بهترین بدلکاران جهان | از بدلکار معروف فیلم های جیمز باند تا جکی چان

بهترین بدلکاران جهان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

بازیگران زیادی در فیلم‌های سینمایی اکشن سکانس‌های خطرناک بازی نمی‌کنند. بهترین بدلکاران جهان جایگزین آن‌ها شده تا صحنه‌های اکشن به صورت واقعی تصویربرداری شوند. بدلکاری شغل بسیار خطرناکی است. بهترین بدلکار دنیا جان خود را به خطر می‌اندازد تا ما در فیلم‌ها تصاویر هیجان‌انگیز ببینیم. بهترین بدلکار جهان با اندامی ورزیده خود را برای بازی در هر نقشی آماده می‌کند.

بدلکاری در صنعت سینما نقش مهمی را ایفا می‌کند. معمولا بهترین بدلکار جهان که از نظر ظاهر، اندام و قد به بازیگر اصلی شبیه باشد برای صحنه‌های اکشن انتخاب خواهد شد. فیلم‌های اکشن و جنگی در دنیا طرفداران زیادی دارند. به‌همین منظور در طول تاریخ افراد زیادی با عنوان بهترین بدلکار دنیا به این حرفه مشغول شده‌اند. اما برخی از آن‌ها شهرت زیادی پیدا کرده و برای همیشه بدلکار ثابت یک نقش می‌شوند. با پلازا همراه باشید تا بهترین بدلکاران جهان را بشناسیم.

بهترین بدلکاران جهان

بدلکاران بزرگ دنیا با شجاعت و جسارت فراوان سعی می‌کنند تا صحنه‌های اکشنی را خلق کنند که باورشان کمی مشکل است. در ادامه بهترین بدلکاران جهان را معرفی می‌کنیم.

1. دار رابینسون (Dar Robinson)

  • تاریخ تولد: 21 نوامبر 1986
  • معروف‌ترین فیلم: پاپیون

بهترین بدلکار دنیا

«دار رابینسون» بهترین بدلکار دنیا با بازی درخشان خود در فیلم سینمایی پاپیون به شهرت رسید. او در این فیلم نقش «استیو مک کویین» را تکمیل کرد و به جای او از برج تورنتو پرید. این پرش درست و بی نقص رابینسون در کتاب گینس، بخش پرش از ارتفاع ثبت شد. رابینسون از معروف ترین بدلکاران در جهان سینما، جان خود را در صحنه‌ فیلم اکشن Million Dollar Mystery از دست داد. فیلم‌های پرطرفدار رابینسون بهترین بدلکار جهان عبارتند از «شاهین‌های شب»، «دانشکده پلیس»، «واگنت را رنگ کن» و «فرودگاه 77».

2. هل نیدهام (Hal Needham)

  • تاریخ تولد: 6 مارس 1931
  • معروف‌ترین فیلم: محله چینی ها

بهترین بدلکاران جهان

«هل نیدهام» یکی از بهترین بدلکاران جهان است که اکثر مواقع بدل «برت رینولدز» در فیلم‌های اکشن را بازی می‌کرد. شجاعت و جسارت او همیشه در بین بدلکاران سینما زبانزد بود. هل نیدهام به بدل‌کاری علاقه زیادی داشت و با وجود این‌که 56 استخوان بدنش در این حرفه شکسته شد، اما هیچوقت بدلکاری را رها نکرد.

به همین دلیل عده زیادی او را بهترین بدلکار جهان می‌شناسند. هل نیدهام در آکادمی اسکار سال 2012 توسط داوران تحسین شد و لقب بهترین بدلکار هالیوود را از آن خود کرد. این بدلکار بزرگ سینمای جهان در سن 82 سالگی به دلیل بیماری از دنیا رفت.

3. میشل یئو (Michelle Yeoh)

  • تاریخ تولد: 6 اوت 1963

بازیگران بدلکار هالیوود

«میشل یئو» از بازیگران بدلکار هالیوود است که در رشته ورزشی رزمی مهارت زیادی دارد. او را باید یکی از بدلکاران زن سینمای جهان دانست که در بدلکاری بسیار تواناست. میشل یئو در فیلم‌ها و سریال‌های زیادی بازی کرده و برای برخی از آنها لقب بهترین بدلکار جهان را کسب کرد. بازی در کنار اسطوره فیلم‌های اکشن «جکی چان» یکی از افتخارات بزرگ او محسوب می‌شود. «جنگجویان بزرگ»، «بله بانو»، «اژدهای پنهان» و «فردا هرگز نمی‌میرد» برخی از آثار او به عنوان بهترین بدلکار دنیا است.

4. باستر کیتون (Buster Keaton)

  • تاریخ تولد: 4 اکتبر 1895

باستر کیتون / بهترین بدلکاران جهان

«باستر کیتون» یا همان «صورت سنگی» سینمای کمدی، یکی از بهترین بدلکاران جهان هم هست. شاید برای شما جالب باشد که بدانید جکی چان، بهترین بازیگر بدلکار دنیا از باستر کیتون الهام گرفته است. باستر کیتون به انجام حرکات خطرناک و دلهره‌آور شهرت داشت به همین دلیل عده زیادی او را بهترین بدلکار جهان می‌دانند. تا جایی‌که به باستر لقب شیطان دوست‌داشتنی داده شد.

باستر کیتون فعالیت و حرکات بدلکاری را از کودکی آموخت. او از 5 سالگی به همراه پدر تئاتر کار می‌کرد. تئاتر آن‌ها همیشه با صحنه‌های مهیج همراه بود. باستر از طناب بلندی بالا می‌رفت و به پایین می‌پرید. انجام حرکات چرخشی در هوا از کارهای همیشگی باستر بود. این موارد باعث شد تا او در سن جوانی به طور حرفه‌ای بدلکاری را دنبال کند.

این بازیگر بدلکار در فیلم سینمایی «ژنرال» تمام حرکات بدلکاری را که روی یک قطار در حال حرکت انجام می‌شد، خودش کار کرد. از فیلم‌های تماشایی باستر کیتون که در آن حرکات خطرناک بدلکاری را انجام داده می‌توان به «دانشکده»، «هفت شانس» و «کشتی بخار» اشاره کرد. باستر کیتون پس از بازی در بیش از 150 فیلم سرانجام در سال 1996 بر اثر بیماری فوت کرد.

5. یاکیما کانوت (Yakima Canutt)

  • تاریخ تولد: 29 نوامبر 1894
  • معروف‌ترین فیلم: بن هور

بدل کاران جهان

«یاکیما کانوت» در زمان کاری خود از بهترین بدلکاران جهان شناخته می‌شد. او در دهه 40 و 50 میلادی رقیبی نداشت. یاکیما در ابتدا سوارکار حرفه‌ای بود و به همین واسطه به سینمای اکشن معرفی شد. جالب است بدانید که یاکیما در ابتدا یک بازیگر بزرگ هالیوود بود، اما به دلیل بیماری، تارهای صوتی‌اش آسیب دیدند. به همین دلیل او دیگر نتوانست بازی کند، اما توانایی خود را به عنوان بهترین بدلکار جهان در بدلکاری صرف کرد.

یاکیما از بزرگترین بدلکاران دنیا در فیلم‌های «جان وین» حضور پررنگی داشت. از فیلم‌های مهم او باید به «بر باد رفته» اشاره کرد که در نقش بدل «کلارک گابل» بازی کرد. اما فیلم معروف «بن هور» بود که یاکیما کانوت را به بهترین بدلکار دنیا تبدیل کرد. او توانست در سال 1967 برای اولین بار در تاریخ جهان جایزه مهم و باارزش اسکار را برای حرفه بدلکاری کسب کند.

از حرکات دلهره‌آور و خطرناک یاکیما باید به پریدن از روی کالسکه‌ای با چهار اسب اشاره کرد. یاکیما از روی کالسکه بر روی یکی از اسب‌ها پرید و پس از به زمین افتادن تا چندین کیلومتر بدنش همراه با اسب کشیده شد. یاکیما کانوت از بدلکاران تاریخ سینمای جهان سال 1986 در سن 90 سالگی به دلیل بیماری از دنیا رفت.

6. جکی چان (Jackie Chan)

  • تاریخ تولد: 7 آوریل 1954

حقایق جالب درباره جکی چان

«جکی چان» ستاره دوست‌داشتنی فیلم‌های اکشن است. او را باید بازیگری رزمی‌کار دانست که در حرفه بدلکاری مهارت زیادی دارد. او فیلم‌هایش را بدون بدلکار بازی می‌کند، از این رو علاوه بر اسطوره بودن در فیلم‌های اکشن او را بهترین بدلکار دنیا هم می‌دانند.

جکی چان در فیلم هیجان‌انگیز «داستان پلیس» بر روی طنابی پرید که از یک بالگرد در حال پرواز در آسمان آویزان بود. او به‌راحتی از این طناب آویزان شد و روی ساختمان‌های شهر به پرواز در آمد. از دیگر نقش‌های شگفت‌انگیز جکی چان فیلم پرطرفدار «دست راست خدایان» بود. او در این فیلم به مانند بهترین بدلکار جهان از دیواری به ارتفاع 10 متر پرید و تعادل خود را حفظ کرد.

7. سیمون کرین (Simon Crane)

  • تاریخ تولد: 1960

بهترین بدلکار دنیا

«سیمون کرین» یکی از بهترین بدلکاران جهان است که نقش‌های خطرناک زیادی را انجام داد. حرکات حرفه‌ای او در فیلم «صخره‌نورد» سیمون را به بهترین بدلکار دنیا تبدیل کرد. او در این فیلم بدلکار «سیلوستر استالونه» بود و سکانس‌های صخره‌نوردی را به‌خوبی انجام داد. این سکانس‌ها بسیار سخت و با پرش‌های خطرناکی همراه بودند. اما بازی حرفه‌ای و درخشان سیمون کری باعث تعجب و تحسین همگان شد.

از دیگر کارهای شگفت‌انگیز سیمون فیلم سینمایی «هواپیمای رییس جمهور» بود. او در این فیلم از هواپیما با ارتفاع بسیار بلند پرید. این سکانس از فیلم در فهرست خطرناک‌ترین حرکات بدلکاران ثبت شده است.

8. جیسون استاتهام (Jason Statham)

  • تاریخ تولد: 26 ژوئیه 1967

فیلم های جیسون استاتهام

«جیسون استاتهام» از جمله بازیگران و بدلکار خارجی است که در رشته ورزش‌های رزمی مهارت زیادی دارد. جیسون به بازی در فیلم‌های اکشن و رزمی علاقه داشته و همه صحنه‌های بدلکاری را خودش انجام می‌دهد. به همین دلیل طرفدارانش او را علاوه بر بهترین بازیگر یکی از بهترین بدلکاران جهان می‌دانند.

کاراته، شیرجه و کیک بوکسینگ از ورزش‌های مورد علاقه جیسون بوده که در آن‌ها تبحر زیادی دارد. او با بدنی ورزیده و آماده سکانس‌های بدلکاری را به خوبی بازی می‌کند. از فیلم‌های پرطرفدار و اکشن او باید به «سریع و خشمگین»، «مامور انتقال»، «هفت تیر»، «دزدی بانک»، «جنگ»، «مسابقه مرگ» و «قاتل زبده» اشاره کرد.

جمع بندی

حرکات نمایشی سخت و خطرناک در صنعت سینما توسط بهترین بدلکاران جهان انجام می‌شود. این حرکات گاهی اوقات برای بهترین بدلکار جهان مرگ را به ارمغان آورده و گاهی سبب ثبت رکورد جدیدی می‌شود. ما در این مقاله تلاش کردیم تا شما را با بهترین بدلکار دنیا آشنا کنیم. شما کدام یکی از این بدلکاران را می‌شناختید؟

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
حمید
.
17 تیر 1401، 13:31
پاسخ
1
1
اینا همه فقط تو یک صحنه یا یک فیلم بهترین بودند بجز جکی چان که تو هیچ کاری رودست نداشته و نخواهد داشت.
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402