دانلود و بررسی فیلم Lucy ؛ تریلر، داستان، بازیگران و نمرات منتقدین

فیلم سینمایی Lucy
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

فیلم Lucy 2014 روایتگر ماجراهای زنی به نام لوسی و دسترسی او به استفاده از 100% ظرفیت مغزش است. برای بررسی فیلم لوسی که در ژانر اکشن و علمی تخیلی ساخته شده است با ما همراه باشید.

فیلم Lucy عنوانی محصول کشور فرانسه به کارگردانی و نویسندگی لوک بسون (Luc Besson) در ژانر علمی-تخیلی و اکشن است که در سال 2014 منتشر شد. فیلم لوسی یک فیلم انگلیسی ‌زبان است و در شهرهای تایپه، پاریس و نیویورک فیلمبرداری شده است. این فیلم در جولای 2014 در ایالات‌ متحده ‌آمریکا اکران شد و خیلی سریع توانست رکورد باکس آفیس را بشکند. گرچه بسیاری از منتقدین نگاه مثبتی به فیلم دارند و به خصوص تم داستان، جلوه‌های بصری و بازی اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) را تحسین می‌کنند، اما انتقاداتی نیز به این اثر وارد است که یکی از آنها تمرکز فیلم بر استفاده 10 درصدی از مغز است.

فیلم سینمایی لوسی یک فیلم هیجان‌انگیز و جذاب است که از ابتدا تا انتها شما را میخکوب خواهد کرد. در این مقاله از پلازا همراه ما باشید تا به بررسی فیلم اکشن لوسی بپردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

دانلود فیلم Lucy 2014

در اولین بخش از این مطلب با دانلود فیلم Lucy 2014 با زیرنویس فارسی در خدمت شما هستیم. شما می‌توانید با استفاده از لینک‌های زیر برای دانلود فیلم لوسی 2014 اقدام کنید.

کیفیت: 1080p | حجم: 1.41 گیگابایت

کیفیت: 720p | حجم: 830 مگابایت

دانلود زیرنویس فارسی فیلم لوسی

داستان فیلم Lucy

داستان فیلم لوسی

لوسی، دختر جوان 25 ساله‌ای است که در شهر تایپه، تایوان، درس می‌خواند. او موظف می‌شود یک کیف که به او گفته شده حاوی یک سری مدارک و اسناد است را به آقای جانگ تحویل دهد. کاری که در ابتدا تصور می‌شد بسیار ساده باشد، با پیچش ناگهان داستان، پیچیده‌تر از حد معمول می‌شود. این کیف در واقع حاوی ماده مخدر قدرتمندی به نام CPH4 است که قرار است در اروپا توزیع شود. افراد آقای جانگ لوسی را دستگیر می‌کنند و با قرار دادن بسته‌های حاوی CPH4 درون شکم وی، تلاش دارند این بسته‌ها را از مرز خارج کنند. یکی از بسته‌ها در شکم لوسی پاره می‌شود و ورود این ماده قدرتمند به جریان خون او سبب می‌شود توانایی‌های ذهنی و بدنی لوسی تغییر کند.

بازیگران فیلم لوسی

تهیه‌کننده فیلم، ویرژینی بسون-سیلا (Virginie Besson-Silla)، می‌گوید یکی از اهداف این فیلم گردهم‌آوردن بازیگرانی از ملیت‌های مختلف بود تا نشانگر تنوع جهانی و تنوع فرهنگی باشد. در نتیجه در فیلم سینمایی لوسی، اسکارلت جوهانسون را به‌عنوان یک فرد قفقازی، مورگان فریمن (Morgan Freeman) به عنوان یک پروفسور آفریقایی-آمریکایی، چویی مین-سیک (Choi Min-sik) کره‌ای و عمرو واکد (Amr Waked) مصری را داریم. در این بخش با بازیگران فیلم Lucy آشنا می‌شویم.

اسکارلت جوهانسون در نقش لوسی میلر

بازیگران فیلم Lucy

اسکارلت اینگرید جوهانسون (Scarlett Ingrid Johansson) بازیگر و خواننده آمریکایی متولد 22 نوامبر 1984 (1 آذر 1363) در نیویورک است. اسکارلت جوهانسون در سال‌های 2018 و 2019 به عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیگر دنیا شناخته شد. نشریه فوربس بارها نام او را در فهرست 100 فرد تاثیرگذار سال آورده و فیلم‌های جوهانسون تاکنون بیش از 14.3 میلیارد دلار فروش داشته‌اند. اسکارلت بازیگری را از سن 10 سالگی با بازی در تئاتر آغاز کرد و خیلی زود به عنوان یک کودک بازیگر وارد عرصه فیلم‌های سینمایی شد. وی با فیلم Lost in Translation محصول سال 2003 به زمره بازیگران بزرگسال پیوست و برای این فیلم برنده جایزه بفتا شد. جوهانسون در سال 2010 برنده جایزه تونی شد و در همان سال در نقش بیوه سیاه در فیلم Iron Man 2 ظاهر شد که تحسین بسیاری از منتقدین را برانگیخت. از دیگر فیلم‌های او می‌توانیم فیلم Her محصول سال 2013 و فیلم Ghost in the Shell محصول سال 2017 را نام ببریم.

همچنین بخوانید :

اسکارلت جوهانسون تاکنون جوایز زیادی را از آن خود کرده است. از مهمترین افتخارات او می‌توان به نامزدی جایزه اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش ‌اول زن برای فیلم Marriage Story و نامزدی اسکار در بخش بهترین بازیگر نقش ‌مکمل زن برای فیلم Jojo Rabbit هر دو در سال 2019 اشاره کرد. وی همچنین 5 نامزدی جایزه گلدن‌گلوب و 1 نامزدی و 1 برد جایزه بفتا را نیز در کنار بی‌شمار افتخارات دیگر خود دارد. اسکارلت جوهانسون در انظار عمومی نیز وجهه خوبی دارد. او از خیریه‌های بسیاری حمایت می‌کند و بارها به عنوان نماد جذابیت هالیوود از سوی مردم برگزیده شده است. اسکارلت در سال 2020 با کمدین آمریکایی، کالین جست (Colin Jost) ازدواج کرد که سومین ازدواج او محسوب می‌شود.

مورگان فریمن در نقش پروفسور ساموئل نورمن

بازیگران فیلم لوسی

مورگان فریمن بازیگر، کارگردان و راوی آمریکایی متولد 1 ژوئن 1937 برابر با 11 خرداد 1316 در ممفیس آمریکا است. مورگان فریمن طی بیش از نیم قرن سابقه بازیگری، در فیلم و سریال‌های بسیاری بازی کرده و نقش‌هایی در همه ژانرها داشته است. وی به خصوص برای صدای ممتاز و خاص خود شناخته می‌شود. او بازیگری را از نمایش‌های دوران مدرسه آغاز کرد و در رشته تئاتر از دانشگاه لس‌آنجلس فارغ‌التحصیل شد. فریمن در دهه 1970 با سریال تلویزیونی The Electric Company شناخته شد. بازی در نقش یک کلاهبردار در فیلم Street Smart محصول سال 1987 نه تنها سبب شد برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شود بلکه بر شهرت وی نیز افزود. او بعدها برای فیلم (Driving Miss Daisy (1989 و فیلم (The Shawshank Redemption (1994 نیز نامزد جایزه اسکار شد و درنهایت بازی در فیلم (Million Dollar Baby (2004 این جایزه را نصیب او کرد.

از دیگر فیلم‌های قابل توجه مورگان فریمن می‌توانیم فیلم Glory و فیلم Lean on Me هر دو محصول سال 1989 را نام ببریم. مورگان فریمن کارگردانی فیلم !Bopha محصول سال 1993 را برعهده داشته و یکی از بنیانگذاران کمپانی Revelation Entertainment است.

چویی مین-سیک در نقش آقای جانگ

تریلر فیلم Lucy 2014

چویی مین-سیک بازیگر 58 ساله کره‌ای، متولد 30 می 1962 (9 خرداد 1341) در سئول، کره جنوبی است. او در کودکی مبتلا به سل شد و پزشکان از او قطع امید کردند، اما چویی با یک ماه اقامت در کوهستان توانست بر بیماری خود غلبه کند و درمان شد. چویی پس از فارغ‌التحصیلی در رشته تئاتر، کار خود را به عنوان بازیگر تئاتر آغاز کرد. او سپس وارد دنیای فیلم و سریال شد و در آثاری چون فیلم Our Twist Hero محصول سال 1992 و سریال The Moon of Seoul حضور یافت. اولین موفقیت او در عرصه بازیگری به فیلم اکشن Shiri محصول سال 1999 بازمی‌گردد. این فیلم نه تنها با تحسین منتقدین روبرو شد، بلکه در گیشه نیز فروش بسیار خوبی داشت.

از مشهورترین فیلم‌های چویی مین-سیک می‌توانیم فیلم Oldboy محصول سال 2003، فیلم I Saw the Devil محصول سال 2010 و فیلم The Admiral: Roaring Currents محصول سال 2014 را نام ببریم. فیلم تحسین‌برانگیز Oldboy چند جایزه از جمله جایزه هنری پیکسانگ، جایزه اژدهای آبی و جایزه ناقوس بزرگ را برای او به ارمغان آورد.

عمرو واکد در نقش پیر دل ریو

دانلود فیلم Lucy 2014

عمرو واکد بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر متولد 12 آوریل 1937 برابر با 23 فروردین 1352 در شهر قاهره، پایتخت مصر است. او در نزد بینندگان بین‌المللی و در دنیای هالیوود با فیلم Syriana محصول سال 2005 شناخته می‌شود. دیگر نقش‌های مشهور و برجسته او نیز شامل نقش شیخ یمنی، محمد، در فیلم Salmon Fishing in the Yemen محصول سال 2011، نقش پیر دل ریو در فیلم Lucy محصول سال 2014 و نقش ری داست در فیلم Geostorm محصول سال 2017 می‌شود. وی همچنین از سال 2019 در سریال Ramy نیز نقش پدر رامی را بازی می‌کند.

واکد در سال 2008 به جمع بازیگران سریال House of Saddam پیوست و در نقش پسرخوانده صدام، حسین کامل، ظاهر شد. از آنجایی که نقش صدام حسین برعهده بازیگر اسرائیلی، ایگال نائور بود، اتحادیه بازیگران مصر با ممنوع‌التصویر کردن او در فیلم‌ها و سریال‌های مصری، واکد را تنبیه کرد. وی همچنین در فیلم Wonder Woman 1984 محصول سال 2020 نیز در نقش یک بازیگر اسرائیلی ظاهر شده که همین امر سبب انتقاد از او شده است. عمر واکد در سال 2017، از سوی دولت مصر به جرم نشر اکاذیب محکوم به 8 سال زندان شد. او از همان سال در اسپانیا اقامت دارد و نمی‌تواند به کشور خویش بازگردد.

فیلم سینمایی Lucy بازیگران بسیاری دارد. ما در اینجا فهرست کوتاهی از برخی دیگر از بازیگران این فیلم برای شما آماده کرده‌ایم:

  • جولیان رایند-تات (Julian Rhind-Tutt) در نقش خلبان
  • پیلو اسبک (Pilou Asbaek) در نقش ریچارد، دوست‌پسر بزهکار لوسی در تایپه
  • آنالی تیپتن (Analeigh Tipton) در نقش کرولاین، هم‌اتاقی لوسی در تایپه
  • نیکولاس فونگفث (Nicolas Phongpheth) در نقش جی

نقد فیلم Lucy

نمرات منتقدین به فیلم لوسی

فیلم Lucy 2014  با بودجه 39 میلیون دلاری ساخته و پس از اکران در تاریخ 25 جولای 2014 برابر با 3 مرداد 1393 به فروش 463 میلیون دلاری رسید. بسون خاطرنشان کرد قصد داشته بخش اول فیلم شبیه فیلم Leon: The Professional، بخش دوم شبیه فیلم Inception و بخش سوم آن شبیه به فیلم 2001: A Space Odyssey باشد. نمرات منتقدین متاکریتیک به فیلم لوسی نسبتا قابل‌قبول و 61 از 100 است، درحالی که تماشاگران در IMDb نمره بهتری، یعنی 6.4 از 10 را به این فیلم داده‌اند. در این قسمت نگاهی به نظرات منتقدین درمورد فیلم مهیج Lucy 2014 داریم.

Wall Street Journal / جو مورگنسترن: 90

فیلم Lucy یک فیلم باشکوه جسورانه، ماجراجویانه از لحاظ دیداری، اغلب خنده‌دار، بسیار کوتاه و موجز، به گونه‌ای که کل داستان پرهیجان و تپنده آن تنها 90 دقیقه است و 100% سرگرم‌کننده است.

فیلم Lucy

A.V. Club / ایگناتی ویشنویتسکی: 83

نیمه اول فیلم لوسی ۲۰۱۴ پرانرژی‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین فیلم بسون پس از فیلم The Fifth Element است، بخشی سرشار از اقدامات مهیج، شبه‌علوم‌ها، کارت‌های اصلی، مونتاژهای سریع و کات‌های جذاب… در نیمه دوم، اگرچه شوخ‌طبعی فیلم کمتر است، فیلم با توضیح بیش از حد فرضیه خود بسیار سنگین شده است.

New York Post / کایل اسمیت: 75

فیلم لوسی در یک اوج فریبنده، ناگهان عجیب و غریب و تاحدودی با جلوه‌های ویژه بیهوده ادغام می‌شود. پایان ناگهانی فیلم بیننده را ناامید می‌کند و سوالات بسیاری را بی‌پاسخ در فضا رها می‌سازد. البته از آنجایی که من فقط از 3 تا 5 درصد مغز خود استفاده می‌کنم، بنابراین چه می‌دانم؟

Variety / جاستین چانگ: 70

کارگردان با بازیافت فیلم ادیسه فضایی و ماتریکس، تا کارهای یاکوزا و مستندات نشنال جئوگرافیک یک فیلم جذاب، سه‌جانبه، به شدت نامتوازن و درنهایت کاملا مهرانگیز که لحظه به لحظه آن غیرقابل پیش‌بینی است، تحویل می‌دهد.

فیلم Lucy 2014

IndieWire / اریک کوهن: 63

کارگردان در فیلم لوسی سعی دارد با استفاده از نوآوری‌های چشمگیر فرمول جدیدی را امتحان کند. این همان چیزی است که شما به عنوان بیننده از استودیوها انتظار دارید بیشتر اوقات آن را امتحان کنند.

Rolling Stone / پیتر تراورس: 50

فیلم Limitless محصول سال 2011 را به یاد می‌آورید؟ در این فیلم بردلی کوپر (Bradley Cooper) به واسطه دارویی که به او اجازه دسترسی به 100% مغزش را می‌دهد تبدیل به یک قاتل می‌شود. خب، فیلم Lucy دقیقا مشابه همین است با این تفاوت که به جای بردلی کوپر، اسکارلت جوهانسون را داریم. معامله خوبی نیست.

New York Daily News / الیزابت وایتزمن: 40

فیلم لوسی یک فیلم هیجان‌انگیزِ بی‌پروا و بی‌فکر درمورد ظرفیت‌های بینهایت مغز انسان است. البته گاهی اوقات دوست داریم به مغز خود استراحت دهیم و یک فیلم سرگرم‌کننده تابستانی ببینیم، در این صورت، مانند همیشه بسون کار خوبی را ارائه داده است.

فیلم اکشن لوسی

یکی از مهمترین انتقادات به فیلم لوسی با بازی اسکارلت جوهانسون مسئله باور نادرست در مورد استفاده از 10% مغز است. در پوستر فیلم لوسی جمله‌ای نقش بسته است: «یک فرد معمولی تنها از 10% ظرفیت مغز خود استفاده می‌کند. تصور کنید اگر می‌توانست از 100% آن استفاده کند چه می‌شد». کریستین جارت در کتاب خود با نام Great Myths of the Brain از این نقل قول استفاده کرده و آن را رد می‌کند. پروفسور عصب‌‌شناسی، باربارا ساهاکیان، نیز می‌گوید:

تعیین اینکه ما دقیقا از چه میزان از ظرفیت مغز خود استفاده می‌کنیم غیرممکن است. با این‌حال مسلما از 10% بیشتر است.

این باور نادرست که بین مردم رواج دارد ریشه علمی ندارد و تنها یک باور عامیانه است.

کلام آخر

فیلم لوسی

ما در این مقاله به بررسی فیلم Lucy 2014 پرداختیم. این فیلم جذاب و پرماجرا با بازی بی‌نظیر اسکارلت جوهانسون و یک داستان عالی، تبدیل به یکی از سرگرم‌کننده‌ترین فیلم‌ها شده است. نظر شما در مورد داستان فیلم لوسی، بازی بازیگران، صحنه‌های اکشن و نکات علمی آن چیست؟ لطفا از طریق بخش نظرات در پایین صفحه ما را نیز از نظرات خود بهره‌مند سازید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402