با کنفرانس جهانی تد (TED) بیشتر آشنا شویم

تد
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

«ایده‌ها ارزش گسترش را دارند». این شعار کنفرانس جهانی تد (TED) است که هر ساله طی چهار روز برگزار می‌شود و ما در این نوشتار قصد داریم شما را با این همایش جهانی آشنا سازیم.

جلسات گفتگو محور، همیشه راهی در جهت هم‌افزایی دانش هستند که به مواردی مانند تجزیه و تحلیل دانش و استفاده از دانش دیگران در کسب و کار و سایر علوم اشاره دارد. افراد در چنین جلساتی می‌توانند به دانش خود اضافه کرده و از روش‌های علمی بیان شده در زمینه کاری خود استفاده کنند. یکی از کنفرانس‌های جهانی که در این زمینه برگزار می‌شود، تد (TED) نام دارد. درواقع  TED سر واژه سه کلمه Technologhy ،Entertainment ،Design بوده و نام یک کنفرانس جهانی است که در ایران نیز از سوی افراد و رسانه‌های مختلف موردتوجه است. کنفرانس جهانی تد (TED) یک مجموعه همایش جهانی با این شعار است که «همه ایده‌ها ارزش گسترش را دارند». این همایش چهار روزه مربوط به سازمان غیرانتفاعی Sapling است و همین سازمان مسئولیت برگزاری آن را برعهده خواهد داشت.

کنفرانس تد

جالب است بدانید که تد از سال 1990 کار خود را آغاز نمود. این کنفرانس در ابتدا تنها بر روی معرفی دستاوردهای سیلیکون ولی تمرکز داشت اما بعد از مدتی گسترش یافت و اکنون نیز بر روی موضوعات دیگر از کسب و کار گرفته تا مباحث روانشناختی، علمی و دانستنی‌های جالب تمرکز دارد. شما می‌توانید درباره موضوعات مختلف مانند کسب و کار، روانشناسی، علم و تکنولوژی و موارد مرتبط دیگر، افرد باتجربه و صاحب نظری را در این کنفرانس بیابید که درباره آن موضوع مشخص به سخنرانی پرداخته‌اند و تجربیات خود را با شما از طریق اینترنت به اشتراک می‌گذارند؛ این چیزی است که تد را این همه محبوب ساخته است. چراکه در این سخنرانی‌های افراد مطرح در حوزه‌های مختلف از تجربه‌ها، شکست‌ها، پیروزی‌ها و مهم‌تر از همه دستاوردهای خود می‌گویند که می‌تواند راهنمای خوبی برای همه آن‌هایی باشند که می‌خواهند بیشتر بیاموزند، تجربه کنند و موفق باشند.

تاکنون افراد برجسته‌ای در این کنفرانس سخن گفته‌اند که از میان آن‌ها می‌توان به برندگان جایزه نوبل و افراد مشهوری چون مانند جیمز کامرون، بیل گیتس، ال گور، جرج اسموت، بیل کلینتون، ایلان ماسک، استیون هاوکینگ، ریچارد داوکینز و لری پیچ (موسس گوگل) و خیلی از افراد دیگر اشاره کرد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

چگونه به سخنرانی‌ها دسترسی داشته باشیم؟

خبر خوب اینکه دانلود و مشاهده سخنرانی‌های تد کاملاً رایگان است. شما می‌توانید وارد سایت تد شوید و به راحتی از ویدیوهای آن استفاده کنید. البته نسخه صوتی ویدیوها هم با فرمت mp3 برای دانلود در سایت قرار داده شده است. لازم نیست برای دانلود ویدیوها حتما در سایت عضو باشید اما برای اینکه از امکانات بیشتر بهره‌مند شوید بهتر است در سایت عضو شوید که این کار به سادگی هر چه بیشتر نیز انجام خواهد شد. علاوه بر سایت، تد اپلیکیشن موبایلی نیز دارد و همه امکاناتی را که در سایت ارائه می‌دهد را در اپلیکیشن موبایلی خود جای داده است. کاربران اندروید می‌توانند از این لینک اپلیکیشن TED را بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنند. کاربران iOS نیز می‌توانند از این لینک برای دانلود استفاده نمایند.

اگر با زبان انگلیسی آشنایی نداشته باشید، شاید بار اول که وارد سایت می‌شوید و بخواهید سخنرانی را ببینید، اندکی برایتان ناخوشایند باشد اما نگران نباشید، قریب به اتفاق همه ویدیوهای سایت از زیرنویس بهره می‌برند. این زیرنویس‌ها از 100 زبان مختلف دنیا پشتیبانی می‌کنند که زبان فارسی نیز یکی از آن‌ها است.

در اپلیکیشن تد شما می‌توانید ویدیوها و سخنرانی‌های مورد علاقه خود را مشخص نمایید تا بتوانید در زمان‌های مختلف به آن‌ها دسترسی داشته باشید. علاوه بر این به بیش از 3000 سخنرانی افراد برجسته دسترسی خواهید داشت. لیست پخش، دسته‌بندی‌ها و پروفایل از بخش‌های این اپلیکیشن‌ است. گفتنی است که موضوعات سخنرانی‌ها در قسمت دسته‌بندی شامل مواردی مانند سخنرانی‌های الهام بخش، جالب و جذاب، ویدیوهای خبر ساز و کسب وکار است. گفتنی است با انتخاب یک سخنرانی علاوه بر مشاهده آن می‌توانید اطلاعاتی درباره محتوای آن را نیز در پایین ویدیوی مربوطه مشاهده کنید و همچنین درباره سخنران آن نیز در قسمت About Speaker اطلاعاتی را کسب نمایید.

تد گلوبال

همان‌طور که در ابتدا اشاره کردیم کنفرانس تد به صورت سالیانه در آمریکا برگزار می‌شود اما کنفرانس دیگری تحت مدیریت همین کنفرانس در کشورهای دیگر جهان برگزار می‌شود. گفتنی است که افراد برای شرکت در کنفرانس تد گلوبال در سراسر دنیا می‌توانند با پرداخت حق عضویت 6000 دلار در این کنفرانس چند روزه شرکت کنند و اگر بخواهند نیز به عنوان سخنران به سخنرانی بپردازند که البته به همراه پرداخت حق عضویت می‌بایست فرمی را که از طریق تد در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد را پر کنند.  به غیر از این عضویت یک عضویت دیگر هم در تد وجود دارد که برای استفاده از امکانات بیشتر و بهتر شرکت کنندگان می‌بایست 12000 دلار را جهت شرکت پرداخت نمایند.

جایزه تد یکی دیکر از موارد پرداختنی در مورد این کنفرانس است. افرادی برای دریافت این جایزه شرکت می‌کنند که آرزویی برای تغییر جهان در سر داشته باشند. درواقع این جایزه به رهبران و افراد پیشرو و صاحبان ایده‌های نو و انسانی اهدا خواهد شد. گفتنی است که جایزه تد جایزه‌ای یک میلیون دلاری است که برای تشویق صاحب ایده اهدا می‌شود تا برای حمایت از ایده‌های بزرگ‌تر تشویق شوند.

دست‌اندرکاران تد معتقد هستند که:

عمیقا بر این باوریم که ایده‌ها می‌توانند روش‌ها، رفتار، زندگی و در نهایت جهان را تغییر دهند. به همین دلیل این موسسه را به عنوان سازمان جهانی حمایت از ایده‌های نو راه‌اندازی کرده‌ایم تا با متفکران جهان، ایده‌های نو و کنجکاوی‌های جدید آشنا شویم.

در این راستا اگرچه ممکن است انتقادهای زیادی از تد بشود اما با این حال باید در نظر بگیریم که شاید مسئولیت تد تنها خبررسانی و بیان اهداف صاحب نظران است که البته برای افزایش دانش باید به استفاده از دیگر منایع روی آورد و تد نمی‌تواند در این باره مسئولیتی داشته باشد؛ چرا که تنها نقش بیان ایده و تا حدی حمایت از داشتن ایده‌های نو و عملی کردن آن‌ها را بر عهده دارد.

معرفی دو نمونه از سخنرانی‌های تد

تد توانسته در مدت فعالیت خود محبوبیتی باورنکردنی را کسب کند. یکی از دلایل این موضوع بیان موضوعات علمی پیچیده در قالب جملاتی ساده توسط فردی متخصص بوده است. به‌عنوان مثال امی کادی (Amy Cuddy) که به‌عنوان روانشناس اجتماعی و نویسنده آمریکایی شناخته شده است، ویدیویی درباره نقش زبان بدن در رفتار افراد دارد که تاکنون بیش از 16 میلیون بازدیدکننده داشته است و جزو یکی از پربیننده‌ترین ویدیوهای سایت محسوب می‎شود. او در این ویدیو بیان می‌کند که چگونه زبان بدن بر رفتار و احساسات ما تاثیرگذار است و نقشی تعیین کننده بر اعمال و تصمیمات ما دارد. اگر شما هم جزو آن دسته از مخاطبان ایرانی هستید که دوست دارید علاوه بر کتاب‌های پر تیراژ در این زمینه به صورت علمی به این قضیه نگاه کنید و درباره آن اطلاعاتی را کسب کنید مشاهده ویدیوی امی کادی (ویدیوی زیر) به‌عنوان یک منبع معتبر در این زمینه برای شروع می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

سوزان کین، نویسنده کتاب پرفروش سکوت (قدرت درونگراها) که به گفته خودش از سال 2005 آغاز به نوشتن این کتاب کرد و موفق شد در سال 2012 این کتاب را به چاپ برساند نیز از دیگر سخنرانان این رویداد جهانی است که توانست سخنرانی تاثیرگذاری را در این همایش بین‌المللی داشته باشد. گفتنی است که او توانست دستاورد 7 ساله تحقیقات خود را در ویدیویی حدوداً 19 دقیقه‌ای با عنوان قدرت درون‌گراها به طور کامل بیان نماید. این ویدیو با کسب بیش از 19 میلیون بیننده نیز توانست افتخار یکی از پربیننده‌ترین سخنرانی‌های تد را از آن خود کند. سوزان کین در این زمینه بیان می‌کند که چگونه افراد درونگرا نیز می‌توانند در کسب و کار، تحصیل و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنند افراد موفق و تاثیرگذاری باشند. این ویدیو را می‌توانید در این لینک مشاهده نمایید.

علاوه بر این دو مورد معرفی شده، باید بگوییم که سایر ویدیوهای تد در زمینه‌های مختلف نیز ارزش دیدن را حداقل برای یک بار خواهند داشت. این سخنرانی‌ها در قالب داستان شکل می‌گیرند و به هیچ وجه یک سخنرانی سنتی محسوب نمی‌شوند. همان‌طور که می‌دانید داستان‌گویی موضوعی است که در سال‌های اخیر در حوزه‌های مختلف مدیریت و بازاریابی ظهور کرده و فرصت ارزشمندی را در اختیار افراد فعال در این حوزه قرار داده است. همیشه می‌بینیم که در سخنرانی‌های بزرگ افراد معروف نیز سخنرانی خود را با بیان یک داستان آغاز می‌کنند. شاید اگر شما یکی از طرفداران استیو جابز بوده باشید، این موضوع را در سخنرانی‌های وی نیز قبلا دیده‌اید و یا نمونه‌های همین ویدیوهای تد نیز مثال خوبی در این زمینه است. پس اگر می‌خواهید خیلی سریع درباره موضوعی که در ذهن دارید ویدیویی بر اساس تجربیات و تحقیقات واقعی مشاهده کنید و یا اینکه به دنبال ویدیویوهای تاثیرگذار هستید، تد می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.  شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران2 دیدگاه
avatar
پدرام فدائی
.
25 تیر 1397، 13:41
پاسخ
0
0
عالی بود
avatar
اعظم بجاری
.
25 تیر 1397، 14:04
پاسخ
0
0
@پدرام فدائی
مرسی از توجهتون. امیدوارم مفید بوده باشه
avatar
رقیه رنجبری
.
18 تیر 1397، 00:47
پاسخ
0
1
چه عالی... اتفاقا یکی از علاقمندان سخنرانی تد هستم اما تا امروز نمی دونستم که اپلیکیشن داره... حتما دانلودش می کنم.
avatar
اعظم بجاری
.
25 تیر 1397، 14:06
پاسخ
0
0
@رقیه رنجبری
آره منم همینطور مرسی. اپش هم خیلی خوبه همه امکانات سایتش رو داره
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402