آموزش رزرو هتل خارجی در سایت Booking

رزرو هتل در Booking.com
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

سایت بوکینگ کلیه خدمات مربوط به رزرو کردن را ارائه می‌دهد. قطعا با شنیدن این جمله با خود می‌پرسید در این سایت دقیقا چه چیزهایی را می‌توان رزرو کرد؟ از رزرو هتل در Booking.com گرفته تا رزرو انواع بلیط اتومبیل، تاکسی فرودگاه و… در این وب‌سایت انجام می‌شود.

وب‌سایت بوکینگ به عنوان یک موتور جستجوی بسیار قدرتمند در زمینه رزرو انواع هتل‌های بین‌المللی، هواپیما و اجاره خودرو است. این وب‌سایت در تمامی نقاط دنیا قابل دسترس بوده و با استفاده از ان دیگر شما نیازی به چندین پلتفرم مختلف برای تسهیل شرایط سفر خود نخواهید داشت. در سایت booking.com بیشتر از هر چیزی کاربران هتل رزرو می‌کنند؛ به همین دلیل در این مقاله از پلازا قصد داریم صفر تا صد نحوه رزرو هتل در سایت بوکینگ را توضیح دهیم.

آموزش رزرو هتل در Booking.com
با استفاده از سایت بوکینگ می توان در کمترین زمان به بهترین آگهی های رزرو هتل دسترسی پیدا کرد.

معرفی سایت بوکینگ

سایت Booking.com یک سرویس بزرگ رزرو هتل، هواپیما و اجاره انواع خودرو تاکسی است. این سایت در سال 2005 میلادی راه‌اندازی شده و مالک آن کمپانی بزرگ booking holdings آمریکا است. هدف اصلی از راه‌اندازی سایت بوکینگ، تسهیل فرایند سرچ و انتخاب انواع هتل و سوییت در سرتاسر دنیا است. به زبانی ساده‌تر، شما با بهره‌گیری از خدمات این وب‌سایت بزرگ می‌توانید آنچه را که در زمینه هتل، فرودگاه و سایر برنامه‌های سفر می‌خواهید را به راحتی جستجو کنید.

البته مزیت بسیار بزرگی رزرو هتل در Booking.com دارد، وجود ده‌ها فیلتر مختلف برای شخصی‌سازی و محدود کردن هر چه بیشتر اهداف سرچ است. این پلتفرم علاوه بر خدمات‌رسانی در بستر وب، اپلیکیشن انحصاری را راه‌اندازی کرده است تا کاربران بتوانند به راحتی از قابلیت‌های آن بهره ببرند.

سایت Booking.com چگونه کار می‌کند؟

اگر با سایت دیجی کالا آشنایی داشته باشید، بهتر و راحت‌تر می‌توانید سیستم خدمات‌رسانی سایت بوکینگ را درک کنید. این پلتفرم دقیقا مانند دیجی کالا نقش یک واسطه را در معامله بین فروشنده و مصرف کننده ایفا می‌کند. با این تفاوت که شرکت بوکینگ بستری را برای فعالیت صاحبان هتل‌ها، آپارتمان‌ها و هاستل‌ها و همچنین مسافرین فراهم کرده است. البته مانند هر پلتفرم قانونی دیگری، سایت Booking.com خطوط مشی خاص خود را داشته و بایستی مراحل قانونی ثبت هتل و اقامتگاه باید توسط کارشناسان این شرکت مورد بررسی قرار گیرند. تمامی آگهی‌های مربوط به هتل، اجاره خودرو و… در این سایت کاملا قانونی بوده و قابل پیگیری هستند. به همین ترتیب مسافرین در هر نقطه از دنیا می‌توانند با بیشترین امنیت از خدمات این پلتفرم استفاده کنند.

آیا رزرو هتل در Booking.com در ایران امکان‌پذیر است؟

بر خلاف بسیاری از سرویس‌های بین‌المللی، سایت بوکینگ به کاربران ایرانی نیز خدمات‌رسانی می‌کند. اما نکته مهمی که وجود دارد، فرایند پرداخت هزینه رزرو هتل در Booking.com یا تاکسی فرودگاه و… نیازمند اتصال به درگاه‌های پرداخت بین‌المللی است. همان گونه که مستحضر هستید، ایرانیان نمی‌توانند از خدمات درگاه‌های پرداخت بین‌المللی چون پی پال، ویزا یا مستر کارت، پرفکت مانی و مواردی از این قبیل به صورت مستقیم استفاده کنند.

البته در بخش پرداخت، معادل ریالی هزینه‌ها وجود دارد، اما در حال حاضر به علت برخی تحریم‌های سخت کاربران ایرانی نمی‌توانند از این طریق فرایند تسویه حساب را انجام دهند.

اما برای برطرف کردن این محدودیت‌ها، راهکار بدون خطر و ایمنی وجود دارد. ایرانیان از طریق وب‌سایت‌های پرداخت ارزی معتبر می‌توانند فرایند افتتاح حساب در درگاه‌‌های بین‌المللی یا پرداخت هزینه رزرو هتل در سایت بوکینگ را به صورت غیر مستقیم انجام دهند.

خدمات سایت Booking.com

سایت بوکینگ خدمات گسترده‌ای را در زمینه سفر و تورهای گردشگری به کاربران در نقاط مختلف دنیا ارائه می‌کند. از جمله خدمات ویژه این پلتفرم جهانی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • خرید بلیط هواپیما
  • اجاره اتومبیل‌
  • رزرو تاکسی فرودگاه
  • رزرو انواع هتل، سوئیت و اقامتگاه

رزرو هتل در Booking.com یکی از پراستفاده‌ترین خدمات این شرکت نزد کاربران است. علت این امر، فیلترهای بسیار دقیق و قانونی بودن هتل‌ها و اقامتگاه‌های موجود در این سایت است.

خدمات سایت بوکینگ
سایت Booking.com بزرگ ترین سایت رزرو هتل در دنیا

آموزش ثبت نام در سایت بوکینگ (Booking)

روند ثبت نام در سایت و همچنین اپلیکیشن بوکینگ بسیار ساده و آسان است. اما لازم است تا به برخی نکات تکمیلی به هنگام ثبت نام توجه داشته باشید. برای مثال اگر قصد دارید به صورت مستقیم از اپلیکیشن بوکینگ استفاده کنید پس از دانلود و نصب آن باید روی گزینه Create Your Account کلیک کنید تا از این طریق فرایند ثبت نام آغاز شود.

بعد از انجام دادن اقدامات فوق، باید آدرس ایمیل معتبر، رمز عبور و شماره تلفن خود را وارد کنید. ثبت نام در سایت Booking.com الزامی نبوده و حتی شما می‌توانید به عنوان مهمان در این سایت ثبت نام کنید. اما در کل ثبت نام در این سایت مزیت‌های فراوانی داشته و باعث می‌شود تا شما بتوانید از تمامی امکانات آن استفاده کنید.

آموزش پیدا کردن لوکیشن و موقعیت در سایت بوکینگ

قبل از رزرو هتل در Booking.com توصیه می‌کنیم حتما این نکات را در نظر داشته باشید. در صفحه اصلی سایت یا اپلیکیشن بوکینگ، ابتدا باید محل یا منطقه مورد نظر خود را وارد کنید. پس از انتخاب مکان مورد نظر، باید تاریخ رزرو هتل را انتخاب کرده و بعد از آن بازه زمانی ورود و خروج از شهر یا منطقه مورد نظر را باید وارد کنید.

با مراجعه به تب Search می‌توانید تمامی هتل‌ها، هاستل‌ها و آپارتمان‌های آگهی شده را مشاهده کنید. البته توجه داشته باشید که هر یک از آگهی‌ها تاریخ رزرو متفاوتی داشته و شما باید در بخش فیلترها، تاریخ مورد نظر خود را وارد کنید. در اپلیکیشن بوکینگ نیز برای دسترسی به اقامتگاه‌ها و هتل‌ها کافی است تا به بخش Lets Go مراجعه کنید.

انتخاب موقعیت در رزرو هتل در Booking.com
آموزش کامل انتخاب موقعیت و سرچ آگهی هتل بر اساس محل مورد نظر

راهنمای کامل رزرو هتل در Booking.com

همان طور که در مطالب بالا گفته شد، یکی از بهترین و اصلی‌ترین خدمات سایت بوکینگ رزرو هتل است. پروسه رزرو هتل در سایت Booking.com مراحل خاص خود را دارد. برای دسترسی به بهترین نتایج مرتبط با سرچ خود در این پلتفرم بهتر است تمامی موارد زیر را رعایت کنید.

فیلتر تنظیم واحد پول

برای رزرو هتل و اقامتگاه ارزان، اقتصادی و در عین حال مناسب بهتر است از فیلترهای موجود به صورت بهینه استفاده کنید. اولین کاری که برای سرچ هتل باید انجام دهید، تنظیم کردن واحد پول است. بهترین و مطمعن‌ترین واحد پولی برای رزرو هتل در سایت بوکینگ، دلار است.

فیلتر بازه قیمتی

فیلتر پرکاربرد دیگری که باید در سرچ هتل‌ها اعمال شود، بازه قیمتی است. شما با وارد کردن بازه قیمتی مورد نظر خود می‌توانید به نتایج متناسب با بودجه خود دست یابید. علاوه بر موارد فوق، بهتر است نوع اقامتگاه‌ها از جمله هتل بودن، آپارتمانی بودن یا سوئیت بودن آن است.

فیلتر موقعیت مکانی

به هنگام رزرو هتل در Booking.com بهتر است از فیلتر سرچ بر اساس موقعیت مکانی استفاده کنید. این فیلتر دقیقا متناسب با منطقه یا محل مورد نظر شما، آگهی‌های فعال رزرو هتل را به نمایش می‌گذارد. انتخاب انواع هتل، اقامتگاه و سوئیت از نظر میزان فاصله از مرکز شهر و جاذبه‌های توریستی منطقه برای مسافران بسیار کاربردی و کارآمد است.

فیلترهای Luxury Deal و Greate Choice

فیلترهایی همچون luxury Deal عمدتا برای پیدا کردن هتل‌های لوکس و چند ستاره استفاده می‌شود. فیلتر greate Choice و Luxury Deal برای کاربران مهمان قابل نمایش نیست؛ به همین ترتیب پیشنهاد می‌کنم حتما به عنوان کاربر رسمی در این سایت ثبت نام کنید.

انتخاب هتل بر اساس امتیاز مسافران

یکی دیگر از بهترین راهکارها برای انتخاب و رزرو هتل در Booking.com، توجه به نظرسنجی و امتیازدهی مسافران قبلی است. نظرها و امتیازات مسافران با در نظر گرفتن امکانات و ویژگی‌های زیر از محل مورد نظر ثبت شده است:

  • کیفیت مواد غذایی سرو شده
  • بهداشت و نظافت محیط هتل و داخل اتاق‌ها
  • قیمت رزرو هتل
  • نحوه خدمات‌رسانی کادر هتل یا اقامتگاه
  • موقعیت مکانی و در دسترس بودن لوکیشن هتل
سیستم امتیاز دهی در سایت بوکینگ
برای رزرو هتل در booking.com می توانید از نظرات کاربران استفاده کنید.

نحوه پرداخت هزینه رزرو هتل در Booking.com

از جمله مزایای سایت بوکینگ این است که در اغلب آگهی‌های رزرو هتل، هیچ هزینه‌ای را از کاربر به صورت اینترنتی دریافت نمی‌کند. اما در عوض کاربر باید به صورت حضوری هزینه رزرو را پرداخت کند. از طرفی عمدتا برای رزرو انواع هتل و اعتبارسنجی آن‌ها باید کاربر حساب ویزا، مستر کارت یا مواردی از این قبیل را داشته باشد. در چنین شرایطی ایرانیان تنها به واسطه سایت‌های پرداخت ارزی می‌توانند حساب ویزا و پی پال برای خود افتتاح کرده و یا به صورت غیر مستقیم هزینه رزرو را پرداخت نمایند. برای بهره‌مند شدن از خدمات سایت‌های پرداخت ارزی معتبر ایرانی بهتر است اقدامات زیر را در پیش بگیرید:

  1. ثبت نام در سایت مورد نظر
  2. ثبت درخواست پرداخت هزینه رزرو هتل
  3. پرداخت معادل ریالی هزینه به علاوه کارمزد سایت
  4. تکمیل فرایند پرداخت و انجام آن در اسرع وقت

دریافت تخفیف با دعوت دوستان به بوکینگ  

شرکت بوکینگ سیستم پیشرفته‌ای را برای کاربران در نظر گرفته است. شما با عضویت در این سایت و سپس دریافت لینک شخصی به ازای دعوت هر 10 نفر می‌توانید 50 دلار کمک هزینه رزرو هتل دریافت کنید. دقت داشته باشید که باید اعضای شما از طریق لینکی که به آن‌ها ارسال کرده‌اید، فرایند رزرو هتل، اجاره تاکسی و… را انجام دهند.

مهم‌ترین مزایای رزرو هتل در Booking.com

رزرو هتل در سایت Booking.com برای کاربران در سراسر دنیا به خصوص ایرانیانی که قصد سفر به کشورهای خارجی دارند، مزیت‌های بسیاری دارد. یکی از اصلی‌ترین مزایای رزرو کردن هتل در سایت بوکینگ، تایید فوری رزروهای صورت گرفته است. افزون بر این، خدمات‌رسانی شبانه‌روزی این پلتفرم باعث شده تا شما بدون محدودیت زمانی خاصی رزروهای خود را انجام دهید. سایز مزایای رزرو هتل در سایت بوکینگ عبارت‌اند از:

  • امکان ثبت آگهی‌های مورد علاقه در بخش My List
  • بررسی کامل شرایط مسافران
  • امکانات کاربردی
  • بازاریابی تخصصی

سوالات متداول

شاید شما هم مانند بسیاری از کاربران ایرانی به هنگام رزرو هتل در Booking.com با برخی مشکلات مواجه شوید. در چنین شرایطی تنها کسب اطلاعات لازم در مورد چالش‌های رایج این گونه مسائل می‌تواند به شما کمک کند.

آیا امکان کنسل کردن رزرو هتل در سایت بوکینگ وجود دارد؟

بله، اما باید قبل از پرداخت هزینه رزرو هتل، درخواست خود را لغو کنید.

چگونه می‌توان هزینه رزرو در سایت بوکینگ را به صورت مستقیم پرداخت کرد؟

با استفاده از انواع کارت‌های بین‌المللی می‌توان فرایند رزرو هتل در Booking.com را انجام داد، اما ایرانیان بایستی از طریق سایت‌های پرداخت ارزی این قبیل کارت‌ها را خریداری کنند.

سخن پایانی

در این مطلب از پلازا، هر آنچه که باید در مورد سایت بوکینگ و نحوه رزرو هتل در آن می‌دانستید را گفتیم. این وب‌سایت در حال حاضر بزرگ‌ترین پلتفرم رزرویشن انواع هتل، سوییت، بلیط هواپیما و… است که در مقایسه با سایر شرکت‌های مشابه خدمات گسترده‌تر و کارمزد کمتری دارد. اگر شما هم تجربه رزرو هتل از این سایت را داشته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم حتما آن را با مخاطبین در بخش دیدگاه به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402