اینستاگرام کودکان ؛ همه آن چه که باید در مورد اینستاگرام کیدز (Instagram Kids) بدانید

اینستاگرام کودکان
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

مدیران اینستاگرام در حال برنامه ریزی برای ساخت نسخه ای از برنامه محبوب اشتراک گذاری عکس هستند که می‌تواند برای کودکان زیر 13 سال استفاده شود. این نسخه، اینستاگرام کودکان یا اینستاگرام کیدز نام دارد. در ادامه اینستاگرام Kids را به شما معرفی می‌‎کنیم.

محدودیت سنی اینستاگرام، کودکان زیر 13 سال را از استفاده از این سرویس منع می‌کند. این اطلاعیه داخلی دو روز پس از آن منتشر شد که اینستاگرام اعلام کرد باید اقدامات بیشتری برای محافظت از جوان‌ترین کاربران خود انجام دهد. پس از پوشش و انتقاد عمومی از سوء استفاده و قلدری نوجوانان در این برنامه، این شرکت روز سه شنبه یک پست وبلاگی با عنوان “ادامه ایمن کردن اینستاگرام برای جوان ترین اعضای جامعه ما” منتشر کرد.

در آن پست هیچ اشاره ای به قصد اینستاگرام برای ساخت محصولی به عنوان اینستاگرام برای افراد زیر 13 سال نشده است، اما می‌گوید: «ما از همه می‌خواهیم که حداقل 13 سال داشته باشند تا از اینستاگرام استفاده کنند و از کاربران جدید خواسته ایم که سن خود را هنگام ثبت نام در اینستاگرام اعلام کنند.» این اعلامیه زمینه ای را برای چگونگی برنامه ریزی فیس بوک برای گسترش پایگاه کاربران خود ایجاد می‌کند. در حالی که قوانین مختلف نحوه تولید و هدف قرار دادن محصولات شرکت‌ها را محدود می‌کند، اینستاگرام به وضوح کودکان زیر 13 سال را به عنوان یک بخش رشد قابل دوام می‌بیند، به ویژه به دلیل محبوبیت این برنامه در بین نوجوانان و فعالسازی محدودیت سنی Instagram. در ادامه این مطلب از پلازا، به معرفی اینستاگرام کیدز و ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

آنچه در ادامه می‌خوانید:

Instagram Kids چیست؟

اپلیکیشن Instagram Kids در ماه می 2021 معرفی شد. در نظر گرفته شده بود که تجربه ای مناسب برای نوجوانان 10 تا 12 ساله که با وجود محدودیت‌های سنی از برنامه استفاده می‌کنند، ارائه دهد. (کودکان در حال حاضر باید سن خود را هنگام ثبت نام در حساب اینستاگرام ارائه کنند و افراد زیر 13 سال نمی‌توانند بدون رضایت والدین قابل تأیید از برنامه اشتراک گذاری عکس استفاده کنند.) این برنامه اینستاگرام زیر ۱۳ سال با هدف خاص توسط والدین مدیریت می‌شود.

اینستاگرام کیدز

طبق اسناد داخلی به دست آمده توسط BuzzFeed News، اینستاگرام اوایل سال جاری اعلام کرد که قصد دارد نسخه جدیدی از پلتفرم رسانه اجتماعی خود را برای افراد زیر 13 سال توسعه دهد. اکنون توسعه اینستاگرام کودکان به دلیل نگرانی در مورد سلامت روان جوانان متوقف شده است. این بیانیه ای از طرف اینستاگرام است:

در حالی که ما بر نیاز به توسعه این تجربه تاکید داریم، تصمیم گرفته ایم این پروژه را متوقف کنیم. این به ما زمان می‌دهد تا با والدین، کارشناسان، سیاست گذاران و تنظیم کننده‌ها کار کنیم، به نگرانی‌های آن‌ها گوش دهیم و ارزش و اهمیت آن را نشان دهیم. این پروژه برای کودکان امروز است.

این خبر اینستاگرام Kids پس از آن منتشر شد که وال استریت ژورنال فاش کرد که محققان فیس بوک، بارها دریافته اند که این پلتفرم برای دختران نوجوان سمی است، به خصوص وقتی صحبت از سلامت روان به میان می‌آید. سنای ایالات متحده قرار است در 30 سپتامبر یک جلسه استماع درباره این تحقیق داخلی با عنوان “حفاظت از کودکان آنلاین: فیس بوک، اینستاگرام و آسیب‌های سلامت روان” برگزار کند.

این ایده ساخت اکانت اینستاگرام کودکان از همان ابتدا با واکنش منفی روبرو شد. مدت کوتاهی پس از اعلام اپ اینستاگرام کودکان، دادستان‌های کل از ۴۴ ایالت و منطقه از فیس‌بوک خواستند از اینستاگرام کودکان صرف نظر کند. در واقع، انجمن ملی دادستان‌های کل در نامه ای سرگشاده به مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک، شکایت خود را ابراز کرد.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی می‌تواند برای سلامت و رفاه کودکان مضر باشد، کودکانی که برای مقابله با چالش‌های داشتن یک حساب رسانه اجتماعی مجهز نیستند. علاوه بر این، فیس بوک در طول تاریخ نتوانسته است از رفاه کودکان در سیستم عامل‌های خود محافظت کند.

نویسندگان همچنین اظهار داشتند:

به نظر می‌رسد که فیس بوک به نیازی پاسخ نمی‌دهد، بلکه در عوض یک نیاز را ایجاد می کند، زیرا این پلتفرم در درجه اول برای کودکانی جذاب است که حساب اینستاگرام ندارند یا نخواهند داشت.

این شرکت می‌داند که بچه‌های بیشتری می‌خواهند از برنامه‌هایی مانند اینستاگرام استفاده کنند و با توجه به اینکه اکثر مردم تا زمانی که به سن ۱۳ سال نرسند، نمی‌توانند وارد اینستاگرام شوند، تأیید سن آن‌ها یک چالش است. معاون اینستاگرام گفت:

ما باید در اینجا کارهای زیادی انجام دهیم، اما بخشی از راه حل این است که نسخه ای از اینستاگرام برای جوانان یا بچه‌ها ایجاد کنیم که والدین در آن شفافیت یا کنترل داشته باشند. این یکی از چیزهایی است که ما در حال بررسی آن هستیم.

موسری اضافه کرد که در مراحل اولیه توسعه اینستاگرام Kids است و این شرکت هنوز برنامه دقیقی ندارد. نسخه‌ای از اینستاگرام برای کودکان راهی برای فیس‌بوک است تا جوانان را جذب کند و این ایده را عادی کند که «ارتباطات اجتماعی برای کسب درآمد وجود دارد».

چرا اینستاگرام کودکان باعث نگرانی والدین شده است؟

از منظر حریم خصوصی، شما فقط به کسب درآمد از تعاملات کودکان مشروعیت می‌دهید، به همان شکلی که همه بزرگسالانی که از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند، مشروعیت می‌بخشید. کودکانی که از یوتیوب کیدز استفاده می‌کنند اغلب به پلتفرم اصلی یوتیوب مهاجرت می‌کنند، که این یک موهبت برای شرکت یوتیوب و نگران کننده برای والدین است.

اینستاگرام kids

بسیاری از کودکان، به انتخاب یا تصادفی، به پلتفرم گسترده‌تر یوتیوب مهاجرت می‌کنند. فقط به این دلیل که شما یک پلتفرم برای بچه‌ها دارید، به این معنی نیست که بچه‌ها آنجا می‌مانند. توسعه یک محصول اینستاگرام کیدز به دنبال راه اندازی مسنجر کیدز در سال 2017، محصول فیس بوک با هدف کودکان بین 6 تا 12 سال صورت گرفت. پس از عرضه این محصول، گروهی متشکل از بیش از 95 نفر از حامیان سلامت کودکان نامه ای به فیس بوک ارسال کردند. مارک زاکربرگ، مدیر عامل شرکت، از او خواست که این محصول را متوقف کند و با استناد به تحقیقاتی مبنی بر اینکه استفاده بیش از حد از دستگاه‌های دیجیتال و رسانه‌های اجتماعی برای کودکان و نوجوانان مضر است، به احتمال زیاد این برنامه جدید رشد سالم کودکان را تضعیف می‌کند را خواستار شد.

فیسبوک اعلام کرد که با مجموعه ای از متخصصان در توسعه مسنجر اینستاگرام کیدز (Instagram Kids) مشورت کرده است. در سال 2019، Verge گزارش داد که یک اشکال در مسنجر کیدز به کودکان اجازه می‌دهد به گروه‌هایی با غریبه‌ها بپیوندند، علی‌رغم ادعای فیس‌بوک مبنی بر اینکه این محصول دارای کنترل‌های شدید حریم خصوصی است. به هر صورت، قبل از شروع کار با این برنامه، آموزش اینستاگرام کودکان لازم است.

به گفته Verge، این خطا به این معنی است که «هزاران کودک در چت با کاربران غیرمجاز رها شده‌اند، که نقض وعده اصلی Messenger Kids است». فیس‌بوک گفت که این اشکال تنها بر تعداد کمی از چت‌های گروهی تأثیر گذاشته است.

کاربران اینستاگرام در حال حاضر با مشکلات قلدری و آزار و اذیت روبرو هستند. یک نظرسنجی در سال 2017 توسط Ditch the Label، یک سازمان غیرانتفاعی ضد قلدری، نشان داد که 42 درصد از افراد بین 12 تا 20 سال، آزار و اذیت سایبری را در اینستاگرام تجربه کرده‌اند که بالاترین درصد از هر پلتفرم اندازه‌گیری شده است. تقریباً دو سال بعد، اینستاگرام ویژگی‌هایی را با هدف مبارزه با قلدری معرفی کرد. اینستاگرام مجموعه ای منحصربفرد از ابزارهای قدرتمند را برای انجام این کار ارائه می‌دهد.

محدودیت سنی اینستاگرام

در آن سال، انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان در بریتانیا گزارش داد که “افزایش 200 درصدی موارد ثبت شده در استفاده از اینستاگرام برای هدف قرار دادن و سوء استفاده از کودکان” را یافته است. حرکاتی که اینستاگرام در اوایل این هفته اعلام کرد برای جلوگیری از چنین سوء استفاده‌هایی است. این شرکت گفت که در اینستاگرام Kids، پیام‌های بین نوجوانان و بزرگسالانی را که آن‌ها را دنبال نمی‌کنند محدود می‌کند و پیدا کردن و دنبال کردن نوجوانان را برای بزرگسالان دشوارتر می‌کند.

در پست این شرکت آمده است:

این ممکن است شامل مواردی مانند محدود کردن این بزرگسالان از دیدن حساب‌های نوجوان در کاربران پیشنهادی، جلوگیری از کشف محتوای نوجوانان در Reels یا Explore و پنهان کردن خودکار نظرات خود در مورد پست‌های عمومی نوجوانان باشد.

در حالی که اینستاگرام سعی می‌کند خود را برای نوجوانان ایمن کند، مشخص نیست که مدیران آن چگونه معتقدند که می‌تواند اینستاگرام کیدز خود را برای کودکان زیر 13 سال ایمن کند.

نصب اینستاگرام کودکان

ایسنتاگرام Kids بدون محدودیت ۱۳ سال اینستاگرام هنوز منتشر نشده است و پروژه ساخت آن متوقف شده است. بنابراین دانلود ایسنتاگرام Kids و راه اندازی ایسنتاگرام Kids هنوز امکان پذیر نیست. به همین صورت، آموزش اینستاگرام کیدز و ساخت اکانت اینستاگرام برای کودکان (Instagram Kids) نیز فعال نیست.

سوالات متداول

اینستاگرام کودکان چیست‌؟

برنامه Instagram Kids در ماه می 2021 معرفی شد. در نظر گرفته شده بود که تجربه ای مناسب برای نوجوانان 10 تا 12 ساله که با وجود محدودیت‌های سنی از برنامه استفاده می‌کنند، ارائه دهد.

آیا برای فعالسازی محدودیت سنی اینستاگرام نیاز به نصب اپلیکیشن داریم؟

خیر. در هنگام ساخت حساب اینستاگرام، با وارد شدن سن، اگر کمتر از 13 سال باشد، اینستاگرام اجازه ساخت حساب را به شخص نمی‌دهد.

آیا با محدودیت سنی 13 سال در Instagram Kids فضای بهترین برای کودکان به وجود آمده؟

قطعا بله. با این محدودیت، آن‌ها از انواع آسیب محافظت خواهند شد.

سخن پایانی

این اولین باری نیست که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی سعی می‌کنند به مخاطبان جوان‌تر فضا بدهند. در سال 2017، فیس‌بوک مسنجر کیدز را راه‌اندازی کرد، برنامه تماس تصویری و پیام‌رسانی تحت کنترل والدین برای کودکان بین 6 تا 12 سال. این برنامه انتقادات زیادی را از سوی والدین و حامیان حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان دریافت کرد، به‌ویژه پس از یک «خطای فنی» در سال 2019 که اجازه داده شد کودکان به چت با غریبه‌ها بپیوندند. برنامه دیگری برای کودکان، YouTube Kids، نیز با بحث و جدل روبرو شده است، زیرا کودکان می‌توانند از فیلترها عبور کرده و محتوای نامناسب را پیدا کنند. حالا باید دید اینستاگرام کودکان یا کیدز تا چه اندازه موفق عمل خواهد کرد.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
روژیا نوری
.
15 خرداد 1402، 00:25
پاسخ
1
1
خیلی خوب
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402