معرفی کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک که زندگی او را متحول کردند

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ایلان ماسک یکی از موفق‌ترین افراد فعال در حوزه فناوری است که دستاوردهای مهمی در این زمینه کسب کرده است. این کارآفرین میلیاردر و نام آشنا، شخصیت فرهیخته و کتابخوانی دارد. اما کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک که او را تحت تاثیر قرار دادند کدامند؟

ایلان ماسک (Elon Musk) طراح صنعتی، مهندس، مخترع، کارآفرین و موسس شرکت‌های بزرگی چون تسلا موتورز، اسپیس اکس و پی‌پال است. او در تاریخ 28 ژوئن 1971 (7 تیر سال 1350) در پروتوریای آفریقای جنوبی به دنیا آمد و به عنوان یکی از شخصیت‌های مطرح و تاثیرگذار در عرصه فناوری شناخته می‌شود. او تمام زندگی خود را صرف تکنولوژی‌های فضایی و انرژی‌های جایگزین کرده و در این زمینه‌ها نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک

اما فعالیت‌های گسترده در زمینه فناوری، هیچگاه او را از مطالعه دور نکرد و ایلان ماسک از دوران کودکی همواره به کتابخوانی علاقه بسیاری داشته است. شاید تبدیل شدن او به ایلان ماسک امروز، مدیون کتاب‌هایی باشد که در طول زندگی خود خوانده است. به نظر شما کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک چه نوع کتاب‌هایی هستند؟ این نابغه تکرارنشدنی چه کتاب‌هایی را مطالعه کرده است؟ با پلازا همراه باشید تا کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک که زندگی او را متحول کردند را به شما معرفی کنیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک که حتما باید بخوانید

ایلان ماسک در شبکه‌های اجتماعی مخاطبان و دنبال کنندگان بسیاری دارد. او در صفحات مجازی خود درباره زندگی شخصی و فعالیت‌هایش مطالبی به اشتراک می‌گذارد. در این میان کتاب‌های مفید و ارزشمندی که خودش در زمان کودکی و یا اخیرا خوانده است را نیز به مخاطبان خود معرفی می‌کند. این نابغه معروف و خوش آوازه در کنار تمامی مشکلات و مشغله‌های کاری خود هیچگاه کتاب خواندن را کنار نگذاشته است و همواره مطالعه کتاب‌های مفید را در برنامه روزانه خود قرار می‌دهد. به همین بهانه در این بخش چندین مورد از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک که نقش مهمی در زندگی وی ایفا کرده‌اند را به شما معرفی خواهیم کرد.

کتاب صفر تا یک – Zero To One

کتاب های منتخب ایلان ماسک

  • سال نشر: 2014
  • نویسنده: پیتر تیل (Peter Thiel)
  • مترجم: علی بهزادیان نژاد
  • انتشارات: نشر هورمزد

کتاب صفر تا یک از مهم‌ترین کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک است که شامل نکات طلایی در رابطه با شروع کسب و کار جدید و ساختن آینده در دنیای نوین امروزی است. این کتاب به شما آموزش می‌دهد که برای راه‌اندازی یک استارتاپ به چه چیزهایی نیاز دارید و چه نکاتی را باید مد نظر داشته باشید. نویسنده در این کتاب بر این باور است که دستیابی به موفقیت به معنای رسیدن از نقطه صفر به بی‌ نهایت نیست، بلکه معنای حقیقی موفقیت، رسیدن از نقطه صفر به نقطه یک است.

کتاب صفر تا یک راهنمایی جامع و کامل در خصوص راه‌اندازی استارتاپ و ساختن آینده است و همه آن چیزی که برای شروع کسب و کار جدید باید بیاموزید را به شما آموزش می‌دهد. جالب است بدانید که پیتر تیل به همراه ایلان ماسک و چندین نفر از دوستان خود در سال 1998 شرکت پی‌پال (PayPal) را تاسیس کردند که در حال حاضر یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تجارت الکترونیکی محسوب می‌شود.

بخشی از کتاب:

دستیابی به پیشرفت عمودی دشوار است، زیرا در موقعیت کنونی وجود ندارد. برای دستیابی به پیشرفت عمودی، باید موقعیت کنونی را به شکلی متفاوت ببینید. همچنین باید واقعیتی که بیشتر مردم آن را نمی‌بینند و یا با آن موافق نیستند را بیابید.

کتاب استیو جابز – Steve Jobs

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک

  • سال نشر: 2011
  • نویسنده: والتر ایزاکسون (Walter Isaacson)
  • مترجم: پرناز صدیق‌راد
  • انتشارات: نشر جویا
همچنین بخوانید :

کتاب زندگینامه استیو جایز نیز یکی دیگر از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک است که در دسته کتاب‌های محبوب او قرار دارد. این کتاب درباره زندگی استیو جابز بنیانگذار شرکت بزرگ اپل بوده که بر اساس مصاحبه‌ها و اطلاعات گردآوری شده از خانواده، دوستان، همکاران و رقبای او نوشته شده است. نگارش این کتاب دو سال به طول انجامید و به درخواست استیو جابز نیز قبل از درگذشتش در سال 2011 روانه بازار شد. او در زمان نگارش این کتاب تمام تجارب زندگی شخصی و حرفه‌ای خود را با والتر ایزاکسون در میان گذاشت. زندگینامه این کارآفرین موفق و چهره پیشرو در صنعت رایانه با استقبال بسیار خوبی از سوی مردم دنیا مواجه شد. خواندن کتاب استیو جابز به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تجربیات یکی از موفق‌ترین چهره‌های دنیا، شیوه‌های نوین رهبری و مدیریت را بیاموزید.

بخشی از کتاب:

شما نباید یک شرکت را با هدف ثروتمند شدن راه اندازی کنید. هدف شما از ایجاد یک شرکت باید این باشد که چیزی بسازید که به آن اعتقاد و باور داشته باشید و شرکتی بنا کنید که جاودانه شود.

کتاب تلماسه – Dune

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک

  • سال نشر: 1965
  • نویسنده: فرانک هربت (Frank Herbert)
  • مترجم: سید مهیار فروتن‌فر
  • انتشارات: کتابسرای تندیس

کتاب تلماسه نیز در فهرست کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک قرار دارد که خواندن آن را به مخاطبان خود توصیه کرده است. این کتاب در واقع اولین کتاب از هشت سری رمان‌های علمی تخیلی است که با قلم فرانک هربت آغاز شد و نسخه‌های بعدی آن توسط نویسندگانی دیگر به رشته تحریر درآمد. علاقه‌مندان به کتاب‌های علمی تخیلی، تلماسه را یکی از بهترین کتاب‌های نوشته شده در این ژانر در نظر می‌گیرند.

داستان این کتاب در زمان آینده روایت می‌شود و ماجراهای آن در یک امپراتوری بین سیاره‌ای اتفاق می‌افتد. کتاب تلماسه به شکلی زیرکانه تمامی تعاملات پیچیده دینی، زیستی، سیاسی و انسانی را به چالش می‌کشد و خواننده را به راحتی با خود همراه می‌سازد. این کتاب جوایز ارزنده بسیاری کسب کرده است و به عنوان پرفروش‌ترین کتاب علمی تخیلی دنیا شناخته می‌شود.

بخشی از کتاب:

در اعماق ناخودآگاه بشر، نیازی شدید به جهانی منطقی و معنی دار وجود دارد. اما جهان واقعی همیشه یک قدم جلوتر از منطق است. راز زندگی، مشکلی نیست که باید حل شود، بلکه واقعیتی است که باید آن را تجربه کرد.

کتاب زندگی 3.0 – Life 3.0

کتاب های منتخب ایلان ماسک

  • سال نشر: 2017
  • نویسنده: مکس تگمارک (Max Tegmark)
  • مترجم: میثم محمدامینی
  • انتشارات: فرهنگ نشر نو

کتاب زندگی 3.0 نیز یکی دیگر از کتاب‌های محبوب و پیشنهادی ایلان ماسک است که خواندن آن را به مخاطبان خود توصیه می‌کند. این کتاب یک اثر علمی فاخر است که به بررسی تاثیر هوش مصنوعی بر آینده و زندگی بشر می‌پردازد. کتاب زندگی 3.0 به سوالات متداول درباره آینده هوش مصنوعی به صورت جامع پاسخ می‌دهد و چگونگی تاثیر این پدیده بر آینده کره زمین و انسان‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهد. این کتاب شما را با مفهوم و ماهیت هوش مصنوعی آشنا می‌کند و مفاهیم مرتبط با آن مانند ابرهوش و مرزهای فیزیکی نهایی حیات در کیهان را نیز توضیح می‌دهد.

بخشی از کتاب:

هیدروژن اگر زمان کافی داشته باشد، سرانجام به انسان تبدیل می‌شود.

احتمالا این مطالب رو هم دوست داشته باشید
thumbnail
بهترین کتاب های ترسناک تاریخ ؛ از تسخیر عمارت هیل تا ...
شهریار نادرمحمد01 مرداد 1401 13:30
thumbnail
فواید کتاب خواندن در زندگی روزمره انسان و تاثیرات ...
آرام حسینی21 دی 1399 15:00
thumbnail
بهترین کتاب های زندگینامه افراد موفق ؛ از داستان استیو ...
تیم پلازا13 دی 1399 09:22
thumbnail
بهترین کتاب های تربیت فرزند ؛ کتاب هایی که والدین باید ...
بیتا هدایت پور08 دی 1399 13:00

کتاب در انتظار گودو – Waiting for Godot

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک

  • سال نشر: 1953
  • نویسنده: ساموئل بکت (Samuel Beckett)
  • مترجم: اصغر رستگار
  • انتشارات: نشر نگاه

کتاب در انتظار گودو از دیگر کتاب‌های منتخب ایلان ماسک است که یکی از معروف‌ترین آثار ادبی جهان بوده و در قالب نمایشنامه نوشته شده است. در انتظار گودو در واقع یک نمایشنامه تراژدی است که با قلم طنز تلخ و سیاه نوشته شده است. این کتاب ارزشمند روایتگر امیدهای واهی بشر در زندگی روزمره است که گاهی برخی از آنها به حقیقت تبدیل می‌شوند و برخی دیگر نیز در حد امید و آرزو باقی می‌مانند.

داستان کتاب در انتظار گودو درباره دو انسان به نام‌های «ولادمیر» و «استراگون» است که در یک مکان ناشناخته و نامعلوم در انتظار گودو هستند. این دو از گودو کمک خواسته بودند و گودو نیز به آنها گفته بود که فکرهایش را می‌کند. شاید بیاید و شاید هم هیچوقت نیاید. ولادمیر و استراگون هر روز در مکانی که با گودو قرار دارند، حاضر می‌شود و امید دارند که گودو برای کمک به آنها و رهایی از فلاکت به آنجا خواهد آمد. اما سرانجام کار چه می‌شود و گودو در نهایت چه تصمیمی می‌گیرد؟

بخشی از کتاب:

اگر گودو نیامد چی؟ ما دیروز، امروز و فردا و فرداها را منتظریم. اما آیا واقعا حق ما این است؟ آیا ما خودمان اختیاری از خود نداریم تا از این فلاکت رها شویم؟

کتاب ثروت ملل – The Wealth of Nations

کتاب های منتخب ایلان ماسک

  • سال نشر: 1776
  • نویسنده: آدام اسمیت (Adam Smith)
  • مترجم: دکتر سیروس ابراهیم‌زاده
  • انتشارات: نشر پیام

کتاب ثروت ملل نیز یکی دیگر از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک است که در واقع جز اولین آثار مدرن در حوزه اقتصاد محسوب می‌شود. این کتاب به تشریح و بررسی رشد اقتصادی ملت‌های مختلف در طول تاریخ می‌پردازد. نویسنده معتقد است که رشد اقتصادی یک ملت تنها به ذخایر ارزی و یا شرایط اقلیمی مساعد وابسته نیست؛ بلکه وجود نیروی مولد است که می‌تواند یک ملت را به نهایت رونق اقتصادی برساند.

آدام اسمیت در این کتاب، دیدگاه‌ها و نظریه‌های مختلفی را درباره دلایل رشد اقتصادی ابرقدرت‌ها و کشورهای بزرگ دنیا بیان می‌کند. این نظریه‌ها بسیار منحصر به فرد و بعضا خاص هستند و اعمال آنها می‌تواند یک ملت را به رشد و پیشرفت اقتصادی برساند. به عنوان مثال نویسنده اذعان دارد که «خودخواهی» گاهی اوقات می‌تواند موجب پویایی و رشد اقتصادی یک جامعه شود. با این حال کتاب ثروت ملل تمامی فاکتورهای مهم در دستیابی یک ملت به ثروت و رفاه را به صورت تخصصی و از منظر علم اقتصاد مورد بررسی قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب:

کشاورزی و صنعت برای هر کشور از پول، طلا و نقره با ارزش‌تر است. اگر مواد خام صنعتی کمیاب شود، صنعت متوقف خواهد شد و اگر کمبود مواد غذایی باشد، مردم از گرسنگی تلف می‌شوند. درحالی که اگر پول نباشد، مبادله پایاپای جای آن را می‌گیرد.

کتاب ارباب حلقه ها – The Lord of The Rings

کتاب های منتخب ایلان ماسک

  • سال نشر: 1954
  • نویسنده: جی.آر.آر. تالکین (J.R.R. Tolkien)
  • مترجم: رضا علیزاده
  • انتشارات: نشر روزنه

کتاب معروف و جذاب ارباب حلقه‌ها نیز یکی دیگر از بهترین کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک است که کمتر کسی وجود دارد که با آن آشنایی نداشته باشد. ارباب حلقه‌ها در واقع یک مجموعه کتاب سه جلدی است که به سبک فانتزی، خیال‌پردازی و حماسی نوشته شده و یکی از ناثیرگذارترین کتاب‌های ادبیات قرن 21 محسوب می‌شود. «یاران حلقه»، «دو برج» و «بازگشت پادشاه» عناوین مجموعه کتاب‌های ارباب حلقه‌ها هستند که هر جلد آن به زبان‌های بسیاری در دنیا ترجمه شده است.

داستان کتاب ارباب حلقه‌ها (یاران حلقه) در سرزمینی میانی روایت می‌شود که ارباب تاریکی‌ها در آن به دنبال حلقه‌ای است که خودش آن را ساخته است. او این حلقه‌ جادویی را سال‌ها پیش در زمان جنگ گم کرده است و حالا به دنبال آن می‌گردد. اما غافل از آنکه حلقه در دست شخصیتی به نام «بیلبو» است که این حلقه را در یک غار پیدا کرده است، اما از کارکرد و ماهیت عجیب آن خبر ندارد. این کتاب به عنوان پرفروش‌ترین کتاب دنیا شناخته می‌شود که مجموعه فیلم‌های آن نیز در سینما توسط «پیتر جکسون» ساخته شده است.

کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ زن ها – The Hitchhiker’s Guide to the Galaxy

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک

  • سال نشر: 1979
  • نویسنده: داگلاس آدامز (Douglas Adams)
  • مترجم: آرش سرکوهی
  • انتشارات: نشر چشمه

کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها نیز در فهرست طلایی کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک قرار دارد که در واقع اولین جلد از مجموعه 5 جلدی راهنمای کهکشان است. این کتاب به سبک کمدی و علمی تخیلی نوشته شده است و یکی از بهترین کتاب‌های پست مدرنیستی ادبیات معاصر دنیا در نظر گرفته می‌شود. این عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دهه 80 و 90 میلادی بوده که به ده‌ها زبان دنیا ترجمه شده است.

داستان کتاب راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها از زبان یک راوی بیان می‌شود که موجود زمینی نیست. ماجرای اصلی کتاب نیز زمانی شروع می‌شود که زمین رو به نابودی است و شخصیتی به نام «آرتور دنت» از این موضوع خبر دارد. به همین دلیل تصمیم می‌گیرد از زمین فرار کند و این تصمیم سرآغاز شروع سفر کهکشانی او خواهد بود.

بخشی از کتاب:

می‌دونی آرمان گرایی چیز خوبیه. صداقت علمی و پایبندی به حقیقت در تحقیقات هم درسته. این‌ها همش سرجای خودش معتبر و محترم هستند. جستجوی حقیقت به هر بهایی، این هم خیلی شیکه و چی بهتر از این! اما البته می‌بخشیدها، زمانی می‌رسه و آدم گاهی تو یه موقعیتی گیر می‌کنه که به این نتیجه می‌رسه که حقیقت محض علمی، اگه اصلا وجود داشته باشه، اینه که به احتمال زیاد یه گله ابله دیوونه جهان چند بعدی و بی‌نهایت مارو اداره می‌کنن.

کتاب خطای ستارگان بخت ما – The Fault in Our Stars

کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک

  • سال نشر: 2012
  • نویسنده: جان گرین (John Green)
  • مترجمان: الهه مرادی و میلاد بابانژاد
  • انتشارات: نشر پیدایش

کتاب خطای ستارگان بخت ما نیز یکی دیگر از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک است که روایتگر داستانی عاشقانه بوده و در زمان انتشار با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد. این کتاب داستان عاشقانه درباره دو نوجوان به نام‌های «هزل گریس» و «آگوستوس واترز» است که هر دو آنها به سرطان مبتلا بوده و تحت درمان هستند. این دو یکدیگر را در جلسات انگیزشی بیماران سرطانی ملاقات می‌کنند و رابطه عاطفی عمیقی میانشان شکل می‌گیرد. اما سرانجام این عشق چه خواهد شد؟

این کتاب در زمان انتشار فروش بسیار خوبی داشت و به دلیل استقبال مردم سراسر دنیا در سال 2014 نیز فیلم The Fault in Our Stars به کارگردانی جاش بون ساخته شد. این فیلم نیز مانند کتابش توانست توجه مخاطبان زیادی را به خود جلب کند و فروش خوبی در گیشه داشته باشد.

بخشی از کتاب:

دخترها فکر می‌کنن که فقط تو مراسم‌های رسمی اجازه دارن لباس‌های زیبا بپوشن، اما من خوشم میاد از خانمی که طرز تفکرش تو این مایه‌ها باشه که: من می‌خوام برم به ملاقات یه پسری که دچار فروپاشی روحی و عصبی شده، پسری که تازه بینایی‌اش هم نقص داره، ولی چرا که نه؟ لباس خوشگله‌ام رو براش می‌پوشم!

 

ما در این مطلب فهرستی از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک نابغه دنیای فناوری را برای شما فراهم آوردیم. همانطور که خواندید این چهره موفق و نام آشنا به مطالعه علاقه بسیاری دارد و در صفحات مجازی خود نیز کتاب‌های محبوبش را به دنبال کنندگان معرفی می‌کند. شما تا کنون کدامیک از کتاب های پیشنهادی ایلان ماسک را مطالعه کرده‌اید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402