افزایش فشار کمیسون اروپایی بر فیسبوک و گوگل بر سر قوانین مصرف‌کنندگان

کمیسیون اروپایی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کمیسیون اروپایی در حال افزایش فشار روی دو کمپانی بزرگ اینترنتی فیس بوک و گوگل بر سر حقوق مصرف کنندگان است و انتظار دارد این  رسانه های اجتماعی فعالیتشان را در این زمینه گسترش دهند. کمیسیون اروپایی در حال حاضر اقدامات پیشنهادی از طرف این رسانه ها را ناکافی می داند. همچنین این کمیسون در بیانیه ای که روز پنج‌شنبه منتشر کرد اقدامات توییتر را در زمینه همسو کردن سرویس هایش با قوانین امنیتی کاربران که قرار است تا پایان امسال به اجرا در آید ناکافی خوانده است.
این سازمان سیاسی در نظر دارد تدابیر امنتی بیشتری را برای بیش از 250 میلیون کاربر اروپایی بیاندیشد و به مصرف کنندگان این امکان را بدهد تا در کشور محل سکونت خود شکایاتشان را علیه شبکه های اجتماعی ثبت کنند و لازم نباشد برای این کار در ایالت کالیفرنیای ایالات متحده اقدام نمایند. هدف نهایی این اقدام بازنگری در قوانین مربوط به کمپانی های اینترنتی است تا در قبال مشتری ها درست مانند دیگر کمپانی های سنتی مسئولیت پذیر باشند.

کمیسیون اروپایی

در پی این درخواست کمیسیون اروپایی از ماه مارس سال میلادی گذشته، فیسبوک، توییتر، و گوگل پلاس با اعمال تغییراتی موافقت کرده و وعده دادند که این تغییرات را تا پایان فصل زمستان سال جاری عملی کنند. همچنین این سه شبکه اجتماعی، موافقت کردند که شرایط و ضوابطی را که مسئولیت‌پذیری را در قبال عملکرد سرویس هایشان از دوش آن ها برمی دارد حذف کرده و حقوق مسلم کاربران را (که اتحادیه اروپا به مشتری ها اعطا کرده) برای دسترسی به پلتفرم خود رعایت کنند.
کمپانی های دیجیتال همچنین حقوق کاربران در خریدهای آنلاین را از آن ها سلب کرده بودند. طبق این قوانین شبکه های اجتماعی در ایالات متحده مجبور به روشن کردن محتوای دارای اسپانسر و دیگر تبلیغات نبوده اند و کاربران دارای ملیت اروپایی را از حقوق مسلمشان برای حل و فصل دعاوی در کشور محل سکونتشان باز می داشتند. در حالی که گوگل، توییتر، و فیسبوک در ابتدا با این قوانین جدید موافقت کرده بودند و تغییرات لازم را در ضوابط خود لحاظ کرده بودند هنوز هم به قول خود وفا نکرده و تنها برخی از وظایفشان را در قبال قانونگذاران اروپایی اجرا کرده‌اند. غول های سیلیکون ولی (Silicon Valley) هنوز هم پاسخی به درخواست های جدید نداده اند و ممکن است در صورت ناتوانی در اجرای آن‌ها با جریمه های هنگفتی روبه رو شوند.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402