معرفی و بررسی بازی Tour de France 2020 (بازی دوچرخه سواری)

بازی دوچرخه سواری Tour de France
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

اگر به ورزش دوچرخه سواری و رقابت‌های تور دو فرانس علاقه دارید، با ما همراه باشید تا بازی Tour de France 2020 را به شما معرفی کنیم.

تابستان هر سال، علاقه‌مندان به ورزش دوچرخه سواری منتظرند تا با شروع مسابقات تور دو فرانس، به تماشای رقابت دوچرخه‌سواران در جاده‌های فرانسه بپردازند. رقابتی که حدود سه هفته طول می‌کشد و معمولا از شهر پاریس شروع شده و به همین شهر هم ختم می‌شود. بر اساس برنامه‌ریزی‌های اولیه، قرار بود رقابت امسال از اواسط ماه ژوئن شروع شود و در ماه جولای به پایان برسد، اما به خاطر شیوع ویروس کرونا، این رقابت‌ها هم به تاخیر افتاد. در نهایت تصمیم بر این شد که تور دو فرانس امسال از 29 آگوست (8 شهریور 99) تا 20 سپتامبر (30 شهریور 99) برگزار شود. بازی ویدیویی این مسابقات هم دو روز زودتر از شروع آن، یعنی در تاریخ 27 آگوست (6 شهریور 99) منتشر شد تا بازیکن‌ها بتوانند یکی از شرکت‌کنندگان این مسابقه در دنیای مجازی باشند.

در ویدیوی بالا می‌توانید تریلر بازی Tour de France 2020 را مشاهده کنید تا پس از آن به سراغ معرفی کامل این عنوان برویم. ضمنا می‌توانید در انتهای این مطلب به دانلود بازی Tour de France 2020 هم بپردازید. با پلازا همراه باشید.

همچنین بخوانید :

آنچه در ادامه می‌خوانید:

 


آشنایی با مسابقات تور دو فرانس


تریلر بازی Tour de France 2020

قبل از آنکه به معرفی بازی Tour de France 2020 بپردازیم، بهتر است کمی بیشتر با رقابت‌های تور دو فرانس آشنا شویم. این مسابقات هر ساله در تابستان برگزار می‌شود و بهترین رکاب‌زنان دنیا را دور هم جمع می‌کند تا به صورت مرحله‌ای، در جاده‌های فرانسه، آلمان و بلژیک به رقابت با یکدیگر بپردازند. چشم‌انداز جاده‌های این تورنمنت در فصل تابستان واقعا زیبا است و یکی از جذابیت‌های اصلی تماشای تور دو فرانس نیز مربوط به همین مناظر شگفت‌انگیز می‌شود.

رقابت‌های تور دو فرانس در مجموع شامل 23 روز می‌شود که 21 روز مسابقه و 2 روز برای استراحت در نظر گرفته شده است. روند مسابقات به این صورت است که در هر مرحله، رکاب‌زنان باید مسیر مشخص شده را طی کنند. هر ورزشکاری که بتواند در کمترین زمان به خط پایان برسد، پیراهن زرد رنگ را دریافت می‌کند که در واقع نمادی از قهرمان تور دو فرانس است. این فرد همچنین می‌تواند مرحله بعدی تور را به عنوان نفر اول آغاز کند.

البته به جز پیراهن زرد، پیراهن‌های دیگری نیز وجود دارند که به برندگان در بخش‌های مختلف اهدا می‌شوند. مثلا در رده‌بندی امتیازی، به فردی که بیشترین امتیاز را در انتهای هر مرحله کسب کرده باشد، پیراهن سبز اهدا خواهد شد. در رده‌بندی کوهستان هم به نفر اول پیراهن سفید با نقطه‌های قرمز می‌دهند.

 


گیم پلی بازی Tour de France 2020


داستان بازی Tour de France 2020 / گیم پلی بازی Tour de France 2020

بازی Tour de France 2020 با مرحله تمرینی آغاز می‌شود که در این بخش می‌توانید همه قواعد بازی را یاد بگیرید و برای شرکت در رقابت اصلی آماده شوید. نحوه کنترل دوچرخه، مدیریت تیم و همچنین تعیین استراتژی‌هایی که می‌توانند منجر به پیروزی شما شوند، از جمله مواردی هستند که در بخش تمرینی آموزش داده می‌شوند. این بخش هیچ گونه پیچیدگی ندارد و خیلی ساده و مستقیم، شما را با گیم پلی بازی Tour de France 2020 آشنا می‌کند. پس از آنکه مرحله تمرینی را پشت سر گذاشتید، نوبت به شرکت در رقابت اصلی می‌رسد.

در بخش اصلی بازی که دقیقا شبیه مسابقه تور دو فرانس طراحی شده، باید در 21 مرحله بازی که همان روزهای مسابقه هستند شرکت کنید. شروع رقابت خیلی ساده است؛ فقط باید یک تیم را برگزینید و بعد کار را آغاز کنید. اما فراموش نکنید که یکی از جذاب‌ترین بخش‌های بازی تور دو فرانس 2020، امکان شخصی‌سازی آن است. شما نه‌تنها می‌توانید لباس تیم خود را طراحی و شخصی‌سازی کنید، بلکه امکان تعیین نام اعضای تیم هم وجود دارد.

پس از انتخاب تیم و انجام شخصی‌سازی‌ها، نوبت به شروع مسابقه اصلی می‌رسد. در اینجا مهمترین کاری که باید انجام دهید، مدیریت تیم و همچنین به خرج دادن حوصله است. مسابقات بازی طولانی هستند و این موضوع می‌تواند باعث خستگی شما شود؛ پس از همان ابتدا، با این طرز فکر بازی را شروع کنید که قرار است مثل یک مسابقه واقعی، طول مسیر را رکاب بزنید و برای سبقت گرفتن از بقیه تلاش کنید. شما می‌توانید کنترل یکی از اعضای تیم را به دست بگیرید و استراتژی مد نظر خود را به سایر اعضا نیز منتقل کنید. همچنین یک مربی از طریق گوشی با شما در ارتباط است که اطلاعات مختلفی درباره مسیر، موانعی که در ادامه راه وجود دارند، مسافت تا خط پایان و… را به شما منتقل می‌کند.

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در طول بازی مرتکب شوید، آن است که در کل مسیر سعی کنید به تنهایی رکاب بزنید و فقط روی بازیکنی که کنترلش می‌کنید تمرکز داشته باشید. این روش شاید برای عبور از برخی تپه‌ها یا در مسابقات سرعتی جواب بدهد، اما در نهایت باعث شکست شما خواهد شد. وقتی به نزدیکی خط پایان برسید، خواهید دید که تیم‌های دیگر با داشتن استراتژی خاص خودشان، خیلی راحت از شما پیش می‌افتند و زودتر از خط پایان عبور می‌کنند. بنابراین حتما به کار تیمی اهمیت بیشتری بدهید.

دانلود بازی Tour de France 2020 / بررسی بازی Tour de France 2020

همان‌طور که گفتیم در مسابقات سرعتی یا Time Trial می‌توانید با تکیه بر مهارت‌های فردی به پیروزی دست پیدا کنید. در این مسابقات هدف اصلی حفظ تعادل و دستیابی به سرعت بالاتر است و لازم نیست با تیم خود همکاری داشته باشید. این بخش احتمالا برای این طراحی شده که بازیکن‌های جدید و تازه‌وارد هم بتوانند با بازی دوچرخه سواری Tour de France سرگرم شوند.

یکی دیگر از نکاتی که در رابطه با گیم پلی بازی Tour de France 2020 باید به آن اشاره کنیم، دوربین این بازی است. شما به جز زاویه دید معمولی که بازیکن را از پشت سر نشان می‌دهد، می‌توانید از زاویه اول شخص نیز کار را دنبال کنید. در این حالت، همه چیز را از زاویه نگاه ورزشکار می‌بینید و به طور کلی تجربه واقعی‌تری خواهید داشت. البته در حالت اول شخص یک ایراد بزرگ نیز بیشتر به چشم می‌آید و این ایراد چیزی نیست جز انیمیشن سایر دوچرخه‌سواران. وقتی از زاویه دوربین اول شخص استفاده می‌کنید، می‌توانید ورزشکارهای رقیب را از نزدیک‌تر ببینید و در این حالت است که متوجه می‌شود انیمیشن حرکات بدن آنها، چقدر مصنوعی کار شده است.

حالا که به انیمیشن دوچرخه‌سوارها اشاره کردیم، باید به حرکات غیرطبیعی تماشاگران مسابقه هم بپردازیم. البته در اکثر بازی‌های ورزشی، تماشاگرها انیمیشن چندان مناسبی ندارند. حتی در بازی‌های فوتبال مثل FIFA و PES هم وقتی از نزدیک به تماشاگرها نگاه کنیم، با صحنه‌های مسخره‌ای مواجه می‌شویم. اما این مورد در بازی دوچرخه سواری تور فرانسه 2020 بیشتر به چشم می‌آید، چون در این بازی شما به تماشاگرها خیلی نزدیک هستید و در تمام مسیر بازی که خیلی هم طولانی است، آنها را می‌بینید.

اگر در مورد داستان بازی Tour de France 2020 می‌پرسید هم باید بگوییم که این بازی بخش داستانی ندارد. البته شاید وجود چنین بخشی می‌توانست هیجان بازی را افزایش دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی بازی Tour de France 2020 بپردازیم و با نقاط قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شویم.

 


بررسی بازی Tour de France 2020


بازی دوچرخه سواری Tour de France

تا به اینجا فقط درباره ویژگی‌های گیم پلی بازی تور دو فرانس 2020 صحبت کردیم، اما در نقد و بررسی این بازی باید به نکات منفی نیز اشاره داشته باشیم. همان اولین نگاه به بازی Tour de France 2020 کافی است تا بلافاصله به یاد نسخه سال قبل این مجموعه بیفتید. از طراحی منوهای بازی گرفته تا ظاهر شخصیت‌ها و گرافیک آن، هیچ چیزی تغییر نکرده و انگار که همان بازی Tour de France 2019 را دوباره منتشر کرده باشند. از این بابت حق داریم که استودیوی Cyanide، سازنده این بازی را سرزنش کنیم. اما حداقل جای خوشحالی دارد که برخی از باگ‌های عجیب و غریب نسخه پارسال، در بازی جدید برطرف شده‌اند.

بازی تور دو فرانس 2020 بیشتر از آنکه حالت شبیه‌سازی ورزش دوچرخه سواری داشته باشد، یک بازی آرکید است. دو بخش اصلی در بازی وجود دارند که یکی Pro Leader و دیگری Pro Team نامیده می‌شود. در بخش Pro Leader شما می‌توانید هدایت یک دوچرخه‌سوار را بر عهده بگیرید و فقط روی قهرمان کردن او تمرکز کنید. اما در بخش Pro Team هدفت اصلی مدیریت کردن تیم است. از آنجا که دوچرخه سواری در جاده، بیشتر یک ورزش تیمی است تا انفرادی، حالت Pro Team شباهت بیشتری به مسابقات تور دو فرانس دارد. مسیرها را هم می‌توان در سه دسته کلی کوهستانی، تپه‌ای و جاده هموار قرار داد. هر ورزشکار با توجه به ویژگی‌های فیزیکی که دارد، در یکی از این جاده‌ها بهتر عمل می‌کند. بنابراین انتخاب تیمی که دارای ورزشکارانی با مهارت‌های مختلف باشد، تاثیر زیادی در موفقیت شما در این بازی خواهد داشت.

در حالت تیمی، شما هدایت شش رکاب‌زن را در یک مسابقه به دست می‌گیرید. در حین مسابقه می‌توانید به سرعت بین این رکاب‌زن‌ها سوییچ کنید و فرد دیگری را کنترل نمایید. بازی در این زمینه عملکرد خوبی دارد و سوییچ کردن بدون تاخیر انجام می‌شود. این امکان هم وجود دارد که دستورات مختلفی را به سایر رکاب‌زن‌های تیم خود بدهید و آنها با هوش مصنوعی که دارند، به خوبی از دستورات پیروی می‌کنند.

بازی تور دو فرانس 2020

یکی از ویژگی‌های جالب گیم‌پلی بازی که شبیه دنیای واقعی هم طراحی شده، امکان نوشیدن آب در هنگام مسابقه است. هر بازیکن دو قمقمه دارد که با رنگ‌های مختلف نشان داده می‌شوند. یکی از این قمقمه‌ها برای افزایش استقامت شماست و دیگری قدرت حملات را افزایش می‌دهد؛ یعنی کمک می‌کند که در رقابت نزدیک، رقیب خود را راحت‌تر پشت سر بگذارید. در نوشیدن از این قمقمه‌ها نباید زیاده‌روی کنید؛ چون مسیر مسابقه طولانی است (معمولا بالای 130 کیلومتر) و باید در تمام طول جاده، قدرت و استقامت خوبی داشته باشید. البته در بعضی نقاط روی مسیر می‌توانید قمقمه‌های خودتان را مجددا پر کنید.

بازی دوچرخه سواری تور دو فرانس 2020 نسبت به نسخه سال گذشته پیشرفت‌هایی داشته، اما در مجموع شباهت‌های زیادی به بازی قبلی دارد. در این بازی شاهد بهتر شدن صفحات لودینگ و همچنین برطرف شدن برخی مشکلات فنی شماره قبلی هستیم، اما موارد جدیدی که به بازی اضافه شده‌اند، آنقدر زیاد نیستند که بتوانیم آن را یک نسخه مستقل و کاملا جدید قلمداد کنیم.

اگر بخواهیم یک نتیجه‌گیری کوتاه از این بررسی داشته باشیم، باید بگوییم که طرفداران دوچرخه‌سواری می‌توانند لحظات خوبی را با بازی تور دو فرانس 2020 داشته باشند؛ چون بهترین بازی در همین رشته ورزشی به حساب می‌آید. اما اگر کسی طرفدار دوچرخه‌سواری نیست و حتی موقع پخش آن از تلویزیون فورا کانال را عوض می‌کند، بهتر است به سراغ این بازی نرود.

 


دانلود بازی Tour de France 2020


بازی دوچرخه سواری تور فرانسه

حالا که با ویژگی‌های مختلف بازی تور دو فرانس 2020 آشنا شدید، در ادامه می‌توانید به دانلود این بازی بپردازید. لینک‌های زیر مربوط به نسخه کم‌حجم این بازی هستند که ابتدا باید همه آنها را دانلود کنید و سپس از حالت فشرده خارج سازید. در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که برای انجام این بازی باید از گیم‌پد استفاده کنید و امکان کنترل با موس و کیبورد وجود ندارد.

 


سخن نهایی


بازی Tour de France

بازی دوچرخه سواری Tour de France مخصوص افرادی است که به این ورزش مفرح علاقه دارند. در این بازی می‌توانید مسابقات جذاب تور دو فرانس را از نزدیک تجربه کنید و با مسیرهای زیبای این مسابقات نیز آشنا شوید. پس اگر به دوچرخه‌‌سواری حرفه‌ای علاقه‌مند هستید و از یک تور رایگان 21 روزه برای تماشای طبیعت سه کشور اروپایی بدتان نمی‌آید، پیشنهاد می‌کنیم این بازی ورزشی را تجربه کنید.

نظر شما درباره بازی دوچرخه سواری تور فرانسه 2020 چیست؟ آیا تجربه بازی کردن عناوین این مجموعه را دارید؟ لطفا دیدگاه‌های خود را در این رابطه با ما با اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402