دور کاری چیست؟ | مزایا و معایب دور کاری و توصیه هایی درباره آن

دور کاری چیست
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

در سال‌های پیش و زمانی که اینترنت هنوز در بین کاربران جا نیافتاده بود. دور کاری امری بعید به نظر می‌آمد. اما امروزه یکی از روش‌های متداول شغلی دنیاست و بسیار از آن استقبال می‌شود. در مقاله امروز به بررسی مزایا و معایب دور کاری خواهیم پرداخت.

به دلیل پیشرفت سریع تکنولوژی و استفاده گسترده از اینترنت، نحوه کار کردن مردم هم این روزها تغییرات شدیدی داشته و سبک جدیدی از کار کردن که دور کاری (Teleworking یا Telecommuting) نامیده می‌شود، به وجود آمده است. در این حالت، کارکنان می‌توانند کار خود را از هرکجایی که می‌خواهند، مانند خانه، کافی شاپ یا رستوران، انجام دهند و با کمک نرم‌افزارهای مشخصی، به صورت پیوسته در ارتباط با همکاران خود در اداره هستند. محبوبیت دورکاری با گذشت هر روز، در حال افزایش است. برای اینکه بیشتر با مفهوم دورکاری آشنا شده و مزایا و معایب آن را بهتر درک کنید، در ادامه این مقاله پلازا با ما همراه باشید تا علاوه بر این موارد، با 15 توصیه و 5 ویژگی برتر افراد دورکار، آشنا شوید.

فهرست مطالب

دور کاری چیست؟

دور کاری نوعی توافق کاری است که در آن، کارکنان با استفاده از اتوبوس یا خودروها به یک مرکز کاری مانند ساختمان اداره، انبار یا مغازه نمی‌روند. دورکاران در قرن 21 میلادی از ارتباطات همراه مانند تبلت‌ها، گوشی‌ها یا لپ‌تاپ‌های متصل به وای فای برای کار از کافی‌شاپ‌ها یا با کامپیوترهای دسکتاپ و خط خانگی برای کار از خانه استفاده می‌کنند. دور کاری رفته‌رفته توسط کسب‌وکارها، دولت‌ها و سازمان‌های غیرانتفاعی در حال به کار گرفته شدن است.

دورکاری چیست / دور کاری چیست؟

سازمان‌ها از دورکاری برای کاهش هزینه‌های خود استفاده می‌کنند؛ زیرا کارکنان دورکار نیازی به دفتر یا فضای کاری که باید اجاره شده یا خریداری شود، ندارند و سایر هزینه‌ها مانند نورپردازی یا تهویه و … نیاز نیست. برخی از سازمان‌ها از دور کاری برای بهبود وضعیت کارکنان استفاده می‌کنند؛ زیرا زمانی برای رفت‌وآمد صرف نمی‌شود و مشکلاتی مانند گیر کردن در ترافیک وجود ندارند. برخی از سازمان‌ها هم به دلایل زیست‌محیطی از دورکاری استفاده می‌کنند؛ زیرا باعث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا می‌شود و تعداد ماشین‌های موجود در خیابان را کاهش می‌دهد.

دورکاری انواع مختلفی دارد و صرفا هر دورکاری، فریلنسری نیست. در فریلنسری شخصی که کار را انجام می‌دهد، یک پیمان‌کار است که قرار است وظیفه مشخصی را در مدت مشخصی انجام دهد؛ مانند نویسندگی، طراحی وب و برنامه نویسی؛ ولی در دور کاری ممکن است شخص دورکار به استخدام یک سازمان درآمده و صرفا برای کاهش هزینه‌ها، کار خود را از منزل انجام می‌دهد. برای آشنایی بیشتر با فریلنسری می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

مزایای دورکاری

دورکاری برای برخی از افراد بسیار مناسب است ک بسته به سبک زندگی برای افراد سودمند خواهد بود. در ادامه به مزایای دورکاری اشاره خواهیم کرد.

دورکاری اینترنتی / مزایا دورکاری

1. مزایای دور کاری؛ خودمختاری

خودمختاری واضح‌ترین نکته مثبت دور کاری است و در بیشتر موارد، می‌توانید زمان کارتان را خودتان مشخص کنید. با این کار، شما آزادی بیشتری در سپری کردن زمان با خانواده و دوستان و لذت بردن از زندگی خواهید داشت. این آزادی نه تنها به زمان مربوط می‌شود، بلکه درباره مکان هم صادق است. شما می‌توانید کار خود را از هر مکانی که خواستید انجام دهید.

2. مزایای دور کاری؛ کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد

درشهرهای بزرگ یا حتی کوچک، رفتن به محیط کار می‌تواند ساعت‌ها وقت بگیرد. اگر به محیط کاری نروید، می‌توانید زمان زیادی را صرفه‌جویی کرده و از این زمان برای انجام کارهای دیگر خود استفاده کنید. علاوه بر زمان، شما در هزینه‌های رفت‌وآمد هم صرفه‌جویی می‌کنید. بنابراین، دور کاری باعث کاهش استرس شده و آلودگی هوا را هم کاهش می‌دهد.

3. مزایای دور کاری؛ بهبود عملکرد

تحقیقات نشان داده‌اند که کسانی که از خانه خود کار می‌کنند، از شغل خود راضی‌تر هستند و دلیل این امر، داشتن فضای پر از استرس در دفتر اداری است.  وقتی در خانه کار می‌کنید، در فضای آشنایی قرار دارید و کنار خانواده خود هستید. همین امر و سایر مزایای دور کاری می‌توانند باعث بهبود روحیه شخص دورکار شود و در نتیجه، عملکرد آن‌ها را ارتقا دهد.

دورکاری تولید محتوا / قوانین دورکار شدن

4. مزایای دور کاری؛ کاهش هزینه‌های زیرساختی

با استفاده از دورکاری، هزینه صرف شده برای محیط کاری برای کارفرماها کاهش می‌یابد. آن‌ها علاوه بر اینکه نیازی به محیط کاری بزرگ با هزینه اجاره بیشتر نخواهند داشت، بلکه هزینه‌های مربوط به مصرف برق، گرمایش، تجهیزات کامپیوتری، میز، صندلی و … به حداقل خواهد رسید.

5. مزایای دور کاری؛ حفظ کارکنان

افزایش رضایت شغلی به این معنی است که احتمال اینکه کارکنان زمان زیادی را با شرکت خود سپری کنند و از آن جدا نشوند، زیاد است. وقتی کارمندی از شرکت جدا می‌شود، این شرکت باید هزینه‌های سنگینی را متحمل شود تا جایگزین مناسبی را برای او پیدا کرده و آموزش دهد. علاوه بر این، مدت زمان زیادی هم برای این کار نیاز دارد؛ بنابراین حفظ کارکنان امر مهمی است.

6. ایجاد فرصت های شغلی برای افراد بیشتر

یکی از مزایایی که دور کاری دارد، ایجاد فرصت شغلی برای افرادی است که اگر روند کار آنها به شکل عادی پیش برود، نمی‌توانند کار کنند. مثلا یک زن خانه‌‌ دار مجبور است وقت خود را در خانه بگذارند و حتما بر امور خانه یا فرزندان نظارت داشته باشد. او اگرچه وقت انجام کار را دارد اما باید درون محیط خانه باشد تا به همه کارها برسد. پس دورکاری بهترین گزینه برای این افراد است. علاوه بر زنان خانه دار، دانشجویان، معلولان و سایر کسانی که شرایط مشابه دارند نیز می‌توانند از توانایی‌های خود بهره ببرند.

دور کاری چیست؟

7. استخدام افراد بدون محدودیت مکان

اگر به صورت عادی بخواهید در جایی استخدام شوید، مسئله مکان درمیان است. معمولا کسی را استخدام می‌کنند که دسترسی آسان‌تری به محل کار داشته باشند. پس در این شرایط ممکن است توانایی و استعدادها در اولویت دوم قرار بگیرند نه اول! اما در قرارداد دورکاری دیگر محدودیت جغرافیایی نداریم و از هرجای کشور یا حتی دنیا می‌توان برای یک کار استخدام شد.

8. کاهش فشار های روانی

برای ارائه یک پروژه یا انجام کاری به صورت تمام و کمال ابتدا نیازمند روانی سالم هستیم. برخی محیط‌های شغلی تنش‌‌های روانی زیادی را برای کارمند دارند. در برخی از محیط‌ها هم شاهد رقابت‌‌های ناسالم هستیم‌. در این شرایط دور کاری مزایای زیادی دارد زیرا فرد را محیط دور می‌کند. گذشته از این مواردی که بیان شد، محیط خانه برای افرادی که مشکل اضطراب دارند، بسیار امن است و اعتماد به‌نفس آنان را بالا می‌برد تا برای مراحل بعدی شغلی آماده شوند.

9. بالا رفتن خلاقیت در افراد

وقتی در محیطی احساس راحتی کنید یا زمان کافی برای فکر کردن به ایده‌ای را داشته باشید طبعا میزان خلاقیت در شما بالاتر می‌رود. دور کاری این امکان را فراهم می‌کند تا افراد بتوانند آزادانه‌تر عمل کنند و بهتر بیاندیشند. بدیعی است که خروجی کار نیز به بهترین نحو ممکن دربیاید.

10. بهم نخوردن برنامه‌ های شغلی در زمان های اضطراری

وقتی همه‌گیری کرونا اتفاق افتاد، کار بسیاری از مشاغل حضوری مختل شد و افراد زیادی نتوانستند کار کنند. این اتفاق باعث اختلال در سیستم زندگی و بحران‌های مالی زیادی شد. اما دور کاری کمتر با این چالش‌ها مواجه می‌شود. زیرا محیط شغلی افراد دور کار خانه بوده و حتی اگر اتفاقات مختلف نیز بیافتند، باز هم اختلالی در این امر به وجود نمی‌آورند.

قوانین دورکار شدن

معایب دور کاری

در کنار مزایایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، در ادامه به معایب دورکاری نیز می‌پردازیم.

1. معایب دور کاری؛ حواس پرتی

بزرگ‌ترین عیب دور کاری این است که احتمال حواس‌پرتی شما وقتی در جایی غیر از اداره کار می‌کنید، بیشتر می‌شود. در اداره، شما همواره تحت نظارت هستید و بنابراین، تمرکزتان همیشه روی کار است؛ اما وقتی در خانه هستید، کارهایی مانند تماشای تلویزیون، چک کردن شبکه‌های اجتماعی و حتی انجام کارهای خانه ممکن است حواس شما را پرت کنند.

2. معایب دور کاری؛ امنیت

امنیت هم یکی از مشکلاتی است که شرکت‌هایی که دورکاری انجام می‌دهند، نگران آن هستند. شخص دورکار برای دسترسی به نرم‌افزار شرکت، به یک رمز عبور نیاز خواهد داشت که ممکن است این پسورد از روش‌های مختلف، به دست افراد غیرمجازی هم برسند.

3. معایب دور کاری؛ ارتباطات اجتماعی کمتر

وقتی در خانه کار می‌کنید، یک حس تنهایی و دور بودن از دیگران به شما دست می‌دهد. البته واضح است که می‌توانید از شبکه‌های اجتماعی برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید، اما هیچ چیزی جای ارتباط حضوری را نمی‌گیرد.

مشاغل دورکاری

4 . معایب دور کاری؛ هزینه‌های اضافی برای شخص دورکار

بخشی از هزینه‌هایی که شرکت با استخدام افراد دورکار صرفه‌جویی می‌کند، به سمت کارکنان دورکار منتقل می‌شود. البته همه هزینه‌ها اینگونه نیست، ولی مواردی مانند سرمایش یا گرمایش و مصرف برق از جمله این موارد هستند.

5. معایب دور کاری؛ نشان دادن کاری که انجام می‌دهید

اگر شما از خانه کار خود را انجام می‌دهید در حالی که همکاران شما هر روز به شرکت می‌روند، ممکن است این حس در آن‌ها به وجود آید که شما به اندازه آن‌ها کار نمی‌کنید؛ بنابراین نشان دادن اینکه واقعا تلاش می‌کنید و در خانه بیکار ننشسته‌اید، می‌تواند کار دشواری باشد.

توصیه هایی برای افراد دور کار

در مشاغل دورکاری، اگرچه راحتی زیادی دارید اما ممکن است احساس تنهایی داشته باشید و تمرکز کردن برایتان دشوارتر باشد. در این بخش می‌خواهیم  با 15 توصیه برای افراد دورکار همراه شما هستیم.

1. به شلوار راحتی نه بگویید!

اگرچه داشتن حریم شخصی در خانه اصلا چیز بدی نیست و باعث می‌شود احساس راحتی داشته باشید، اما وقتی در هنگام کار شلوار راحتی یا پیژامه پوشیده باشید، بیشتر از آنچه که لازم است حس آسودگی و راحتی خواهید داشت. سعی کنید موقع کار کردن در منزل لباسی بپوشید که باعث شود کمی صاف‌تر و رسمی‌تر بنشینید. این کار باعث می‌شود تا در ذهن‌تان باور داشته باشید که مشغول انجام کار مهمی هستید و بهترین کارتان را ارائه دهید.

2. برای خودتان یک فضای کار تعریف شده بسازید

برای شغل دور کاری می‌توان فضای کاری مطابق میل خود ایجاد کنید. این فضا می‌تواند گوشه‌ای از اتاق خوابتان باشد که در کنار آن، تخت خوابی وجود داشته یا آن که یک اتاق مستقلی با لوازم‌ موردنظر ایجاد کنید.

فریلنسری / دورکاری / مشاغل دورکاری

3. برای محیط کار خود هزینه کنید

فضای کاری خود را در جایی تنظیم کنید که حقیقتا از آن لذت می‌برید. سعی کنید با انتخاب رنگی شاد و آرامش بخش در کنار لوازم‌ تزئینی، اتاقی جذاب را برای خود ایجاد کنید. خرید صندلی، لوازمی چون گلدان‌های زیبا و برخی از این قبیل، اتاقی را به وجود می‌آورد که میل شما برای انجام کار را بیشتر می‌سازد. بنابراین با چنین تصمیمی، بهره‌وری خود را در انجام کار افزایش دهید.

4. با دنیای بیرون قطع ارتباط نکنید

همیشه خود را در خانه حبس نکنید و کمی با فضای بیرون نیز ارتباط برقرار کنید. این امر موجب می‌شود تا دیدگاه تازه‌ای پیدا کرده و پروژه‌های بزرگ‌تری را به سرانجام برسانید.

5. استفاده از شبکه‌ های اجتماعی را محدود کنید

گاهی ممکن است بخواهید به اینستاگرام مراجعه‌ای داشته باشید و با خود بگویید بیشتر از دو دقیقه وقت صرف نخواهید کرد؛ اما گاهی این دو دقیقه به 20 تا 25 دقیقه می‌رسد. بنابراین اگر روی پروژه بزرگی مشغول کار هستید، باید زمان‌بندی درستی در نظر بگیرید و نباید وقت را تلف کنید. با این حساب محدودیت استفاده از شبکه‌های اجتماعی نقش موثری در جلوگیری از اتلاف وقت خواهد داشت.

فریلنسری / دورکاری / مزایا دورکاری

6. بهترین زمان را برای کار کردن انتخاب کنید

اگر فکر می‌کنید ساعت 2 شب بهتر از ساعت 9:30 صبح می‌توانید کار کنید، بدون شک باید زمانی در اطراف آن‌ها را انتخاب کنید. شما بایستی زمان‌بندی داشته باشید که در آن بتوانید بهترین عملکرد را از خود نشان دهید و روی چیزهای بزرگ نیز تمرکز کنید.

7. با همکاران خود در ارتباط باشید

سعی کنید با دیگران در یک محیط باقی بمانید تا روابط شما گسترده بوده و ایده‌پرداز باشد. شما قادرید از طریق چت ویدئویی یا … با دیگر دوستان ارتباط برقرار کرده و ایده‌هایی به دست بیاورید. بنابراین باقی ماندن در یک محیط، تمرکز بهتری به شما خواهد داد و کارها به خوبی پیش می‌روند.

8. فعال‌ تر باشید

یکی از ویژگی‌هایی که دورکاران باید از خود نشان دهند، انعطاف‌پذیری بالاست. سعی کنید پیاده‌روی داشته و تنها روی صندلی برای مدت زمان طولانی جلوس نکنید. قدم برداشتن می‌تواند ذهن شما را تقویت کرده و ایده‌پردازی شما . این امر نیز در بحث سلامتی افراد نیز تاثیر مثبتی می‌گذارد و تنها برای تقویت ذهن نیست.

فریلنسری / دورکاری / معایب دورکاری

9. تغذیه مناسب را فراموش نکنید

از تغذیه مناسبی چون مصرف گوشت، سبزیجات، میوه و برخی از این قبیل جهت کسب انرژی اطمینان حاصل کنید.

10. زمان‌ بندی درستی داشته باشید

با شغل دورکاری شما از آنجایی که مدت زمان طولانی در خانه به سر می‌برید، باید برای اوقات فراغت خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشید. سعی کنید در کنار فعالیت طولانی کاری، فراغت خوبی برای خود در نظر بگیرید تا روحیه‌ای تازه پیدا کنید.

11. ورزش را فراموش نکنید

حفظ سلامت بدن مهمترین کاری است که یک انسان باید در طول زندگی خود انجام دهد. هرچه بدن سالم‌تر باشد. روحیه و نشاط بالاتر می‌رود و در نتیجه عملکرد نیز بهتر خواهد بود. ورزش یکی از اصلی‌ترین ارکان سلامتی است که باید به آن اهمیت داد. افرادی که دور کاری می‌کنند. معمولا ساعات زیادی در روز پای رایانه‌ها می‌نشینند. زیاد نشستن در روز ممکن است آسیب زیادی به بدن وارد کند و باعث کند شدن عملکرد قسمت‌های زیادی از بدن شود. روزانه حتی 30 دقیقه پیاده‌روی در هوای آزاد می‌تواند به افراد دور کار برای حفظ سلامتی کمک کند.

12. به ذهنتان استراحت دهید

اکثر شغل‌های دورکاری رابطه مستقیمی با ذهن انسان دارند. البته ما برای تمام اعمالمان از مغز استفاده می‌کنیم اما در شغل‌های دورکاری فعالیت‌های بدنی کمتر و فعالیت‌های ذهنی بیشتر هستند.‌ اگر بر روی پروژه‌ای کار می‌کنید، یا به تدریس مشغول هستید و حتی اگر به عنوان اپراتور تلفنی فعالیت می‌کنید، لازم است که به ذهن خود استراحت دهید. در بین فواصل کاری خود حتما چند دقیقه‌ای حواستان را به افکار خارج از حیطه کاری اختصاص دهید یا مطلبی سرگرم کننده بخوانید. لازم به ذکر است که حتما زمان استراحتی چه بین ساعت‌های کاری و چه بین روزهای هفته برای خود تعیین کنید.

13. خودتان را به روز نگه دارید

دورکاری شما را موظف می‌کند تا به‌روز بمانید. شما باید همیشه دانش خود را با علم روز همسو کنید. اگر مطالعه مفید نداشته باشید نمی‌توانید در شغل خود پیشرفت کنید. البته این موضوع در شغل‌های حضوری نیز صدق می‌کند اما به اندازه شغل‌های فریلنسری و  آموزش از راه دور به چشم نمی‌آیند.

قرارداد دورکاری

14. خواب کافی

خواب کافی برای افراد دور کار بسیار واجب است. در طول روز بسته به نیاز بدن خود 6 تا 8 ساعت خواب کافی داشته باشید تا در طول روز بی‌انرژی نباشید. وقتی در محیط کار و بیرون از خانه نباشید ناخودآگاه کمی انرژی افت می‌کند و حس تنبلی به سراغ انسان می‌آید. نداشتن خواب کافی می‌تواند مزید بر علت شود.

15. حس مسئولیت پذیری خود را همیشه حفظ کنید

دور کاری انتخابی موقت است و انسان برای کسب تجربیات بیشتر نیازمند فعالیت در حوزه کاری خود به صورت حضوری نیز هست. حتی اگر در خانه هستید نیز با مسئولیت پذیری کامل کارها را انجام دهید و به قوانین دورکار شدن پایبند بمانید. این حس در پله‌های بالاتر زندگی قطعا به شما کمک خواهد کرد.

5 ویژگی برتر افرادی که دورکاری می کنند

سوشی مور (Susie Moore) که خود زمانی یک فریلنسر و مربی کارآفرین بوده و اکنون به کسب‌وکاری می‌پردازد که خودش آن را ایجاد کرده، معتقد است پنج ویژگی که همیشه و همه وقت در برترین افراد دورکار و فریلنسرها می‌توان یافت به قرار زیر است.

1. خیلی زیاد دوست دارند که خارج از ساعت اداری کار کنند

همه چیز با آرزو و خواستن آغاز می‌شود، و این درباره یک کار جانبی یا دورکاری هم تفاوتی ندارد. برخی به آن به عنوان یک راه برای افزایش درآمد نگاه می‌کنند که البته راه خیلی خوبی است؛ اما حتی خیلی بیشتر از این هم می‌تواند باشد؛ مثلا می‌تواند سنگ بنایی برای آغاز و حرکت به سوی یک زندگی کاملا جدید باشد. کار جانبی یا دورکاری، یک راه بدون ریسک برای کارآفرینی است و کسانی که کار جانبی می‌کنند این را به خوبی می‌بینند و از آن آگاهند. آن‌ها نمی‌خواهند تا 5، 10 یا 15 سال آینده همان راهی را بروند که هم اکنون دارند می‌روند و این زندگی و شغل کنونی را نمی‌خواهند؛ بنابراین آنها رفاه و آزادی را آن گونه که خود در آرزوهایشان دارند با خود نگه داشته و جلو‌ می‌روند و همین آن‌ها را هر روز مشتاق نگه می‌دارد.

دور کاری / معایب دورکاری

سوشی مور همچنین می‌گوید، آرزوی همیشگی من بوده است که با شوهرم به صورت تمام وقت کار کنم و در سفر هم بتوانم کار کنم. در فوریه 2018، ما با همدیگر به آرزوی‌مان که گذراندن یک ماه تمام در جزیره بالی بود جامه عمل پوشاندیم. به راستی که خوشبختی بود و رسیدن به این آرزو به روند پیروزی‌های من شتاب داد. اگر شما در یک سال گذشته یا بیشتر در فکر یک کار جانبی یا دورکاری بوده‌اید، احتمالا شما هم گزینه درستی برای این کار هستید. وقتی که چنین کاری را آغاز می‌کنید، همه آن زمان‌هایی که در گذشته تلف می‌کردید و از دست می‌رفتند به زمان‌هایی برای هرچه خلاق‌تر شدن شما تبدیل می‌شود.

2. افراد دور کار توانایی‌های خود را می شناسند

برای انجام کار جانبی یا دورکاری، دانستن اینکه چه توانایی هایی دارید، تعیین کننده است. بهره‌گیری از توانایی‌هایتان در انجام یک ‌کار جانبی بسیار کلیدی است چرا که پیاده‌سازی و انجام یک تجارت، حالا یا موقعی دیگر، به هر طریق ممکن همیشه چالش برانگیز است.
افراد زیادی یک کار جانبی را که به گونه‌ای جزو‌ علائق‌شان است و احساس می‌کنند که می‌تواند درآمدزا باشد، آغاز کرده و اما زمانی که کار به مرحله سخت می‌رسد آن را رها می‌کنند؛ چون که از توانایی‌های ذاتی خود بهره نمی‌گیرند. بهره‌گیری از توانایی‌ها، چه نوشتن باشد یا گفتگو، هنر یا برنامه‌ریزی، هر چه که باشد به شما کمک خواهد کرد تا به جلو گام بردارید و پیروز شوید. دیگر چه؟ هرگاه که توانایی‌اش را داشتید، شروع کنید.

3.  افراد دور کار درک خوبی از بازار دارند

مهم‌ترین بخش انجام کارها به صورت دورکاری که درآمدزا نیز است، این خواهد بود که دیگران با رضایت تمام برای محصول یا خدمتی که به آن‌ها می‌دهید به شما پول بدهند. هر چه باشد داشتن یک کار جانبی، تلاشی است برای درآمدزایی. زمانی را بگذارید برای اینکه در بازار بگردید و ببینید آنجا چه می‌کنند و برای چه چیز پول می‌دهند، تا بتوانید ایده خوبی به دست بیاورید. این کار به اندازه یک ‌جستجو در گوگل ساده است.

دور کاری / قرارداد دورکاری

4. مشکلی با شناخته شدن ندارند

سوشی مور (Susie Moore) در ادامه می‌گوید، هنگامی که کار جانبی خودم را به‌عنوان یک مشاور آغاز کردم، مقالاتی را بر روی وبسایت‌های موردعلاقه‌ام نیز منتشر کردم تا مشتریان را جذب کنم. برخی از آن‌ها را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک‌ گذاشتم و بسیاری از هم‌سن‌و‌سالان من پست‌های من را می‌دیدند (خیلی از آن‌ها به دنبال توصیه‌ای بودند تا بدانند که یک پروژه تازه که برای خودشان باشد را چگونه باید آغاز کنند) نباید برای به اشتراک‌گذاری آنچه که در حال انجامش بودم مشکلی در خود احساس می‌کردم. این کار برای من خیلی آسان‌تر و بهتر بود تا اینکه به بیرون بروم و با مردم تعامل کنم؛ به ویژه برای من که آدم درونگرایی هستم.

5. همین اکنون آغاز می‌ کنند

پنجمین و آخرین موردی که سوشی مور بیان می‌کند این است که بهترین و موفق‌ترین افراد، بدون اینکه بیش از حد فکر کنند، کارهای بزرگی را انجام می‌دهند. من کار جانبی خودم را که تجارتی آموزشی بود با صفر دلار آغاز کردم و به دیگران هم همین را می‌گویم: به شرایط زندگی‌تان توجه نکنید. ممکن است هیچ وقت آن شرایطی که می‌خواهید فراهم نشود. اگر آغاز کردن کار جانبی‌تان (یا مقیاس‌هایی از آن) ذهن شما را قلقلک می‌دهد که با انجام دادن آن در کجا و‌ در چه حالی خواهید بود، همین اکنون آن را آغاز کنید. بهترین کار برای شروع آن این است که آن را انجام دهید!

دور کاری / مزایا دورکاری

کلام آخر

بیشتر شغل‌ها به سمت دور کاری میل می‌کنند و علاقه کارکنان و کارفرمایان هم به این سبک کاری، رفته رفته در حال افزایش است. در این مطلب دیدیم که دورکاری چیست و چه مزایا و معایبی دارد؛ سپس به 15 توصیه برای افراد دورکار پرداختیم و 5 ویژگی برتر آن‌ها را بیان کردیم. نظر شما درباره دورکاری در منزل چیست؟ معایب این سبک کاری بیشتر است یا مزایایش؟ نظرات خود را می‌توانید در پایین صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
دیدگاه کاربران1 دیدگاه
avatar
علیرضا
.
16 بهمن 1399، 21:43
پاسخ
0
0
سلام ممنون از مطلبتون توی دورکاری هم مکان انعطاف پذیر و هم زمان انعطاف پذیر میشه من به علت اینکه بچه کوچیک داشتم دنبال آگهی های فریلنسری گشتم و از سایت های دوری جاب ، پونیشا ، کارلنسر و...تونستم یکم تجربه کسب کنم
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402