مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در این مقاله از پلازا به مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE از جنبه های مختلف مانند طراحی، کیفیت ساخت، نمایشگر، پردازنده و عملکرد در بازی، GPU، دوربین در کیفیت فیلم و عکاسی، باتری و شارژ و استفاده از هوش مصنوعی می پردازیم. همچنین به شما خواهیم گفت که هر یک از این دو گوشی برای چه کسانی مناسب است و عملکردشان را برای درک بهتر موضوع در جداولی که برای شما آماده کرده ایم مقایسه می کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

بازار گوشی های هوشمند همیشه در حال تحول است و هر سال شاهد دستگاه های جدیدی هستیم که ویژگی های بیشتر، عملکرد بهتر و طراحی بهبود یافته را ارائه می دهند. دو مورد از جدیدترین نمونه‌ها شیائومی 13 تی و سامسونگ گلکسی اس 23 FE هستند که هر دو قاتل پرچمداران هستند که هدفشان ارائه مشخصات بالا با قیمت پایین‌تر از مدل‌های پریمیوم است. اما چگونه آنها با یکدیگر مقایسه می شوند و کدام یک را باید انتخاب کنید؟

فهرست مطالب

مقایسه Xiaomi 13T با Samsung Galaxy S23 FE

شیائومی 13 تی و سامسونگ گلکسی اس 23 FE دو تا از بهترین مدلهایی هستند که گرانقیمت ها را به چالش می کشند. در جدول زیر ابتدا به صورت خلاصه مشخصات آنها را با هم مقایسه می کنیم و در ادامه به توضیحات بیشتر می پردازیم:

ویژگی‌هاXiaomi 13TSamsung Galaxy S23 FE
نمایشگر۶.۶۷ اینچی امولد با رفرش‌ریت ۱۴۴ هرتز و رزولوشن ۲۷۱۲x۱۲۲۰۶.۴ اینچی داینامیک امولد 2X با رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۲۳۴۰x۱۰۸۰
پردازندهدایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترااگزینوس ۲۲۰۰ | اسنپدراگون ۸ نسل ۱
رم/حافظه۸/۱۲ گیگابایت رم | ۲۵۶ گیگابایت حافظه۸ گیگابایت رم | ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت حافظه
دوربین‌‌ها۱۲ + ۵۰ + ۵۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۲ برابر۱۲ + ۸ + ۵۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۳ برابر
دوربین سلفی۲۰ مگاپیکسل۱۰ مگاپیکسل
باتری۵۰۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۶۷ وات۴۵۰۰ میلی‌آمپر با شارژ ۲۵ وات
قیمتحدود ۲۰ میلیون تومانحدود ۲۲ میلیون تومان

کیفیت طراحی و ساخت

هر دو گوشی Xiaomi 13T و Samsung Galaxy S23 FE طراحی مشابهی دارند. دارای ماژول دوربین مستطیلی شکل در پشت هستند. آنها همچنین دارای یک سوراخ پانچ برای دوربین سلفی در جلو و یک اسکنر اثر انگشت در زیر نمایشگر دارند. با این حال، تفاوت هایی در اندازه، وزن و گزینه های رنگی این دو گوشی وجود دارد. شیائومی 13T کمی بزرگتر از گلکسی S23 FE است و ابعاد آن ۱۶۲.۲ * ۷۵.۷* ۸.۵ میلی متر و وزن ۱۹۷ گرم است، در حالی که گلکسی S23 FE با ابعاد کوچکتر ۱۵۸ * ۷۶.۵ * ۸.۲ میلی متر وزن بیشتری (۲۰۹ گرم) دارد. شیائومی 13T همچنین دارای تنوع رنگی بیشتری است. هر دو گوشی دارای استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب هستند، به این معنی که می توانند تا عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند.

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در طراحی و کیفیت

نمایشگر

صفحه نمایش یکی از مهم ترین ویژگی های یک گوشی هوشمند است، زیرا رابط اصلی برای تعامل با دستگاه است. هر دو گوشی شیائومی 13T و گلکسی S23 FE دارای نمایشگرهای چشمگیر، با وضوح بالا، نرخ تازه سازی، روشنایی و دقت رنگ خوبی هستند. شیائومی 13 تی دارای صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با وضوح ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل، رفرش ریت ۱۴۴ هرتز، حداکثر روشنایی ۲۶۰۰ نیت و پشتیبانی از Dolby Vision و HDR10+ است.

گلکسی S23 FE دارای صفحه نمایش ۶.۴ اینچی داینامیک امولد 2X، با رزولوشن ۱۰۸۰ * ۲۳۴۰ پیکسل، نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، حداکثر روشنایی ۱۴۵۰ نیت و پشتیبانی از HDR10+ است. هر دو نمایشگر با گوریلا گلس ۵ محافظت می شوند و نسبت تصویر ۱۹.۵:۹ دارند. شیائومی 13T تراکم پیکسلی 446ppi بالاتری دارد، در حالی که گلکسی S23 FE تراکم پیکسلی کمتری معادل 403ppi دارد. این بدان معناست که شیائومی ۱۳ تی صفحه نمایش واضح تر و دقیق تری دارد، ضمن اینکه حاشیه های کمتری دارد و نسبت نمایشگر به بدنه آن ۸۷.۵ درصد است درحالیکه این عدد برای سامسونگ به ۸۳.۲ درصد میرسد.

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در نمایشگر

پردازنده و عملکرد در بازی

پردازنده، مغز گوشی هوشمند است و تعیین می کند که دستگاه چقدر سریع و روان می تواند وظایف و برنامه های مختلف را اجرا کند. هر دو گوشی شیائومی 13T و گلکسی S23 FE پردازنده های قدرتمندی دارند، اما از چیپست های متفاوتی از سازندگان مختلف استفاده می کنند.

شیائومی 13T از چیپست دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا استفاده می کند که یک پردازنده هشت هسته ای ۴ نانومتری با سرعت کلاک تا ۳.۱ گیگاهرتز است. گلکسی S23 FE از چیپست اسنپدراگون ۸ نسل ۱ برای نسخه آمریکا و اگزینوس ۲۲۰۰ برای نسخه بین المللی استفاده می کند که هر دو مورد یک پردازنده هشت هسته ای ۴ نانومتری هستند، اما با سرعت کلاک تا ۳.۰ گیگاهرتز. هر دو گوشی دارای مودم های 5G هستند و از Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۲ پشتیبانی می کنند. شیائومی 13T دارای حافظه رم ۱۲ گیگابایتی است، در حالی که گلکسی S23 FE دارای ۸ گیگابایت رم است.

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در گیمینگ

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در گیمینگ

یکی از محبوب ترین کاربردهای گوشی های هوشمند بازی است و هر دو گوشی شیائومی 13T و گلکسی S23 FE قادر به اجرای بازی های سطح بالا با تنظیمات گرافیکی بالا هستند. با این حال، تفاوت هایی در پردازنده گرافیکی و عملکرد بازی این دو گوشی وجود دارد. شیائومی 13T از پردازنده گرافیکی Mali-G610 MC6 استفاده می کند، در حالی که گلکسی S23 FE از پردازنده گرافیکی Adreno 730 برای نسخه آمریکا استفاده می کند. هر دو پردازنده گرافیکی قدرتمند هستند، اما به دلیل کش حافظه بیشتر پردازنده T13 نسبت به S23 FE و همچنین میزان رم بیشتر، عملکرد محصول شیائومی بهتر است. برای مقایسه عملکرد بازی این دو گوشی، از اپلیکیشن بنچمارک AnTuTu استفاده کردیم که CPU، GPU، حافظه و تجربه کاربری دستگاه را تست می کند.

گوشیامتیاز در AnTuTu
شیائومی 13T۱۱۸۸۱۷۶
سامسونگ گلکسی S23 FE۸۶۴۸۸۰

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در عملکرد

همانطور که می بینید، شیائومی 13T امتیاز AnTuTu بسیار بالاتری نسبت به گلکسی S23 FE دارد که به این معنی است که عملکرد کلی بهتری در بازی دارد. شیائومی 13T همچنین دارای نرخ رفرش بالاتر ۱۴۴ هرتز است، به این معنی که می تواند فریم های بیشتری را در ثانیه نمایش دهد و تجربه بازی روان تری را ارائه دهد. گلکسی S23 FE نرخ تازه سازی کمتری برابر با ۱۲۰ هرتز دارد که هنوز هم خوب است، اما به نرمی شیائومی 13T نیست. در ادامه برای مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در گیمینگ نتیج این دوگوشی را ببینید:

بازیشیائومی 13Tگلکسی S23 FE
کالاف دیوتی موبایل60 fps60 fps
پابجی موبایل60 fps60 fps
گنشین ایمپکت50 fps45 fps
آسفالت ۹60 fps60 fps
فورتنایت30 fps30 fps

دوربین با کیفیت فیلمبرداری و عکاسی

دوربین یکی دیگر از ویژگی های مهم گوشی های هوشمند است که به کاربر اجازه می دهد از لحظات و خاطرات خود عکس و فیلم بگیرد. هر دو گوشی شیائومی 13T و گلکسی S23 FE دوربین های چشمگیری با وضوح بالا، زوم اپتیکال و هوش مصنوعی دارند. شیائومی 13T دارای تنظیمات دوربین سه گانه پشتی است که از یک دوربین اصلی۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. گلکسی S23 FE همچنین دارای تنظیمات دوربین سه گانه پشتی است که از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله فوتو ۸ مگاپیکسلی تشکیل شده است.

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در دوربین

هر دو گوشی می توانند ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنند و دارای لرزشگیر اپتیکال، فوکوس خودکار تشخیص فاز و فلاش LED هستند. با این حال، سامسونگ گلکسی اس 23 FE همچنین می تواند ویدیوهای 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه ضبط کند که وضوح و کیفیت بالاتری نسبت به شیائومی 13T دارد. گلکسی S23 FE همچنین دارای دیافراگم بازتر در حداقل فاصله کانونی با f/1.8، f/2.2 و f/2.4 است، در حالی که Xiaomi 13T دارای f/1.9، f/1.9 و f/2.2 است. این بدان معناست که گلکسی S23 FE می‌تواند نور بیشتری را جذب کند و عکس‌ها و فیلم‌های روشن‌تر و واضح‌تری تولید کند، به خصوص در شرایط کم نور.

در مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE، هر دو گوشی از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد دوربین خود مانند تشخیص صحنه، تشخیص چهره، حالت پرتره، حالت شب و وضوح فوق العاده استفاده می کنند. هر دو گوشی همچنین دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند، مانند حالت ماکرو شیائومی ۱۳ تی که به کاربر اجازه می‌دهد از اشیاء کوچک عکس‌های نزدیک بگیرد و نمای کارگردان سامسونگ گلکسی S23 FE که به کاربر اجازه می‌دهد بین دوربین‌های مختلف هنگام ضبط یک ویدیو سوئیچ کند.

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE در باتری

باتری و شارژ

باتری عمر گوشی هوشمند است و تعیین می کند که دستگاه با یک بار شارژ چقدر می تواند دوام بیاورد. هر دو گوشی Xiaomi 13T و گلکسی S23 FE باتری های بزرگی دارند و از شارژ سریع و شارژ بی سیم پشتیبانی می کنند. Xiaomi 13T دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است، در حالی که گلکسی S23 FE دارای باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی است. هر دو گوشی با استفاده از شارژر سریع ۶۵ واتی می‌توانند تا ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه و تا ۱۰۰ درصد در ۷۰ دقیقه شارژ شوند. تنها گلکسی S23 FE از شارژ بی سیم ۱۵ واتی  پشتیبانی می کند.

مقایسه Xiaomi 13T با Samsung Galaxy S23 FE

استفاده از هوش مصنوعی

هوش مصنوعی فناوری است که تلفن هوشمند را قادر می‌سازد از رفتار، سلیقه و عادات کاربر بیاموزد و تجربه شخصی‌تر و هوشمندانه‌تر را ارائه دهد. هر دو گوشی شیائومی 13T و گلکسی S23 FE از هوش مصنوعی در جنبه های مختلف مانند دوربین، عملکرد، امنیت و رابط کاربری استفاده می کنند. هر دو گوشی دارای ویژگی های هوش مصنوعی مانند بازگشایی با چهره، دستیار صوتی، گالری هوشمند و روشنایی تطبیقی هستند.

با این حال، تفاوت هایی در قابلیت های هوش مصنوعی این دو گوشی وجود دارد. Xiaomi 13T از HyperOS استفاده می کند که نسخه سفارشی شده اندروید ۱۳ است که دارای ویژگی های هوش مصنوعی بیشتری است، مانند Hyper Vision که می تواند اشیاء، متن و کدهای QR را روی صفحه تشخیص دهد، Hyper Boost که می تواند عملکرد و باتری را بهینه کند. Hyper Voice که می تواند گفتار و متن را در زمان واقعی ترجمه کند. گلکسی S23 FE از رابط کاربری One UI 5.1 استفاده می کند که نسخه سفارشی سازی شده اندروید ۱۳ است، اما با ویژگی های هوش مصنوعی کمتر، مانند One UI Vision که می تواند اسناد را اسکن و متن را استخراج کند، One UI Boost که می تواند عملکرد بازی را بهبود بخشد و حرارت دستگاه را کاهش دهد و One UI Voice که می تواند با دستورات صوتی دستگاه را کنترل کند.

مقایسه Xiaomi 13T با Samsung Galaxy S23 از نظر هوش مصنوعی

مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE: ویژگی های امنیتی

هر دو گوشی شیائومی 13T و گلکسی S23 FE از ویژگی های امنیتی خوبی مانند اسکنر اثر انگشت، بازگشایی چهره و رمزگذاری برخوردار هستند. با این حال، تفاوت هایی در نوع و کیفیت این ویژگی ها وجود دارد.

  • شیائومی 13T و گلکسی S23 FE از یک اسکنر اثر انگشت اپتیکال زیر نمایشگر برای ایمن کردن گوشی استفاده می کنند. با این حال، طبق برخی بررسی‌ها، شیائومی ۱۳ تی اسکنر سریع‌تر و دقیق‌تری نسبت به گلکسی S23 FE دارد.
  • شیائومی 13T و گلکسی S23 FE همچنین دارای قفل چهره هستند که از دوربین سلفی برای تشخیص چهره کاربر استفاده می کند. با این حال، گلکسی S23 FE دارای قفل چهره پیشرفته تری است که از حسگر عمق سه بعدی و مادون قرمز برای اسکن چهره کاربر حتی در شرایط کم نور استفاده می کند. باز کردن قفل چهره شیائومی 13T از امنیت و اطمینان کمتری برخوردار است، زیرا فقط از تشخیص تصویر دو بعدی استفاده می کند.
  • شیائومی 13T و گلکسی S23 FE همچنین دارای رمزگذاری هستند که از داده های کاربر در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت می کند. با این حال، گلکسی S23 FE رمزگذاری امن تری دارد که از پلتفرم سامسونگ ناکس استفاده می کند، یک راه حل امنیتی یکپارچه سخت افزاری و نرم افزاری که چندین لایه حفاظتی را فراهم می کند. رمزگذاری شیائومی 13T از امنیت کمتری برخوردار است، زیرا فقط از رمزگذاری استاندارد اندروید استفاده می کند که توسط برخی هکرها قابل دور زدن است.

مقایسه Xiaomi 13T با Samsung Galaxy S23 FE کدام بهتر است؟

بنابراین گلکسی S23 FE از ویژگی های امنیتی بهتری نسبت به Xiaomi 13T برخوردار است. با این حال، هر دو تلفن هنوز نسبتاً ایمن هستند و کاربر باید از روش‌های دیگری مانند رمز عبور، پین، الگوها و بیومتریک برای محافظت از تلفن خود نیز استفاده کند.

سخن پایانی

در مقایسه شیائومی 13T با سامسونگ گلکسی S23 FE باید گفت هر دو گوشی عالی هستند که ارزش زیادی برای پول ارائه می دهند. با این حال، بسته به سلیقه و نیازهای خود، ممکن است یکی از آنها را مناسب تر از دیگری بیابید. محصول شیائومی ارزان تر و با قابلیت های بهتری برای گیمینگ عرضه شده است در حالیکه گوشی سامسونگ گرانتر  و شیک تر است و برای تولید محتوا و عکاسی مناسب است. نظر شما درباره این گوشی چیست؟ خوشحال خواهیم شد بدانیم انتخاب شما از بین این دو گزینه چیست و چرا؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402