نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو؛ با این برنامه‌ها دیگر نگران فراموش کردن قرص‌ها نباشید

برنامه یادآور دارو
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو یکی از بهترین و کاربردی‌ترین برنامه هایی است که می‌توانید روی گوشی خود نصب کنید. به‌خصوص اگر خودتان یا یکی از نزدیکانتان، به‌صورت روزانه باید قرص و داور بخورید.

خیلی از افراد با توجه به مشغله‌های روزانه‌ای که دارند، فراموش می‌کنند مراقب سلامتی خود باشند. به‌خصوص کسانی که روزانه چندین و چند قرص مختلف دارند که حتما باید سر ساعت و به موقع به بدن برسند. در گذشته برای یادآوری قرص‌ها فقط باید به حافظه و حواس خودتان اتکا می‌کردید اما حالا می‌توانید این کار را به یک نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو محول کرده و خیال خودتان را راحت کنید. در ادامه با پلازا همراه باشید تا با چند نمونه از این برنامه‌های مخصوص گوشی آشنا شویم.

فهرست مطلب:

بهترین نرم افزار های یادآوری زمان مصرف دارو

حالا شاید از خودتان بپرسید کدام برنامه یادآور قرص ایفون و اندروید انتخاب بهتری به‌حساب می‌آید؟ اگر سری به گوگل‌پلی یا اپ‌استور بزنید، می‌توانید برنامه‌های زیادی در این زمینه پیدا کنید. ما در این مطلب چندین نمونه که در مقایسه با دیگر اپلیکیشن‌ها عملکرد بهتر و امکانات بیشتری در اختیارتان قرار می‌دهند را معرفی خواهیم کرد.

1. MediSafe ؛ اپلیکیشن فراموشی دارو

نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو

MediSafe یک برنامه تلفن همراه ساده و کاربرپسند است که تعدادی ویژگی را ارائه می‌دهد که مدیریت دارو را آسان می‌کند. این برنامه به عنوان یک جعبه قرص مجازی توصیف می‌شود که یادآورهای شخصی را برای کاربران ارسال می‌کند تا داروهای خود را طبق دستور مصرف کنند. اعلان‌ها همچنین شامل هشدارهای تداخل دارویی هستند تا کاربران بدانند که نباید داروهای خود را با سایر داروها، غذاها یا نوشیدنی‌های خاص مصرف کنند.

این برنامه همچنین برای پرستاران ایده آل است. یک ویژگی وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد نسخه‌هایی را برای افراد متعدد، مانند کودکان یا بیماران مسن اضافه کنند. کاربران همچنین می‌توانند در صورت فراموشی مصرف داروهای خود، از این برنامه برای ارسال اعلان به پرستار خود استفاده کنند. MediSafe همچنین به کاربران کمک می‌کند تا به لطف یادآوری‌های پر کردن مجدد، مطمئن شوند که داروهایشان تمام نمی‌شود.

به گفته کاربران، MediSafe یادآورها و ابزارهای زیادی را ارائه می‌دهد که مدیریت دارو را آسان می‌کند. این برنامه هر دارویی را که مصرف می‌کنید، ظاهر قرص، قدرت دوز و مقدار دوز تجویز شده شما را پیگیری می‌کند.

2. Round Health؛ بهترین اپ یادآور دارو برای گوشی

برنامه یادآور دارو / اپلیکیشن یادآوری دارو

برای کسانی که به ویژگی‌های زیاد نیاز ندارند، Round Health یک برنامه یادآوری داروی ساده است که در دسترس کاربران دستگاه‌های iOS است و بهترین برنامه برای جلوگیری از فراموشی دارو ها است. Round Health به کاربران این امکان را می‌دهد تا با انتخاب موارد خود از لیست کشویی گسترده ای از داروها و مکمل‌ها، یادآورهای اعلان را برای داروهای نسخه ای و بدون نسخه و همچنین ویتامین‌ها و مکمل‌ها برنامه ریزی کنند. هنگامی که یک دارو انتخاب شد، کاربران می‌توانند دوز خود را از لیستی از گزینه‌ها انتخاب کنند یا در صورت لزوم یک دوز سفارشی را وارد کنند.

کاربران یک بازه اعلان تنظیم می‌کنند که در طی آن Round Health سه هشدار را ارسال می‌کند، هر کدام یک هشدار در ابتدا، وسط و انتهای بازه، و تضمین می‌کند که اگر کاربران یک اعلان را از دست بدهند، همچنان فرصت دارند در صورت نیاز داروهای خود را مصرف کنند. با یک کشیدن انگشت یا ضربه ساده ثبت می‌شود که اعلان تایید شده است و کاربر داروهای خود را مصرف کرده است. کاربران ساعت‌های هوشمند، می‌توانند برنامه را با ساعت خود همگام کنند، بنابراین می‌توانند اعلان‌ها را حتی اگر از تلفن خود دور هستند دریافت کنند.

  • دانلود اپلیکیشن Round Health برای: iOS

3. DoseCast ؛ بهترین برنامه های یادآور دارو

معرفی برنامه یادآور دارو برای اندروید / اپلیکیشن یادآوری دارو

نسخه رایگان اپلیکیشن یادآوری دارو DoseCast وجود دارد، اما برای کاربرانی که خواهان عملکرد اضافی هستند، یک نسخه حرفه ای پولی نیز وجود دارد. ویژگی‌های رایگان شامل امکان تنظیم اعلان‌ها برای مصرف داروها، وارد کردن دوزهای سفارشی، یادداشت برداری از داروها و خاموش کردن هوشمند است، بنابراین هنگام خواب کاربران اعلان‌ها ارسال نمی‌شوند.

نسخه Pro که قیمت آن ماهیانه 2.99 دلار یا سالانه 27.99 دلار است، حتی قوی تر است. کاربران با اشتراک Pro می‌توانند یادآورها را در تعداد نامحدودی از دستگاه‌های اپل، اندروید و آمازون همگام کنند. همچنین گزارشی از پایبندی به دارو را نگه می‌دارد، بنابراین کاربران به راحتی می‌توانند ببینند که تا چه حد به روال دارویی خود پایبند بوده‌اند. نسخه Pro همچنین پر کردن مجدد را پیگیری می‌کند و به کاربران امکان می‌دهد حساب خود را به پزشک یا داروخانه متصل کنند و در صورت داشتن سؤال یا نیاز به سفارش مجدد، تماس با متخصص مراقبت‌های بهداشتی را برای کاربران آسان‌تر می‌کند.

4. MyTherapy ؛ از برترین برنامه های یادآوری داروها

برنامه یادآور دارو / فهرست برنامه های اندروید برای یادآوری قرص ها

با MyTherapy،  یکی از بهترین ها در لیست اپلیکیشن های یادآور دارو، کاربران می‌توانند یادآوری‌های دارویی خود را با اسکن بارکد نسخه‌های خود یا وارد کردن دستی آن‌ها ایجاد کنند. همچنین یک عملکرد تیمی وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد یک فرد مورد اعتماد را اضافه کنند که اگر بیمار داروهای خود را طبق برنامه مصرف نکند، هشدار دریافت می‌کند.

اپلیکیشن یادآوری دارو MyTherapy یک برنامه مراقبت بهداشتی جامع است، به این معنی که کاربران همچنین می‌توانند یادآوری‌ها را تنظیم کنند و سایر فعالیت‌ها و اندازه گیری‌های سلامتی، از جمله وزن، فشار خون، گلوکز خون، ورزش و غیره را دنبال کنند. همه این اندازه‌گیری‌ها، از جمله پایبندی به ترک مواد مخدر، در یک گزارش ساده روزانه ادغام می‌شوند، بنابراین کاربران می‌توانند ببینند در کجای مسیر هستند و در کجا نیاز به بهبود دارند. سپس تمام این اطلاعات به یک مرور کلی تاریخچه گسترده تر اضافه می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد الگوهای بلندمدت سلامت و تندرستی خود را ببینند.

5. Lady Pill Reminder

بهترین اپ یادآور دارو برای گوشی / دانلود برنامه یادآور داروها

هر زنی که تا به حال از کنترل بارداری استفاده کرده باشد، می‌داند که اثربخشی آن تا حد زیادی به مصرف قرص‌های خود طبق برنامه بستگی دارد. خوشبختانه، اکنون Lady Pill Reminder از استودیوی اپلیکیشن Baviux وجود دارد تا به زنان کمک کند کنترل بارداری خود را حفظ کنند.

کاربران نوع کنترل بارداری را که استفاده می‌کنند، انتخاب می‌کنند و زمانی از روز را که می‌خواهند قرص خود را مصرف کنند، مشخص می‌کنند. لیدی پیل یک اعلان روزانه محتاطانه در زمان درخواستی ارسال می‌کند و به کاربر یادآوری می‌کند که قرص خود را مصرف کند. اعلان‌ها را می‌توان در روزهای استراحت خاموش کرد.

این رابط یک بسته قرص مجازی را نشان می‌دهد، بنابراین کاربران می‌توانند دقیقاً محل چرخه خود را ببینند. همچنین بخشی وجود دارد که کاربران می‌توانند یادداشت برداری کنند، که می‌‌تواند برای ردیابی هر گونه ناهنجاری در چرخه آن‌ها مفید باشد.

6. Care4Today Connect

اپلیکیشن یادآوری دارو / اپلیکیشن فراموشی دارو

برای کاربرانی که می‌خواهند یادآوری‌های داروی خود را با سایر یادآوری‌ها و ردیابی سلامت و تندرستی ترکیب کنند، برنامه Care4Today ارزش توجه شما دارد. Care4Today مدیریت دارو را آسان می‌کند. کاربران می‌توانند داروهای خود را از پایگاه داده Care4Today که با کمک داروخانه‌های پیشرو توسعه یافته است، اضافه کنند و یادآوری‌های خود را در صورت نیاز تنظیم کنند. این برنامه همچنین منابع دارویی را پیگیری می‌کند و زمانی که زمان سفارش پر کردن مجدد فرا می‌رسد به کاربران اطلاع می‌دهد. همچنین ابزاری وجود دارد که به کاربران امکان می‌دهد افراد یا وابستگان مورد اعتماد خود را به حساب خود اضافه کنند و مدیریت دارو برای عزیزانشان را برای پرستاران آسان‌تر می‌کند.

فراتر از یادآوری داروها، Care4Today همچنین می‌تواند به کاربران کمک کند تا با ابزارهایی برای توسعه برنامه‌های ورزشی، پیگیری فعالیت و رژیم غذایی و اندازه‌گیری موارد حیاتی مانند فشار خون و وزن، از اهداف سلامت و تندرستی خود آگاه باشند. کاربران همچنین می‌توانند به Care4Today اعتماد کنند تا به آن‌ها کمک کند تا با ابزار یادآوری زمان بندی برنامه، قرار ملاقات‌های پزشک را پیگیری کنند.

7. EveryDose ؛ بهترین برنامه های یادآور دارو

بهترین برنامه یادآوری دارو برای آیفون / دانلود برنامه یادآور داروها

GrooveHealth به لطف دستیار دارویی مجهز به هوش مصنوعی خود، EveryDose، ادغام فناوری و مراقبت‌های بهداشتی را به سطح کاملاً جدیدی ارتقا می‌دهد. کاربران می‌توانند با این ویژگی برنامه ارتباط برقرار کنند تا به سؤالات رایج در مورد داروهای خود پاسخ دهند و نکات بهداشتی و تشویق شخصی دریافت کنند.

این تنها یکی از راه‌هایی است که EveryDose به کاربران کمک می‌کند داروهایشان را در مسیر درست نگه دارند. کاربران همچنین می‌توانند یک برنامه روزانه دارویی را تنظیم کنند که شامل یادآوری‌ها، اطلاعات مهم در مورد تداخلات دارویی و توصیه‌ها، و تاریخچه دقیقی از تمام داروهایی که کاربر تجویز می‌کند و زمانی که آن‌ها را مصرف کرده، است. EveryDose همچنین به کاربران اجازه می‌دهد مکمل‌ها را به رژیم روزانه خود اضافه کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های منحصر به فرد EveryDose اشتراک گذاری پیشرفت است. کاربران می‌توانند خانواده، دوستان یا سایر عزیزان را به حساب خود اضافه کنند تا مردم را در مورد سلامتی خود مطلع کنند و هنگام انجام یک درمان احساس مسئولیت پذیری و حمایت بیشتری دریافت کنند.

8. MedManage؛ برنامه جدول زمان بندی دارو

نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو

در صورتی که به‌دنبال یک یادآور مصرف دارو با زنگ هشدار هستید، اپلیکیشن MedManage می‌تواند انتخاب خوبی باشد. این برنامه علاوه بر امکان یادآوری دارو قابلیت‌های دیگری هم دارد. با کمک این برنامه می‌توانید سابقه مصرفی داروهای خود را ذخیره کرده و میزان مصرف را در طول بازه‌های زمانی مختلف مشاهده کنید.

  • دانلود اپلیکیشن MedManage برای: iOS

9. دارویاب + یادآور دارو

نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو

این برنامه یادآور دارو فارسی نسبت به دیگر اپلیکیشن‌ها رابط کاربری قدیمی دارد و مدت زمانی طولانی هم هست که بروزرسانی نشده است. با این وجود اگر یک برنامه یادآور فارسی بخواهید، می‌تواند گزینه مناسبی باشد. این برنامه علاوه بر امکان تنظیم یادآور برای داروها بانک اطلاعاتی تقریبا کاملی هم از انواع داروها و موارد مصرف آن‌ها در اختیار شما قرار می‌دهد.

  • دانلود اپلیکیشن دارویاب + یادآور دارو برای: اندروید

10. نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو TakeYourPills

نرم افزار یادآوری زمان مصرف دارو

یکی دیگر از گزینه‌هایی که می‌تواند جزو بهترین برنامه های یادآور دارو به‌حساب بیاید، TakeYourPills است. این برنامه علاوه بر امکان یادآوری قرص‌ها، از ویژگی‌های دیگر مثل ارائه سابقه مصرف داروها، زمان‌بندی، امکان ایجاد پروفایل برای کاربران مختلف با جدول‌های زمانی و داروهای جداگانه و هشدار در صورت مصرف بیش از اندازه دارو نیز برخوردار است و می‌تواند یک برنامه جامع برای تمامی اعضای یک خانواده به‌حساب بیاید.

11. Pill Reminder – All in One؛ از بهترین برنامه های یادآور دارو

بهترین برنامه یادآور دارو

برنامه Pill Reminder – All in One یکی از کامل‌ترین برنامه‌هایی است که می‌توانید برای آیفون دانلود کنید. برنامه امکان تنظیم انواع یادآوری مثل ساعتی، روزانه، هفتگی یا ماهانه و حتی تنظیم یادآور پس از گذشت تعداد روزهایی که خودتان مشخص می‌کنید را دارد. همچنین در اپلیکیشن می‌توانید روزهایی که باید قرص دریافت کنید را در یک تقویم مشاهده کنید و حتی برای وقت دکتر نیز یادآور تنظیم کنید. برنامه همچنین از امکان ایجاد پروفایل‌های جداگانه برای کاربران مختلف نیز پشتیبانی می‌کند.

  • دانلود اپلیکیشن Pill Reminder – All in One برای: iOS

کلام آخر

در این مطلب با چندین نمونه از نرم افزار های یادآوری زمان مصرف دارو آشنا شدیم. هرکدام از این برنامه‌ها می‌توانند کمک بزرگی برای حفظ سلامتی شما و نزدیکانتان باشند تا دیگر نگرانی از بابت فراموش کردن داروها نداشته باشید. نظر شما در مورد آن‌ها چیست؟ شما از کدام برنامه استفاده می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402