فیسبوک بخاطر محتوای نژادپرستانه منتشر شده عذرخواهی کرد

facebook / فیسبوک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیسبوک بعد از انتشار کمپبن تبلیغی، به دلیل محتوای نامناسب و نژادپرستانه آن عذرخواهی کرد. به گفته دادستان ها مجرم پرونده حمله به یهودیان کنیسه پیتزبورگ تحت تاثیر این تبلیغ بوده است.

بعد از تحقیقات فراوان تایید شد که برنامه تبلیغی که در فیسبوک منتشر شده است در راستای منافع ملی گرایان نژادپرست بوده و افرادی را هدف می‌گرفت که به تئوری خیانت مطرح شده توسط این ملی گرایان علاقمند بودند. با تایید این خبر فیسبوک به خاطر پخش آن عذرخواهی کرد.

تعداد کابران سایت خبری اینترسپت که به نسل‌کشی سفید پوستان علاقمند بودند به صد و شصت و هشت هزار نفر افزایش یافت.

همچنین بخوانید :

دادستان‌های مربوط به تحقیق درباره این برنامه تبلیغی معتقد هستند مردی که هفته پیش به کنیسه (پرستشگاه یهودیان) پیتزبورگ حمله کرده است تحت تاثیر این تبلیغ دست به چنین عملی زده است. همانطور که ذکر شد، اساس این تبلیغ تئوری توطئه است. بر اساس این تئوری «نیرو های خارجی» می‌خواهند نسل سفیدپوستان را از میان ببرند. این موضوع در افرادی که به برتری سفیدپوستان اعتقاد دارند ترس القا می‌کند. این ترس القا شده، ترس از نسل کشی شدن است و می‌تواند افرادی را که ذکر شد به واکنش وادارد.

یکی از نمایندگان ارشد انگلیس نیز در واکنش به این خبر، از فیسبوک انتقاد کرده است. دایمین کولینز، رئیس کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش، در توئیتی نوشت که کار فیسبوک در ارائه ی مجوز برای پخش چنین چیزی «ناخوشایند و غیر مسئولانه» است. او اضافه کرد گزارش تحقیقی اینترسپت نشان داد که گروه های تندرو چقدر راحت می‌توانند پبام های حاکی از نفرت و تفرقه را در شبکه های اجتماعی ترویج کنند.

فیسبوک / facebook

آقای کالینز در مصاحبه با بی بی سی گفت: «بار دیگر این سایت تنها زمانی به این موضوع واکنش نشان داد که شخصی ثالث آن رسانه‌ای کرد و توجه آنها را جلب نمود». او همچنین افزود: «سرویس بررسی محتوای فیسبوک در حال حاضر بسیار پایین‌تر از استانداردهای مورد انتظار برای شرکتی به بزرگی و ثروتمندی فیسبوک کار می‌کند.»

چندی قبل گزارش رسانه آمریکایی پروپابلیک، فیسبوک را مجاب کرده بود متعهد شود که اجازه ی تبلیغ علیه سامی مسلکان را در این سایت نمی‌دهد. هم اکنون با گذشت تنها یک سال از این واقعه، گزارش مشابه اینترسپت درمورد این موضوع در دسترس مخاطبان رسانه قرار گرفته است.

این گزارش نشان داده است که تبلیغاتی از این دست ممکن است توسط افرادی که خود را «یهود ستیز» می‌نامند و یا از واژه‌های این چنینی برای توصیف گرایش‌های خود استفاده می‌کنند، نه تبلیغ بلکه به عنوان حقیقت انگاشته شود.

در واکنش، فیسبوک گفت که در سرویس بررسی محتوای تبلیغ‌ها، نیروهای انسانی بیشتری اضافه خواهد کرد. راهکار دیگری که فیسبوک در مقابله با موارد این چنینی مطرح کرد، ساخت محافظ‌های جدیدتری است که بتوانند از وقوع موارد مشابه در آینده جلوگیری کنند.

فیسبوک / Facebook

درست چند روز بعد از این گفته، یازده یهودی در کنیسه پیتزبورگ به قتل رسیدند. اینترسپت در گزارش خود گفت که میتوانست کمپینی تبلیغی با نام  «برتری نژاد سفید- آزمایشی» را راه‌اندازی اندازد. سپس افزود این کمپین افرادی را هدف قرار می‌داد که به تئوری توطئه باور داشتند یا صفحات مرتبط با این موضوع را دنبال می‌کردند یا می‌پسندیدند. سپس همین سایت خبری ادعا کرد که این کمپین آزمایشی که به وضوح نژاد پرستانه است، توسط شخصی در قسمت مربوط به تبلیغات فیسبوک تایید شده است.

واضح نیست که فیسبوک کابران خود را با چه معباری دسته بندی می‌کند ولی تمام صد و شصت و هشت هزار نفری که کمپین آزمایشی اینترسپت آنها را هدف گرفته بود به تئوری توطئه قایل نیستند. پس از اینکه اینتریپت با فیسبوک تماس گرفت و آنها را متوجه موضوع ساخت، این غول رسانه اجتماعی با حذف این دسته از کاربران عذرخواهی کرد. اما فیسبوک بر این موضوع تاکید داشت که این مورد با آنچه پروپابلیک رسانه ای کرد متفاوت است. زیرا دسته مورد نظر «نسل کشی سفید ها» کاربران نبوده و فقط توسط الگوریتم به وجود آمده اند.

توپیتر

کلام آخر

فیسبوک تنها شرکت فعال در حوزه فناوری نیست که مجبور میشود به دلیل موضوعات نامناسب منتظرشده عذرخواهی کند. روز جمعه، توئیتر به خاطر این که عبارت «تمام یهودی ها را بکشید» به مدت کوتاهی در قسمت ترند این سایت نمایش داده شد از کابران نیویورک عذرخواهی کرد. دلیل ترند شدن این عبارت بحثی بود که بین کاربران در جریان بود. این عبارت بر روی دیوار کنیسه ای در بروکلین نوشته شده بود که میزبان گفتگوی سیاسی با ایلانا گلیزر، ستاره Jewish TV بود. در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402