سفر با کشتی به دبی چگونه است؟

سفر با کشتی به دبی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

برای بسیاری این سؤال پیش می‌آید که سفر با کشتی به دبی چگونه است؟ آیا چنین چیزی امکان پذیر است یا رویایی بیش نیست؟ در حقیقت دبی یکی از شهرهای مهم توریستی برای ایرانیان و مردم کشورهای دیگر است. این شهر که در دل امارات متحده عربی قرار دارد، با معماری‌ مدرن، مکان‌های تفریحی و گردشگری قابل توجه توانسته توجه بسیاری را به خود جلب کند. مردم ایران هم این زیبایی، اوقات خوش تفریح و گردش را نادیده نگرفته‌اند. آنها در تعطیلات تابستان یا اعیاد فرصت را غنیمت می‌شمردند و سفر به دبی را انتخاب می‌کنند. اما چگونه سفر با کشتی به شهر زیبا و جذاب دبی امکان‌پذیر است؟

همچنین بخوانید :

اگر شما هم اهل گردش در ایران یا حتی خارج از ایران باشید، به خوبی می‌دانید که خودروی شخصی، اتوبوس، قطار و هواپیما وسایل نقلیه مناسبی هستند. اما برای بسیاری از مردم کمتر پیش می‌آید که سفر با کشتی به دبی یا شهرهای دیگر را در برنامه خود قرار دهند. در واقع نبودن امکان حمل و نقل با کشتی در ایران، دلیل مهمی است که مردم به خاطر آن، برای سفر به دبی از هواپیما استفاده کنند. اما شما می‌توانید در 5800 کیلومتر نوار ساحلی با کشتی مسافرت کنید و به دبی بروید.

فهرست مطالب

راهنمای سفر با کشتی به امارات متحده

سفر با کشتی به دبی یکی از جذاب‌ترین سفرهایی خواهد شد که تا کنون داشته اید. شاید یکی از دلایل آن کمرنگ بودن حضور ناوگان دریایی در بیشتر شهرهای ایران است. این نکته دلیل مهمی برای انتخاب کمرنگ سفر آبی و توجه مردم به قطار، هواپیما و خودروی شخصی برای سفر به شهرها و کشورهای مختلف است. اما چگونه می‌توانیم با کشتی به امارات متحده عربی و به طور خاص، شهر دبی برویم.

سفر به دبی با ماشین شخصی

هنگامی که تصمیم می‌گیرید برای سفر با کشتی به دبی آماده شوید، می‌توانید با خودروی شخصی خود به بندر لنگه بروید. چند شرکت کشتی‌ رانی وجود دارند که امکان حمل خودروی شخصی را به شما می‌دهند. شما برای سفر خود با کشتی بلیط تهیه می‌کنید. علاوه بر این خودروی شما را وزن می‌کنند. سپس هزینه‌ای بابت حمل خودرو از شما دریافت می‌کنند. به همین ترتیب بعد از اینکه به دبی رسیدید، می‌توانید با خودروی خود در شهر تردد داشته باشید.

بنادار مختلف ایران برای سفر آبی

در جنوب ایران بنادر مختلفی وجود دارند. این بنادر شرایط را فراهم آورده‌اند که مردم بتوانند در آب‌های خلیج فارس تفریح قایق‌سواری داشته باشند. حتی گروهی از مردم در استان‌های جنوبی به شغل ماهیگیری مشغول بوده و زندگی می‌گذرانند. گروهی از مردم نیز برای تفریحات آبی مختلف مانند شاتل از این بنادر دیدن می‌کنند. با این وجود باید بدانید که بندرهای محدودی امکان سفر با کشتی به دبی را امکان‌پذیر کرده‌اند. نمونه آنها می‌توانیم به بندر لنگه، بندر خرمشهر، بندر شهید باهنر در بندرعباس و بندر نزدیک به جزایر قشم و کیش اشاره کنیم.

جالب است بدانید که در اواسط سال 1386 بود که برای اولین بار مسیر آبی جزیره قشم به دبی راه‌اندازی شد. در آن زمان، اولین کشتی با نام زمرد و دارای امکانات کافی برای سفر مسافران ایرانی و عربی را میان ایران و دبی جابجا کرد. یک سال بعد یعنی در تابستان سال 1387 نیز مسیر آبی کیش به دبی افتتاح شد. به این ترتیب تعداد سفرهای آبی از ایران به دبی افزایش یافت.

خرید بلیط برای سفر با کشتی به دبی

همانطور که اشاره کردیم، ایران از طریق بعضی از بنادر امکان سفر مردم را به دبی با کشتی فراهم کرده است. این سفر برای گردشگران بسیار هیجان‌انگیز است. تصور کنید که حدود 7 تا 8 ساعت روی آب‌های نیلگون خلیج فارس شناور هستید. اما آنچه برای بسیاری تعجب آور است، هزینه این سفر آبی است که از سفر هوایی کمتر خواهد بود. شما می‌توانید با 450 درهم (5 میلیون تومان فعلی)  سفر دریایی به دبی را تجربه کنید. اما همان سفر با هواپیما بیش از 800 درهم  (9.500 میلیون تومان) خواهد بود.

نکته مهمی در مقایسه هزینه‌های سفر با کشتی به دبی و سفر هوایی به دبی وجود دارد و آن هم میزان بار مجاز برای مسافران است. در سفر هوایی شما مجاز هستید که 20 کیلوگرم بار همراه خود داشته باشید. اما میزان بار مجاز در سفر آبی به 50 کیلوگرم می‌رسد.

نحوه دریافت ویزای سفر با کشتی به دبی

پیش از اینکه بلیط سفر خود را با کشتی به دبی بگیرید، برای این منظور اگر قصد دارید که ویزای یک ماهه امارات متحده عربی را دریافت کنید، باید به آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنید. این آژانس‌ها شما را از رفتن به سفارت امارات متحده عربی و مصاحبه ویزا بی‌نیاز می‌کنند. توجه کنید که پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد. پس از اینکه ویزای خود را دریافت کردید، باید برای تهیه بلیط کشتی اقدام نمایید.

برای دریافت ویزا باید هزینه‌ای پرداخت کنید، این هزینه‌ها عبارتند از:

  • ویزای گردشگری، 10 روزه؛ 310 درهم: این ویزا برای افرادی است که با هدف گردشگری در دبی برای دریافت ویزا اقدام خواهند کرد.
  • ویزای 30 روزه، با یکبار ورود؛ 340 درهم: اگر شما از زمان ورودتان به امارات متحده تا هنگام خروج در آن بمانید، باید 340 درهم بپردازید.
  • ویزای 60 روزه، یکبار ورود؛ 530 درهم: زمانی است که شما تا زمان خروجتان از امارات متحده عربی، 2 ماه در آنجا بمانید و از آن خارج نشوید.
  • ویزای 60 روزه، چندبار ورود؛ 770 درهم: این ویزا به شما اجازه می‌دهد که دو ماه در امارات متحده باشید. اما امکان چند بار خروج و ورود به آن را داشته باشید.

جدای از موارد فوق اگر بخواهید در مدت 2  یا 4 روز در دبی باشید، باید هزینه‌ای خیلی کمتر و در حدود 150 و 185 درهم پرداخت کنید.

مزایا و معایب سفر با کشتی به امارات متحده عربی

سفر به دبی این امکان را به شما می‌دهد که از جاهای دیدنی و حتی مراکز تفریحی دبی دیدن کنید. اما سفر با کشتی نسبت به سفر با سایر وسایل نقلیه مزایا و معایبی دارد که دانستن آنها خالی از لطف نیست.

هزینه کمتر بلیط

اولین مزیتی که سفر با کشتی نسبت به سفر هوایی دارد، هزینه کمتر بلیط آن است. در سال 1402، میزان هزینه بلیط سفر با کشتی نفری 5 میلیون و 800 هزار تومان بود. اما سفر با هواپیما در همان زمان 9 میلیون و 500 هزار تومن تخمین زده شده است.

همراه بردن خودرو

شما می‌توانید هنگام سفر خود با کشتی به دبی، کشتی شرکتی را انتخاب کنید که اجازه همراه داشتن خودروی شخصی را به شما می‌دهد. این در حالی است که راه‌های دیگر برای سفر با وسایل نقلیه عمومی چنین شرایطی را برای شما مهیا نمی‌کنند. این نکته به شما اجازه می‌دهد که بتوانید بعد از خروج از کشتی در دبی، باقی مسیر تا هتل و یا حتی جاهای دیدنی و تفریحی یا مراکز خرید را با خودروی شخصی تردد کنید.

همچنین بخوانید :

حمل بار بیشتر در سفر با کشتی به دبی

هنگامی که می‌خواهید با خودروی شخصی، هواپیما، قطار و اتوبوس عازم شهر یا حتی کشوری دیگر شوید، محدودیت حمل بار دارید. برای مثال همانطور که پیشتر اشاره کردیم، هنگام سفر هوایی به دبی، تنها 20 کیلوگرم اجازه حمل بار برای شما وجود دارد. اما در سفر با کشتی این مقدار به حدود 50 کیلوگرم می‌رسد. بنابراین با دست بازتر برای حمل بار اقدام خواهید کرد.

دیدن مناظر آبی

سفر آبی به نوبه خود تجربه جدیدی برای بعضی از مسافران خواهد بود. دیدن دریا و موجوداتی که ممکن است هنگام سفر بیرون از آب بیایند، نکته متفاوتی از سفرهای دیگر است. بنابراین هیجان انگیز خواهد بود.

امکانات متنوع کشتی

کشتی هم مانند هواپیما امکاناتی مخصوص به خود دارد. انواع غذاها و خوراکی‌ها سرو می‌شود. یکی از کشتی‌ها که در دبی تردد دارد، کشتی کروز است که سالن ورزشی، سالن زیبایی، سینما، استخر، امکاناتی برای استراحت و حتی سالن بولینگ و سالن رقص نیز دارد.

آنچه گفتیم مزایای سفر با کشتی بود. اما باید از معایب معدودی که این سفر دارد، اطلاع داشته باشید.

شرایط جوی نامناسب هنگام سفر

ممکن است هنگامی که برای سفر با کشتی به دبی آماده می‌شوید، شرایط جوی تغییر کرده و دریا به آن آرامشی که مد نظر دارید، نباشد. در این حالت امکان رفتن روی عرشه و نگاه کردن به بیرون نیست. علاوه بر این دریای متلاطم مقداری سفر را با اضطراب همراه می‌کند. هرچند برخی از مسافران دریا زده خواهند شد و این خود مشکلی غریب نیست.

تأخیر در سفر

برنامه حرکت کشتی‌ها نیز گاهی نامنطم خواهد شد و شما باید انتظار داشته باشید که سفر شما با یک تا چند ساعت تأخیر همراه باشد. در حقیقت اگر شرایط جوی نامناسب باشد یا هوا طوفانی باشد، کشتی با تأخیر حرکت خواهد کرد. با این حال شما باید در بندر به موقع حاضر شوید که اگر سفر به موقع انجام شد، به موقع به سفر برسید.

زمان طولانی‌ سفر

همانطور که گفتیم سفر شما با کشتی به دبی در حدود 7 الی 8 ساعت خواهد بود. به همین دلیل شما نسبت به سفر هوایی حدود 5 الی 6  ساعت بیشتر در مسیر هستید و دیرتر به مقصد خود می‌رسید. همین نکته باعث می‌شود که گروهی از مسافران پرواز را به سفر دریایی ترجیح دهند.

نکات مهم درباره سفر با کشتی به دبی

اکنون نوبت به آن رسیده که نکاتی را به شما توضیح دهیم که برای سفر با کشتی اهمیت دارد. در پایان این مطلب همراه ما باشید.

خرید بلیط

هنگام خرید بلیط توجه کنید که شما می‌توانید بلیط را از آژانس‌های مسافرتی یا سایت‌های مربوط به شرکت‌های کشتی‌رانی اقدام کنید. در این حالت تهیه بلیط به صورت آنلاین و حضوری امکان‌پذیر است. این شما هستید که مشخص می‌کنید، کدام روش و کدام مرجع برای تهیه بلیط سفر با کشتی به امارات متحده عربی بهتر است.

حاضر شدن در بندر کمی زودتر

پیشنهاد می‌کنیم چند روز قبل از تاریخ سفر به بندر مورد نظر سفر کنید. سپس به محل سوار شدنتان سر بزنید. از شرایط جاده و کارهایی که باید انجام دهید، اطلاع کسب کنید. شما می‌توانید روز سفر آمادگی بیشتری داشته باشید و بدون تأخیر به کشتی برسید.

تهیه به موقع بلیط

هنگامی که تصمیم به سفر با کشتی می‌گیرید، سایت‌های تهیه بلیط را چک کنید که به موقع برای تهیه بلیط اقدام نمایید. به این ترتیب همزمانی خرید بلیط و اخذ ویزا یا تبدیل ریال ایران به درهم امارات متحده برنامه سفر شما را به خوبی هدایت خواهد کرد.

همراه داشتن تجهیزات مناسب

افرادی که می‌دانند احتمال دریازدگی دارند، بهتر است داروهای مناسب را همراه خود داشته باشند. علاوه بر این با توجه به فصلی که سفر دریایی دارید، پوشاک کافی و مناسب شرایط آب و هوایی همراه داشته باشید. از نظر خوراک در کشتی تأمین خواهید شد. بنابراین نگران این موضوع در سفر خود نباشید. توجه داشته باشید که تجهیزاتی مانند پد صداگیر یا تجهیزاتی که به خواب آرام شما کمک کنند، همراه‌تان باشد.

آشنایی با نکات مربوط به سفر

نکات سفر با کشتی

هنگامی که برای سفر آماده می‌شوید، بهتر است برای آن تحقیق داشته باشید که در مواجهه با شرایط شوکه نشده و اگر مشکلی پیش آمد، برخورد مناسبی داشته باشید. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم در طی سفر به پیام‌ها و نکاتی که کادر مسئولان کشتی به شما ارائه می‌دهند، توجه داشته باشید. از آنها پیروی کنید تا سفری ایمن داشته باشید. در ضمن اگر مشکلی پیش آمد باید به مسئولان کشتی اطلاع دهید.

سؤالات متداول

چه بنادری برای سفر با کشتی به دبی فعالیت می‌کنند؟

بنادر نزدیک جزیره قشم و کیش مانند بندر لنگه در نزدیکی کیش و بندری در بندرعباس برای این سفر دریایی مناسب هستند.

آیا امکان همراه داشتن خودرو هم وجود دارد؟

بله شما می‌توانید با تهیه بلیط از کشتی‌های بعضی از کشتی‌ها، با پرداخت هزینه‌ای، خودروی خود را به دبی ببرید.

آیا اخذ ویزا برای سفر دریایی به دبی لازم است؟

بله شما باید از طریق آژانس مسافرتی برای اخذ ویزای مورد نظر اقدام کنید.

کلام آخر

در این مطلب از پلازا درباره سفر با کشتی به دبی پرداختیم. توضیح دادیم که شما برای سفر به دبی می‌توانید روش‌های مختلفی مانند پرواز را انتخاب کنید. سفر با کشتی هم به دلیل کم بودن ناگان کشتی رانی در ایران، کمتر طرفدار دارد. اما مزایایی نسبت به سایر روش‌ها دارد. برای مثال هزینه بلیط آن کمتر از سفر هوایی است. میزان بار بیشتری را می‌توانید با خود همراه داشته باشید. در حالی که تجربه مشاهده دریا و گاهی موجودات دریایی را کسب خواهید کرد.

در این مطلب توضیح دادیم که تهیه بلیط و اخذ ویزا چگونه انجام خواهد شد. بعضی از کشتی‌ها اجازه حمل خودرو را به شما می‌دهند. در ادامه نکات مختلفی را شرح دادیم که در سفر با کشتی به دبی اهمیت دارند. شما باید توجه کنید که سفر با کشتی طولانی‌تر از سفر هوایی است و ممکن است دریازدگی را تجربه کنید. به همین دلیل همراه داشتن دارو و تجهیزات مختلف ضروری هستند. از طرفی باید از دستورات و توصیه‌های کادر فعال در کشتی برای مهمانداری پیروی کنید تا کمترین مشکلات رخ دهند.

نظر شما درباره سفر با کشتی به دبی چیست؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402