مکان های تفریحی باتومی کدامند؟ | معرفی برترین جاهای تفریحی باتومی

جاهای تفریحی باتومی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

باتومی، شهری زیبا و جذاب در کشور گرجستان، همچون یک جواهر درخشان در ساحل دریای سیاه می‌درخشد. این شهر با طبیعت بکر، رودهای خروشان، پارک‌های سرسبز و جاذبه‌های تاریخی فراوان، به یکی از مقاصد تفریحی محبوب بین‌المللی تبدیل شده است. در این راهنما سعی خواهیم کرد بهترین جاهای تفریحی باتومی را معرفی کنیم.

اگر یک علاقه‌مند به تجربه ماجراجویی در طبیعت، طرفدار تاریخ و فرهنگ جهانی یا خواهان لذت بردن از تفریحات ساحلی در سفر به باتومی هستید، مطالعه این مقاله برای شما بسیار مفید خواهد بود. با مطالعه این راهنما، با جاذبه‌های تفریحی باتومی آشنا شده و اطلاعات مفیدی درباره فعالیت‌های تفریحی و گردشگری در این شهر کسب خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید با برنامه‌ریزی صحیح، تجربه‌ بی‌نظیری را در سفر به باتومی کسب کنید.

فهرست مطلب

لیست بهترین جاهای تفریحی باتومی

باتومی شهری زیبا در گرجستان، در سواحل دریای سیاه، دارای مکان‌های تفریحی بسیار جذاب است که همواره گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. از جمله مهم‌ترین و بهترین جاهای تفریحی باتومی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- شنا با دلفین‌ها در دلفیناریوم باتومی، از بهترین جاهای تفریحی باتومی

شنا با دلفین‌ها در دلفیناریوم باتومی، از بهترین جاهای تفریحی باتومی

دلفیناریوم باتومی یکی از بزرگ‌ترین مراکز نگهداری و آموزش دلفین‌ها در جهان است. این مرکز در سال ۱۳۵۴ در جمهوری شوروی سابق گرجستان افتتاح شد.

از زمان تأسیس تاکنون، دلفیناریوم باتومی با ارائه برنامه‌‌ها و فعالیت‌های متنوع، توانسته یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی باتومی و جاذبه‌ای برای علاقه‌‌مندان به تفریحات دنیای آبی باشد. بازدیدکنندگان می‌توانند نمایش‌‌های آموزشی دلفین‌ها را اینجا تماشا کنند. علاوه بر این، امکان شنا کردن با دلفین‌ها هم برای علاقه‌مندان فراهم شده است تا تجربه شگفت‌انگیزتری از این مرکز جذاب و دیدنی داشته باشند.

  • آدرس: باتومی، خیابان روستاولی 51

2- آکوا پارک باتومی

آکوا پارک باتومی

این پارک آبی جمع‌وجور، واقع در شهر باتومی و در کنار دریای سیاه، تنها پارک آبی موجود در این شهر است. با وجود اینکه چندان بزرگ نیست، اما برای خانواده‌هایی که می‌خواهند چند ساعتی را در کنار آب به سر ببرند و تفریح کنند، انتخاب مناسبی محسوب می‌شود.

این پارک دارای دو استخر بزرگ برای بزرگسالان و کودکان است که عمدتاً شامل سرسره‌ها و وسایل بازی آبی مختلفی هستند که می‌توانند ساعت‌ها اسباب سرگرمی کودکان و خانواده‌ها را فراهم کنند.

همانطور که اشاره شد، یک استخر کوچک‌تر نیز برای کودکان راه‌اندازی شده است تا بتوانند بدون هیچ خطری در کنار والدین‌شان سرگرم شوند. این پارک، با دسترسی آسان در میان جاهای تفریحی باتومی، مکان مناسبی برای تفریح خانوادگی را فراهم آورده است.

  • آدرس: باتومی، خیابان شریف خیمشیاشویلی 35

3- مرکز غواصی باتومی

مرکز غواصی باتومی - از جذابترین تفریحات باتومی

آیا به تجربه‌های جذاب و هیجان‌انگیز علاقه‌مند هستید؟ پس از مرکز غواصی باتومی دیدن کنید تا بتوانید در دنیای زیر آب، مهارت‌های غواصی خودتان را تقویت کنید.

این مرکز آموزشی و تفریحی یکی از محبوب ترین جاهای تفریحی باتومی به شمار می رود که امکانات لازم را برای آموزش غواصی به تازه‌کاران فراهم کرده است. برای شروع، کارشناسان، مبانی نظری و مهارت‌های عملی این ورزش را در آب‌های کم‌عمق آموزش می‌دهند.

پس از فراگیری مهارت‌های اولیه، می‌توانید تحت نظارت مربیان، به تجربه‌ای جذاب از غواصی در دریاس سیاه بپردازید. در کنار دیدن زیبایی‌های زیرآبی، فرصتی هم فراهم می‌شود تا با جانداران دریایی آشنا شوید.

  • آدرس: باتومی، اندریا پیروودبولی، شماره 28

4- رفتینگ در باتومی

بهترین جاهای تفریحی باتومی - رفتینگ در باتومی

رودخانه‌های شگفت‌انگیزی در اطراف شهر باتومی وجود دارند که برای انجام ورزش‌های آبی از جمله رفتینگ مناسب هستند. برای تجربه رفتیگ در این رودخانه‌ها، ابتدا باید در یکی از تورهای گردشگری مخصوص این تفریح ثبت نام کنید. بعد از ثبت ‌نام، به یکی از رودخانه‌های اطراف رفته و هیجان این ورزش آبی را در کنار امنیت تجربه می‌کنید.

5- پاراسیلینگ در باتومی، از جذابترین جاهای تفریحی باتومی

پاراسیلینگ در باتومی - جاهای تفریحی تابستانی باتومی

یکی دیگر از تفریحات هیجان‌انگیز بر روی دریای سیاه، پاراسیلینگ است که روی موج‌های آرام دریا انجام می‌شود. این تفریح برای کسانی مناسب است که به دنبال هیجان هرچه بیشتر در میان جاهای تفریحی باتومی می‌باشند.

6- قایق موزی و جت اسکی

قایق موزی و جت اسکی

یکی دیگر از محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در سواحل باتومی، سوار شدن بر قایق‌های مخصوصی است که شباهت زیادی به میوه موز دارند. این قایق‌های کوچک می‌توانند چند نفر را به طور همزمان حمل کنند. همچنین امکانات تفریحی دیگری مانند جت اسکی هم در این سواحل ارائه می‌شود. البته استفاده از این وسایل تنها برای افراد بالای ده سال مجاز است تا ایمنی آن‌ها تامین شود.

7- تجربه فلای‌بورد در باتومی

تجربه فلای‌بورد در باتومی

فلای بورد نوعی ورزش آبی هیجان‌انگیز است که در تابستان در شهر باتومی می‌توان آن را تجربه کرد. در این تفریح فرد روی یک صفحه ایستاده و با کمک یک شلنگ طولانی که به یک قایق وصل است، در هوا به حرکت در می‌آید. گویی فرد در حال پرواز روی آب است.

می‌تواند با هدایت شلنگ جهت حرکت خودتان را تغییر دهد و با انجام تکنیک‌های مختلف، حرکات چرخشی یا پرش را انجام دهد که بسیار هیجان‌انگیز است. فلای‌بورد در مقایسه با دیگر ورزش‌های آبی، بسیار هیجان‌انگیزتر است.

فلای بورد جزو جدیدترین تفریحات آبی است که توسط گردشگران زیادی از سراسر جهان تابستان‌ها در باتومی تجربه می‌شود. امتحان کردن این ورزش هیجان‌انگیز می‌تواند تجربه خوبی برای گردشگران باشد.

8- شهربازی باتومی، از بهترین جاهای تفریحی باتومی برای کودکان

شهربازی باتومی

شهربازی پارک معجزه باتومی گرچه کوچک است اما وسایل سرگرم‌کننده‌ای دارد. معروف‌ترین آن‌ها چرخ و فلک پانورامایی است که در تمام عکس‌های معرفی‌کننده‌ این شهر دیده می‌شود. با حرکت این چرخ، بازدیدکنندگان می‌توانند تمامی مناظر زیبای شهر را ببینند. تعدادی ایستگاه بازی‌های کودکان نیز در این شهربازی وجود دارد که آن را به عنوان یکی از بهترین جاهای تفریحی باتومی برای خانواده‌های جوان جذاب می‌سازد.

  • آدرس: باتومی، بلوار ساحلی، شماره 6010

9- قایق‌سواری و ماهی‌گیری در دریاچه نوری‌گل

قایق‌سواری و ماهی‌گیری در دریاچه نوری‌گل

دریاچه نوری گل با داشتن مناظر زیبا و فضای آرام می ‌تواند انتخاب مناسبی برای خانواده ‌ها باشد تا بخش از تعطیلات شان را در آن سپری کنند. علاوه بر دیدن زیبایی طبیعی دریاچه و اطراف آن، امکاناتی همچون قایق‌سواری و ماهی‌گیری نیز در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد تا بر جذابیت محیط بیفزایند. همچنین امکان پیک‌نیک در کنار دریاچه نیز برای خانواده‌ها فراهم شده تا در هوای پاکیزه به لذت بردن از تعطیلات بپردازند.

  • آدرس: باتومی خیابان 51 روستاوِلی، پارک 6 می

10- تله‌کابین آرگو

تله‌کابین آرگو - از بهترین جاهای تفریحی شهر باتومی

سواری در تله‌کابین آرگو یکی از دوست‌داشتنی‌ترین فعالیت‌ها برای بازدیدکنندگان است. تله‌کابین از ساعت ۱۱ صبح تا نیمه‌شب فعال است تا همه بتوانند از این تجربه جذاب در باتومی لذت ببرند.

اینجا در یکی از محبوب‌ترین جاهای تفریحی باتومی، درحالیکه به سمت بام شهر حرکت می‌کنید، می‌توانید نمای بی‌نظیری از شهر و اطراف آن را ببینید. حتی در روزهایی با هوای مه‌آلود، تله‌کابین باعث می‌شود بتوانید بیشترین بهره را از این منظره ببرید. سواری در این تله‌کابین یکی از بهترین کارها برای تماشای زیبایی‌های شهر باتومی است.

  • آدرس: باتومی، 600 متری میدان پیازا

11- دوچرخه سواری در باتومی

دوچرخه سواری در باتومی

بلوار باتومی یکی از محل‌های دیدنی شهر باتومی به شمار می‌رود. این بلوار که معمولاً عصرها بسیار پررونق است، می‌تواند مسیر زیبایی باشد برای گردش. درختان بلند دو طرف مسیر را پوشانده‌اند و هوا هم ملایم است.

کسانی که به این محل می‌آیند می‌توانند دوچرخه اجاره کرده و با آن در امتداد بلوار سفر کنند. این سفر با دیدن مناظر زیبا و تنفس هوای خوب، یک تجربه دلپذیر خواهد بود.

اطراف بلوار پر است از کافه‌ها و رستوران‌های مختلف. این مکان‌ها سبب می‌شوند تا مردم بتوانند برای صرف چای و قهوه یا شام دوستانه به این محل بیایند. به این ترتیب بلوار باتومی در عین زیبایی‌های طبیعی، مکان مناسبی هم برای گذراندن اوقات فراغت و پرداختن به تفریحات است.

12- اسب سواری

اسب سواری

اسب‌سواری، یکی از جالب‌ترین تفریحات شهر باتومی است. برای اسب‌سواری، کمی باید از مرکز شهر فاصله بگیرید و به سمت فرودگاه باتومی بروید. در سال ۱۳۹۲ کلوپ اسب‌سواری باتومی توسط گروهی از علاقه‌مندان و مربیان با تجربه تأسیس شد. این کلوپ، امکانات بسیار خوبی برای اسب‌سواری فراهم کرده است. کارکنان آن به زبان‌های فارسی، روسی، انگلیسی و ترکی تکلم می‌کنند تا بتوانند با مهمانان خارجی ارتباط برقرار کنند. در این مکان، امکان آموزش اسب‌سواری برای مبتدیان و همچنین سواری برای افراد با سطوح مختلف مهارت وجود دارد. کلوپ اسب‌سواری باتومی بهترین گزینه برای تجربه تفریح جالب اسب‌سواری در این شهر است.

  • آدرس: باتومی، نزدیک فرودگاه

13- سینما آپولو باتومی

سینما آپولو باتومی - جاهای تفریحی فرهنگی باتومی

سینما آپولو تنها سالن سینمای شهر باتومی در کشور گرجستان است. این سینما امکانات متعددی برای مخاطبان خود فراهم کرده است. مهمانان سینما از وای‌فای رایگان، سرویس‌های بهداشتی مناسب و همچنین یک کافه بهره‌مند خواهند بود. اکثر کارکنان این سینما قادرند سه زبان روسی، انگلیسی و گرجی را به‌خوبی صحبت کنند تا مخاطبان از هر ملیتی بتوانند از خدمات این سینما در میان جاهای تفریحی باتومی بهره ببرند.

علاوه بر نمایش فیلم در ابعاد متعارف، امکان تماشای فیلم‌ها در فرمت بسیار پیشرفته و سه‌بعدی آی‌مکس نیز در این سینما وجود دارد تا تجربه‌ای شگفت‌انگیز را برای تماشاگران فراهم آورد.

  • آدرس: باتومی، خیابان مِمِد آباشیدزه

14- سیرک باتومی

سیرک باتومی

سیرک شهر یکی از جاهای تفریحی باتومی گرجستان است که از سال 1387 به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این سیرک تاکنون تعطیل نشده و مورد علاقه مردم محلی باتومی است. در طول سالیان متمادی این سیرک مکانی برای سرگرمی و تفریح مسافران و شهروندان باتومی بشمار رفته است. امروزه این سیرک نه‌ تنها همچنان فعال است بلکه محلی برای تمرین و اجرای گروه‌های حرفه‌ای سیرک از کشورهای مختلف جهان می‌باشد. در این مکان امکاناتی مانند سرویس بهداشتی فراهم شده است. اکثر کارکنان سیرک توانایی ارتباط به 3 زبان انگلیسی، روسی و گرجی را دارند تا بتوانند با تمامی بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند.

  • آدرس: باتومی، خیابان نیکولز براتاشویلی

سوالات متداول درباره جاهای تفریحی باتومی

محبوب‌ترین تفریحات باتومی چیست؟

به دلیل واقع شدن در کناره دریای سیاه، تفریحات مختلف آبی از جمله جت اسکی، فلای بورد و غواصی از پرطرفدارترین فعالیت‌های تفریحی در باتومی به شمار می‌روند.

بهترین مکان برای تجربه قایق‌سواری در باتومی کجاست؟

برای یک تجریه قایق‌سواری دلچست در باتومی می‌توانید به دریاچه نوری گل در پارک 6 می مراجعه کنید.

تفریحات مناسب برای کودکان در باتومی کدامند؟

کودکان می‌توانند در شهربازی باتومی، پارک آبی این شهر و یا در سینما آپولو، تفریحات امن‌تر باتومی را تجربه کنند.

جمع بندی

باتومی بک شهر زیبا و دارای مکان‌های تفریحی متنوع است که می‌تواند انواع گروه‌های سنی و علایق مختلف را به خود جذب کند. از تفریحات آبی پرهیجان تا شهربازی باتومی، گزینه‌های زیادی وجود دارد تا هر شخصی بتواند سرگرمی مورد علاقه خودش را انتخاب کند. با این حال بهتر است قبل از بازدید از هر مکان به صورت دقیق برنامه‌ریزی شود تا از وقت‌تان به بهترین شکل ممکن استفاده ببرید. باتومی به دلیل داشتن مکان‌های متنوع تفریحی یکی از بهترین شهرها برای گذراندن اوقات فراغت است. به نظر شما بهترین جاهای تفریحی باتومی کدامند؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402