فهرست کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان

کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید؟ نمی‌دانید کدامیک از کشورها هستند که بدون داشتن ویزا می توانید به آنجا سفر کنید؟ در این راهنمای سفر با ما همراه شوید تا شما را با چند مورد از کشورهایی که برای سفر به آنها نیازی به ویزا نیست آشنا کنیم. یکی از دغدغه هایی که اغلب گردشگران برای سفرهای خود با آن مواجه هستند، مسئله دریافت ویزا است که هم زمان بر است و هم بدون شک هزینه زیادی دارد. جدا از آنکه برای دریافت ویزای هر کشور باید شرایط خاصی را نیز دارا باشید. از میان کشورهای مختلف دنیا چند کشور وجود دارد که برای سفر به آنها الزامی برای داشتن ویزا نیست و ایرانیان به راحتی بدون اینکه دغدغه ویزا داشته باشند به آنها سفر کنند. فهرست کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان را در ادامه این مقاله در اختیارتان قرار داده ایم.

برای گردشگران و شهروندان ایرانی در سال 2023 قانونی تصویب شد که توسط آن چندین کشور مشخص شده‌اند که شهروندان ایرانی بدون داشتن ویزا بتوانند به آنها سفر کنند. گرچه امکان دریافت ویزاهای الکترونیک و فرودگاهی سفر به بسیاری از کشورهای جهان را نسبت به گذشته ساده کرده‌ است. اما، با در اختیار داشتن گذرنامه ایرانی و بدون داشتن هر گونه ویزایی شما می‌توانید به کشورهایی همچون ارمنستان، مالزی، عراق، ترکیه، گرجستان، ونزوئلا، قزاقستان، دومنیکا، هائیتی، جمهوری سورینام و جزایر میکرونزی سفر داشته باشید. به خاطر داشته باشید که کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان با توجه به قوانین خود برای مدت زمان 14 تا 150 روز اجازه اقامت را به شهروندان ایرانی خواهند داد.

فهرست مطالب

1- ارمنستان

ارمنستان از کشورهای بدون نیاز به ویزا برای سفر
سفر به ارمنستان بدون ویزا

از جمله کشورهایی که بدون در اختیار داشتن هر نوع ویزایی به شهروندان ایرانی اجازه سفر را می‌دهد، کشور ارمنستان است که در همسایگی ایران قرار دارد و چند سالی می‌شود که به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد گردگشری برای ایرانیان تبدیل شده است. این کشور به دلیل آب و هوای مطبوع و جاذبه‌های گردشگری متنوعی که در دل خود جای داده بسیار مورد توجه گردشگران دنیا مخصوصا ایرانی‌ها قرار گرفته است.

ارمنستان از جمله کشورهایی است که در سال 2023 مجوز ورود ایرانیان بدون ویزا را صادر کرد. این کشور زیبا و دیدنی که هر گوشه و کنار آن پر است از جاهای دیدنی و سرگرم کننده به سرزمین دریاچه‌ها و رودخانه‌ها شهرت پیدا کرده است و حجم بسیار بالایی از این کشور را کوهستان‌های مرتفع تشکیل می‌دهند.

زبان مردم کشور ارمنستان”ارمنی” است که یکی از زبان‌های هندو اروپایی به شمار می‌آید. اما از آنجایی که کشور ارمنستان مدت زمان طولانی توسط دولت شوروی احاطه شده بود اغلب مردم این کشور تسلط کاملی بر زبان روسی دارند.

برای سفر به ارمنستان راه‌های مختلفی وجود دارد که شما دوستانی که قصد سفر به این کشور را دارید با توجه به شرایط خود می‌توانید هر یک از راه‌های زمینی و هوایی را برای سفر خود انتخاب کنید. فقط باید به خاطر داشته باشید، چنانچه تصمیم دارید با اتومبیل شخصی خود به ارمنستان سفر کنید حتما برای خروج از کشور باید برای خودرو خود پلاک بین المللی دریافت کنید و در ضمن باید دارای گواهینامه بین المللی نیز باشید.

آب و هوای ارمنستان

بهترین فصل سفر به ارمنستان

درباره شرایط آب و هوایی ارمنستان برای سفر هم باید بگوییم که این کشور دارای آب و هوای قاره‌ای است و به عنوان کشور چهار فصل شهرت پیدا کرده است.

تابستان‌های ارمنستان هوا بسیار گرم و خشک است و زمستان‌هایی سرد و برفی دارد. در این کشور متعادل‌ترین فصل سال، بهار است که بارش باران همچنان در این فصل ادامه دارد. با از راه رسیدن فصل پاییز هم هوای ارمنستان رو به سرما خواهد رفت و بارش شدید برف و باران آغاز می شود.

بنابراین با توجه به شرایط آب و هوایی قاره‌ای در ارمنستان می‌توان به این نتیجه رسید که، بهترین فصل برای سفر به ارمنستان بدون ویزا، فصل پاییز و بهار است زیرا که طبیعت بی نظیر این کشور در این دو فصل بسیار تماشایی است و از آب و هوای معتدلی برخوردار است.

جاهای دیدنی و تفریحی ارمنستان

بهترین جاهای دیدنی و تفریحی ارمنستان

از آنجایی که برای سفر به ارمنستان نیازی به ویزا نیست هر ساله گردشگران زیادی به این کشور زیبا و دیدنی سفر می‌کنند. کشور ارمنستان از محبوبترین مقاصد گردشگری جهان است و جاذبه‌های دیدنی و تفریحی متنوعی را در دل خود جای داده که برای هر سن و سال و سلیقه‌ای جذابیت دارند. اگر شما هم تصمیم دارید که به کشور ارمنستان سفری داشته باشید بد نیست به خوبی با جاذبه‌های گردشگری این کشور شنا باشید تا با توجه به سلایق خود از بهترین امکانات گردشگری این کشور نهایت استفاده را ببرید. در این بخش از راهنمای سفر به کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان می‌خواهیم لیستی از بهترین جاهای دیدنی و تفریحی ارمنستان را در اختیارتان قرار دهیم.

معبد گارنی

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، 27 کیلومتری ایروان، منطقه گارنی
  • تلفن: 3752586855
  • ساعت بازدید: در تابستان 10 صبح تا 9 شب و در زمستان 10 صبح تا 5 بعد ازظهر

دریاچه سوان

  • آدرس: شرق کشور ارمنستان، استان گغارکونیک
  • ساعت بازدید: 24 ساعته

ساختمان اپرا ایروان

  • آدرس: Tumanyan O. str. 54, Yerevan 0002, Armenia
  • تلفن:  37410533391
  • ساعت بازدید: هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۴ و ۱۵ تا ۲۰

تله کابین بال‌های تاتو

  • آدرس: Halidzor Village, Halidzor, Armenia
  • تلفن: 37460463333

پارک زمستانی 

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، بزرگراه تفلیس
  • ساعت کاری: 12 ظهر تا 12 شب

دنیای آب

  • آدرس: ارمنستان، ایروان، خیابان چهلم میاسنیکیان
  • ساعت کاری: 11 صبح تا 7 بعدازظهر

2- مالزی ، از بهترین کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان

سفر به مالزی بدون نیاز به ویزا
راهنمای سفر به مالزی

یکی دیگر از کشورهایی که به ایرانیان اجازه ورود بدون ویزا را داده است، کشور مالزی است که بهترین گزینه برای سفرهای خانوادگی می‌باشد. این کشور که در جنوب شرقی آسیا واقع شده است دارای دو بخش متمایز می‌باشد که به وایطه دریای چین جنوبی از هم جدا شده‌اند. مساحت کلی کشور مالزی بهترین کشور برای سفر بدون ویزا ایرانیان ۳۲۹,۷۵۸ کیلومتر مربع می باشد و جمعیت ۳۱,۸۳۴,۰۰۰ نفر در آن ساکن هستند.

کشور مالزی به خاطر داشتن چندین شهر توریستی همچون: کوالالامپور، پنانگ، لنکاوی، کوتا کینابالو، جورج تاون، کوالا ترنگ گانو امکانات رفاهی کاملی را برای گردشگران فراهم کرده است. بنابراین، اگر تصمیم دارید که سفر خانوادگی خود را در مالزی تجربه کنید اصلا برای اقامت خود نگران نباشید زیرا در مالزی با هر بودجه‌ای که داشته باشید می‌توانید بهترین هتل را برای اقامت خود رزرو کنید.

برای سفر به مالزی بهترین و سریعترین راه سفر با هواپیما است. اما، اگر می‎‌خواهید در هزینه سفر صرفه جویی کنید انتخاب هر یک از راه‌های زمینی ( سفر با قطار، سفر با اتوبوس با مالزی و سفر با اتومبیل شخصی) پیش روی شما می‌باشد.

آب و هوای مالزی

آب و هوای مالزی
شرایط آب و هوای مالزی

به خاطر قرار گرفتن کشور مالزی بر روی خط استوا این کشور دارای آب و هوای استوایی می‌باشد به همین خاطر است که در مالزی تمام طول سال شاهد آب و هوای گرم و مرطوب خواهید بود.

با توجه به وضعیت آب و هوایی که در کشور مالزی وجود دارد اگر تصمیم دارید که سفری به این کشور داشته باشید باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به مالزی بین ماه های مارس و اوایل اکتبر است که میزان بارندگی و رطوبت بسیار کم است.

جاهای دیدنی و تفریحی مالزی

جاهای دیدنی و تفریحی مالزی
آشنایی با جاذبه‌های گردشگری مالزی

برای آشنایی بیشتر با ترکیب هماهنگ و مسالمت‌آمیزی از اقوام، ادیان و زبان‌های مختلف کنار هم سری به کشور مالزی بزنید. این کشور که نام آن در لیست کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در سال 2023 آمده است ادیان‌های مختلفی مانند: مالایی‌ها، چینی‌ها و هندوها را در خود جای داده که باعث شده تا تنوع جاذبه‌های گردشگری این کشور به مراتب بیشتر از سایر کشورهای دنیا باشد.

مالزی که از جمله کشورهای چند فرهنگی می باشد و پایتخت آن شهر کوالالامپور است به دلیل وجود مراکز خرید بسیار زیاد و متنوع در کنار جاذبه‌های تاریخی و دیدنی و مکانهای تفریحی اغلب یکی از مقاصد اصلی برای گردشگران ایرانی می‌باشد. در این کشور برای هر نوع سلیقه و سن‌ و سالی، جاذبه و تفریح‌های متنوعی وجود دارد که هر گردشگری را برای اقامت طولانی‌تر وسوسه می‌کند.

  • برج‌ های پتروناس
  • آکواریوم کوالالامپور
  • پارک موضوعی سان وی لاگون، سلانگور
  • غارهای باتو
  • جزایر پرهنتیان
  • پل آسمان لنکاوی
  • غواصی در سیپادان مالزی
  • پارک آبی سان‌ وی

3- عراق

کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان - عراق
اطلاعات لازم برای سفر به عراق

کشور عراق از جمله کشورهای زیارتی-سیاحتی می‌باشد که ایرانیان برای سفر به آن نیازی به ویزا ندارند. این کشور، مهد تمدن مدرن و قلب بین‌النهرین باستان است. مردم این کشور به مهمان‌نوازی و مهربانی مشهور هستند و با سخاوت بی‌مانند خود، می‌توانند تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر را برای شما رقم بزنند.

این کشور که به نام رسمی جمهوری فدرال عراق شناخته می‌شود، کشوری در جنوب غربی آسیا است و یکی از مهم‌ترین همسایه‌های ایران به شمار می‌آید و از آنجایی که در این کشور بارگاره امام علی(ع) و فرزندان ایشان قرار دارد باعث شده تا سالانه ایرانی‌های زیادی به عراق سفر کنند.

برای سفر به این کشور باید بدانید که، عراق از کشورهایی است که ایرانیان بدون ویزا می‌توانند به آن سفر کنند و تا ۳۰ روز نیز در این کشور بمانند. با توجه به اینکه ایران و عراق فاصله چندان زیادی با هم ندارند شما می‌توانید به صورت زمینی و هوایی به این کشور بدون نیاز به ویزا سفر کنید. هر یک از راه‌های سفر به عراق دارای مزیت ها و معایب خاص خود هستند که باید قبل از سفر نسبت به آنها آگاه باشید.

اگر تصمیم شما این است که با هواپیما سریعترین و امن ترین راه به عراق سفر کنید باید بدانید که روازهایی که از ایران به شهرهای مختلف عراق انجام می‌شوند، عموما کمتر از ۴ ساعت به طول می‌انجامند.

اما، برای سفر زمینی به این کشور باید از طریق مرزهای زمینی مرز کیله سردشت، مرز تمرچین، مرز مهران، مرز باشماق، مرز خسروی و مرز شلمچه وارد خاک عراق شوید.

آب و هوای عراق

آب و هوای عراق چگونه است؟

حتما می‌دانید که بخش بسیار زیادی از کشور عراق را صحرا و بیان تشکیل می‌دهند. به همین خاطر این کشور در اغب بخش‌ها دارای آب و هوای گرم و خشک است. قرار گرفتن کشور عراق در بین دو رود دجله و فرات واقع شده است باعث شده تا کشور بسیار حاصلخیز باشد. در بخش اقلیم کردستان عراق آب و هوای نسبتا سرد و کوهستانی وجود دارد.فصل های بهر و پاییز در عراق آب و هوای مطلوبی دارند و برای سفر کردن بهترین زمان می‌باشند. اما، تابستان‌های بسیار گرمی دارد که توصیه میکنیم اصلا در سه ماه تابستان به عراق سفر نکنید.

جاهای دیدنی و تفریحی عراق

دیدنی‌های عراق در شهرهای مختلف
دیدنی‌های عراق در شهرهای مختلف

با توجه به این موضوع که کشور عراق، یک کشور باستانی می‌باشد و قدمت سکونت بشر در این کشور به هزاران سال قبل باز می‌گردد بناهای تاریخی بسیار زیادی در شهرهای مختلف عراق وجود دارند ک حتما برای گردشگرانی که عراق را به عنوان مقصد سفر بدون ویزا انتخاب کرده‌اند جذابیت دارند. جالب است بدانید که برخی از این جاذبه‌ها و بناهای دیدنی کشور عراق در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند و بازدید از آن‌ها می‌تواند شما را با تاریخ بشریت آشنا کند.

در ادامه لیستی از بهترین جاهای دیدنی عراق را به تفکیک شهرهای این کشور در اختیارتان قرار داده ایم.

  • موزه ملی بغداد
  • میدان تحریر بغداد
  • مسجد الخادمیه بغداد
  • برج نمرود نجف
  • مسجد جواهری نجف
  • کتابخانه آیت الله حکیم نجف
  • قلعه الاخضیر کربلا
  • آرامگاه امیرکبیر کربلا
  • نهر علقمه کربلا
  • ارگ و میدان اربیل
  • پارک شهر اربیل
  • موزه سلیمانیه
  • محوطه باستان‌شناسی اریدو بصره

4- ترکیه ، از محبوبترین کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان

ترکیه از بهترین کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان
چگونه به ترکیه سفر کنیم؟

چهارمین کشوری که برای سفر بدون ویزا می‌توانید آنرا انتخاب کنید، کشور ترکیه است که در جنوب شرقی اروپا و شمال غربی آسیا قرار دارد و به پل بین دو قاره مشهور است. کشور ترکیه که از جمله کشورهای همسایه ایران به شمار می‌آید و شهرهای بزرگ توریستی همچون استانبول، آنکارا، آنتالیا و… را در خود جای داده تنها یک ساعت و نیم با ایران فاصله دارد و از محبوبترین مقاصدی است که بیشتر ایرانیان آنجا را برای تفریح و خرید انتخاب می‌کنند.

در کشور ترکیه وجود رستوران‌ها، هتل‌های لوکس، مراکز خرید متنوع و جاذبه‌های تفریحی متنوعی که وجود دارد باعث شده تا توجه بسیاری از گردشگران به آن جلب شود. این کشور به خاطر احاطه شدن توسط دریا دارای آب و هوای مرطوبی است.

برای سفر به ترکیه نیز همچون سایر کشورها، شما می‎‌توانید از راه‌های مختلف هوایی و زمینی اقدام کنید. از میان راه‌های مختلف برای سفر به ترکیه یکی از پرطرفدارترین راه‌ها سفر با قطار است که تجربه متفاوتی از سفرهای خارجی را بدست خواهید آورد. درست است که این روش زمان بیشتری از شما خواهد گرفت تا به کشور ترکیه برسید اما با انتخاب آن هم در هزینه سفر صرفه جویی کرده‌اید و هم می‌توانید از تماشای مناظر زیبا در طول مسیر لذت ببرید.

در سفر با قطار به ترکیه ابتدا باید خود را به شهر وان برسانید و از آنجا با خطوط داخلی قطار که در شهر وان وجود دارد به آنکارا رفته و از آنجا با قطار سریع‌السیر به شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه سفر کنید.

آب و هوای ترکیه

آب و هوای ترکیه در چهار فصل سال
آب و هوای ترکیه در چهار فصل سال

با در نظر گرفتن این موضوع که مهمترین مسئله برای سفر به هر شهر و کشوری اطلاع از شرایط آب و هوای مقصد است در این بخش از راهنمای سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان می‌خواهیم به صورت خلاصه شما را در جریان آب و هوای کشور ترکیه قرار دهیم.

ترکیه از جمله کشورهایی است که دارای آب و هوای اقلیم مدیترانه‌ای گرمسیری و اقیانوسی می‌باشد. در این کشور فصل بهار از آب و هوای خوبی برخوردار می‌باشد و به خاطر آب و هوای باطرواتی که دارد بهترین زمان سفر به ترکیه معرفی شده. اما، هر خوبی بدون شک یک بدی هم دارد و آن این است که فصل بهار از گرانترین فصل‌های سال برای سفر به ترکیه است زیرا که در ایام تعطیلات می‌باشد و گردشگران زیادی به ترکیه سفر می‌کنند.

تابستان‌های ترکیه گرمای شدیدی دارند و برای تفریحات تابستانی بهترین موقعیت است. مخصوصا اگر در اواخر خرداد ماه تا اوایل مرداد به این کشور سفر کنید. در ضمن با سفر تابستانی به ترکیه می‎‌توانید علاوه بر هیجان و لذت از تفریحات آبی از تخفیفات و حراج‌های فصل در بهترین مراکز خرید ترکیه نیز بهره‌مند شوید.

مناسبترین زمان برای سفر به ترکیه دو فصل پاییز و زمستان است که از حجم توریست‌ها کاسته شده و شعر خیلی هم شلوغ نیست.

جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه

لیست جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه
لیست جاهای دیدنی و تفریحی ترکیه

کشور ترکیه یکی از کشورهایی است که به دلیل همسایه بودن با ایران و وجود جاذبه‌های تاریخی، تفریحی و طبیعی متنوع هر ساله در تمام فصول سال پذیرای مسافران و گردگشرانی است که از تمام دنیا به آنجا سفر کرده‌اند.

این کشور به دلیل عدم نیاز به ویزا و امکان سفر به صورت هوایی و زمینی به یکی از مقاصد گردشگری بینظیر و محبوب شناخته شده است. این کشور که دارای شهرهای بسیار زیادی است طبیعی است که جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار متنوعی را هم در خود جای داده باشد تا بتواند رضایت گردشگران را با هر سن و سال و سلیقه جذب نماید.

در ادامه لیستی از مهم‌ترین جاذبه‌های معروف در کشور ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • منطقه سلطان احمد
  • کلیسا/موزه ایاصوفیه
  • آنیت کابیر
  • موزه جمهوری
  • پارک ملی آنتالیا
  • مرکز آبی آکوالند
  • آدا لند
  • غار کاراجا
  • موزه باستان شناسی زیر آب
  • آمفی تئاتر بدروم
  • پارک آبی مارماریس
  • برج ساعت ازمیر

5- گرجستان

سفر به گرجستان بدون نیاز به ویزا برای ایرانیان
سفر زمینی به گرجستان

در این بخش از معرفی کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان، می‌خواهیم شما را با یکی دیگر از زیباترین و بهترین کشورهای دنیا برای سفر بدون اینکه به ویزا نیازی داشته باشید آشنا کنیم.

گرجستان مقصد دیگری است که می‌توانید با اطلاعاتی که در راهنمای سفر به گرجستان بدست می‌آورید آنرا در لیست کشورهایی که دوست دارید بدون ویزا به آنها سفر کنید قرار دهید. این کشور زیبا و دیدنی با قدمت هزار ساله در شرقی‌ترین بخش اروپا واقع شده است و همچون کشور ترکیه دارای دو بخش آسیایی و اروپایی می‌باشد.

درست است که گرجستان از کشورهایی است که چندان وسعت زیادی ندارد اما به خاطر وجود جاذبه‌های گردشگری متنوعی که دارد به یکی از محبوبترین مقاصد گردشگری شناخته شده است.

برای سفر به گرجستان یکی از بهترین و کم هزینه ترین راه‌ها سفرهای زمینی به کشور گرجستان است. از آنجایی که برای سفر به این کشور هیچ راه مستقیمی از تهران به گرجستان برای مسافرت با قطار وجود ندارد شما باید ابتدا خود را به یکی از کشورهای آذربایجان، ترکیه و ارمنستان برسانید تا بتوانید از آنجا با قطار به گرجستان سفر کنید.

اما، اگر چندان اهل رانندگی کردن در مدت زمان طولانی نیستید می‌توانید با اتوبوس از دو مبدأ تهران و تبریز به گرجستان سفر کنید.

آب و هوای گرجستان

بهترین زمان برای تفریح در گرجستان
بهترین زمان برای تفریح در گرجستان

چنانچه کشور گرجستان را برای گردش و تفریح انتخاب کرده‌اید بد نیست درباره شرایط آب و هوایی این کشور کمی اطلاعات داشته باشید.

گرجستان از جمله کشورهایی است که تحت تاثیر آب و هوای نیمه‌گرمسیری و از سمت شرق تحت تاثیر آب‌و‌هوای قاره‌ای است. به همین خاطر در اغلب مناطق این کشور شاهد رطوبت هوا و بارندگی زیاد خواهید بود.

فصل تابستان در گرجستان دمای هوا بین 20 تا 24 درجه سانتیگراد متغییر است و در زمستان هم درمای هوای بین 2 تا 4 درجه می‌باشد. با این اوصاف بهترین زمان برای گردش و تفریح در گرجستان دو فصل پاییز و بهار است که آب و هوای ملایمی وجود دارد.

جاهای دیدنی و تفریحی گرجستان

جاهای دیدنی و تفریحی گرجستان

کشور گرجستان هم دارای شهرهای بسیار زیادی است که هر یک از آنها جاذبه‌های گردشگری متنوعی را در دل خود جای داده‌اند. این کشور که به سرزمین قلعه‌های قرون وسطایی و تپه‌های سرسبز شهرت پیدا کرده است، بهترین گزینه برای افرادی است که علاقه زیادی به تواریخ گذشته کشورهای مختلف دارند چرا که در گرجستان به راحتی می‌توان جاذبه‌های تاریخی را مشاهده کرده و سالها حرف برای گفتن دارند.

این کشور از جمله ارزانترین کشورهای اروپایی برای سفر بدون ویزا است که روز به روز بر تعداد گردشگرانی که آن را برای تفریح و سرگرمی انتخاب می‌کنند افزوده می‌شود.

جاهای دیدنی و مکانهای تفریحی مختلفی  مانند: ه دریاچه لاکپشت تفلیس، پل صلح در تفلیس، باغ گیاه‌شناسی باتومی، صومعه گلاتی، چیاتورا، دره های مارتویلی، شاتیلی خوسورتی، معبد متاتسمیندا، قطار کابلی تفلیس، تله کابین تفلیس و سالن تئاتر گابریادزه در این کشور زیبا وجود دارد که بدون شک ارزش یک بار بازدید و تفریح را دارند.

6- ونزوئلا

کشورهای بدون نیاز به ویزا برای سفر ایرانیان
سفر به ونزوئلا

کشوری سرشار از فرهنگ، تاریخ و مردم محلی صمیمی که در آمریکای جنوبی قرار دارد و یکی دیگر از کشورهایی است که سفر بدون ویزا به آنجا برای ایرانیان امکانپذیر می‌باشد کشور ونزوئلا است. کشوری که از معماری اسپانیایی و پرتغالی تاثیر گرفته است و نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. کشور ونزوئلا از جمله شکورهای ارزان قیمت برای سفر است و جاذبه‌های فوق‌العاده‌ای را در دل خود نگه داشته است.

در سفر به این کشور می‎‌توانید از طعم متفاوت غذاهای متنوع و لذیذ، لذت ببرید. غذاهایی که علاوه بر فرهنگ بومی ونزوئلا، تا حد زیادی تحت‌تاثیر مهاجرت اروپایی‌ها در دوران استعمار و پس از جنگ‌های اروپایی هستند.

آب و هوای ونزوئلا

بهترین فصل سفر به ونزوئلا
بهترین فصل سفر به ونزوئلا

کشور ونزوئلا در شمال خط استوا قرار داد و نوسانات عمده کمی در آب و هوا و دمای این کشور در طول سال رخ می‌دهد. اما، باید بگوییم که این کشور به طور کلی دارای شرایط آب و هوایی گرمسیری است که دو فصل مرطوب و دو فصل خشک دارد.

فصل خشک کشور ونزوئلا از نوامبر تا آوریل (آبان تا فروردین) طول می‌کشد و فصل مرطوب در حدفاصل ماه‌های مه تا نوامبر (اردیبهشت تا آبان) اتفاق می‌افتد.

این کشور به خاطر نوسانات دمایی کمی را در طول سال تجربه می‌کند مقصدی برای تمام فصول  سال می‌باشد.

جاهای دیدنی و تفریحی ونزوئلا

جاهای دیدنی و تفریحی ونزوئلا
جاهای دیدنی و تفریحی ونزوئلا

در کشور ونزوئلا هم همچون سایر کشورهایی که به تا به اینجا با آنها آشنا شدید، جاذبه‌های دیدنی و تفریحی بسیار متنوعی وجود دارد که برای هر گردشگری جذاب می‌باشد.

از جمله جاذبه‌های گردشگری که می‌توانید در سفر خود به ونزوئلا بدون نیاز به ویزا از آنها دیدن کنید موارد زیر می‌باشد.

  • پارک ملی کانایما
  • جزیره مارگاریتا
  • دلتای اورینوکو
  • تله‌کابین کاراکاس
  • پانتئون ملی ونزوئلا

سوالات متداول فهرست کشورهای بدون ویزا برای سفر ایرانیان

1کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان کدام کشورها هستند؟

با در اختیار داشتن گذرنامه ایرانی و بدون داشتن هر گونه ویزایی شما می‌توانید به کشورهایی همچون ارمنستان، مالزی، عراق، ترکیه، گرجستان، ونزوئلا، قزاقستان، دومنیکا، هائیتی، جمهوری سورینام و جزایر میکرونزی سفر داشته باشید.

2بهترین فصل سفر به ارمنستان چه فصلی است؟

بهترین فصل برای سفر به ارمنستان بدون ویزا، فصل پاییز و بهار است زیرا که طبیعت بی نظیر این کشور در این دو فصل بسیار تماشایی است و از آب و هوای معتدلی برخوردار است.

3بهترین جاهای دیدنی و تفریحی ونزوئلا کدامند؟

پارک ملی کانایما، جزیره مارگاریتا، دلتای اورینوکو، تله‌کابین کاراکاس و پانتئون ملی ونزوئلا

جمع بندی

شاید خیلی از شما دوستان گردشگران به دلیل اینکه شرایط دریافت ویزاهای مختلف را برای سفر به کشورها دنیا ندارید از سفر به کشورهای خارجی منصرف می‌شوید. اما، ما برای شما یک خبر خوشحال کننده داریم و آنهم این است که در سال 2023 تقریبا کشورهای زیادی به عنوان بهترین کشورهای دنیا برای سفر بدون ویزای معرفی شده‌اند که ایرانیان به راحتی می‌توانند به آنها سفر کنند. از جمله کشورهایی که بدون نیاز به ویزا امکان سفر به آنها برای ایرانیان فراهم آمده است کشورهای ارمنستان، مالزی، عراق، ترکیه، گرجستان، ونزوئلا و… میباشند که در این مقاله درباره سفر به هر یک از آنها اطلاعاتی را در اختیارتان قرار داده‌ایم.

البته ناگفته نماند کشورهای دیگری همچون قزاقستان، دومنیکا، هائیتی، جمهوری سورینام و جزایر میکرونزی نیز در لیست کشورهایی هستند که بدون نیاز به ویزا می‌توان به آنها سفر کرد که در مقالات بعدی بیشتر درباره این کشورها برایتان خواهیم گفت.

حال که برای برخی از کشورهای دنیا نیاز به اخذ ویزا نیست شما دوست دارید به کدام کشورهای معرفی شده سفر کنید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402