آموزش رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱؛ حل مشکل اکسپایر شدن Windows 11

آموزش رفع ارور لایسنس ویندوز 11
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

یکی از مشکلات رایج ویندوز، اکسپایر شدن لایسنس است؛ به همین خاطر، رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱ حائز اهمیت است. اما این مشکل چیست و چگونه می‌توان آن را برطرف کرد؟

اگر کاربر ویندوز هستید، حتماً یک بار در طول عمر خود خطای Your windows license will expire soon (مجوز ویندوز شما به زودی منقضی می شود) را مشاهده کرده‌اید. همان‌طور که می‌دانید نصب ویندوز ۱۱ کار بسیار ساده‌ای است. اما از آنجایی‌که ما در ایران به‌خاطر عدم سرویس‌دهی و همچنین نبود قانون کپی رایت، معمولا نسخه بدون مجوز از ویندوز را نصب می‌کنیم، باید نگران انقضای مجوز باشیم. خوشبختانه برای رفع مشکل Your windows license will expire soon در ویندوز ۱۱، روش‌های زیادی وجود دارد و انجام این کار، خیلی هم مشکل نیست. با پلازا همراه باشید تا با نحوه رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱ آشنا شویم.

فهرست مطالب

معنی Your windows license will expire soon چیست؟

برخلاف باور عمومی در ایران، ویندوز یک محصول رایگان نیست و شما باید برای استفاده از آن، هزینه پرداخت کنید. مایکروسافت نسخه Home ویندوز ۱۱ را با قیمت ۱۳۹ دلار به‌فروش می‌رساند و نسخه Pro نیز ۱۹۹ دلار قیمت دارد؛ با این حال از آنجایی در ایران خبری از قانون کپی‌رایت نیست، اکثر ما نسخه‌های کپی را روی سیستم خود نصب می‌کنیم و انجام این کار بدون لایسنس اورجینال نیز عواقبی مثل همین پیام اکسپایر را دارد.

پیام اکسپایر یا انقضای ویندوز زمانی اتفاق می‌افتد که مجوز ویندوز منقضی می‌شود، بنابراین ویندوز با پیام‌های مکرر “مجوز ویندوز شما به‌زودی به اتمام می‌رسد”  به کاربر این هشدار را می‌دهد که ویندوزتان را فعال کنید. در واقع این یک پیام خطا نیست، بلکه یادآوری برای تمدید کلید لایسنس ویندوز است.

رفع مشکل اکسپایر شدن ویندوز ۱۱ از مسائلی است که می‌تواند مدتی ذهن شما را درگیر کند. با استفاده از راهنمای رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱ خیلی ساده می‌توانید برای حل ارور your windows license will expire soon اقدام کنید.

آموزش رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱

قبل از هر کاری توصیه می‌کنیم یک‌بار دیگر ویندوز خود را فعال کنید. زیرا فعال‌سازی‌ها دائمی نیستند و معمولاً 180 روز طول می‌کشند. اگر ویندوز اصلی دارید و در خارج از کشور هستید، با پشتیبانی مایکروسافت تماس بگیرید تا مشکل را مطرح کنید، اما اگر در ایران هستید، ویندوز خود را با استفاده از کرک‌های و فعال‌سازهایی نظیر KMSAuto دوباره فعال کنید.

۱. حل مشکل اکسپایر شدن ویندوز از طریق KMSAuto

روش‌های بالا بیشتر در مواقعی کاربرد دارند که ویندوز را با یک لایسنس اصلی فعال کرده‌اید و با مشکل مواجه شده‌اید. در صورتی که نسخه کپی را نصب کردید و به لایسنس اورجینال هم دسترسی ندارید، می‌توانید از برنامه محبوب KMSAuto برای فعال‌سازی کمک بگیرید. این برنامه بهترین فعال‌ساز برای ویندوز است و می‌تواند مشکل your windows license will expire soon در ویندوز 11 را برای همیشه رفع نماید.

رفع ارور لایسنس ویندوز 11

ابتدا آن را از اینجا دانلود کنید. فایل برنامه در یک فایل ZIP قرار دارد ولی نکته مهم این است که پیش از خارج کردن آن از حالت فشرده، حتما آنتی‌ویروس سیستم خود را موقتا غیر فعال کنید. سپس فایل را از حالت فشرده خارج کرده و روی سیستم نصب کنید. این فایل همچنین دارای یک نسخه پرتابل بدون نیاز به نصب نیز هست. کافی است برنامه را باز و روی گزینه Windows Activation کلیک کنید.

۲. رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱ با تسک منیجر

برخی اوقاتی یک باگ در Windows Explorer می‌تواند سبب بروز مشکلی شود و ویندوز گمان کند که لایسنس رو به اتمام است.

رفع ارور لایسنس ویندوز 11

برای حل این مشکل کافی است وارد Task Manager شوید و Windows Explorer را انتخاب و سپس از بالا روی Restart task بزنید.

۳. ویندوز را با CMD فعال کنید

اگر روش بالا کار نکرد، می‌توانید به سراغ این روش بیایید و ویندوز را با CMD فعال کنید. برای انجام این کار ابتدا کلیدهای Win + R را فشار دهید و سپس CMD را تایپ و اینتر را بزنید. در پنجره CMD، فرمان زیر را تایپ و اینتر را فشار دهید:

slmgr /ato

سپس در یک پنجره جدید، پیام اکتیو شدن ویندوز را مشاهده خواهید کرد. در این صورت دیگر نباید پیام اکسپایر شدن لایسنس را ببینید.

۴. فایل Tokens.dat را تعمیر کنید

در صورتی که فایل سیستمی Tokens.dat دچار مشکل شود، در روند اکتیو شدن ویندوز نیز اختلال ایجاد می‌کند؛ به این خاطر که این فایل در فرایند فعال‌سازی ویندوز، نقش کلیدی دارد. اما می‌توانید فایل را با استفاده از CMD دوباره تعمیر کنید.

ابتدا CMD را با دسترسی ادمین باز کنید و سپس فرمان‌های زیر را به ترتیب وارد و پس از هرکدام اینتر را فشار دهید:

net stop sppsvc

cd %windir%\system32\spp\store\2.0

ren tokens.dat tokens.bar

net start sppsvc

cscript.exe %windir%\system32\slmgr.vbs /rilc

حالا یک بار کامپیوتر را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

۵. فایل‌های سیستمی کامپیوتر را بازسازی کنید

در صورتی که فایل‌های سیستم دچار مشکل شده باشند، ویندوز قادر به تائید لایسنس و اکتیو شدن نیست. یک فرمان ساده می‌تواند این مشکل را حل کند.

رفع ارور لایسنس ویندوز 11

ابتدا CMD را با دسترسی ادمین باز کرده و پس از وارد کردن فرمان زیر، اینتر را فشار دهید:

sfc /scannow

منتظر اتمام عملیات بمانید و بعد کامپیوتر را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

۶. ویرایش رجیستری

برخی اوقات مشکلات رجیستری می‌توانند مانع از اکتیو شدن ویندوز شوند. در این مواقع فعال کردن NoGenTicket می‌تواند مشکل را برطرف نماید. برای انجام این کار باید CMD را با دسترسی ادمین باز کرده و فرمان زیر را وارد و روی اینتر بزنید:

reg add “HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Software Protection Platform” /v NoGenTicket /t REG_DWORD /d 1 /f

سپس کامپیوتر را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

۷. وضعیت لایسنس ویندوز را ریست کنید

اگر ویندوز اصلی را نصب نکردید، با این روش می‌توانید مدت زمان اکتیو بودن ویندوز را ریست کرده و واترمارک Active Windows را هم از صفحه پنهان کنید. برای انجام این کار باید CMD را با دسترسی ادمین باز کنید. سپس فرمان زیر را تایپ و اینتر را فشار دهید:

slmgr /rearm

حالا کامپیوتر را ریستارت کنید و ببینید مشکل حل شده است یا خیر.

۸. سرویس مدیریت لایسنس ویندوز را غیرفعال کنید

سرویس Windows License Manager Service در ویندوز، وظیفه لایسنس کردن و فعال‌سازی نسخه نصب شده در کامپیوتر شما را برعهده دارد. اگر این سرویس دچار مشکل شود و به‌درستی کار نکند، هنگام بوت شدن سیستم به‌صورت خودکار غیرفعال می‌شود. در کنار این سرویس، سرویس Windows Update هم ممکن است در این زمینه مشکل‌ساز شود. برای حل مشکلات مربوط به این سرویس‌ها، ابتدا از بخش جستجو ویندوز به Services بروید. در پنجره باز شده، Windows License Manager Service را از فهرست پیدا کنید.

اکسپایر شدن ویندوز

ابتدا روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. در پنجره باز شده، Startup را بر روی Disabled قرار دهید و سپس روی Apply و بعد OK کلیک کنید.

رفع مشکل your windows license will expire soon در ویندوز 11

حالا دوباره به فهرست سرویس‌ها برگردید و این بار سرویس Windows Update را انتخاب کنید. دوباره روی آن راست کلیک کرده و Properties را انتخاب کنید. مجددا در صفحه باز شده Startup Type را روی Disabled بگذارید و روی OK کلیک کنید.

ذکر این نکته ضروری است که این راه‌حل، یکی از روش‌هایی است که باید آخر از همه امتحان کنید. اگر دیدید با غیرفعال کردن این سرویس‌ها، مشکل برطرف نشد، حتما دوباره مراحل بالا را پشت سر بگذارید و این سرویس‌ها را فعال کنید؛ به‌خصوص سرویس آپدیت ویندوز که نقش بسیار مهمی در امنیت سیستم شما دارد.

از کجا بفهمیم ویندوز ۱۱ فعال شده است؟

با روش‌های بالا می‌توانید اکثر مشکلات فعال سازی ویندوز را برطرف کنید. اما شاید سوال اصلی این باشد که اصلا چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که ویندوز فعال شده است؟

برای اطمینان از این موضوع، باید به تنظیمات بروید و از پنل سمت چپ، System را انتخاب کنید. حالا از سمت راست، روی گزینه Activation کلیک کنید.

رفع مشکل your windows license will expire soon در ویندوز 11

در صورتی که ویندوز فعال باشد، در قسمت Activation state، پیام Active را مشاهده خواهید کرد.

اکسپایر شدن ویندوز

علاوه بر تنظیمات سیستم، از طریق CMD نیز می‌توانید از اکتیو شدن ویندوز اطمینان حاصل کنید. برای انجام این کار باید ابتدا CMD را با دسترسی ادمین باز کرده و فرمان slmgr /xpr را تایپ و اینتر را فشار دهید.

پس از چند ثانیه یک پنجره پاپ‌آپ را مشاهده خواهید کرد.

معنی your windows license will expire soon

در صورتی که پیام The machine is permanently activated را مشاهده کنید، به این معنی است که ویندوز شما اکتیو شده است.

سوالات متداول

۱. انقضای ویندوز چیست؟

اکسپایر شدن ویندوز زمانی اتفاق می‌افتد که لایسنس ویندوز منقضی می‌شود، بنابراین ویندوز با پیام‌های مکرر «مجوز ویندوز شما به‌زودی منقضی می‌شود» به کاربر هشدار می‌دهد که ویندوز خود را فعال کند.

۲. معنای Your windows license will expire soon چیست؟

این خطا یکی از خطاهای ویندوز است که به این معنی است که مجوز ویندوز شما به‌زودی منقضی می‌شود. لازم است پس از مشاهده این ارور ویندوز را فعال کنید.

۳. اگر ویندوز خود را با یک لایسنس قانونی فعال کرده باشیم و باز خطا داد برای رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱ چه‌کار کنیم؟

با استفاده از روش‌هایی که در این مطلب به آن‌ها پرداختیم، از جمله ویرایش رجیستری و بازسازی فایل‌های مربوطه می‌توانید مشکل را حل کنید.

سخن نهایی

همان‌طور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد رفع مشکل your windows license will expire soon در ویندوز ۱۱ صحبت کردیم و گفتیم این ارور چه زمانی روی کامپیوتر ظاهر می‌شود و چرا ظاهر می‌شود! همچنین نحوه رفع ارور لایسنس ویندوز ۱۱ را توضیح دادیم. امیدواریم از این مقاله اکسپایر شدن ویندوز بهره کافی را برده باشید. در صورتی که شما نیز با روش دیگری آشنا هستید، آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران پلازا به‌اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
س س
.
15 فروردین 1403، 11:01
پاسخ
0
0
با تشکر از شما در روش دوم دستوری که برای اجرا در کامند پرومپت گذاشتین (reg) خطا میده در روش سوم دستوری که برای اجرا در کامند پرومپت گذاشتین مسیر مورد نظر را پیدا نمیکنه من فعلا روش چهارم را انجام دادم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402