بررسی و نقد سریال پیکی بلایندرز | 10 نکته جالب درمورد نقابداران

نقد پیکی بلایندرز
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نقد پیکی بلایندرز هدف اصلی این مقاله است. در این مطلب به بررسی سریال پیکی بلایندرز می‌پردازیم، داستان سریال را می‌خوانیم و با برخی نکات جالب درباره سریال پیکی بلایندرز آشنا می‌شویم.

سریال پیکی بلایندرز، به انگلیسی Peaky Blinders، نام یک سریال انگلیسی در ژانر درام، تاریخی و جنایی است. استیون نایت (Steven Knight) سازنده این سریال است و تاکنون کارگردانان بسیاری این سریال را کارگردانی کرده‌اند. نقد پیکی بلایندرز هدف اصلی این مقاله است، اما پیش از آن اندکی با سریال آشنا می‌شویم.

موضوع سریال پیکی بلایندرز حول محور توماس شلبی، رئیس تجارت خانوادگی پیکی بلایندرز است. این گروه خانوادگی در شهر بیرمنگام انگلستان زندگی می‌کنند و داستان از سال 1919 و پس از پایان جنگ جهانی اول روایت می‌شود. اولین قسمت این مجموعه در 12 سپتامبر 2013 (21 شهریور 1392) از شبکه BBC Two پخش شد. در بررسی سریال پیکی بلایندرز متوجه می‌شوید که هر فصل این سریال 6 قسمت دارد. فصل دوم و سوم سریال به ترتیب در سال‌های 2014 و 2016 به روی آنتن رفتند. فصل چهارم سریال در نوامبر 2017 و فصل پنجم آن در آگوست 2019 پخش شد. در ابتدا قرار بود این سریال 5 فصل باشد، اما در پی استقبال بینندگان، استیون کینگ خبر از ساخت فصل 6 و 7 سریال نیز داد.

بررسی سریال پیکی بلایندرز

این مقاله از پلازا به نقد و بررسی سریال Peaky Blinders اختصاص دارد. ابتدا در 5 قسمت مستقل به بررسی داستان سریال پیکی بلایندرز در آن قسمت و نقد و بررسی سریال می‌پردازیم. سپس در بخش آخر نکات جالب سریال پیکی بلایندرز را می‌خوانیم. با ما همراه باشید.

آنچه در  ادامه می‌خوانید:

نقد و بررسی سریال Peaky Blinders

تاکنون 5 فصل از سریال پیکی بلایندرز پخش شده و این سریال در تمام مدت توانسته بینندگان و منتقدین را راضی و خشنود نگه دارد. بینندگان تاکنون نمره 8.8 از 10 را به سریال داده‌اند که امتیازی بسیار عالی محسوب می‌شود. وبسایت راتن‌تومیتوز نیز در مجموع به هر 5 فصل سریال امتیاز 93% را اختصاص داده است.

سریال پیکی بلایندرز چند بازیگر اصلی و بیشمار بازیگر در نقش‌های مکمل و فرعی دارد. از جمله بازیگران اصلی سریال می‌توانیم کیلین مورفی (Cillian Murphy)، هلن مک‌کروری (Helen McCrory)، پاول اندرسون (Paul Anderson)، سوفی راندل (Sophie Rundle)، ند دنی (Ned Dennehy) و بنجامین زفانیا (Benjamin Zephaniah) را نام ببریم.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود سریال لوسیفر فصل 5؛ تریلر، داستان و بازیگران
فاطمه ایزدپناه13 تیر 1400 09:00
thumbnail
بررسی و معرفی سریال لوپین (Lupin) + تریلر، لینک دانلود، ...
الهام پوسانه08 تیر 1400 22:00

نقد پیکی بلایندرز (فصل اول)

نقد و بررسی سریال Peaky Blinders

  • کارگردان: اتو باترست (Otto Bathurst) و تام هارپر (Tom Harper)
  • تاریخ پخش: 2013
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: 87%

نقد سریال نقابداران را با فصل اول آن آغاز می‌کنیم. داستان فصل اول در سال 1919 و پس از جنگ جهانی اول است. داستان بر روی گروه خانوادگی رومانیایی پیکی بلایندرز و رئیسشان، تامی شلبی، تمرکز دارد. این خانواده در شهر بیرمنگام انگلستان زندگی می‌کنند. جایی که کارآگاه ویژه چستر کمپل، به دستور وینستون چرچیل، به آنجا می‌رود تا شهر را از وجود کمونیست‌ها، گروه‌های خرابکار و جنایتکاران پاک کند. در این میان گروه پیکی بلایندرز نظر او را جلب می‌کند.

فصل اول سریال پیکی بلایندرز 6 قسمت دارد و از شبکه BBC Two پخش شده است. قسمت اول سریال در 12 سپتامبر 2013 (21 شهریور 92) و قسمت آخر آن در 17 اکتبر 2013 (25 مهر 92) به روی آنتن رفت. اولین فصل سریال با استقبال بینندگان و منتقدین روبرو شد. همه 6 قسمت فصل اول امتیاز 8 به بالا (از 10) را از بینندگان دریافت کردند. منتقدین نیز در نقد پیکی بلایندرز (فصل اول) امتیاز 87% را به آن داده‌اند. فصل اول سریال توانست 7 نامزدی و 8 برد در جشنواره‌های مختلف را به دست آورد.

موضوع سریال پیکی بلایندرز

برایان لوری، منتقد نشریه Variety، در نقد سریال نقابداران می‌نویسد:

در این برهه پر فراز و نشیب انگلستان درام‌های بی‌نظیری پیدا می‌شود و بی‌شک برخی بینندگان از این درام که در پیشبرد وقایع عجله‌ای ندارد، لذت می‌برند.

دبورا راس از نشریه Daily Mail نیز در بررسی سریال پیکی بلایندرز معتقد است:

سریال پیکی بلایندرز از بازی‌های خوب و کارگردانی عالی بهره برده که توجه دقیقی به جزئیات دارد، اما هنوز خود را، به خصوص از لحاظ روایی، ثابت و متمایز نکرده است.

منتقد Vox، امیلی وندرورف نیز معتقد است این سریال به خوبی بیرمنگام دهه 1920 را زنده کرده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود فصل دوم سریال سی See 2021 [تمام قسمت‌ها]
الهه بیات14 شهریور 1400 09:22
thumbnail
دانلود فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز ؛ داستان، تریلر ...
تیم پلازا30 بهمن 1398 23:00

بررسی سریال پیکی بلایندرز (فصل دوم)

نقد سریال نقابداران

  • کارگردان: کالم مک‌کارتی (Calm McCarthy)
  • تاریخ پخش: 2014
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: 100%

فصل دوم سریال، ماجراهای دو سال بعد، 1921 تا 1922 را به تصویر می‌کشد. خانواده شلبی تشکیلات جنایی خود در جنوب و شمال انگلستان را گسترش داده‌اند و بیرمنگام مقر اصلی آنان است. پخش فصل دوم سریال از 2 اکتبر 2014 (10 مهر 93) آغاز شد و در تاریخ 6 نوامبر همان سال (15 آبان) به پایان رسید. بینندگان از این فصل نیز مانند فصل اول استقبال کرده و تمامی نمرات آنان به فصل دوم نمره 8 به بالا است. منتقدین از فصل دوم استقبال بیشتری داشته و امتیاز 100% را به آن داده‌اند. این فصل 9 نامزدی و 1 برد (جایزه فیلم IFTA در بخش بهترین طراحی لباس) را دارد. این فصل نامزد جایزه بفتا تلویزیونی در بخش بهترین سریال درام شد.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی و دانلود سریال Succession (وراثت) ؛ داستان، بازیگران ...
الهه بیات14 اردیبهشت 1402 21:30
thumbnail
دانلود سریال Band of Brothers ؛ برنده جایزه امی و گلدن گلوب
زینب عظیمی29 مهر 1399 14:00

سرنا دیویس از نشریه دیلی تلگراف انگلستان در نقد سریال نقابداران می‌نویسد:

یک کشتار انتقام‌جویانه که تحت تاثیر یک افسانه بود تا تاثیر خود را بگذارد، این بسیار زیبا بود. این مساله سبب شد من امیدوارم شوم که فصل دوم سریال دیگر مرتکب خطاهای اینچنینی نمی‌شود.

منتقد Huffington Post، مورین رایان، نیز در نقد و بررسی سریال Peaky Blinders می‌نویسد:

گرچه اجزای اصلی سریال آشنا است، اما این درام گنگستری انگلستانی سرشار از یک انرژی مهارناپذیر و سرکش است و گواه این مدعا این است که هرآنچه در سریال یک پیش‌فرض است به مرحله اجرا می‌رسد.

بررسی فصل سوم پیکی بلایندرز

نقد فصل سوم پیکی بلایندرز

  • کارگردان: تیم میلانتس (Tim Mielants)
  • تاریخ پخش: 2016
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: 100%

فصل سوم سریال ماجراهای تامی و خانواده‌اش در سال 1924 را روایت می‌کند. این خانواده با گسترش کار خود به صورت بین‌المللی پا در مسیر خطرناکتری می‌گذارند و با اتفاقات بسیاری روبرو می‌شوند. قسمت اول فصل سوم در تاریخ 5 می 2016 (16 اردیبهشت 95) از شبکه BBC Two پخش شد. این فصل نیز همانند فصل‌های پیشین 6 قسمت داشت و قسمت ششم آن در 9 ژوئن 2016 (20 خرداد 95) به روی آنتن رفت. این فصل از سریال علاوه بر کسب امتیاز 100% از سوی منتقدین، 2 نامزدی و 1 جایزه را نیز از آن خود کرده است.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
معرفی بهترین مینی سریال های کره ای ؛ عاشقانه، درام، ...
سید امین حسینی کیا02 مرداد 1402 21:30
thumbnail
معرفی بهترین سریال های عاشقانه خارجی
بیتا هدایت پور15 تیر 1402 18:30
thumbnail
بهترین سریال چینی عاشقانه ؛ معرفی 42 عنوان از سریال ...
بیتا هدایت پور04 تیر 1402 22:30
thumbnail
معرفی بهترین سریال های خارجی 2019 و 12 سریال برتر 2018 که ...
فردین هاشمی01 مهر 1401 22:30

منتقد نشریه گاردین، سارا هیوز، در نقد فصل سوم پیکی بلایندرز اینگونه می‌نویسد:

سریال پیکی بلایندرز یک درام در مرحله‌ای سلطه‌جویانه است که به سختی راه را اشتباه می‌رود. سریال در مورد داستان‌گویی خود بی‌پروا و مطمئن و در رشد شخصیت‌ها خاطرجمع عمل می‌کند و اعتماد دارد که مخاطبین به این سریال جذب می‌شوند.

کریستوفر هوتن، از نشریه Independent، در نقد و بررسی سریال Peaky Blinders می‌نویسد:

سریال Peaky Blinders، با دودهای مواج، نور خفیف و مناظر ذغال‌سنگی، هر پنی را جایی خرج می‌کند که ارزش داشته باشد. این واقعیت وقتی سریال را پشت سرهم با سریال Game of Thrones و سریال Mad Men تماشا می‌کنید، بیشتر خود را نشان می‌دهد.

نقد سریال نقابداران (فصل چهارم)

در ویدیوی بالا می‌توانید «تریلر فصل چهارم سریال Peaky Blinders با زیرنویس فارسی» را تماشا کنید.

  • کارگردان: دیوید کافری (David Caffrey)
  • تاریخ پخش: 2017
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: 93%

فصل چهارم سریال پیکی بلایندرز که قسمت اول آن در 15 نوامبر 2017 (24 آبان 96) از شبکه BBC Two پخش شد، از کریسمس 1925 آغاز می‌شود. در این فصل می‌‌بینیم که تامی شلبی به عنوان نماینده حزب کارگر وارد پارلمان انگلستان می‌شود. قسمت آخر این فصل در 9 ژوئن 2017 (19 خرداد 96) پخش شد و ماجرای حمله‌ای در ماه می 1926 را به تصویر کشید. به هنگام نقد پیکی بلایندرز می‌بینیم که فصل چهارم سریال، به نسبت دو فصل قبلی، امتیاز کمتری از منتقدین دریافت کرده، با این حال امتیاز 93% همچنان امتیاز بسیار خوبی محسوب می‌شود.

این فصل نیز 6 نامزدی و 3 برد جایزه در جشنواره‌های مختلف را دارد. از مهمترین آنها می‌توانیم جایزه بفتا تلویزیونی در بخش بهترین سریال تلویزیونی و 2 برد جایزه TV Choice Awards در بخش بهترین بازیگر مرد (کیلین مورفی) و بهترین بازیگر زن (هلن مک‌کروری) را نام ببریم.

نکات سریال پیکی بلایندرز

بن تراورس از نشریه IndieWire معتقد است جذابیت و گیرایی این فصل بیش از آن چیزی است که وانمود می‌کند. ربکا نیکلسون از نشریه گاردین نیز در بررسی سریال پیکی بلایندرز، فصل چهارم، می‌نویسد:

این یک سریال کنایه‌دار و شوخ‌طبعانه، مهیج و لذت‌بخش برای تماشا است. سریال پیکی بلایندرز بسیار درخشان است.

کارول میدگلی، منتقد نشریه Times لندن، به هنگام نقد سریال نقابداران امتیاز 4 از 5 را به فصل چهارم می‌دهد. او در این مورد می‌نویسد:

سریال Peaky Blinders یک درام قابل‌توجه تاریخی است که احساس می‌کنید کاملا مدرن است، این امر بخشی به موسیقی فیلم، بخشی به دیالوگ‌های اضافی و جدید و همچنین صحنه‌های دلنواز و روح‌بخش برمی‌گردد گویی در حال تماشای یک نقاشی متحرک هستید.

همچنین بخوانید :

بررسی فصل پنجم پیکی بلایندرز

نقد فصل پنجم پیکی بلایندرز

  • کارگردان: آنتونی بیرن (Anthony Byrne)
  • تاریخ پخش: 2019
  • امتیاز راتن‌تومیتوز: 85%

فصل پنجم سریال پیکی بلایندرز از روز 29 اکتبر 1929، یا روز سه‌شنبه سیاه، آغاز می‌شود و در اکتبر همان سال به پایان می‌رسد. فصل پنجم سریال، برخلاف فصل‌های پیشین که از شبکه BBC Two پخش می‌شد، از 25 آگوست 2019 تا 22 سپتامبر همان سال (3 شهریور تا 31 شهریور 98) از شبکه BBC One پخش شد. استقبال بینندگان از این فصل نیز به گرمی فصل‌های قبل بود. منتقدین اما با سختگیری بیشتری به آخرین فصل پخش‌شده امتیاز دادند و امتیاز 85% را برای آن مناسب دانستند.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
دانلود سریال بزرگ شده توسط گرگ ها + تریلر، داستان، ...
زینب عظیمی02 تیر 1401 21:30
thumbnail
معرفی سریال Mr Robot ؛ تریلر، بازیگران و نظرات منتقدین
الهه بیات18 مهر 1399 14:00

برای مثال اسکات برایان که نقد پیکی بلایندرز را برای BBC نوشته، معتقد است اگر پیش از این سریال پیکی بلایندرز را دوست داشته‌اید، باید این فصل را هم تماشا کنید. اما اگر می‌خواهید فقط آن را امتحان کنید، از این فصل شروع نکنید. منتقد TV Guide، کیتلین توماس، در نقد فصل پنجم پیکی بلایندرز می‌نویسد:

با تمرکز بر وخیم‌تر شدن وضعیت روانی تامی شلبی، هزینه ادامه خشونت‌ها و روابط بین‌فردی خانواده شلبی و هر آنچه بر آن تاثیر می‌گذارند رو به زوال می‌رود. سریال پیکی بلایندرز یک داستان حماسی و خانوادگی کامل‌تر و بهتر طی سال‌های گذشته بوده است.

نکات سریال پیکی بلایندرز (فصل ششم)

ررسی فصل پنجم پیکی بلایندرز

با توجه به اینکه فصل ششم این سریال هنوز پخش نشده، در حال حاضر نمی‌توانیم به نقد پیکی بلایندرز فصل ششم بپردازیم. پروسه ساخت فصل ششم از مارس 2020 آغاز شد، ولی به علت شیوع کووید-19 به تعویق افتاد و در حال حاضر خبر موثقی از روند تولید سریال و تاریخ احتمالی پخش آن در دست نیست.

نکات جالب درباره سریال پیکی بلایندرز

نکات سریال پیکی بلایندرز بسیار جالب و خواندنی است. در آخرین بخش نقد و بررسی سریال Peaky Blinders به این نکات می‌پردازیم.

نکات جالب درباره سریال پیکی بلایندرز

همچنین بخوانید :
  • از جالب‌ترین نکات سریال پیکی بلایندرز این است که تخمین زده می‌شود کیلین مورفی در این سریال، تاکنون بیش از 6000 نخ سیگار کشیده است. قابل ذکر است تمامی سیگارهای او گیاهی بوده و فاقد تنباکو و نیکوتین است، در نتیجه اعتیادآور نیست. بنا به گفته استیون کینگ، این سیگارها بسیار ضعیف هستند و همانند این است که مورفی هر 5 روز یک بار یک نخ سیگار واقعی بکشد.
  • مایکل گری (فین کول) و جان شلبی (جو کول) در واقعیت برادر هستند.
  • دیوید بویی (David Bowie) خواننده، ترانه‌سرا و بازیگر انگلیسی یکی از طرفداران سرسخت سریال پیکی بلایندرز بود. او به سازندگان سریال اجازه داده بود از آهنگ‌های آلبوم آخر او در فصل سوم سریال استفاده کنند. متاسفانه دیوید در ژانویه 2016، پیش از پخش فصل سوم سریال، از دنیا رفت.
احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
سریال دانشکده حقوق (Law School) ؛ دانلود، داستان و معرفی ...
فاطمه دارابی24 تیر 1401 16:30
thumbnail
فصل چهارم سریال اوزارک (Ozark) ؛ تریلر، تاریخ انتشار و ...
الهه بیات05 مهر 1400 09:22
thumbnail
دانلود سریال لوکی (Loki) با زیرنویس فارسی + تریلر، بازیگران ...
بیتا هدایت پور29 خرداد 1400 10:30
thumbnail
نقد و بررسی سریال آپارتمان بی گناهان؛ لینک دانلود، ...
الهام پوسانه24 خرداد 1400 14:00
  • تام هاردی (Tom Hardy) در نقش آلفی سالامونز و شارلوت رایلی (Charlotte Riley) در نقش می کارلتون در زندگی واقعی زن و شوهر هستند.
  • یکی از نکات سریال پیکی بلایندرز که احتمالا نمی‌دانید، این است که استیون نایت برای انتخاب بازیگر نقش تام شلبی با جیسون استاتهام (Jason Statham) و کیلین مورفی در لس‌آنجلس ملاقات کرد. او ابتدا استاتهام را برای این نقش انتخاب کرد، اما با دریافت پیامکی از مورفی که نوشته بود «به یاد داشته باش، من یک بازیگر هستم» نظر خود را تغییر داده و کیلین مورفی را برای نقش تامی شلبی انتخاب کرد.
  • این سریال چهارمین تجربه همکاری کیلین مورفی و تام هاردی است. هر دو آنها در سه‌گانه شوالیه تاریکی، نقش شخصیت شرور را داشتند. این دو در فیلم Inception و فیلم Dunkirk نیز با هم همبازی بودند.

داستان سریال پیکی بلایندرز

  • علیرغم اینکه این سریال به خاطر لهجه بازیگران مورد انتقادات بسیاری قرار گرفته، بازیگران و عوامل سریال صحت لهجه‌ها از نظر تاریخی را تائید می‌کنند. با این حال بسیاری از بینندگان انگلیسی معتقدند این لهجه مردم بیرمنگام در دهه 1920 نیست و لهجه‌ها صرفا ابزاری برای جذب مخاطب آمریکایی هستند.
  • تامی شلبی 213 بار در طول سریال ویسکی می‌نوشد.
  • نام کامل تامی شلبی، توماس مایکل شلبی است.
  • کیلین مورفی بازیگری ایرلندی است که نقش توماس شلبی انگلیسی را بازی می‌کند. آنابل والیس (Annabelle Wallis) بازیگر انگلیسی است و نقش گریس ایرلندی را بازی می‌کند.
  • در سریال می‌بینیم که تامی شلبی سیگار فیلتردار می‌کشد. داستان سریال در دهه 1920 اتفاق می‌افتد و سیگارهای فیلتردار تا سال 1954 اصلا وجود نداشتند. در دهه 1950 بود که دانشمندان سخن گفتن از مضرات سیگار را آغاز کردند.

کلام آخر

نکات جالب سریال پیکی بلایندرز

از اینکه با نقد و بررسی سریال Peaky Blinders با ما همراه بودید سپاسگزاریم. در مقاله نقد پیکی بلایندرز، ابتدا با سریال آشنا شدیم، سپس به بررسی سریال پیکی بلایندرز در چندین قسمت جداگانه پرداختیم. در هریک از این قسمت‌ها نکات سریال پیکی بلایندرز را خواندیم و با نظرات منتقدین در نقد سریال نقابداران آشنا شدیم. در انتها چند مورد از جذاب‌ترین واقعیات و نکات سریال پیکی بلایندرز را نیز خواندیم. اکنون نوبت شما خواننده عزیز است که نظرات خود در مورد نقد و بررسی سریال Peaky Blinders را با ما در میان بگذارید. به نظر شما چه نکاتی در نقد سریال نقابداران جا افتاه است؟ برای این کار می‌توانید از بخش ارسال نظرات در پایین همین صفحه بهره جویید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
.
03 فروردین 1402، 07:26
پاسخ
1
0
بهترین سریاله بنظرم، تا فصل ۴ بی نقص و کامل و عااااااااااالی. بعدازفصل۴ یکم افت میکنه
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402