5 راه برای اینکه عاشق کار خود شوید

کار / Career
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اکثر ما نیازمند یک منبع درآمد هستیم و برای داشتن یک منبع درآمد باید یک شغل خوب داشته باشیم؛ اما اگر یک شغل داریم، برای لذت بردن باید آن را دوست داشته باشیم. به نظر شما چگونه می‌توان عاشق کار خود بود؟

بسیاری از افراد از کارکردن در طول روز بسیار راضی هستند چرا که کار باعث می‌شوند گذر زمان را حس نکنند و زودتر روز را به پایان برسانند. همه ما این آرزو را داریم که ای کاش آخر هفته و استراحت ما به اندازه روز‌های کاری ما طولانی بود! اما در ادامه راه‌هایی را به شما خواهیم گفت که با رعایت نکاتی می‌توانید عاشق کار خود شوید و هر روز منتظر فرارسیدن آخر هفته نباشد.

آنچه در این مقاله می‌خوانید:

5 راهی که با آنها عاشق کار خود می‌شوید

 

۱. در طول روز از شبکه‌های اجتماعی فاصله بگیرید

کار / Career

 

ثابت شده است که شبکه‌های اجتماعی چون اسنپ چت، فیسبوک و اینستاگرام انسان را به نوعی غمگین و حسود می‌کنند. دوست شما در یک مسافرت عالی به سر می‌برد و شما جلوی میز کار نشسته اید! زندگی شما همه اش کار و زندگی دوستتان همه اش تفریح است. شما این را نخواهید دید که ممکن است دوست شما بعد از یک دعوای طولانی با نامزد خود و برای رهایی از استرس ناچار به مسافرت و دور شدن از خانواده خود شده است. هیچگاه زندگی خود را با دیگران مقایسه نکنید. مخصوصا اینکه اگر معیار شما عکس‌ها و پست‌هایی باشد که افراد در شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری می‌کنند. اگر اهل شبکه‌های اجتماعی هستید، لااقل در حین کار خود آن را چک نکنید؛ بعد از کار و در خانه این کار را بکنید و مطمئن باشید که برای شما بهتر خواهد بود.

 

۲. در مورد محل کار و شرکت خود همه چیز را بدانید

کار / Career

آیا می‌دانید خدمت و یا محصولی که کارخانه و یا شرکت محل کار شما تولید و یا ارائه می‌دهد چیست؟ آیا تا بحال به بخش فروش و یا بخش قراردادهای محل کار خود مراجعه کرده اید تا بدانید که خروجی شرکت شما چیست؟ یا برعکس اگر تمام این موضوعات را می‌دانید، به عنوان یک مدیر فروش آیا می‌دانید که محصول و یا خدمت نهایی که به دست شما می‌رسد طی چه فرآیندی بوجود آمده است؟ بهتر است همه چیز را در مورد کارخانه و شرکت خود بدانید و دریابید که جایگاه شما در کارخانه کجاست و کاری که شما انجام می‌دهید چه تاثیری در محصول نهایی می‌گذارد. این کار عشق و علاقه و البته حس مفید بودن کارتان را در شما افزایش می‌دهد.

 

۳. از منفی بافی دوری کنید

کار / Career

همه جا چنین افرادی وجود دارند؛ کسانی که تنها جنبه منفی موضوعات را می‌بینند. این افراد معمولا با هیچ چیز موافق نیستند و هموار کارها عقب می‌اندازند. اگر تمام مشتریان شما از عملکرد شرکت راضی هستند، اینکه به مدیر مراجعه کرده و با بیان نقاط ضعف سعی در بهبود عملکرد شرکت داشته باشید، منفی بافی نیست و البته که به نفع شما نیز هست. اگر همه اعتراض و انتقاد کنند و یا یک نفر این کار را انجام دهد، دو موضوع بسیار مختلف است. شما می‌توانید با یک انتقاد دسته جمعی بخش زیادی از مشکلات شرکت را به همدیگر یادآوری شوید و حتی می‌توانید با اعتراض‌های انفرادی پی در پی افراد را از خود برنجانید. سعی کنید همیشه از افراد منفی باف دوری کنید و خودتان نیز فردی منفی باف نباشید.

 

۴. یک هدف قابل رسیدن را از مدیر خود بخواهید

کار / Career

تمام مدیرها هدف ندارند، اما تصور کنید هیچ کارمندی هدف نداشته باشد. هیچ کس در شرکت کار خود را درست انجام نمی‌دهد. از مدیر خود بخواهید که برای شما و البته برای تمام زیردستانش یک هدف قابل تعریف و مشخص تعیین کند. یک هدف خوب (طبق تعاریف، هدفی خوب است که چهار ویژگی مشخص بودن، قابل رسیدن، قابل اندازه گیری و واقع بینانه باشد) می‌تواند به کار شما جهت دهد و جزئی از آن شود. داشتن یک زمان بندی برای رسیدن به هدف نیز می‌تواند بسیار مهم باشد. شما با تعریف اهداف خرد و کلان و تحقق اهداف خرد در راستای رسیدن به هدف کلان می‌توانید اعتماد به نفس، عشق و موفقیت را در کار خود افزایش دهید.

 

۵. خرگوش خود را پیدا کنید!

کار / Career

یک سگ داریم که در مسیرش یک خرگوش مکانیکی قرار دارد و مدام دنبال این خرگوش می‌گذارد. سگ همواره در فکر رسیدن به این خرگوش تلاش می‌کند و همواره خود را مشغول به این کار می‌کند. سعی کنید در محل کار خود خرگوش خود را پیدا کنید. اگر یک زیردست هستید و یا حتی اگر یک مدیر هستید، حتما در محل کار شما افراد سخت کوشی هستند که همواره طبق شایستگی‌های خود ارتقا می‌یابند. سعی کنید حس رقابت را در خود زنده کنید. همواره در فکر پیشرفت و ارتقا باشید و خود را از آن دسته افراد قراردهید که هر ماه یک ستاره به مجموع ستاره‌هایشان اضافه می‌شود. برای این کار بهتر است یک فرد سخت کوش را برای این کار انتخاب کنید و با او رقابت کنید. شغل شما می‌تواند یک کتاب داستان برای شناخت خود شما باشد. هیچ گاه سخن معروف فوتبالیست محبوب، کریستیانو رونالدو را فراموش نکنید؛ او در جواب خبرنگاری که از او در مورد رقیب آرژانتینی اش، مسی، پرسیده بود، گفت:

مسی! مسی رقیب من است. من و او همواره رقابت می‌کنیم و باعث پیشرفت هم می‌شویم؛ او دوست خوبی است.

کلام آخر

برای اخبار بیشتر از دنیای کسب و کار با پلازا همراه بمانید، شما همچنین می‌توانید در بخش نظرات، دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402