هزینه خرید خود را به دلار پرداخت کنید.

خرید از سایت سوق
خرید از سایت سوق

نحوه پرداخت در سایت سوق و تحویل محصولات سوق در ایران

برای پرداخت در سایت سوق به صورت مستقیم و ارزی، به کارت‌های اعتباری مانند مسترکارت و ویزا کارت یا حساب‌های ارزی مانند پی‌پال و پرفکت‌مانی احتیاج دارید. درصورتی که این نوع از کارت یا حساب هستید، باید نسبت به خرید و دریافت آن‌‌ها اقدام کنید. برای این‌کار پیشنهاد می‌کنیم مقالات مربوط به کارت‌های اعتباری تراول‌کارت، مسترکارت، ویزا کارت، حساب ارزی پی‌پال و پرفکت‌مانی را مطالعه کنید.

به این نکته هم توجه داشته باشید که سایت سوق ارسال مستقیم به ایران ندارد. چنانچه خرید خود را با استفاده از روش‌های مذکور انجام دادید، باید برای ارسال و دریافت کالای خود، آن را به شرکت‌های واسطه بسپارید! باید فیش پرداخت خرید خود را برای آن‌ها ارسال کنید و محصول خود را ظرف کوتاه‌ترین مدت‌، تحویل بگیرید.

اگر علاقه‌ای به تهیه این کارت‌ها ندارید و می‌خواهید خرید خود را به‌صورت ریالی انجام دهید، می‌توانید لینک خرید خود را به شرکت‌هایی مخصوصی بفرستید تا آن ‌را برای شما ارسال کنند. شرکت‌های فعالی در ایران وجود دارند که شما می‌توانید سفارش خود را به آن‌ها بسپارید. این شرکت‌ها محصول موردنظر شما را خریداری می‌کنند و در کمترین زمان ممکن به دست شما خواهند رساند. با ثبت سفارش در این شرکت‌ها، شما نیازی به پرداخت ارزی نخواهید داشت و هزینه را به‌صورت ریالی به آن‌ها پرداخت خواهید کرد. این شرکت ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن، کالا را از طریق پست به دست شما خواهند رساند.

هزینه‌های خرید از سایت سوق

امروزه فروشگاه‌های اینترنتی خرید کالاها و محصولاتی که احتیاج دارید را در هر کجای دنیا برای شما امکان‌پذیر کرده‌اند. بااین‌حال، فاصله زیاد ایران با این فروشگاه‌ها باعث شده تا هزینه سفارش از آن‌ها برای ایرانیان بسیار زیاد باشد. سایت سوق به علت نزدیکی فاصله جغرافیایی با ایران، هزینه ارسال کمتری نسبت به دیگر فروشگاه‌ها دارد. شما با خرید از این سایت، علاوه بر مبلغ کالایی که قصد خریدش را دارید، باید هزینه حمل‌ونقل را نیز بپردازید. درصورتی‌که خرید را به شرکت‌های مخصوص داخل ایران می‌سپارید، باید هزینه‌ای به‌عنوان دستمزد نیز به این شرکت‌ها پرداخت کنید.

نکات مهم هنگام خرید از سایت سوق

هنگام خرید از سایت سوق نکات زیر را در نظر بگیرید تا دچار مشکل نشوید:

  • قیمتی که در مشخصات کالاهای سایت سوق می‌خوانید، مختص همان کالا است و برای هزینه باربری فاکتور جداگانه‌ای ایجاد می‌شود.
  • با کلیک بر روی کالای موردنظر خود از وزن، فروشنده و گاهی تخفیف‌های اعمال شده نیز اطلاع پیدا کنید.
  • گارانتی کالا را بررسی کنید. توصیه می‌کنیم محصولاتی را انتخاب نمایید که از طرف شرکت سازنده، دارای گارانتی معتبر باشند.
  • مهم‌ترین خرید از سایت سوق امارات، امکان مرجوع کردن کالا 3 روز پس از تحویل و دریافت کامل مبلغ پرداختی است. اما ازآنجاکه به علت عدم فعالیت این فروشگاه در ایران و مراحل گمرکی طولانی، این مزیت شامل حال ما نیست. به همین خاطر توصیه می‌شود در خرید خود نهایت دقت را انجام دهید.

امنیت خرید از سایت سوق

به‌طورکلی نگران خرید از سایت سوق نباشید، زیرا این فروشگاه اینترنتی یک سایت ایمن است. بااین‌حال اگر قصد خرید از Souq.com را دارید، می‌توانید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از یک روش پرداخت امن استفاده کنید. روش‌های پرداخت مختلفی مانند ویزاکارت، مسترکارت، پی پال و پرفکت مانی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن‌ها از هرگونه فعالیت کلاهبرداری جلوگیری کنید. شرکت‌های مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند که شما می‌توانید انواع کارت‌اعتباری را از آن‌ها تهیه یا حساب‌های ارزی بین‌الملل افتتاح کنید. همچنین‌، قادرید هر زمان که نیاز داشتید، از طریق این شرکت‌ها کارت  بانکی و حساب خود را شارژ کنید و در نهایت خریدهای خود را انجام دهید.
  • حتماً توضیحات کالاهای سایت سوق را بادقت بخوانید تا مطمئن شوید که آنچه را که برای آن پرداخت می‌کنید دریافت می‌کنید. همچنین با اطلاع دقیق از توضیحات محصول در خرید خود دچار گمراهی یا اشتباه نمی‌شوید.
  • قیمت‌ها را با سایر وب‌سایت‌ها مقایسه کنید تا از هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید، مطمئن شوید.
  • از یک VPN مطمئن استفاده کنید. اگر از خارج از امارات به Souq دسترسی ندارید، از یک VPN مطمئن استفاده کنید تا مطمئن شوید که اتصال شما ایمن است.
  • مطمئن شوید که یک شرکت حمل‌ونقل مطمئن کالای شما را به دستتان می‌رساند. سایت سوق حمل‌ونقل را به کشورهای مختلف ارائه می‌دهد، اما ارسال مستقیم به ایران ندارد. بنابراین، مهم است که از یک شرکت حمل‌ونقل واسطه معتبر استفاده کنید تا مطمئن شوید که بسته شما سالم می‌رسد.
  • هنگام خرید و پرداخت هزینه، اطلاعات شخصی خود را از افراد دیگر مخفی نگه دارید و آنها را با کسی به اشتراک نگذارید.
تجربه خرید کاملا امن و پرسود از فروشگاه اینترنتی سوق
فروشگاه اینترنتی سوق در حال حاضر جزو یکی از زیرمجموعه های مرکز خرید آمازون است.
همچنین بخوانید :

سؤالات متداول

خرید کالاهای سایت سوق شامل چه چیزهایی است؟

سایت سوق یک فروشگاه آنلاین است که محصولات مختلفی را به فروش می‌رساند. این محصولات شامل لوازم الکترونیکی، لوازم‌خانگی، لوازم ورزشی، لوازم شخصی و کالاهای خودرویی می‌شود.

مهم‌ترین مزیت خرید از سایت سوق چیست؟

سایت شوق مزایا زیادی دارد که خرید از آن را لذت‌بخش می‌کند. اما، مهم‌ترین مزیت این سایت، امکان مرجوع کردن کالاهایی است که به‌محض دریافت آن‌ها یا خراب شده‌اند یا باب میل ما نیستند، است. البته مهلت مرجوع کردن کالا 3 روز پس از دریافت است که به دلایل مذکور، شامل حال کشور ما نمی‌شود.

شعبات سایت سوق کجا هستند؟

سوق یکی از بزرگ‌ترین وب سایت‌های خرید آنلاین در خاورمیانه مشابه سایت دیجی کالا ایران است. دفتر مرکزی سوق در دبی است و در تمامی کشورهای حوزه خلیج فارس مانند قطر، اردن، کویت، مصر و عربستان شعبه دارد.

با چه روش‌هایی می‌توانم پرداخت در سایت سوق را انجام دهم؟

برای پرداخت ارزی، می‌توان از ویزاکارت، مسترکارت، حساب پی پال یا حساب پرفکت مانی استفاده کرد. درصورتی‌که مایل به پرداخت ارزی نیستید، می‌توانید سفارش خود را به شرکت‌های فعال در این حوزه بسپارید و هزینه را به‌صورت ریالی به آن‌ها پرداخت کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به آموزش جامع خرید از سایت سوق پرداختیم و مزایا و نکات مهم آن‌ را برایتان بازگو کردیم. برای خرید از سایت سوق، می‌توانید از کارت‌های اعتباری، حساب‌های ارزی بین‌المللی و شرکت‌های فعال در این حوزه استفاده کنید. سوق بنابر سیستم‌های پرداخت امنیتی که دارد می تواند تجربه خریدی امن و بدون خطر را تضمین کند.

نکته مهمی که وجود دارد، این است که متأسفانه شما نمی‌توانید کالاهای خریداری شده خود را به‌صورت مستقیم دریافت کنید. راه‌هایی برای دریافت اقلام خریداری شده وجود دارد که یکی از این راه‌ها، استفاده از خدمات شرکت‌هایی است که در این زمینه کار می‌کنند. شما می‌توانید لینک پرداخت خود را برای آن‌ها ارسال کنید و یا خرید را مستقیماً به خودشان بسپارید. همچنین‌‌‌ شرکت‌هایی هستند که تمام مراحل خرید و ارسال را خودشان انجام ‌می‌دهند و فقط لازم است که لینک محصول موردنظر خود را برای آن‌ها ارسال کنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن‌، محصول خود را تحویل بگیرید. نظر شما در این رابطه چیست؟ آیا تا به حال از سایت سوق خرید کرده‌اید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402