چگونه گوشی گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی و پیدا کنیم؟

ردیابی گوشی سرقتی / یافتن گوشی مفقود شده
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

ردیابی گوشی سرقتی کاری است که باید از قبل برای آن آماده باشید. گوشی شما چه مفقود شده چه دزدیده شده باشد، راه‌هایی برای یافتن و پیدا کردن و ردیابی آن وجود دارد که می‌توانید در پیش بگیرید. اما شاید سخت‌ترین کار مکان یابی گوشی خاموش شده باشد. اما پیدا کردن گوشی سرقتی یا گمشده چگونه است؟

وقتی گوشی را گم می‌کنید یا وقتی گوشی شما دزدیده می‌شود، فقط بحث از دست دادن یک دستگاه گران‌قیمت مطرح نیست. رمزهای عبور، اطلاعات مالی، فایل‌های کاری و بسیاری دیگر از اطلاعات شخصی و خصوصی مثل تصاویر و ویدیوها هم در گوشی شما هستند که افراد زیادی می‌توانند از آن‌ها سو استفاده کنند.

در ادامه می‌خوانید

ردیابی گوشی سرقتی

اگر از قبل برای این پیشامد آماده باشید می‌توانید تا حد زیادی از آسیب‌های احتمالی که ممکن است با از دست دادن گوشی به شما وارد شود جلوگیری کنید. اما در غیر این صورت از چه روش های می‌توانیم برای ردیابی گوشی دزدیده شده استفاده کنیم؟

1. مطمئن شوید گوشی دزدیده شده است

ممکن است حواستان نبوده باشد و گوشی را در جایی جا گذاشته باشید. بهترین کار این است که به شماره تلفن خودتان تماس بگیرید. ممکن است فردی آن را پاسخ دهد و به شما کمک کند گوشی را پیدا کنید. همچنین می‌توانید یک پیامک هم به شماره خودتان بفرستید و از یابنده بخواهید آن را به شما بازگرداند.

2. یافتن گوشی مفقود شده با برنامه Find My Mobile (مخصوص گوشی های سامسونگ)

ردیابی گوشی سرقتی - یافتن گوشی مفقود شده

Find My Mobile یک برنامه اختصاصی برای ردیابی گوشی های دزدیده شده سامسونگ است. این برنامه به شما این امکان را می‌دهد تا از بصورت ریموت، از داده‌های گوشی بکاپ تهیه کنید، به پیام‌ها و تماس‌ها پاسخ دهید و حتی قفل دستگاه را باز کنید. همچنین می‌توانید حالت ذخیره نیروی باتری را فعال کنید یا برای گوشی محدودیت‌های امنیتی تعریف کنید.

اگر از قبل این برنامه ردیابی گوشی سرقتی را روی گوشی نصب کرده باشید کافی است به صفحه وبسایت Find My Mobile بروید. پس از اینکه با رمزعبور و نام کاربری حساب سامسونگ خودتان وارد شدید، یک کد تایید به ایمیل شما فرستاده می‌شود که می‌توانید با آن هویت خودتان را تایید کنید.

پس از تایید هویت، برنامه گوشی شما را ردیابی کرده و آن را روی نقشه نشان می‌دهد. البته این روش در صورتی کار می‌کند که گوشی به اینترنت وصل باشد.

3. پیدا کردن گوشی سرقتی با Find My Phone (مخصوص اندروید)

مکان یابی گوشی خاموش - پیدا کردن گوشی سرقتی

اپلیکیشن ردیابی گوشی دیگری که تمام کاربران اندروید می‌توانند استفاده کنند، Find My Phone است. با این برنامه می‌توانید محل دقیق گوشی را از روی گوگل مپس مشاهده کنید، گوشی را قفل کنید یا اطلاعات روی آن را پاک کنید. در حقیقت دقت این برنامه بسیار بالا است و می‌تواند محل دقیق گوشی گم شده شما را ردیابی کند. اگر این برنامه را راه اندازی کرده باشید فقط کافی است Find My Phone را در گوگل جستجو کنید تا در همان صفحه نتیجه‌ها گوشی گم شده شما را ردیابی کند.

علاوه بر این می‌توانید به وبسایت آن هم بروید و اینکار را انجام دهید. البته برای استفاده از این برنامه هم گوشی باید به اینترنت وصل باشد به همین دلیل این روش برای پیدا کردن تلفن همراه دزدیده شده کمتر کاربرد دارد.

4. یافتن گوشی مفقود شده با Find My iPhone (مخصوص آیفون)

اپل هم یک برنامه اختصاصی بنام Find My iPhone دارد که به شما در ردیابی گوشی گم شده روشن کمک می‌کند. برای استفاده از این برنامه و ردیابی گوشی سرقتی یا باید از یک دستگاه اپل دیگری که دارید استفاده کنید یا از طریق وبسایت آی‌کلاود وارد حساب خودتان شوید و به این صفحه بروید. البته پیش از انجام اینکار باید از قبل قابلیت Find My iPhone را روشن کرده باشید.

وقتی وارد این صفحه شوید می‌توانید موقعیت تقریبی گوشی را روی نقشه ببینید. همچنین می‌توانید آن را روی حالت Lost Mode قرار دهید. با اینکار گوشی قفل می‌شود. همچنین می‌توانید کاری کنید که یک پیام روی صفحه قفل گوشی به نمایش دربیاید تا اگر کسی آن را پیدا کرد با شما تماس برقرار کند.

ردیابی گوشی دزدیده شده - ردیابی گوشی گم شده

همچنین در iOS 15 به بعد اگر حالت Lost Mode را فعال کنید و بخواهید گوشی خاموش را مکان یابی کنید، به محض اینکه گوشی دوباره روشن شود به شما اطلاع داده خواهد شد. همچنین یک ویژگی مهم دیگری که در این آپدیت و در گوشی های آیفون 11 به بعد در دسترس قرار گرفت Find My network است.

اگر آن را فعال کرده باشید، گوشی بصورت خودکار موقعیت مکانی خود را به سرویس Find My ارسال می‌کند. د ر این صورت اگر گوشی خاموش شود، می‌توانید آخرین موقعیت مکانی گوشی اپل دزدیده شده قبل از خاموش شدن را روی نقشه ردیابی کنید.

5. ردیابی گوشی گم شده همراه اول

همراه اول دارای سرویسی بنام سرویس ردیابی گوشی است. این سرویس با شماره سریال 15 رقمی IMEI کار می‌کند. برای استفاده از آن ابتدا باید با آن‌ها تماس گرفته و درخواست مسدودسازی و صدور سیم‌کارت جدید کنید. سپس با این سرویس می‌توانید طی یک بازه زمانی 10 روزه، درصورتی که گوشی و سیم‌کارت شما دوباره در شبکه همراه اول فعال شد، آن را ردیابی کنید.

در صورتی که گوشی طی این مدت زمان فعال شد، این سرویس بصورت خودکار متوقف می‌شود و نتیجه به همراه کد پیگیری از طریق پیامک به شماره تلفن شما ارسال می‌شود. از طریق این کد می‌توانید به مراجع قانونی مراجعه و برای پیدا کردن تلفن همراه دزدیده شده خودتان اقدام کنید.

برای فعالسازی این سرویس پیدا کردن گوشی سرقتی، باید کد دستوری #221*10* را از شماره تلفن خودتان شماره‌گیری کنید. هزینه استفاده این سرویس روزانه 500 تومان است.

6. ردیابی گوشی گم شده ایرانسل

ایرانسل نیز سرویس مشابهی دارد و سامانه #6101* را به ردیابی گوشی سرقتی اختصاص داده است. این سرویس هم گوشی گم شده را با شماره سریال ردیابی می‌کند. برای استفاده از این سرویس ابتدا باید سیم‌کارت خودتان را مسدود کنید. سپس بعد از گذشت 5 روز از مسدودسازی سیم‌کارت، کد #6101* را از یک خط ایرانسلی شماره‌گیری کنید.

ردیابی گوشی سرقتی - ردیابی گوشی گم شده با سیم کارت- مکان یابی گوشی خاموش

سپس این سامانه شماره IMEI گوشی را از شما می‌خواهد. پس از ثبت این شماره، نتیجه ردیابی ردیابی گوشی گم شده شما در صورت روشن بودن آن برایتان ارسال می‌شود. اگر ردیابی موفقیت‌آمیز باشد باید فورا به مراجع قانونی و تهیه دستور قضایی اقدام کنید. همچنین حتما باید برای ردیابی گوشی دزدیده شده، کد که به شما از طرف ایرانسل پیامک شده و تاریخ ردیابی هم در دستور قضایی درج شود. سپس دستور قضایی را تا حداکثر 6 ماه پس از دریافت پیامک، به شرکت ایرانسل ارائه کنید تا آن‌ها موقعیت گوشی را به شما اعلام کنند.

اما اگر پیدا کردن گوشی مفقودی نتیجه‌ای دربر نداشت، می‌توانید دوباره پس از 5 روز یک درخواست دیگر ثبت کنید. هزینه هر درخواست مکان یابی گوشی خاموش هزار تومان است.

سخن پایانی

پیدا کردن و ردیابی گوشی سرقتی بخصوص زمانی که گوشی خاموش شود کار آسانی نیست. در گذشته سارقین می‌توانستند گوشی‌های به سرقت رفته را دوباره بفروش برسانند اما حالا با وجود سامانه همتا این کار نیز عملا غیرممکن شده و به همین خاطر اکثر گوشی‌های بسرقت رفته، توسط سارقین بشکل قطعه قطعه بفروش می‌رسند. به همین دلیل خیلی از افراد برای یافتن گوشی مفقود شده و دزدیده شده دچار مشکل می‌شوند. با اینحال درصورتی که گوشی دوباره روشن شود و به اینترنت متصل باشد می‌توانید از طریق برنامه‌های بالا آن را ردیابی کنید. همچنین 2 روش آخر هم در صورت فعال شدن مجدد سیم‌کارت در شبکه، از روش‌های قانونی است که از آن می‌توانید برای مکان یابی گوشی خاموش خود استفاده کنید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402