جستجوی حروف A تا Z در گوگل چه نتایجی را نشان می دهد؟

نتایج جستجوی حروف A تا Z در گوگل
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زندگی همه ما به نحوی با موتور جستجوی گوگل گره خورده است. بی‌بی‌سی در اقدامی جالب هرکدام از 26 حرف الفبای انگلیسی را با گوگل بریتانیا مورد جستجو قرار داده تا مشخص شود چه شخص یا چیزی در رتبه اول نتایج جستجوی هر حرف مشاهده می‌شود.

گوگل در حال حاضر پاسخگوی بیش از 3 میلیارد جستجو در روز است. اکثر این جستجوها با وارد کردن یک یا چند واژه انجام می‌شود. اما گاهی نیز هنگامی که تنها یک کاراکتر را تایپ کرده‌ایم، به طور تصادفی دکمه اینتر را فشار می‌دهیم. در این صورت معمولا بدون توجه به نتایج جستجو، سریعا دوباره عبارت مورد نظر را تایپ و جستجو می‌کنیم. اما جستجوی حروف الفبا نتایج جالبی را به همراه دارد و بازتاب دهنده بخشی از فرهنگ عامه است.

موتور جستجوی گوگل

وب‌سایت بی‌بی‌سی نتایج جستجوی هر یک از حروف الفبای انگلیسی در موتور جستجوی گوگل را بررسی کرده است تا رتبه اول هر جستجو مشخص شود. لازم به ذکر است که جستجوهایی که همه ما به صورت روزانه در گوگل انجام می‌دهیم به نوعی شخصی‌سازی شده هستند. به عنوان نمونه گوگل براساس علایق ما که از ردیابی فعالیت‌های ما بدست می‌آورد، نتایج جستجو را تغییر می‌دهد.

اما در جستجوی صورت گرفته توسط بی‌بی‌سی، موارد این چنینی حذف شده‌اند تا گوگل نتایج جستجو را دستکاری نکند. به عنوان نمونه از ورود به حساب جی‌میل خودداری شده تا کاربر ناشناس باقی بماند و مرورگری که با آن این جستجوها انجام شده نیز عاری از کوکی و دیگر داده‌های مورد استفاده برای ردیابی بوده است. همچنین نتایجی که تبلیغ محسوب می‌شوند، خبرهای جدید، و نیز مطالب مربوط به سایت‌هایی چون ویکی پدیا و فرهنگ‌های لغت نادیده گرفته شده‌اند.

همان طور که اشاره شد، نتایج جستجوی شخصی‌سازی شده شما احتمالا کمی متفاوت با نتایج پایین خواهد بود، و نیز با توجه به دگرگونی مداوم اینترنت، با گذر زمان نیز ممکن است تغییراتی به وجود آید. در ضمن بی‌بی‌سی این جستجو را با گوگل بریتانیا (Google UK Search) انجام داده است. در ادامه رتبه اول جستجوی حروف الفبای انگلیسی را مشاهده می کنید.

نتایج جستجوی حروف A تا Z در گوگل

 

حرف A – کانال یوتیوب Ali-A

کانال یوتیوب Ali-A

در جستجوی حرف A با گوگل بریتانیا، کانال یوتیوب Ali-A رتبه نخست جستجو را تصاحب کرده است. بیش از 14 میلیون نفر کانال این فرد بریتانیایی را دنبال می‌کنند. او ویدیوهای بازی کردن خود را در این کانال به اشتراک می‌گذارد. محبوبیت ویدیوهای او از بازی Call of Duty، در سال 2015 چندین رکورد گینس را برایش به ارمغان آورد. البته او این روزها بیشتر مشغول منفجر کردن و رقصیدن در بازی Fortnite است.

 

حرف B – یک سرویس بانکی دیجیتال هوشمند

اپلیکیشن B

اپلیکیشن Clydesdale Bank به لطف نام فشرده خود (B)، سرویس پخش BBC iPlayer را از پیش رو برمی‌دارد و در مکان نخست قرار می‌گیرد. البته جستجوی حرف B در بسیاری از نقاط دنیا B Corporation را به عنوان نتیجه نخست نمایش می‌دهد. یک سازمان غیرانتفاعی که میزان مسئولیت‌پذیری سازمان‌های دیگر نسبت به جامعه و محیط زیست را بررسی کرده و در صورت کسب امتیازهای کافی، به آن‌ها گواهی‌نامه ارائه می‌کند.

 

حرف C – زبان برنامه نویسی سی

زبان برنامه نویسی C

ظاهر شدن زبان برنامه نویسی C در رده نخست جستجو به لطف وب‌سایت GeeksforGeeks میسر شده است. این زبان برنامه نویسی چهار دهه قدمت دارد. وب‌سایت مذکور مکانی برای یادگیری زبان‌های برنامه نویسی است.

 

حرف D – زبان برنامه نویسی دی

زبان برنامه نویسی دی

مجله Wired چهار سال پیش زبان D را «بزرگ‌ترین زبان برنامه نویسی ناشناخته» نامیده بود. شاید بتوان گفت بیشتر افراد حتی نام آن را هم نشنیده‌اند. اما در یک بررسی که اخیرا صورت گرفته است مشخص شده که زبان D بیست و سومین زبان برنامه نویسی پراستفاده است. همچنین نام‌های بزرگی از جمله فیسبوک، نتفلیکس و eBay در فهرست استفاده کنندگان از آن مشاهده می‌شود.

 

حرف E – سرویس خبری E! News

سرویس خبری E! News

سرویس خبری «ای! نیوز» متعلق به شرکت رسانه‌ای آمریکایی ان‌بی‌سی یونیورسال است. ای! نیوز که برروی اخبار سلبریتی‌ها تمرکز دارد eBay را در بریتانیا و اکثر مناطق دنیا شکست می‌دهد و در صدر نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

اما نتایج گوگل استونی به عنوان یک استثنا، متفاوت است. در آن‌جا نتایج جستجو به نفع پرتال بومی ‌e-Estonia (ای-استونی یا شهروندی الکترونیک استونی) است. e-Estonia جنبشی است که به وسیله آن امکان تعامل شهروندان استونی و سایر مردم دنیا با دولت استونی فراهم شده است و خدمات الکترونیکی بسیاری ارائه می‌دهد. خارجی‌ها از این طریق می‌توانند برای اخذ شهروندی و اقامت اقدام کنند.

 

حرف F – فیسبوک

فیسبوک

هنگام جستجوی حرف F همواره نتایج مرتبط با فیسبوک اعم از وب‌سایت خود فیسبوک یا مطالب مربوط به رسوایی لو رفتن اطلاعات کاربران فیسبوک در صدر نتایج مشاهده می‌شود. شایان ذکر است که این مساله حتی هنگام جستجو در سه کشوری که فیسبوک در آن‌ها مسدود است یعنی چین، ایران و کره شمالی نیز صادق است.

 

حرف G – گوگل

گوگل

تصاحب مقام اول توسط گوگل در هنگام جستجوی حرف G مساله تعجب آوری نیست. اما نکته جالب این است که G-Technology که یکی از زیرمجموعه‌های شرکت تولیدکننده‌ هارد دیسک وسترن دیجیتال است، در رتبه دوم قرار می‌گیرد. این بدین معنی است که G-Technology بالاتر از مجموعه نرم افزارهای تجاری گوگل از جمله جیمیل قرار می‌گیرد.

 

حرف H – آی‌دی توییتر یک خواننده آمریکایی

halsey

حرف اول آی‌دی توییتر خواننده پاپ آمریکایی (@halsey) کمک کرده تا او نیز در این لیست قرار گیرد. هالزی 23 ساله پیش از آهنگ بسیار موفق Closer، از طریق آهنگ‌ها و ویدیوهایی که خودش تهیه می‌کرد و در رسانه‌های اجتماعی قرار می‌داد خیلی زود به شهرت دست یافت.

جالب اینکه دوست پسر سابق او جی-ایزی رپر آمریکایی، که در سمت راست تصویر بالا مشاهده می‌شود نیز به واسطه اکانت اینستاگرام خود در جستجوی حرف G در آمریکا، رتبه بسیار بالایی کسب می‌کند.

 

حرف I – یک موزیک ویدیو به همین نام

موزیک ویدیو I

لینک موزیک ویدیویی به نام i از کندریک لامار که 2 جایزه گرمی‌ را نیز از آن خود کرده در صدر نتایج جستجوی حرف i ایستاده است. این موزیک ویدیوی جذاب (که شاهد حضور کوتاه جرج کلینتون از پیشگامان سبک فانک نیز در آن هستیم)، از زمان انتشار در سال 2014 تاکنون، بیش از 67 میلیون بازدید داشته است.

 

حرف J- کانال یوتیوب جی. کول

کانال یوتیوب جی. کول

جی. کول (J Cole) ستاره آمریکایی موسیقی هیپ‌هاپ، به لطف کاراکتر اول نام خود یعنی جرمین (Jermaine) حائز مقام اول در نتایج جستجو در بریتانیا می‌شود. البته در سایر مناطق دنیا ممکن است گوشی‌های گلکسی جِی سامسونگ، لیگ برتر فوتبال ژاپن (جی لیگ)، و یا جی بالوین (J Balvin) خواننده کلمبیایی سبک رگی‌تون رتبه اول نتایج جستجو را از آن خود کنند.

 

حرف K – یک موزیک ویدیو به همین نام

موزیک ویدیو K

این آهنگ اثر گروه Cigarettes AfterSex است که با آهنگ‌های سبک دریم پاپ خود معروف شده است. بیت کند و صدای آرامش بخش آهنگ K نیز تضمین کننده موفقیت آن است. کامنت‌های بسیار جالبی در زیر موزیک ویدیو در یوتیوب درج شده است. یکی از کاربران گفته «در هوای بارانی مشغول گوش دادن به این آهنگ هستم و از پنجره به جنگل خیس و تاریک و سرد خیره شده‌ام.»

 

حرف L – شرکت تجهیزات شبکه L-com

شرکت تجهیزات شبکه L-com

شرکت L-com که مرکز آن در ایالت ماساچوست قرار دارد یکی از ناشناخته‌ترین موارد این لیست 26 تایی است. اما اگر در کار تجهیزات شبکه و کابل هستید ممکن است نام آن را شنیده باشید.

رتبه دوم جستجو که از این شرکت هم جالب‌تر می‌باشد، آی‌دی توییتر @L است. تصویر پروفایل این حساب کاربری وینی پو (کاراکتر کارتونی) است و در بخش توضیحات نوشته : «لطفا بروید. می‌خواهم تنها باشم.»

 

حرف M – رستوران‌های زنجیره‌ای M

رستوران‌های زنجیره‌ای M

در حالی که رستوران‌های زنجیره‌ای گائوچو بعد از گسترش بیش از حد، مشغول مدیریت کردن این مشکل است، یکی از مدیران عامل سابق آن در حال گسترش آرام رستوران‌های M است که در حال حاضر تنها در سه مکان حضور دارند. اما هنگامی ‌که با گوگل روسیه همین جستجو را انجام دهیم، اولین نتیجه جستجو، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های فناوری روسیه یعنی Mail.ru است.

شکل کلی صفحه هوم این وب‌سایت روسی، شباهت‌هایی با نسخه‌های قدیمی‌تر وب‌سایت یاهو دارد. اما این شرکت بسیار قدرتمند بوده و دو شبکه اجتماعی VKontakte و Classmates که محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی روسیه هستند را در اختیار دارد.

 

حرف N – نتفلیکس

نتفلیکس

شرکت نتفلیکس یکی از موفق‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه فناوری در ده سال گذشته است. اما سرنوشت نتفلیکس می‌توانست به گونه‌ای دیگر رقم بخورد.

مدتی پیش مدیر بازاریابی سابق آن بری اندرویک، از این واقعیت پرده برداشت که هنگامی‌ که نتفلیکس قصد داشت به یک سرویس جاری ویدیو تبدیل شود، قرار بود این کار را از طریق یک دستگاه گیرنده مخصوص نتفلیکس انجام دهیم. «در سال 2007، تا آن جا پیش رفتیم که برای دستگاه گیرنده نتفلیکس ویدیوهای تبلیغاتی پخش می‌کردیم. اما در ادامه این برنامه به طور کامل متوقف شد».

در عوض، نتفلیکس تصمیم گرفت سرویس پخش جاری خود را برای دستگاه‌های گیرنده شرکت‌های دیگر ارائه دهد. نتفلیکس اخیرا به طور موقت شرکت دیزنی را پشت سر گذاشت و به گران‌ترین شرکت سرگرمی ‌دنیا تبدیل شد.

 

حرف O – یک نمایش از سیرک دوسولی

نمایش o از سیرک دوسولی

O نام نمایش تحسین برانگیزی از دوسولی (یک شرکت هنرهای نمایشی و سیرکی کانادایی) است. این نمایش که در سال جاری میلادی بیست ساله خواهد شد همچنان یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های لاس وگاس به شمار می‌آید. این نمایش در هتلی در لاس وگاس و درون محفظهٔ بزرگی پر از آب اجرا می‌شد.

وب‌سایت Cnet در سال گذشته به بررسی گسترده فناوری مورد استفاده در این نمایش پرداخته بود. در این تحقیق مشخص شد که جدا از 75 بازیگر آن، 122 تکنیسین در پشت صحنه به اداره امور مشغول بوده‌اند. بیشتر این افراد دارای مدرک غواصی اسکوبا بوده‌اند.

 

حرف P – صفحه توسعه دهندگان اندروید 9 پای

اندروید 9 پای

بعد از گمانه زنی‌های متعدد درباره نام آن، بالاخره گوگل اندروید 9 را با عنوان پای (Pie ) عرضه کرد. اندروید پای از خصوصیات جالبی چون کمک به استفاده سالم از گوشی و امکانات هوش مصنوعی جدید بهره‌مند است.

 

حرف Q – مجله‌ای به همین نام

مجله Q

Q نام یک مجله موسیقی است که در بریتانیا منتشر می‌شود. این مجله نسبت به خواهر خود یعنی مجله امپایر (Empire) که سینمایی است، چند سال قدمت بیشتری دارد اما این روزها نسخه چاپی آن آمار فروش بسیار کمتری نسبت به امپایر دارد. با این حال، این واقعیت که این مجله بیش از 31 سال در عصر دیجیتال دوام آورده است، خودبخود یک دستاورد محسوب می‌شود. ارائه نسخه‌های چاپی مجله‌هایی چون Melody Maker ،Smash Hits ،Select، و NME متوقف شده است.

البته رتبه بالای آن در گوگل نتیجه یک تغییر جالب در سرنوشت آن است. در ابتدا قرار بود مجله کیو به صورت cue نوشته شود که به عبارت «cue the music» اشاره دارد. این عبارت به منظور آغاز نواختن موسیقی به کار می‌رود. اما براساس گزارش‌ها، مسئولان مجله درباره عوضی گرفتن آن با یک مجله دیگر درباره اسنوکر نگران بودند و به همین خاطر در نهایت نام تک حرفی Q را برگزیدند.

 

حرف R – زبان برنامه نویسی آر

زبان برنامه نویسی R

R یک زبان برنامه نویسی و محیط نرم افزاری است که براساس زبان قدیمی‌تر S طراحی شده است. بسیاری از کدهای نوشته شده با زبان اس در زبان آر نیز قابل اجرا هستند. زبان آر توسط افرادی که قصد با محاسبات آماری و علم داده‌ها سروکار دارند و ترجیح می‌دهند به جای کلیک کردن در برنامه صفحه گسترده اکسل، کار خود را با نوشتن توابع و اسکریپ انجام دهند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

حرف S – آسترید اس

آسترید اس

Astrid S، خواننده و ترانه سرای نروژی، در سال 2013 این فرصت را پیدا کرد تا استعداد خوانندگی خود را نشان دهد و در یک رقابت تلویزیونی در نروژ، پنجم شد. در ادامه، این خواننده 21 ساله موفق شد با آهنگ Think Before I Talk مقام اول را در کشور خودش کسب کند. البته او در خارج از کشورش بیشتر به خاطر حضور در آهنگی از گروه بلوند به نام Just For One Night شناخته شده است.

در حالی که در جستجوی گوگل بریتانیا، او رتبه اول را دارد، در خود نروژ پایین‌تر از خودروی تسلا مدل S و یک ویدیو از سیا، خواننده استرالیایی به نام Sesame Street که درباره حرف S است قرار می‌گیرد.

 

حرف T – توییتر

توییتر

بیستمین حرف الفبای انگلیسی در گوگل از آن شبکه اجتماعی توییتر است. همچنین صاحب آی‌دی @T که در رده‌های اول نتایج جستجو مشاهده می‌شود متعلق به Tantek Celik که یک مهندس کامپیوتر ترکیه‌ای-آمریکایی است می‌باشد. او کسی بود که به توسعه نسخه مکینتاش اینترنت اکسپلورر، مرورگر مایکروسافت کمک کرد.

 

حرف U – شرکت یو

شرکت یو

وب‌سایت این شرکت می‌گوید «U یک بانک نیست.» البته این شرکت انگلیسی اضافه می‌کند که U همه خدماتی که از یک بانک انتظار می‌رود (به جز اضافه برداشت) را به شما ارائه می‌کند. در گوگل ژاپن، سرویس ویدیویی U-Next در صدر جستجوی حرف U قرار دارد.

 

حرف V – صفحه سریال V در سایت IMDB

سریال V

به لطف سایت IMDB، جستجوی حرف V از آن سریال علمی-تخیلی و قدیمی‌ V (وی) است. داستان این سریال که در دهه 1980 پخش شده است، درباره موجودات فضایی شبیه خزندگان است که سعی در به کنترل گرفتن زمین دارند. این سریال از یک رمان ضدفاشیستی به نام Can’t Happen Here الهام گرفته است. همچنین کتابی مشابه، الهام بخش برخی گزارشگران لیبرال برای انتقاد از ریاست جمهوری جرج دابلیو بوش و دونالد ترامپ بوده است.

 

حرف W – هتل‌های زنجیره‌ای دابلیو

هتل‌های زنجیره‌ای دابلیو

هتل‌های زنجیره‌ای دابلیو که متعلق به شرکت گردشگری آمریکایی «مرییات» است اکنون شامل بیش از 50 هتل لوکس می‌شود که جوانان ثروتمند را جذب می‌کند. هتل‌های دابلیو اکنون به گسترش در آفریقا فکر می‌کند و افتتاح شعباتی در مصر و مراکش را در برنامه دارد. البته قرار است هتل این شرکت در شهر نیویورک که نخستین هتل آن نیز هست، تعطیل شود. منتقدان گفته‌اند این هتل دیگر خاص یا به روز نیست. ارتقای آن نیز احتمالا بیش از حد هزینه خواهد داشت.

 

حرف X – آیفون 10

آیفون 10

آیفون 10 که در انگلیسی به صورت iPhone X (در عددنویسی رومی، ‌x برابر 10 است) نوشته می‌شود درصدر نتایج جستجوی حرف ایکس قرار می‌گیرد. آیفون 8 که مدل رده پایین‌تر از آیفون 10 محسوب می‌شود، از نظر میزان فروش، آیفون 10 را پشت سر گذاشته است. اما این گوشی جایگاه خود را به عنوان یک گوشی محبوب 1000 دلاری تثبیت کرده است و بریدگی بالای نمایشگر (ناچ) را میان گوشی‌های هوشمند ترویج کرد.

این روزها گمانه زنی‌هایی درباره نام آیفون بعدی شرکت اپل که قرار است جایگزین آیفون 10 شود مطرح می‌شود. نام‌هایی چون X2 و XI و Y از جمله موارد احتمالی است.

 

حرف Y – یوتیوب

یوتیوب

اخیرا مدیرعامل یوتیوب اظهار داشت که 1.9 میلیارد نفر ماهی یک بار وارد حساب کاربری خود در یوتیوب می‌شوند تا حداقل یک ویدیو تماشا کنند. البته بسیاری از کاربران ویدیوهای خیلی بیشتری را تماشا می‌کنند. با این وجود، بسیاری از ویدیوهای یوتیوب هرگز مورد بازدید قرار نگرفته‌اند.

 

حرف Z – هتل‌های زنجیره‌ای زد

هتل‌های زنجیره‌ای زد

این هتل‌ها نسبت به هتل‌های لوکس دابلیو، رده پایین‌تر و نیز بسیار ارزان‌تر هستند. در بسیاری از نقاط دیگر دنیا، جی-زی (Jay-Z) با موزیک ویدیو Legacy در صدر نتایج جستجو قرار می‌گیرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402