شرکت هوندا 608 هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی فراخواند!
عباد رمضان زاده
نویسنده:عباد رمضان زاده
ارسال شده در:16 مرداد 1399، 11:00

شرکت هوندا 608 هزار خودروی خود را به دلیل نقص فنی فراخواند!

نقص فنی خودروهای هوندا در دوربین دنده عقب باعث شد تا این کمپانی هزاران خودرو فروخته شده خود را برای برطرف کردن مشکل فرا بخواند.

هوندا 608 هزار خودرو ون و شاسی بلند خود را به دلیل نقص فنی فرا خواهد خواند. کمپانی نام آشنای ژاپنی به دلیل نقص نرم‌افزاری و مشکلات دیگر که باعث ایراد در کارکرد دوربین دنده عقب شده و به اخلال در عملکرد و ریبوت شدن نمایشگر راننده منجر می‌شوند قصد دارد فراخوانی این خودروها را از تاریخ 23 سپتامبر (2 مهر) آغاز کند.

نقص نرم افزاری خودرو هوندا

مدل‌های 2018 تا 2020 خودرو Odyssey، مدل‌های 2019 تا 2020 خودرو Passport و مدل‌های 2019 تا 2021 خودرو Pilot خودروهایی هستند که به قطعه دچار نقص فنی مجهز شده و نمایشگر آن‌ها اطلاعات مهمی مثل سرعت، فشار روغن موتور و وضعیت انتخاب دنده را تا زمانی که خودرو یک بار خاموش و روشن نشود نمایش نمی‌دهد. اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه آمریکا همچنین اعلام کرد که نمایشگر خودروهای مذکور به صورت تصادفی ریبوت می‌شوند. بعلاوه، نقص فنی خودروهای هوندا همچنین باعث می‌شود که دوربین دنده عقب کار خود را به خوبی انجام نداده و تصویر عقب خودرو در نمایشگر نمایش داده نشود.

هوندا به مشتریان خود در رابطه با فراخوانی خودروهایشان اطلاع خواهد داد، اما آن‌ها باید برای برطرف کردن مشکلات به نمایندگی‌های این شرکت مراجعه کنند و امکان برطرف کردن مشکل نرم افزاری از راه دور وجود ندارد.

خرابی ماشین هوندا

یک فراخوانی دیگر از خودروهای عنوان شده یعنی مدل‌های 2019 تا 2020 خودرو Passport و مدل‌های 2019 تا 2021 خودرو Pilot، البته به جز مدل‌های 2019 تا 2020 خودرو Odyssey، به دلیل نقص فنی صورت خواهد گرفت که حدود 500 هزار خودرو را شامل می‌شود.

این خودروها نیز در قسمت شبکه مرکزی برنامه ریزی نرم‌افزاری دچار مشکل بوده که این نقص فنی باعث بروز خطاهای متعدد و تاخیر یا جلوگیری از پخش تصاویر دوربین دنده عقب در نمایشگر خواهد شد. بعلاوه، مشکل مورد نظر همچنین باعث ایجاد تداخل و عدم کارکرد درست صدای داخلی خودرو نیز خواهد شد. دارندگان این خودروها این امکان را خواهند داشت که از بین دو گزینه «دانلود نرم‌افزاری برطرف کننده مشکل» و «مراجعه به نمایندگی هوندا» یکی را برای حل مشکل خودروی خود انتخاب کنند.

این اولین باری نیست که نقص فنی خودروهای هوندا باعث ایجاد مشکل در سیستم دنده عقب آن‌ها می‌شود. این کمپانی در سال 2018 حدود 232 هزار خودرو Accord و Insight را به دلیل مشکلات مشابه فراخوانی کرده بود. فیات کرایسلر نیز یکی دیگر از کمپانی‌هایی بود که امسال 365 هزار خودرو را به دلیل دوربین دنده عقب فراخواند. البته مشکل خودروهای این کمپانی این بود که فید ویدئویی نمایشگر بیش از اندازه روشن می‌ماند.

نقص فنی خودروهای هوندا

هوندا همچنین دو فراخوان دیگر را در روز سه شنبه اعلام کرد که دلیل آن‌ها به خرابی و عدم ارائه تصاویر درست توسط برخی مدل‌های 2019-2020 خودرو Odyssey اعلام شده است. در همین حال، گزارشاتی نیز از وجود مشکل در چفت شدن درب سقف برخی از مدل‌های 2018 تا 2020 این خودرو خبر می‌دهند که به احتمال زیاد در زمان فراخوان به این مسئله نیز رسیدگی خواهد شد.

به کار بردن قطعات الکترونیکی و کامپیوتری در خودروها حتی توسط کمپانی‌های قابل اعتمادی مثل هوندا نیز می‌تواند به بروز مشکلات مختلف منجر شود، اما نکته مهم این است که کمپانی‌های بزرگ همواره چنین مشکلاتی را با خدمات پس از فروش گسترده خود برطرف کرده و رضایت مشتریانشان را جلب می‌کنند. اگر تاریخچه این کمپانی‌های بزرگ برایتان جالب است، داستان شرکت هوندا را در این مقاله می‌توانید مطالعه کنید.

1
12345
امتیاز به مطلب

چه امتیازی به این مطلب میدی؟

1 2 3 4 5
دیــدگاههای کاربـــران
بارگذاری ...
دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید

نشانی ایمیل شما در مجله خبری پلازا منتشر نخواهد شد. بخش‌هایی که با علامت * مشخص شده اند اجباری هستند.

0/1500
captcha