بیوگرافی زک اسنایدر ؛ کارگردان فیلم های ابرقهرمانی + فیلم شناسی

بیوگرافی زک اسنایدر
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

زک اسنایدر از بزرگ‌‌ترین کارگردانان فیلم‌های ابرقهرمانی است. این کارگردان و تهیه کننده آمریکایی بیشتر با فیلم 300 و آثاری مثل لیگ عدالت و بتمن در برابر سوپرمن شناخته می‌شود. در این مقاله با بیوگرافی زک اسنایدر و آثار وی بیشتر آشنا می‌شویم.

زک اسنایدر (Zack Snyder)، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلم‌نامه‌نویس آمریکایی، در اول مارس 1966 برابر با دهم اسفند 1344 متولد شد. زک اشنایدر بیشتر به ساخت فیلم‌های کمیک ابرقهرمانی، علمی-تخیلی و اکشن شهرت دارد. وی در سال 2004 اولین فیلم سینمایی خود را کارگردانی کرد. این فیلم بازسازی فیلم ترسناک Dawn of the Dead محصول سال 1978 بود. از مهم‌ترین فیلم های زک اسنایدر می‌توان به آثاری چون فیلم 300 محصول 2007، فیلم بتمن در برابر سوپرمن: طلوع عدالت محصول 2016، فیلم Man of Steel محصول 2013 و فیلم لیگ عدالت محصول 2017 اشاره کرد. در ادامه با زندگی نامه زک اسنایدر و آثار این کارگردان مشهور آمریکایی بیشتر آشنا خواهیم شد. همراه مجله پلازا باشید.

آنچه در ادامه می‌خوانید

بیوگرافی زک اسنایدر

در ادامه به بررسی بیوگرافی زک اسنایدر می‌پردازیم.

همچنین بخوانید :

اوایل زندگی

زکری ادوارد اسنایدر (Zachary Edward Snyder) در سال 1966 در گرین بی، ویسکانسین به دنیا آمد. مادرش، مارشا مانلی (Marsha Manley) نقاش بود و در مدرسه دیکرافت (Daycroft) نیز به تدریس عکاسی مشغول بود. بعدها اسنایدر نیز در این مدرسه تحصیل کرد. پدرش، چارلز ادوارد اسنایدر (Charles Edward Snyder)، به عنوان یک استخدام کننده اجرایی کار می کرد. او یک خواهر بزرگ‌تر به نام آدری نیز دارد.

فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر/بیوگرافی زک اسنایدر

او از کودکی به دنیای فیلم‌های علمی-تخیلی و جنگی علاقه داشت. سری فیلم‌های معروف جنگ ستارگان به کارگردانی جورج لوکاس (George Lucas) نیز باعث ایجاد این علاقه در او شده بود. پدر و مادر او که متوجه علاقه پسرشان شده بودند به او یک دوربین هدیه دادند. اسنایدر با کمک این دوربین برای اولین بار فیلمبرداری را تجربه کرد. اسنایدر در دانشگاه هنر و طراحی پاسادنا، کالیفرنیا تحصیل کرد و در سال 1989 فارغ‌التحصیل شد.

زندگی حرفه ای

در این بخش از بیوگرافی زک اسنایدر به زندگی حرفه‌ای وی نگاهی می‌اندازیم:

شروع کار حرفه ای

زک اسنایدر به عنوان یک فیلمبردار به دنیای سینما وارد شد. وی کارگردانی را با ساخت ویدیوها و تیزرهای تبلیغاتی کمپانی‌های مشهوری چون آیودی، نیسان، نایک و ریبوک آغاز کرد. یکی از موفقیت‌های اصلی وی در دنیای تبلیغات دریافت جایزه Clio و شیر طلایی در جشنواره فیلم کن برای فیلم تبلیغاتی کمپانی Jeep بود. ساخت تبلیغات برای اسنایدر بسیار جدی و مهم بود. به همین دلیل او توانست از ستاره‌های مشهور جهان مثل مایکل جوردن (Michael Jordan)، هریسون فورد (Harrison Ford) و دیگران در ساخت فیلم‌های تبلیغاتی خود استفاده کند.

کار در سینما

در ادامه زندگینامه زک اسنایدر باید بگوییم که اولین فیلم سینمایی زک اسنایدر، بازسازی فیلم ترسناک Dawn of the Dead در سال 2004 بود. او با فیلم حماسی-فانتزی 300 محصول 2007 در گیشه موفقیت بسیاری کسب کرد. این فیلم با اقتباس از مجموعه کمیکی به همین نام اثر فرانک میلر (Frank Miller)، ساخته شد. وی فیلم Watchmen را با همکاری کمپانی برادران وارنر (Warner Bros.) ساخت. این اثر در ششم مارس 2009 اکران شد و 185 میلیون دلار فروش جهانی داشت.

همچنین بخوانید :

اولین انیمیشن وی، Legend of the Guardians The Owls of Ga’Hoole نیز در 24 سپتامبر  2010 منتشر شد. اسنایدر فیلم Sucker Punch محصول 2011 را تهیه و کارگردانی کرد. او در نوشتن فیلم‌نامه این اثر نیز با استیو شیبویا (Steve Shibuya) همکاری داشت. این فیلم در مورد زن جوانی بود که در بیمارستان روانی به سر می‌برد و همواره درباره فرار و رهایی از این بیمارستان خیال‌پردازی می‌کند.

او در سال 2013 فیلم Man of Steel را برای کمپانی برادران وارنر کارگردانی کرد. این اثر شروع دوباره‌ای برای سری فیلم‌های سوپرمن و دنیای فیلم‌های ابرقهرمانی کمپانی دی‌سی بود. وی برای کارگردانی بازسازی فیلم The Illustrated Man محصول 1969 نیز قراردادی را امضا کرد. او در سال 2014 فیلم ‌300: Rise of an Empire را که پیش درآمد و دنباله فیلم 300 بود، تهیه کرد. او همچنین قصد دارد که دنباله‌ای را برای Legend of the Guardians بنویسد و کارگردانی کند.

لیگ عدالت زک اسنایدر/زندگینامه زک اسنایدر

زک اسنایدر فیلم Batman v Superman Dawn of Justice محصول 2016 و فیلم لیگ عدالت محصول 2017 را کارگردانی کرد. در مرحله پس‌تولید فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر به علت مرگ دخترش، جای خود را به جاس ویدون (Joss Whedon) داد. کمپانی برادران وارنر اعلام کرد که فیلم لیگ عدالت زک اسنایدر در سال 2021 در پلتفرم‌ استریم منتشر خواهد شد.

در تاریخ 29 ژانویه 2019، اسنایدر اعلام کرد که برای کارگردانی فیلم Army of the Dead قراردادی را امضا کرده است. ارتش مردگان زک اسنایدر یک تریلر ترسناک با حضور زامبی‌ها برای شبکه Netflix است. اسنایدر با شریک و همسرش، دبورا اسنایدر (Deborah Snyder)، از طریق شرکت‌ فیلمسازی خود، The Stone Quarry، این اثر را کارگردانی و تهیه می‌کند.

همچنین بخوانید :

زندگی شخصی زک اسنایدر

زک اسنایدر با همسر دوم خود، دبورا جانسون، تهیه کننده آمریکایی، در پاسادنا در کالیفرنیا زندگی می‌کند. این زوج برای اولین بار در سال 1996 ملاقات کردند و از سال 2002 رابطه عاشقانه‌ای را آغاز کردند. آن‌ها در تاریخ 25 سپتامبر 2004 در کلیسای St. Bartholomew در منهتن، نیویورک ازدواج کردند. وی پیش از این با دنیس وبر (Denise Weber) ازدواج کرده بود.

زندگی نامه زک اسنایدر را این‌گونه دنبال می‌کنیم که اسنایدر هشت فرزند دارد که ترتیب آن‌ها بدین گونه است: دو فرزند بیولوژیکی و دو دختر تحت سرپرستی گرفته شده با وبر، دو پسر بیولوژیکی از رابطه اش با کریستن الین (Kirsten Elin) تهییه کننده کارهای تبلیغاتی اش و دو فرزند تحت سرپرستی گرفته شده با دبورا. مجموعا ۴ فرزند او بیولوژیکی و ۴ فرزند دیگر تحت سرپرستی گرفته شده اند.

زندگینامه زک اسنایدر/زندگی نامه زک اسنایدر

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم، در تاریخ 12 مارس 2017، خودکشی دخترش باعث شد تا اسنایدر فیلم لیگ عدالت را ترک کند تا بتواند در کنار خانواده‌اش باشد. در نهایت این فیلم توسط کمپانی برادران وارنر و جاس ویدون تکمیل شد. اسنایدر دو ویدیو را برای انجمن سرطان خون و غدد لنفاوی به منظور آگاه‌سازی عموم مردم درباره این بیماری‌، کارگردانی کرد.

همچنین بخوانید :

زک اسنایدر پس از خودکشی دخترش، کارهای خیرخواهانه‌ای را برای پیشگیری از خودکشی و آگاه‌سازی درباره اهمیت سلامت روان آغاز کرد. اسنایدر با فروش لباس و سایر وسایل فیلم لیگ عدالت نسخه اسنایدر، تا دسامبر سال 2020 بیش از 500 هزار دلار کمک خیرخواهانه را برای بنیاد آمریکایی پیشگیری از خودکشی جمع‌آوری کرد. او در سال 2021 جایزه Valiant را از انجمن منتقدین هالیوود دریافت کرد. این انجمن به پاس اقدامات بشردوستانه و خیرخواهانه اسنایدر با اهدای جایزه شجاعت از وی تقدیر کرد. او در اینستاگرام فعالیت ندارد صفحه ای تحت عنوان صفحه اینستاگرام زک اسنایدر وجود ندارد.

فیلم شناسی زک اسنایدر

در این بخش از بیوگرافی زک اسنایدر به فیلم شناسی وی نگاهی می‌اندازیم و فهرستی از مهم‌ترین فیلم‌های او را می‌آوریم:

سال انتشارنام فیلمنقش
2004Dawn of the Deadکارگردان
2007300کارگردان و نویسنده
2009Watchmenکارگردان
2010Legend of the Guardians: The Owls of Ga’Hooleکارگردان
2011Sucker Punchتهیه کننده، کارگردان و نویسنده
2013Man of Steelکارگردان
2014300: Rise of an Empireتهیه‌کننده و نویسنده
2016Batman v Superman: Dawn of Justiceکارگردان
2016Suicide Squadمدیر تهیه
2017Wonder Womanتهیه‌کننده و یکی از نویسندگان
2017Justice Leagueکارگردان و یکی از نویسندگان
2018Aquamanمدیر تهیه
2020Wonder Woman 1984تهیه کننده
2021Zack Snyder’s Justice Leagueکارگردان و یکی از نویسندگان
2021Army of the Deadتهیه کننده، کارگردان و نویسنده
2021The Suicide Squadمدیر تهیه
2022The Flashمدیر تهیه
در دست تولیدRebel Moonکارگردان

بررسی برخی از فیلم های زک اسنایدر

اگر از طرفداران این کارگردان هستید، قطعا به این بخش علاقه خواهید داشت. در این‌جا به بررسی 5 فیلم پر سر و صدای این کارگردان می‌پردازیم. با بررسی و  دانلود فیلم های زک اسنایدر همراه ما باشید.

1. فیلم 300 – سیصد

فیلم های زک اسنایدر - 300

  • سال تولید: 2006
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • بازیگران: جرارد باتلر، لنا هدی و دیوید ونهام

از جمله پر سر وصدا ترین آثار این کارگردان شیفته دنیای ابرقهرمانان که اتفاقا درباره ابرقهرمانان هم نیست، فیلم سیصد است. اگر نظر جهانیان را درباره سیصد در نظر بگیریم آن را فیلم خوش ساخت و بالایی می‌دانند. اما برای ما ایرانیان این فیلم شاید تراژدی ای بزرگ باشد. نبرد ترموپیل داستان و محوریت اصلی این اثر زک اسنایدر است. این نبرد بین ایران باستان و یونان در زمان خشایارشاه در گرفت.

اما از خیر داستان و انواع تحریفات تاریخی این فیلم که بگذریم، ظاهر خشنی که از ایران نشان داده شد به چه قصدی بود؟ این فیلم از روی کمیکی به نویسندگی فرانک میلر و لین والری نوشته شد. به هرحال فیلم سیصد یکی از پر حاشیه ترین کارهای کارنامه زک اسنایدر است.

2. فیلم Watchmen – نگهبانان

زندگی نامه زک اسنایدر - Watchmen

  • سال تولید: 2009
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.6/10
  • بازیگران: مالین آکرمن، بیلی کروداپ و متیو گودی

از دیگر فیلم های معروف زک اسنایدر فیلم نگهبانان است. داستان فیلم همان‌طور که معروف است درباره ابرقهرمانان ماسک به چهره تقریبا بازنشسته ای است که در پی مرگ یکی از هم‌نوعان خود در پی قاتل او می‌گردند. اگرچه این فیلم قوی محسوب می‌شود و از لحاظ موزیک، داستان و چیدمان صحنه در سطح بالایی قرار دارد اما برخی ایرادهایی از قبیل مشخص نبودن قهرمان داستان و نزدیک بودن شخصیت ها به شخصیت های انسانی و نه ابرقهرمانان از مشکلات این فیلم‌نامه بود که درباره آن‌ها بحث شده است.

3. فیلم Man Of Steel – مرد پولادین

دانلود فیلم های زک اسنایدر - Man Of Steel

  • سال تولید: 2013
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 7.1/10
  • بازیگران: هنری کویل، ایمی آدامز و کوین کاستنر

فیلم مرد پولادین اثری مهم از این کارگردان است که به چگونگی به‌ وجود آمدن شخصیت سوپرمن می‌پردازد. بسیاری این فیلم را یک اثر تجاری نامیدند و انتقاداتی بر آن وارد شد که می‌توان به نظرات دوگانه درباره بازی هنری کویل اشاره کرد. در هر صورت این اثر پر سر و صدا به موفقیت مالی خوبی رسید.

4. فیلم Zack Snyder’s Justice League – لیگ عدالت زک اسنایدر

زک اسنایدر لیگ عدالت - Zack Snyder's Justice League

  • سال تولید: 2021
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 8/10
  • بازیگران: جرد لتو، امبر هرد و هنری کویل
همچنین بخوانید :

زک اسنایدر لیگ عدالت را پس از شکست این فیلم در سال 2017 دوباره برعهده گرفت. البته کارگردان فیلم 2017 نیز خود او بود اما پس از مرگ دخترش بر اثر خودکشی او از این فیلم کناره گیری کرد. جاس ویدون جایگزین او شد اما نتوانست خوب عمل کند. بنابراین بار دیگر وارنر بروز از اسنایدر درخواست ورژن خودش از این فیلم را کرد که این بار توانست موفق تر عمل کند، اما مدت زمان بلند فیلم انتقاداتی را برانگیخت. البته همه این ها باعث نشد که لیگ عدالت 2021 نمره پایینی بگیرد و تبدیل به یکی از بهترین آثار این کارگردان شد.

5. فیلم Army of the Dead – ارتش مردگان زک اسنایدر

بیوگرافی زک اسنایدر - Army of the Dead

  • سال تولید: 2021
  • نمره آی‌ام‌دی‌بی: 5.7/10
  • بازیگران: دیو باتیستا، ماتیاس شوایگهوفر و هما قریشی

فیلم جدید این کارگردان با عنوان ارتش مردگان از لحاظ نمره نتوانست در سطح بالایی قرار بگیرد اما نمی‌توان این اتفاق را یک اشکال اساسی دانست زیرا به هر حال این اثر توانست مخاطبان را به خود جلب کرده و نقد های مثبتی را دریافت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فیلم به این مقاله مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات کاملی از زندگی و آثار این کارگردان آمریکایی به شما ارائه دهیم تا با بیوگرافی زک اسنایدر بیشتر آشنا شوید. نظر خود را درباره زندگینامه زک اسنایدر و آثارش با ما در بخش کامنت‌ها در میان بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402