راهنمای کامل خرید درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت

راهنمای خرید درگاه پرداخت بین المللی برای سایت
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مهم‌ترین اقداماتی که هر کسب‌و‌کار و بیزینس آنلاین امروزی برای توسعه خدمات خود در سطح جهانی باید انجام دهد، خرید و راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت است! در واقع سایت‌های ایرانی که قصد همکاری با و فعالیت در بازار کشورهای مختلف را دارند، بایستی درگاه بین‌المللی امن و معتبر را راه‌اندازی کنند. اما سوال اصلی اینجا است که آیا سایت‌های ایرانی می‌توانند درگاه پرداخت ارزی بین‌المللی داشته باشند؟

در پاسخ به این سوال باید به این نکته اشاره کنیم که متاسفانه ساخت درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت‌های ایرانی به صورت مستقیم امکان‌پذیر نیست. اما راهکار مطمئن و معتبری برای برطرف کردن محدودیت‌ها وجود دارد؛ در حال حاضر سایت‌های ایرانی می‌توانند از طریق شرکت‌های پرداخت ارزی (واسط) درگاه بین‌المللی مورد نظر خود مانند پی پال، وب مانی و… را خریداری کنند. چنانچه شما هم می‌خواهید از مزیت‌های راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی در سایت خود بهره‌مند شده و چگونگی خرید آن در ایران را یاد بگیرید با ما تا انتهای این مطلب از پلازا همراه شوید.

فهرست مطالب

درگاه پرداخت بین المللی چیست
معرفی کامل درگاه پرداهت بین المللی و خرید آن در ایران

بهترین روش ساخت درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت در ایران

متاسفانه به علت اینکه بسیاری از درگاه‌های پرداخت بین‌المللی محصول کشور آمریکا هستند، امکان خرید و استفاده مستقیم آن‌ها برای وب‌سایت‌های ایرانی میسر نیست. اما در عوض برخی نهادها و ارگان‌های معتبر به نام سایت‌های پرداخت ارزی، توانسته‌اند فرصت ساخت و راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت‌های ایرانی را در ازای کارمزدی کم فراهم کنند.

به این نکته مهم باید اشاره کرد که برای فعال‌سازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت‌های ایرانی اولین اقدامی که باید صورت گیرد، تغییر دامنه .IR به .COM است. البته علاوه بر دامنه .COM از سایر دامنه‌ها می‌توان برای راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی استفاده کرد. البته نیازی به نگرانی از بابت تبدیل دامنه نیست؛ چراکه سایت‌های پرداخت ارزی صفر تا صد فرایند راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی را برای سایت شما انجام خواهند داد.

درگاه پرداخت بین‌المللی چیست؟

اگر تجربه خرید از سایت‌های خارجی و بین‌المللی را داشته باشید، بدون شک با تعریف و ماهیت درگاه پرداخت بین‌المللی آشنا هستید. در چنین سایت‌هایی شما پس از انتخاب کالا، باید هزینه آن را از طریق یک درگاه پرداخت بپردازید. برای پرداخت هزینه بایستی کارت بین‌المللی داشته باشید تا بتوانید از درگاه سایت استفاده کنید، درگاه‌های بین‌المللی که در سایت‌های خارجی و حتی برخی سایت‌های معتبر ایرانی وجود دارند از نوع پی پال، پرفکت مانی و درگاه‌هایی از این قبیل هستند. در ساده‌ترین تعریف، درگاه پرداخت بین‌المللی دقیقا مانند یک رابط جهانی عمل کرده و باعث می‌شود تا تراکنش‌های مالی در بستری امن و گسترده انجام شوند. با استفاده از درگاه‌های بین‌المللی مشکل انجام تراکنش بین دو یا چند کشور برطرف می‌شود.

هدف اصلی از راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت، ایجاد یک بستر گسترده و بدون محدودیت برای انجام تراکنش‌های مالی از طرف مخاطبان و کاربران سایت است. موضوع ساخت درگاه پرداخت بین‌المللی بیشتر به سایت‌های فروشگاهی و خدماتی مربوط می‌شود. وجود یک درگاه پرداخت بین‌المللی در هر نوع سایت چند زبانه‌ای ضروری است؛ چراکه با استفاده از این درگاه می‌توان به راحتی خدمات و محصولات خود را کاربران در سراسر دنیا عرضه کرد!

اهمیت خرید درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک سایت بین‌المللی معتبر و حرفه‌ای، داشتن درگاه پرداخت بین‌المللی است! هر وب‌سایت ایرانی و غیر ایرانی برای برقراری ارتباط با روش‌‌های فروش و اقتصادی بین‌المللی باید درگاه پرداخت خارجی داشته باشد.

حتی در کشورهای تحریمی همچون ایران، بایستی سایت‌های فروشگاهی چند زبانه درگاه پرداخت بین‌المللی را تهیه کنند. خرید درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت ایرانی به علت وجود محدودیت‌هایی چون عدم امکان خرید از سایت‌های ایرانی با کارت خارجی و برعکس خرید از سایت‌های خارجی با کارت‌های ایرانی امروزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که تعداد کثیری از سایت‌های معتبر برای افزایش گستره ارتباط خود با مشتریان بازار هدف در سطح جهانی، اولین کاری که انجام می‌دهند خرید و راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی است.

درگاه پرداخت بین‌المللی برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

در کل خرید درگاه پرداخت بین‌المللی از نوع معتبر برای تمامی افراد در رده‌های شغلی زیر مناسب و ضروری است:

  • سازمان‌هایی که قصد انتقال درآمد ارزی به کشورهای مختلف دنیا را دارند.
  • وب‌سایت‌های خدماتی و فروشگاهی
  • فروشندگان محصول و خدمات در سوشال مدیا (شبکه‌های اجتماعی)
  • در نهایت تمامی افرادی که قصد دارند به صورت قانونی خدمات و محصولات خود را به سراسر دنیا عرضه کنند.
  • سایت‌‌های عرضه بلیط هواپیما و قطای
  • سایت‌های رزرو هتل
  • سایت‌های تور و گردشگری
ارائه انواع خدمات با درگاه پرداخت بین المللی به سراسر نقاط دنیا
با راه اندازی درگاه پرداخت بین المللی در سایت ایرانی می توان به راحتی بستر را برای خرید مشتریان خارجی آماده کرد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت

بدون شک، درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت یک قابلیت بسیار مهم و ضروری است. وجود این درگاه‌ها مزیت‌های بسیار زیادی برای صاحبان کسب‌و‌کارهای آنلاین دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای خرید درگاه پرداخت بین‌المللی جذب مشتریان جدید از نقاط مختلف دنیا است. سایر مزایای درگاه‌های پرداختی بین‌المللی عبارت‌اند از:

  • کسب درآمد دلاری
  • افزایش سرعت تراکنش‌ها
  • امکان دسترسی به انواع ارزهای مختلف
  • افزایش سطح امنیت اطلاعات بانکی کاربران هنگام پرداخت
  • امکان شناسایی دقیق هویت مشتری
  • فراهم کردن بستری گسترده برای انجام خریدهای اینترنتی و امن

شرایط دریافت درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت

یکی از مهم‌ترین مباحث در عملیات راه‌اندازی درگاه پرداخت ارزی بین‌المللی برای سایت، واجد شرایط بودن سایت است. به بیانی ساده‌تر، وب‌سایتی برای خرید درگاه پرداخت‌ بین‌المللی مجاز است که شرایط زیر را داشته باشد:

  • داشتن محصولات یا خدمات معتبر و مورد تایید از سمت سازمان‌های بین‌المللی و داخلی
  • عدم نقض قوانین کپی رایت در ارائه خدمات و عرضه محصولات
  • مالک سایت باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  • ثبت دامنه سایت به صورت کاملا قانونی

در صورتی که شما به عنوان یک مدیر و موسس سایت فروشگاهی و خدماتی واجد شرایط ذکر شده هستید، به راحتی می‌توانید از طریق سایت‌های واسط معتبر ایرانی درگاه بین‌المللی مورد نظر خود را خریداری کنید. البته سایت‌های وردپرسی به هنگام راه‌اندازی درگاه ارزی بین‌المللی باید به برخی نکات زیر توجه داشته باشند تا بتوانند به خوبی از امکانات درگاه خریداری شده استفاده کنند:

  • فعال کردن پروتکل SSL
  • داشتن تجربه کاربری (UX) عالی
  • داشتن هاست قدرتمند و معتبر
  • امن بودن سایت

چگونه در ایران درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت را تهیه کنیم؟

همان گونه که در مطالب بالا گفته شد، راه‌اندازی درگاه ارزی برای سایت در ایران، با برخی محدودیت‌ها و چالش‌ها همراه است. در حال حاضر سایت‌های واسط معتبر، تنها راهکار پیش روی سایت‌های ایرانی برای خرید درگاه پرداخت بین‌المللی است. برای ساخت درگاه پرداخت بین‌المللی توسط این نهادهای خدمات پرداخت ارزی معتبر باید اقدامات زیر انجام شود:

  1. انتخاب سایت پرداخت ارزی معتبر
  2. ثبت نام و احراز هویت در سایت
  3. واجد شرایط بودن سایت یا پلتفرم (یعنی باید شما به عنوان مدیر سایت و همچنین سایت شما شرایط مورد نیاز را برای دریافت درگاه پرداخت خارجی داشته باشد).
  4. ثبت درخواست راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت
  5. مشخص کردن نوع درگاه پرداخت خارجی
  6. ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز به سایت واسط
  7. تایید شدن مدارک و شرایط توسط کارشناسان سایت واسط
  8. پرداخت هزینه درگاه انتخاب شده به همراه کارمزد سایت ارائه دهنده خدمات
  9. طی شدن روند اداری و تحویل درگاه راه‌اندازی شده در سایت شما در اسرع وقت

آیا درگاه پرداخت بین‌المللی به صورت مستقیم کار می‌کند یا غیر مستقیم؟

ایرانیان تا اطلاع ثانوی نمی‌توانند به صورت مستقیم از خدمات و سرویس‌دهی درگاه‌های پرداخت بین‌المللی چون پی پال، وب مانی و… استفاده کنند. به همین منظور بعد از راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت، درگاه ایرانی نیز به عنوان یک رابط و واسط ساخته می‌شود تا کاربران بتوانند از نقاط مختلف دنیا محصولات و خدمات سایت را خریداری کنند. طرز کار درگاه واسط بدین صورت است که شما بعد از خرید محصول و اقدام به پرداخت آن از طریق درگاه بین‌المللی، به یک صفحه ثانویه منتقل شده و در آن صفحه نیز اطلاعات کارت بانکی خود را برای تکمیل فرایند پرداخت وارد می‌کنید. البته راه‌اندازی درگاه پرداخت ارزی بین‌المللی مستقیم برای سایت‌های ایرانی امکان‌پذیر است، اما هزینه‌بر‌ بوده و شرایط سخت‌تری دارد.

معرفی 5 مورد از بهترین درگاه‌های پرداخت بین‌المللی

در ادامه لیستی از 5 درگاه پرداخت بین‌‌المللی را معرفی خواهیم کرد:

  • درگاه پرداخت وب مانی (Web Money)
  • درگاه پرداخت پرفکت مانی (Perfect Money)
  • درگاه پرداخت پی پال (Pay Pal)
  • درگاه پرداخت استرایپ (Stripe)
  • درگاه پرداخت پایر (Payeer)

خدمات خرید و راه‌اندازی هر یک از انواع درگاه‌های پرداخت بین‌المللی معرفی شده برای سایت‌های ایرانی توسط شرکت‌های واسط (پرداخت ارزی) انجام می‌شود. انواع درگاه‌های پرداخت ارزی پایر، پی پال، وب مانی و… جزو بهترین و برترین درگاه‌ها برای نقل و انتقالات ارزی در سطح جهانی با بالاترین امنیت و سرعت تراکنشی هستند.

انواع درگاه پرداخت بین المللی برای سایت
معرفی 5 مورد از معتبرترین و بهترین درگاه های پرداخت بین المللی

نکات مهم در مورد درگاه پرداخت بین‌المللی

به هنگام انتخاب و خرید درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت باید برخی فاکتورهای بسیار مهم زیر را مورد بررسی قرار دهید:

  • ویژگی‌های امنیتی درگاه پرداخت
  • کارمزد و هزینه تراکنش مالی
  • پشتیبانی حرفه‌ای و 24 ساعته

سوالات متداول

به احتمال زیاد، شما هم به هنگام انتخاب و راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت با برخی سوالات از جمله هزینه‌های راه‌اندازی، افزونه‌ها، امکانات و… مواجه خواهید شد. به همین ترتیب تصمیم گرفته‌ایم در ادامه به مهم‌ترین سوالاتی که ممکن است برای شما پیش بیاید پاسخ کاملی ارائه کنیم.

هزینه ساخت درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت چقدر است؟

در کل هزینه ساخت درگاه پرداخت به دو بخش تقسیم می‌شود: 1. کارمزد سایت 2. هزینه وریفای اکانت و تهیه مدارک هزینه راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی تا حد زیادی به نوع خدمات سایت واسط بستگی دارد.

آیا با استفاده از درگاه پرداخت بین‌المللی می‌توان امکان دریافت دلار را به سایت افزود؟

بله، کاربران سایت شما می‌توانند علاوه بر روش‌های پرداخت ریالی، از روش خرید دلاری برای خرید محصول یا خدمات شما استفاده کنند.

آیا می‌توان درگاه پرداخت بین‌المللی بدون واسط راه‌اندازی کرد؟

بله، برای انجام این کار باید به سایت‌های واسط معتبر مراجعه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، سعی کردیم به صورت کامل فرایند راه‌اندازی درگاه پرداخت بین‌المللی برای سایت ایرانی را به صورت کامل توضیح دهیم. در حالت کلی، هر شخصی که برای برقراری ارتباط با بازارهای جهانی نیاز به درگاه پرداخت بین‌المللی در ایران داشته باشد، بایستی به صورت غیر مستقیم نسبت به راه‌اندازی درگاه اقدام کند. سایت‌های واسط ایرانی می‌توانند صفر تا صد ساخت درگاه پرداخت بین‌المللی را در ازای دریافت کارمزدی معقول انجام دهند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402