کاربرد اینترنت اشیا در حوزه های مختلف

معرفی اینترنت اشیا
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

کاربرد اینترنت اشیا در حوزه‌های مختلف، رو به گسترش است. در ادامه می‌خواهیم به کاربردهای جذاب اینترنت اشیا در کشاورزی، پزشکی، ورزش، صنعت، خانه هوشمد، شهرهای هوشمند و … بپردازیم.

آیا جالب نیست که می‌توان تجربه کاربری یک وسیله سنتی مانند ساعت را با اضافه کردن قابلیت‌های پردازشی و اتصال، کاملا تغییر داد؟ کاربرد اینترنت اشیا در حوزه‌های مختلف هم همین است. ما دستگاه‌های فیزیکی را به اینترنت وصل می‌کنیم تا تجربه کاربری را تغییر دهیم. چنین چیزی باعث می‌شود کاربردهای بسیار وسیعی را برای استفاده از اینترنت اشیا متصور شویم. خانه هوشمند احتمالا بیشترین مورد از این کاربردها است که معمولا در اخبار، نام آن را می‌شنویم.

معرفی اینترنت اشیا

اما کاربرد اینترنت اشیا بسیار گسترده است و می‌توان از آن در پزشکی، کشاورزی، ورزش، شهرهای هوشمند و … استفاده کرد تا هم بهره‌وری افزایش یابد و هم در منابع مختلف، صرفه‌جویی صورت گیرد. در ادامه می‌خواهیم به کاربردهای این فناوری جدید در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

همچنین بخوانید :

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

 


اینترنت اشیا چیست


اینترنت اشا اشاره به دستگاه‌هایی در جهان دارد که به وسیله اینترنت یا یکدیگر متصل بوده و داده‌ها را جمع‌آوری و به اشتراک می‌گذارند. تقریبا می‌توان هر چیزی را از گجت‌های پوشیدنی و گوشی‌ها گرفته تا لامپ و لباس‌شویی، به اینترنت اشیا وصل کرد. چنین فناوری یک هوشمندی دیجیتال را به این دستگاه‌ها می‌دهد تا داده‌های زمان واقعی را بدون دخالت انسان، تبادل کرده و دنیای دیجیتال و فیزیکی را ترکیب کنند. برای آشنایی بیشتر با اینترنت اشیا می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

اینترنت اشیا چیست

 


کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی


بیمارستان‌ها و تاسیسات درمانی رفته رفته از تکنولوژی‌هایی استفاده می‌کنند که بتوانند کارهای درمانی را از راه دور و با استفاده از یادگیری ماشین و اینترنت اشیا انجام دهند. سیستم‌های درمانی امروزی از ارائه داده‌ها در زمان واقعی، یادآوری‌های دریافت دارو و تشخیص بیماری در زمان واقعی استفاده می‌کنند که نیاز بیمار برای مراجعه به بیمارستان را کاهش می‌دهد.

کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی

گاهی از اینترنت اشیا در صنعت پزشکی با عنوان اینترنت اشیای پزشکی (IoMT) یاد می‌شود. این حوزه از اینترنت اشیا شامل تمامی دستگاه‌های پزشکی، ابزارهای پایش بیمار، موارد پوشیدنی و سنسورهای دیگر می‌شود که می‌توانند از طریق اینترنت، سیگنال‌هایی را به دستگاه‌های دیگر ارسال کنند. این ابزارها، داده‌های بسیار زیادی را تولید می‌کنند که باید ذخیره، یکپارچه‌سازی و تحلیل شوند تا شناخت کافی برای مدیریت بیماری‌های مزمن و احتیاجات درمانی موشکافانه بیماران ایجاد شود.

کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی

پیش‌بینی بدتر شدن وضعیت بیمار یا عفونت در بیمارستان یا محیط درمانی، نیازمند بازخورد پیوسته از دستگاه‌های کنار تخت بیمار است؛ این در حالی است که ابزارهای پایشی مانند دستبند بلوتوثی فشار خون، ترازوها و بطری دارو می‌توانند بیماران را تحت پروتوکل‌های مدیریت بیماری مزمن در خارج از محیط درمانی نگه دارند. حسگرها، یادگیری ماشین، تحیلیل‌های کلان‌داده و بلاک‌چین همگی می‌توانند تکنولوژی‌های مفیدی برای کاربرد اینترنت اشیا در پزشکی باشند.

 


کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی و دام پروری


ارتباطات گوشی موبایل تاثیرات زیادی بر جوامع کشاورزی گذاشته است. کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی هم این تاثیر را گسترده و تشدید خواهد داد. با به کار بردن اینترنت اشیا در کشاورزی، کشاورزان می‌توانند تمام جزئیات ریز از رطوبت، مواد مغذی و محتوای اسیدی خاک و تک تک گیاهان تا حضور آفت‌ها و الگوهای آب‌وهوایی تا سلامتی و حرکات دقیقه به دقیقه دام‌ها را پایش و مدیریت کنند. با اتصال این موارد، کشاورزان می‌توانند با استفاده از تحلیل‌های کلان‌داده‌، شناخت بیشتری به دست آورده و تصمیمات بهتری بگیرند.

کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی

اینترنت اشیا و دورسنجی باعث به وجود آمدن نوآوری‌های جدیدی شده‌اند. برای مثال، GroundCover با استفاده از تصاویر مزارع، می‌تواند میزان برداشت سیب‌زمینی را پیش‌بینی کند و اپلیکیشن CanopyCheck آن، اطلاعات موقعیت مکانی را با استفاده گوشی‌های هوشمند، در اختیار کشاورزان قرار می‌دهد. سیستم کشاورزی یکپارچه Monsanto از ابزارهای تحلیلی مانند FieldScript برای ارائه اطلاعات درباره کاشت، بذرپاشی دقیق و منفعت ژنتیکی استفاده می‌کند. سیستم‌های GrowSafe با استفاده از سنسورها و تحلیل‌ها، حرکات و سلامتی دام‌ها را زیر نظر گرفته و به دام‌پروران در تشخیص و پیشگیری از بیماری کمک می‌کنند.

کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی

کاربرد اینترنت اشیا در کشاورزی می‌تواند منافع زیادی داشته باشد. این فناوری می‌تواند با خودکارسازی فرآیندهایی مانند روشن کردن تجهیزات از راه دور کشاورزی، کارایی کارگران را افزایش دهد که هزینه‌های مختلف را هم کاهش می‌دهد. خدمات سلامتی مختلف مفیدی هم می‌توان برای دام‌ها ارائه داد و نشانه‌های سلامتی آن‌ها را از طریق حسگرهای بی‌سیم زیر نظر گرفت. اینترنت اشیا به همراه راهکارهای تحلیلی همراه آن، می‌تواند شناخت جدیدی از کشت فصلی محصولات، افزایش ایمنی غذایی و کاهش ریسک از دست دادن محصولات را داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با کشاورزی هوشمند، می‌توانید به این مطلب پلازا مراجعه کنید.

 


کاربرد اینترنت اشیا در صنعت


تحقیقات نشان می‌دهند که تولیدکنندگان جهان سرمایه‌گذاری‌های زیادی را برای به کار بردن اینترنت اشیا در صنعت هزینه خواهند کرد و بسیاری از آن‌ها، از دستگاه‌های اینترنت اشیا برای تعمیر و نگهداری پیش‌بینانه و تحلیل‌های پیچیده داده‌ها برای بهبود فرآورش استفاده کرده و ارزش بیشتری به موارد ارائه شده، اضافه می‌کنند. با افزایش تعداد دستگاه‌های هوشمند، دانستن اینکه چگونه این دستگاه‌ها روش‌های سنتی را به سیستم‌های متصل دینامیک تبدیل می‌کنند، برای کسب‌وکارها و صنایع، ضروری است.

کاربرد اینترنت اشیا در صنعت

کاربرد اینترنت اشیا در صنعت می‌تواند باعث ایمنی بیشتر شود. این فناوری با افزایش حجم داده‌ها و کاهش زمان به دست آورد آن‌ها، می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و تحلیل داده‌ها، کارکنان را سریعا از مشکلات ایمنی موجود در محیط کار آگاه کند تا کارگران بتوانند در زمان مورد نیاز، اقدامات ایمنی لازم را انجام دهند. همچنین شرکت‌ها کم‌کم فهمیده‌اند که با کاربرد اینترنت اشیا در صنعت می‌توانند هزینه‌ها را کاهش دهند. با اینکه هزینه به‌کارگیری این فناوری زیاد است، اما در بلند مدت باعث کاهش هزینه‌های تعمیرات و کاهش میزان خرابی در دستگاه‌ها می‌شود.

کاربرد اینترنت اشیا در صنعت

کاربرد اینترنت اشیا در صنعت رفته رفته بهبود می‌یابد و فرآیندهای تولید را بهینه‌تر می‌کند. با این وجود، همچنان موانعی سر راه وجود دارند که باید بر آن‌ها غلبه کرد که یکی از آن‌ها، نداشتن دانش کافی شرکت‌ها است. کارگرانی که تحت آموزش اینترنت اشیا قرار می‌گیرند و داشتن متخصصین این حوزه، به نفع کسب‌وکارها خواهد بود و آن‌ها را با ابزارهای مناسبی برای ساخت آینده‌ای بهتر، مجهز خواهد کرد.

 


کاربرد اینترنت اشیا در ورزش


همان‌طور که گفتیم، شرکت‌ها و اشخاص می‌توانند از قدرت داده‌ها توسط اینترنت اشیا بهره‌مند شده و درک بهتری در برابر مشکلات، کارها و شرایط مختلف داشته باشند. کاربرد اینترنت اشیا در ورزش هم به همین صورت است؛ برای مثال، استفاده از اینترنت اشیا برای ورزش‌کاران می‌تواند عملکرد آن‌ها را بهبود داده و تاثیر و پیشرفت آن‌ها را زیر نظر بگیرد. با این کار، آن‌ها می‌توانند نقاط قوت و ضعف خود را شناخته و برنامه‌ریزی بهتری برای پیشرفت خود داشته باشند.

کاربرد اینترنت اشیا در ورزش

از نظر ورزش‌های تیمی هم جمع‌آوری داده از گجت‌های پوشیدنی و دستگاه‌های متصل می‌تواند به تیم‌ها کمک کند تا استراتژی تیمی خود را بهبود داده و نقاط ضعف رقیب را بهتر بشناسند و تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهند. اینترنت اشیا می‌تواند تجربه طرفدارانی که به استادیوم می‌روند را هم بهبود دهد تا مشکلات و دردسرهای هنگام رفتن به ورزشگاه مانند پیداکردن جای پارک یا منتظر ماندن در صف برای خرید خوردنی یا نوشیدنی، به حداقل برسد.

کاربرد اینترنت اشیا در ورزش

 


کاربرد اینترنت اشیا در خانه های هوشمند


در حوزه خانه، اینترنت اشیا به معنی یکپارچگی استدلال الگوریتمی در شخصی‌ترین فضای انسان‌ها است. زنگ دری را درنظر بگیرید که به شما می‌گوید چه کسی جلوی در شما ایستاده است؛ یا ترموستات‌های هوشمندی را در نظر بگیرید که می‌توانند مصرف انرژی شما را بهینه کرده و هزینه قبض را کاهش دهند. این دستگاه‌های متصل از طریق وای‌فای می‌توانند از طریق گوشی هوشمند شما مدیریت شوند.

کاربرد اینترنت اشیا در خانه های هوشمند

این دستگاه‌ها می‌توانند اطلاعات را جمع‌آوری کرده و میان خود به اشتراک بگذارند تا سیستم‌های روشنایی، سرگرمی، امنیتی، گرمایشی و تهویه را یکپارچه کرده و یک محیط زندگی هوشمند را خلق کنند. یک دستیار هوشمند مانند آمازون اکو یا گوگل هوم، از اصلی‌ترین اجزای خانه هوشمند است که همیشه آماده دستور صوتی شما برای انجام کاری مانند پخش موسیقی یا کنترل تنظیمات خانه هوشمند شما است. برای آشنایی بیشتر با خانه هوشمند، پیشنهاد می‌کنیم به این مطلب مراجعه کنید.

 


کاربرد اینترنت اشیا در شهر هوشمند


کاربرد اینترنت اشیا در شهر هوشمند شامل دسته‌های مختلفی می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ایمنی ساختمان‌ها، پایش زیست‌محیطی، مدیریت پس‌ماند، پارکینگ هوشمند، سلامت هوشمند، حمل‌ونقل، رانندگی خودکار و … اشاره کرد.

ساختمان‌ها یا پل‌های قدیمی را در نظر بگیرید که سالم و ایمن بودن آن‌ها می‌تواند از طریق شبکه‌های حسگر بی‌سیم (WSN) ارزیابی شده و مسئولین مربوطه را درباره وضعیت سازه آگاه سازد. موارد مشابه را می‌توان در پایش زیست‌محیطی برای ارزیابی وضعیت هوا، خاک و آب به کار برد تا بتوان سالم‌ترین مسیر ممکن را برای پیاده‌روی یا دویدن خود انتخاب کرد. مسئولین شهری هم می‌توانند بر اساس همین داده‌ها در قسمت‌های آلوده، درخت‌کاری انجام داده یا مسیر ترافیک را عوض کنند.

کاربرد اینترنت اشیا در شهر هوشمند

سطل‌های آشغال هوشمندی را در نظر بگیرید که وقتی پر شد، می‌تواند به رفتگران اطلاع دهد تا آن‌ها مسیرشان را طبق آن تنظیم کنند و به حداکثر کارایی برسند. در دسته پارکینگ هوشمند، شاهد اطلاعات زمان واقعی از وضعیت جای پارک‌ها هستیم که به صورت مستقیم در گوشی شما، قابل دسترس هستند. سیستم هدایت اتوبوس شهری (UBN) داده‌های مربوط به میزان پر بودن و زمان را از اتوبوس‌های مجهز به وای‌فای جمع‌آوری کرده و متصل به سیستم مدیریت چراغ‌‌های راهنمایی شهر است تا اتوبوس‌ها سروقت بتوانند به مقصد خود برسند.

 


سایر کاربردهای جالب اینترنت اشیا


در ادامه می‌خواهیم به چندین کاربرد اینترنت اشیا در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

 

آمازون و تاید

آمازون دش (Amazon Dash) گجتی جذاب و بسیار ساده است. این گجت بر روی ماشین لباسشویی تعبیه شده و به کمک وای فای به اپلیکیشن آمازون وصل می‌شود؛ درنتیجه این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که تنها با یک ضربه، بتوانند بسته‌های تاید سفارش دهند. درواقع تاید به کمک چنین تکنولوژی توانسته است وفاداری خود را به مشتریان افزایش دهد. همچنین از طرفی توانسته مشتریانی را در راز مدت برای خود داشته باشد. همان‌طورکه می‌دانید در فروشگاه‌ها انواع مختلف پودرهای لباسشویی مشاهده می‌شود، اما وقتی چنین دکمه‌ای بر روی لباسشویی وصل باشد، کاربر مسلما وقت خود را صرف انتخاب پورد لباسشویی دیگری نخواهد کرد و با زدن دکمه دش تاید بر روی لباسشویی، پودر را سفارش داده تا به منزل وی ارسال شود. البته گفتنی است که علاوه بر تاید، شرکت‌های دیگری نیز از این گجت ساده برای رسیدن به اهداف بیان شده، بهره‌مند هستند.

دکمه دش تاید آمازون / اینترنت اشیا

 

بیلبورد لباس Allen Solly

بسیاری از شرکت‌ها، معمولا از مشتریان خود درخواست می‌کنند که بعد از خرید، تجربه خود را از محصول مورد نظر همراه با هشتگی مرتبط در پستی به سایر کاربران در توییتر معرفی کنند. البته کاربران چندان تمایلی به این کار از خود نشان نخواهند داد؛ اما اگر همین مخاطبان بدانند که در ازای این کار امتیازی دریافت می‌کنند، مسلما برای این کار مشتاق‌تر خواهند بود. حالا در اقدامی جالب، اینترنت اشیا، استفاده از هشتگ‌های متنوع را برای کارهای مختلف ساده کرده است.

اینترنت اشیا شرکت پوشاک Allon solly

Allen Solly یک شرکت پوشاک هندی است. این شرکت در یکی از مراکز تجاری شهر بنگلور در هند بیلبوردی نصب کرده که تعاملی بوده و با سیستمی که در پشت آن نصب شده است کار می‌کند. همچنین 60 لباس هم در در این بیلبورد قرار می‌گیرد. روش کار این چنین است که بعد از انتشار توییتی با هشتگ RainingSolly# توسط کاربر، لباس‌ها به لبه بیلبورد نزدیک‌می‌شوند و با توییت‌های بیشتر به پایین می‌افتند. در این لحظه نام کاربری که آخرین توییت مربوط به او بوده است در نمایشگر بیلبورد نشان داده می‌شود و وی برنده لباس خواهد بود.

در حقیقت Allen Solly توانسته است با خلاقیتی که به خرج داده، راهی منحصربه‌فرد برای تشویق کاربران به توییت کردن در مورد تجربه خرید خود پیدا کند. در نتیجه این شرکت توانسته است در سایه استفاده از بستر شبکه‌های اجتماعی و بیلبوردی که درواقع دستاورد اینترنت اشیا است، مشتریان خود را وفادار نگه دارد و از طرف دیگر مشتریان خود را افزایش دهد.

 

دستبندهای ردیاب کودکان نیوآ (Nivea)

در نگاه اول، تبلیغات چاپی و تکنولوژی اینترنت اشیا دو مقوله جدا از هم هستند. درواقع یکی از گذشته می‌آید و دیگری دیدی رو به آینده دارد؛ اما اگر با اندکی خلاقیت بتوان این دو مقوله را با هم ترکیب کرد، احتمالا اتفاق خوبی خواهد افتاد؛ کاری که نیوآ انجام داده است. درواقع شرکت نیوآ کمپینی تبلیغاتی در برزیل برپا کرد. نیوآ در برزیل در یک مجله دستبندهایی را تبلیغ کرد که والدین می‌توانستند آن‌ها را از مجله خارج کرده و به مچ دست فرزندان خود ببندند. این دستبندها با بهره‌مندی از قطعات مربوط به شناسایی محل، به اپلیکیشن نیوآ متصل بودند. درنتیجه والدین با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانستند از موقعیت مکانی فرزند خود تا فاصله‌ای مشخص با استفاده از اپلیکیشن مربوطه، مطلع شوند. درواقع اگر کودکی که دستبند را به دست داشت از محدوده مشخص شده فراتر برود، اپلیکیشن این موضوع را به والدین اطلاع خواهد داد. گفتنی است استفاده از این دستاورد با استقبال زیادی در برزیل روبه‌رو شد که نشان از خلاقیت و تفکر رو به جلوی این کمپانی دارد.

اینترنت اشیا نیوآ

 

پخش آهنگ اسپاتیفای در بلندگوی اوبر

اینترنت اشیا فرصتی فوق‌العاده را در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهد تا بتوانند گامی در راستای استراتژی‌های بازیابی بردارند. حتما اسپاتیفای و اوبر را می‌شناسید. این دو شرکت هر کدام به نوبه خود عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته‌اند، اما با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و بستر اینترنت توانستند با هم همکاری داشته باشند. این همکاری نیز گامی نوین در راستای بهره‌مندی از اینترنت اشیا بود که می‌تواند تجربه سفری بهتر را برای کاربران رقم بزند. درواقع کاربران اکنون با استفاده از حساب خود در اسپاتیفای به اپلیکیشن اوبر متصل می‌شوند و می‌توانند تا هنگامی که در خودروهای مربوط به اوبر حضور دارند، آهنگ‌های مورد نظر خود را در اسپاتیفای را از بلندگوی خودرو پخش کنند. این همکاری در عین حال که ساده به نظر می‌رسد، باعث خواهد شد تا افرادی که از سرویس اوبر استفاده می‌کنند، تجربه لذت بخش‌تری را برای خود رقم بزنند؛ درواقع این مساله سبب وفاداری بیشتر مشتریان نیز خواهد شد.

اینترنت اشیا اوبر و اسپاتیفای / IOT Uber And Spotify

 

دستیابی به اطلاعات مختلف از داشبورد خودروی جنرال موتورز

همان‌طور که در بالا هم اشاره کردیم، یکی از مزایای استفاده از اینترنت اشیا در بازاریابی، این است که می‌توان مشتریان را وفادار نگه داشت. دیگر برندی که با استفاده از این فناوری نوین گامی در این عرصه برداشته، جنرال موتورز است. درواقع این شرکت در سال 2017 پلتفرم جدیدی را معرفی کرد. در بستر این پلتفرم، رانندگان می‌توانند با استفاده از نمایشگر لمسی موجود در داشبورد خودرو، کارهایی مانند رزرو رستوران، پیداکردن نزدیک‌ترین پمپ بنزین و کارهایی از این دست را انجام دهند. هرچند ممکن است این دستاورد چندان بزرگ نباشد، اما این برند مطرح در زمینه خودروسازی با استفاده از امکانات موجود توانسته است راهی برای راحتی کار رانندگان ایجاد کند و درنتیجه محبوبیت خود را نزد مشتریان دوچندان سازد.

اینترنت اشیا جنرال موتورز

 

پیدا کردن محصولات در فروشگاه‌های بزرگ

فرقی نمی کنید که شما برای خرید به یک فروشگاه اینترنتی سر زده باشید یا به صورت حضوری به خرید رفته اید، یکی از مشکلاتی که شاید مشتریان در فروشگاه‌های بزرگ با آن روبه‌رو شوند، این است که پیدا کردن برخی از محصولات کاری بس دشوار است. در این راستا شرکت والگرینز (Walgreens) که یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای آمریکا به شمار می‌رود، با همکاری شرکت Aisle411 اپلیکیشنی را جهت رفاه حال مشتریان ارائه داده است. این اپلیکیشن به مشتریان کمک می‌کند تا بتوانند محصولات مختلف را در فروشگاه پیدا کنند. اپلیکیشن مورد نظر در کنار این امکان، باتوجه به سابقه خرید مشتری، محصولات جدیدی را در آن زمینه ارائه خواهد داد. با این کار تجربه خرید را در نظر مشتریان آسان خواهد کرد و خریدی بی دردسر را برای آن‌ها خلق می‌کند.

اینترنت اشیا والگرینز

جالب است، بدانید که براساس بررسی‌های صورت گرفته در آمریکا، اپلیکیشن والگرینز بعد از اپلیکیشن‌های Groupon و آمازون از نظر محبوبیت در رده سوم قرار دارد. همان‌طور که مشاهده می‌شود می‌توان علاوه بر ایده‌ای که این فروشگاه استفاده کرد، شاهد پتانسیل‌های زیادی برای بکارگیری اینترنت اشیا در فروشگاه‌ها بود. با استفاده از این دستاوردها می‌توان مشتریان را تشویق کرد و تخفیف‌های فروشگاه را از این طریق به اطلاع آن‌ها رساند؛ درنتیجه‌ی همه این‌ها و استفاده از چنین بسترهایی، موفقیت کسب و کارها بیشتر خواهد شد.

 


ایده‌هایی برای خلق آثاری در زمینه اینترنت اشیا


حال اگر شما هم صاحب برند یا کسب و کاری باشید می‌توانید با اندکی تفکر آینده‌نگرانه از بستر اینترنت برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنید. شاید هم بتوانید دستاوردی در زمینه اینترنت اشیا داشته باشید. در این زمینه بهره‌گیری از پروژه‌های منبع باز DIY یا همان Do It Yourself می‌تواند کمک‌کننده باشد. برای آشنایی با تعدادی از آن‌ها در ادامه ما را همراهی کنید.

 

ساعت زنگ‌دار

برای این پروژه نیاز به یک رزبری پای (Rasberry Pi) دارید. درواقع رزبری پای رایانه‌ای کوچک و قابل برنامه‌ریزی است و افراد علاقه‌مند به حوزه الکترونیک و رایانه می‌توانند با هر سطح دانشی به راحتی از آن استفاده کنند. شما با استفاده از یک رزبری پای می‌توانید ساعت زنگ‌داری را تنظیم کنید تا زمان آلارم آن براساس برنامه زمانی قطار یا مترو باشد. درنتیجه اگر قطاری برای حرکت با تاخیر مواجه شود یا برنامه زمانی آن تغییر کند، پیام آن به شما نشان داده می‌شود. همچنین امکان تنظیم نوع آلارم نیز برای شما میسر خواهد بود. می‎توانید زنگ آن را موزیکی که مورد علاقه شما است انتخاب کنید.

اینترنت اشیاء

 

آینه هوشمند

می‌توانید با استفاده از آینه دو طرفه که پنلی را نمایش می‌دهد و با کمک اجزایی دیگر، ابزاری بسازید تا در زمانی که به آینه نگاه می‌کنید از آب و هوا، اخبار و … مطلع شوید. درواقع اگر بتوانید ارتباط مناسب را بین قطعات برقرار کنید، قادر خواهید بود تا هر مورد دیگری که دوست دارید را در آینه هوشمند خود مشاهده کنید. اگر خیلی مشتاق به انجام چنین پروژه‌ای هستید یا دوست دارید اطلاعاتی را درباره آن کسب کنید، می‌توانید از این لینک کمک بگیرید.

از اینترنت چه استفاده هایی میتوان کرد

 

گیاهان خود را از راه دور آبیاری کنید

اگر جزو افرادی هستید که اغلب آبیاری گیاهان خود را فراموش می‌کنید، می‌توانید وسیله‌ای بسازید تا با بررسی خاک نیازمندی گیاه به آب را به شما اطلاع دهد. در این زمینه این لینک راهنمایی خوبی را به شما ارائه خواهد داد.

اینترنت اشیاء

 

ترموستات هوشمند

یک ترموستات هوشمند از دیگر دستاوردهای اینترنت اشیا است. اگر علاقه مند به ساخت دستگاهی این چنین هستید می‌توانید راهنمایی‌های لازم را از این لینک بگیرید. جالب است بدانید ساخت یک ترموستات هوشمند هزینه کمتری برای شما در پی خواهد داشت. از طرفی به کمک یک ترموستات هوشمند می‌توانید به راحتی دمای اتاق را اندازه‌گیری کنید و آن را به آسانی دمای دلخواه تغییر دهید.

اینترنت اشیاء

با گسترش و رشد کاربرد اینترنت اشیا در محیط‌های شخصی و عمومی، شاهد صرفه‌جویی در زمان، سرمایه، منابع طبیعی در سطوح شخصیريال شرکتی، و دولتی خواهیم بود. البته هنوز در اول راه هستیم ولی آینده هوشمندی به کمک اینترنت اشیا، در انتظار ما است.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402