معرفی بازی Celeste ؛ تریلر، گیم پلی، داستان، امتیازات و دانلود

نقد و بررسی بازی Celeste
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال‌های اخیر بازی‌های پلتفرمر خلاقانه‌ای ساخته شده‌اند که یکی از آنها Celeste است. در ادامه با ما و معرفی بازی Celeste همراه باشید.

در دنیای شلوغ و پرهیاهوی صنعت بازی، هر روز درباره بازی‌های بزرگ کمپانی‌های قدرتمند می‌شنویم. در همین چند ماه اخیر، عرضه کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت تمام اخبار دیگر را به حاشیه رانده بود. وقتی هم قرار باشد نسخه جدیدی از مجموعه‌های دنباله‌دار یکی از شرکت‌های بزرگ مثل یوبیسافت، بتسدا، الکترونیک آرتز، اکتیویژن و دیگران منتشر شود، از مدت‌ها قبل این موضوع را در بوق و کرنا می‌کنند تا مبادا حتی یک نفر بی‌‌اطلاع بماند. در بین این همه تبلیغ و سروصدا برای بازی‌های بزرگ که اصطلاحا به آنها AAA (تریپل اِی) گفته می‌شود، گاهی شاهد درخشش ستاره‌های کوچکی هستیم که خیلی ساکت و بی‌ادعا می‌آیند، اما بسیار جذاب و دوست‌داشتنی ظاهر می‌شوند.

این ستاره‌های کوچک همان بازی‌های مستقلی هستند که توسط تیم‌های چند نفره (حتی گاهی توسط یک نفر) ساخته می‌شوند، اما خلاقیت و زیبایی در آنها موج می‌زند. در حقیقت همین بازی‌های مستقل هستند که باعث می‌شوند بتوانیم به بازی‌های ویدیویی به عنوان یک هنر مستقل نگاه کنیم. یکی از بهترین بازی‌های مستقل در چند سال اخیر که با انتشارش همه را متحیر کرد Celeste نام دارد. در این مطلب قصد داریم به معرفی بازی Celeste بپردازیم، اما پیش از آنکه درباره ویژگی‌های مختلف آن صحبت کنیم، بهتر است ابتدا تریلر بازی Celeste را در پایین تماشا کنید تا با سر و شکل این بازی زیبا و جذاب بیشتر آشنا شوید. با پلازا همراه باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 

داستان بازی Celeste

بازی سلسته / دانلود بازی Celeste

شخصیت اصلی بازی سلسته یک دختر جوان به اسم «مدلین» است که تصمیم می‌گیرد از یک کوه باستانی به نام سلسته که افسانه‌های زیادی هم پیرامون آن وجود دارند، بالا برود. گفته می‌شود که افراد مختلف در این کوه، با ترس‌های درونی خودشان مواجه می‌شوند و حتی شخصیت واقعی خود را می‌بینند. در واقع کوه سلسته، ترس‌ها و مشکلات افراد را به شکل‌های مختلف در مقابل آنان قرار می‌دهد. کمی که در داستان پیشروی می‌کنیم، با یک نسخه شیطانی از شخصیت مدلین مواجه می‌شویم. این نسخه شیطانی در واقع بخشی تاریک از روح مدلین است که به‌خاطر ترس‌های درونی او به‌وجود آمده و حالا در کوه سلسته باید با آن مبارزه کند.

در اینجا قصد نداریم داستان بازی Celeste را به‌طور کامل لو بدهیم، اما همین‌ قدر بدانید که با یکی از عمیق‌ترین و معنادارترین قصه‌ها در این بازی مواجه می‌شوید. شخصیت‌های بازی اگرچه پیکسلی هستند، اما واقعا روح دارند و با آنها ارتباط برقرار می‌کنید. برای مثال پیرزنی که در همان اوایل بازی با او مواجه می‌شوید یا عکاسی که اهل سیاتل است؛ همه این افراد سرگذشت خودشان را دارند و با هدف خاصی در مسیر شما قرار گرفته‌اند.

در مجموع می‌توان گفت که داستان بازی Celeste درباره شخصیتی است که از افسردگی‌ها و ترس‌های زندگی روزمره فرار کرده و به کوهی رفته که این احساسات درونی‌اش را کاملا زنده در مقابلش می‌گذارد. در واقع سازندگان بازی قصد دارند به مخاطبان خود بگویند که باید به مصاف هیولاهای درونی خودشان بروند و سعی کنند آنها را شکست بدهند. این پیام اصلی بازی است که در طول داستان هم مدام به آن اشاره می‌شود. داستان بازی Celeste به ما می‌آموزد که می‌توانیم با غلبه بر مشکلات روحی و درونی خود، رفته رفته به انسان کامل‌تری تبدیل شویم و زمانی که به قله کوه برسیم، معنای واقعی زندگی را درک خواهیم کرد.

ترینر بازی celeste

 

گیم پلی بازی Celeste

اگر بخواهیم به‌طور مختصر و مفید، گیم پلی بازی Celeste را توصیف کنیم، باید آن را یک پلتفرمر دوبعدی با سختی بالا بنامیم. البته سیستم کنترل بازی بسیار ساده است و خیلی زود یاد می‌گیرید که چطور باید مدلین را هدایت کنید، اما موانع و سکوهایی که در مقابل شما قرار می‌گیرند، به شکلی چیده شده‌اند که رد کردن آنها بسیار دشوار است. حتی ممکن است ساعت‌ها برای پشت سر گذاشتن یکی از بخش‌های بازی زمان بگذارید.

هدف اصلی در بازی سلسته آن است که خودتان را به قله کوه برسانید. برای این کار هم باید مثل سایر بازی‌های پلتفرمر (یا همان سکوبازی) از روی موانع بپرید یا از در و دیوار بالا بروید. مدلین می‌تواند حرکاتی از قبیل پریدن، بالا رفتن از دیواره‌ها و همچنین جهش سریع داشته باشد. همین جهش سریع یکی از بهترین و خلاقانه‌ترین مکانیک‌های بازی است که آن را از سایر عناوین سبک سکوبازی تا حد زیادی متمایز می‌کند. شما باید از قابلیت‌های حرکتی مدلین استفاده کنید تا بتوانید موانع را پشت سر بگذارید و اینجاست که هنر طراحی مرحله در Celeste خودنمایی می‌کند.

موانع بازی بسیار هوشمندانه چیده شده‌اند و از سوی دیگر تنوع بالایی هم دارند. تقریبا در هر مرحله با موانع جدیدی آشنا می‌شوید که برای رد کردن آنها باید حرکات متفاوتی انجام دهید. نکته جالب آن است که قابلیت‌های حرکتی شما در طول بازی تغییری نمی‌کنند. یعنی مثلا با تمام کردن یک مرحله یا شکست دادن یک دشمن، حرکت جدیدی به دست نمی‌آورید، بلکه باید با ترکیب کردن همان حرکات اولیه، چالش‌های جدید را پشت سر بگذارید و این به خلاقیت خودتان بستگی دارد. همان‌طور که گفتیم Celeste بازی سختی است، اما هرگز این سختی به جایی نمی‌رسد که احساس خستگی و ناامیدی داشته باشید؛ برعکس هر بار تلاش می‌کنید که روش‌های جدیدی را امتحان کنید تا بتوانید موفق شوید.

نقد و بررسی بازی Celeste / گیم پلی بازی Celeste

هر مرحله از بازی‌ را می‌توانید به روش‌های مختلف به پایان برسانید و نکته مهم آن است که بازی شما را مجبور به استفاده از یک روش نمی‌کند. خودتان کاملا آزاد هستید که طبق سلیقه خود و آنطور که دوست دارید و بیشتر لذت می‌برید بازی کنید. به همین خاطر است که وقتی شکست می‌خورید، آن را به گردن سختی بازی نمی‌اندازید، بلکه خودتان را مقصر می‌دانید و تلاش می‌کنید که دفعه بعدی یک روش بهتر را امتحان کنید.

با وجود اینکه رسیدن به قله کوه و تمام کردن بازی کار دشواری است، اما چالش‌های بیشتری هم در بازی سلسته وجود دارند. سازنده‌ها در محیط‌های مختلف برای شما 180 توت فرنگی مخفی کرده‌اند که باید آنها را پیدا کنید. پیدا کردن این توت فرنگی‌ها هم مستلزم حل کردن معماهای پیچیده و دشوار است. البته هیچ اجباری در پیدا کردن آنها وجود ندارد و بدون این توت فرنگی‌ها هم می‌توانید بازی را به اتمام برسانید، اما اگر می‌خواهید Celeste را به‌طور 100 درصد کامل کنید، چاره‌ای ندارید جز اینکه ساعت‌ها وقت خود را برای پیدا کردن همه توت فرنگی‌های بازی صرف کنید.

علاوه بر توت فرنگی‌ها، چالش‌های دشوارتری هم در بازی وجود دارند. شما با گرفتن آیتم‌هایی که شبیه نوار کاست هستند، می‌توانید به یک سری مراحل فرعی دسترسی داشته باشید. این مراحل بسیار دشوارتر از مراحل عادی هستند و انجام آنها نیز کاملا اختیاری است. می‌پرسید پس چرا باید آنها را انجام دهیم؟ چون در مراحل فرعی بازی یک سری قلب وجود دارند که اگر همه آنها را بگیرید، پس از تمام کردن بازی به یک مرحله اضافی دسترسی پیدا می‌کنید. در Celeste مجموعا هفت مرحله اصلی وجود دارند که با مرحله اضافی، تعداد آنها به هشت تا می‌رسد.

نمرات بازی Celeste

 

نگاهی به نقدها و نمرات بازی Celeste

رسانه‌های زیادی به نقد و بررسی بازی Celeste پرداخته‌ و تقریبا همه آنها ویژگی‌های مختلف بازی را مورد تحسین قرار داده‌اند. میانگین نمرات بازی روی اکثر پلتفرم‌ها بالای 90 است و تعداد زیادی نمرات کامل (10 از 10) هم در فهرست نقد‌های بازی دیده می‌شود. در ادامه نگاهی به مهمترین نمرات بازی Celeste می‌اندازیم و خلاصه‌ای از نقدهای آن را مرور می‌کنیم.

 

همچنین بخوانید :

IGN: 100

Celeste یک شاهکار غافلگیرکننده است. سکوبازی دوبعدی که در این بازی شاهدش هستیم یکی از بهترین‌ و چالش‌برانگیزترین‌ها در نوع خودش است و از این نظر می‌توان آن را با بازی Super Meat Boy مقایسه کرد. مراحل این بازی در عین حال که سخت و دشوار هستند، به پایان رساندنشان بسیار لذتبخش و شیرین است.

 

Destructoid: 100

انجام این بازی برای همه علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی واجب است. تیم سازنده Celeste به تمام اهدافی که برای خودشان ترسیم کرده بودند، دست پیدا کرده‌اند. اگر به بازی‌های مستقل علاقه دارید، وقت را تلف نکنید و بلافاصله به سراغ این بازی بروید. سازندگان بازی چیزی خلق کرده‌اند که می‌توانیم آن را نزدیک به کمال بنامیم.

بازی celeste farewell برای کامپیوتر

Hardcore Gamer: 100

Celeste را می‌توانیم یکی از بهترین بازی‌های سال و حتی یکی از بهترین‌ها در طول تاریخ بنامیم. در این بازی شاهد طراحی مرحله استادانه و همچنین گیم‌پلی پرچالش و جذابی هستیم. چیزهای زیادی برای پیدا کردن در هر مرحله وجود دارند و حتی پس از اتمام بازی هم با محتواهای اضافی فراوانی مواجه می‌شوید. شخصیت مدلین و قصه بازی هم در نوع خود بی‌نظیر هستند. همه این ويژگی‌ها باعث شده‌اند که Celeste به یک بازی دوست‌داشتنی تبدیل شود.

 

God is a Geek: 100

این بازی یک پلتفرمر سرشار از احساسات است که در درونش، قصه‌ای مهم و تاثیرگذار را روایت می‌کند. Celeste بازی سختی است، اما بعد از هر سختی، پاداش خوبی به بازیکن‌ها می‌دهد. این بازی به ما یادآوری می‌کند که باید به‌خاطر چیزهای باارزش، قدم در مسیرهای دشوار بگذاریم.

 

GameSpot: 90

داستان بازی و همچنین طراحی مراحل آن به قدری خوب است که پس از بازی کردن Celeste خودم را به جای مدلین تصور می‌کردم. به راحتی می‌توان با مدلین همذات‌پنداری کرد. داستان او به زیبایی روایت می‌شود و ماجراهایی که در صعود به قله با آنها برخورد می‌کند، در ذهن بازیکن‌ها باقی خواهند ماند.

بازی Celeste

Game Informer: 90

سازندگان این بازی، قبلا بازی TowerFall را ساخته بودند که یک بتل رویال چهارنفره بود. اما Celeste یک تجربه فردی است که بیشتر روی داستان تمرکز دارد. این دو بازی تفاوت‌های اساسی زیادی با یکدیگر دارند، اما Celeste هم درست مثل TowerFall یک اکشن جذاب را به نمایش می‌گذارد که دل کندن از آن واقعا کار دشواری است.

 

VideoGamer: 90

Celeste یک بازی ویژه‌ است. نه فقط به این خاطر که گیم پلی سکوبازی خوبی را طراحی کرده و معماهای خوبی دارد؛ بلکه یکی از بهترین ویژگی‌های بازی، داستان عالی آن است که رویارویی یک دختر با افسردگی‌اش را به نمایش می‌گذارد. اگرچه سطح چالش بازی خیلی بالاست، اما در مسیر رسیدن به قله هرگز نباید متوقف شوید.

 

Polygon: 80

مت تورسون، سازنده بازی سلسته، قبلا با ساخت TowerFall ثابت کرده بود که در طراحی مراحل سکوبازی مهارت بالایی دارد. او در Celeste حتی از کارهای قبلی خود نیز پیشی می‌گیرد و نشان می‌دهد که حرف‌های بیشتری برای گفتن دارد.

 

PC Gamer: 80

سلسته یک بازی جذاب، تماشایی و چالش‌برانگیز است که گیم‌پلی هیجان‌انگیزی دارد. اکثر بازی‌های پلتفرمر، داستان جدی و عمیقی ندارند، اما سلسته در این مورد یک استثناست.

بازی celeste برای اندروید

 

دانلود بازی Celeste Farewell برای کامپیوتر

بازی سلسته در تاریخ 25 ژانویه 2018 (5 بهمن 1396) برای کامپیوترها، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه شده است، پس به دنبال دانلود بازی Celeste برای اندروید نباشید. ما در ادامه لینک دانلود بازی Celeste Farewell برای کامپیوتر را قرار داده‌ایم. نسخه Farewell در واقع کامل‌ترین نسخه بازی است که تمام آپدیت‌ها و محتواهای اضافی آن را نیز شامل می‌شود. در ضمن اگر می‌‌خواهید مراحل بازی را آسان‌تر پشت سر بگذارید می‌توانید ترینر بازی Celeste را از اینجا دانلود کنید.

بازی Celeste

اگر در حال خواندن این مطلب هستید یا به گیمینگ علاقه دارید یا گیمر هستید. پیشنهاد تیم تحریریه پلازا به شما تهیه ست‌های گیمینگ مانند دسته بازی، هدفون گیمینگ، کیبورد گیمینگ، موس مخصوص بازی، پایه شارژ دسته PS4، برچسب PS4، کاور دسته PS4، کیف PS4، برچسب xbox و … از فروشگاه اینترنتی پلازا است.

درباره داستان و گیم پلی Celeste صحبت کردیم، اما حیف است که از جلوه‌های بصری زیبا و موسیقی شنیدنی بازی چیزی نگوییم. گرافیک بازی یکی از بهترین پیکسل‌آرت‌هایی است که در سالیان اخیر دیده‌ایم. همه چیز با دقت و جزییات زیاد طراحی شده و رنگبندی قاب‌ها فوق‌العاده دیدنی است. گاهی ترجیح می‌دهید بدون حرکت در نقطه‌ای از بازی بمانید و فقط به مناظری که در پس‌زمینه ترسیم شده‌اند خیره شوید و از زیبایی آنها لذت ببرید. آهنگ‌های گوش‌نواز بازی هم در انتقال حس چنین صحنه‌هایی بسیار تاثیرگذار هستند. روی هم رفته باید بگوییم که Celeste یک بازی زیبا و هنرمندانه است که در تمام زمینه‌ها عالی ظاهر شده و می‌تواند تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای شما رقم بزند.

نظر شما درباره بازی Celeste چیست؟ آیا به بازی‌های مستقل و پیکسل‌آرتی علاقه دارید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در این رابطه با ما به اشتراک بگذارید.

856x482 (0x0)
45.76 KB

#ir-ext-ui { position: fixed; padding: 1px; z-index: 9999; display: none; font-family: Consolas, “Lucida Console”, “Courier New”, Courier, monospace; text-align: right; }

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402