بیوگرافی نیکی کریمی | پر افتخارترین بازیگر زن پس از انقلاب

نیکی کریمی
  • twiter
  • linked-in
  • whatsapp

نیکی کریمی یکی از بهترین بازیگران زن سینما و تلویزیون است که علاوه بر درخشش در ایران در جشنواره‌های خارجی متعددی نیز حضور داشته است. در این مطلب مروری بر بیوگرافی نیکی کریمی و بهترین آثار او خواهیم داشت.

نیکی کریمی بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده محبوب سینما و تلویزیون ایران است که به عنوان یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان پس از انقلاب ایران شناخته می‌شود. این هنرمند پرطرفدار و دوست داشتنی در فیلم‌ها و سریال‌های خاطره‌انگیزی حضور داشته و در سال‌های اولیه فعالیت خود در عرصه بازیگری به یکی از هنرمندان پولساز و مطرح سینما تبدیل شد. نیکی کریمی فعالیت هنری خود را از سال 1368 آغاز کرد و با فیلم سینمایی «عروس» شناخته شد و به محبوبیت رسید.

بیوگرافی نیکی کریمی

او تا کنون جوایز داخلی و خارجی بسیاری کسب کرده و از موفق‌ترین هنرمندان سینمای ایران از لحاظ تعداد جوایز جهانی است. نیکی کریمی به واسطه چهره‌ زیبایش در سال 2017 از سوی وبگاه بازنت (Buzznet) در لیست «30 تن از زیباترین زنان دنیا» قرار گرفت. این بازیگر موفق و بی‌حاشیه، علاوه بر سینما در زمینه عکاسی و ترجمه کتاب نیز فعالیت دارد و علاوه بر آن به عنوان داور در جشنواره‌های خارجی متعددی حضور داشته است. در ادامه این مقاله از پلازا زندگینامه نیکی کریمی و بهترین فیلم‌های او را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

فهرست مطالب

بیوگرافی نیکی کریمی

در این بخش زندگینامه نیکی کریمی از ابتدای نوجوانی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت را مورد بررسی قرار می‌دهیم و شما را با این چهره محبوب سینما و تلویزیون بیشتر آشنا خواهیم کرد.

اوایل زندگی

نیکی کریمی در تاریخ 19 آبان 1350 در تهران به دنیا آمد، اما اصالتا تفرشی است. او در یک خانواده 5 نفره بزرگ شده و یک برادر به نام خشایار و یک خواهر به نام نازنین دارد. خانواده نیکی کریمی در انگلستان زندگی می‌کنند، اما او به واسطه موقعیت شغلی‌اش در ایران سکونت دارد. این هنرمند در رشته تجربی دیپلم گرفت و برای ادامه تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت، اما پس از مدتی از ادامه تحصیل در این رشته انصراف داد و به ایران بازگشت.

همچنین بخوانید :

زندگینامه نیکی کریمی

شروع فعالیت در سینما

نیکی کریمی نیز مانند اکثر بازیگران معروف از کودکی به بازیگری و سینما علاقه‌مند بود و در دوران دبستان در تئاترهای کوچک مدرسه بازی می‌کرد. او تا پایان دوره دبیرستان به صورت جدی به عرصه بازیگری وارد نشد و تنها گاهی اوقات در تئاتر فعالیت می‌کرد. اما پس از اتمام دوره دبیرستان و اخذ مدرک دیپلم تصمیم گرفت به دنبال علاقه کودکی خود برود و وارد سینما شود. اولین حضور سینمایی نیکی کریمی در سال 1368 و زمانی که تنها 18 سال داشت، اتفاق افتاد. او در فیلم سینمایی «وسوسه» در مقابل دوربین جمشید حیدری قرار گرفت و برای اولین بار در یک فیلم سینمایی حضور پیدا کرد.

فیلم های نیکی کریمی

ایفای نقش در فیلم وسوسه موجب کشف و دیده شدن نیکی کریمی توسط کارگردانان دیگر شد و پس از آن پیشنهادهای کاری بسیاری دریافت کرد. دومین حضور جدی او در سینما، یک سال پس از فیلم وسوسه یعنی در سال 1369 اتفاق افتاد و نیکی کریمی این بار در مقابل دوربین بهروز افخمی قرار گرفت و در فیلم سینمایی «عروس» حضور پیدا کرد.

او در این فیلم به عنوان بازیگر نقش اول زن به ایفای نقش پرداخت و با ابوالفضل پورعرب همبازی شد. فیلم عروس، شهرت و محبوبیت بسیاری برای نیکی کریمی به ارمغان آورد و باعث شد این هنرمند تازه‌کار اما با استعداد در میان مردم شناخته شود و طرفداران بسیاری پیدا کند. این فیلم در آن زمان با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد و فروش قابل توجهی در گیشه داشت.

همچنین بخوانید :

سریال های نیکی کریمی

نیکی کریمی پس از تجربه موفق بازی در فیلم عروس، این بار مورد توجه مسعود کیمیایی قرار گرفت و در سال 1370 در فیلم «ردپای گرگ» حضور پیدا کرد. او در این فیلم با فرامرز قریبیان و گلچهره سجادیه همبازی شد و در این اثر نیز بازی بسیار خوبی از خود ارائه داد. نیکی کریمی پس از این فیلم، توجه داریوش مهرجویی را به خود جلب کرد و در سال 1371 در فیلم «سارا» به عنوان بازیگر نقش اول زن حضور پیدا کرد و با اساتیدی چون امین تارخ و زنده‌یاد خسرو شکیبایی همبازی شد. این هنرمند برای بازی در فیلم سارا دو جایزه «بهترین بازیگر زن» را از جشنواره‌های سن سباستین و نانت دریافت کرد و مورد تحسین قرار گرفت.

این حضور موفق و درخشان سبب شد تا داریوش مهرجویی در سال 1373 برای فیلم بعدی خود به نام «پری» نیز به نیکی کریمی پیشنهاد همکاری دهد و او را برای بازیگر نقش اول زن فیلم خود انتخاب کند. البته دلیل دو سال وقفه و عدم فعالیت نیکی در سینما این بود که پس از پایان فیلمبرداری فیلم سارا برای تحصیل در رشته طراحی لباس به آمریکا رفت، اما پس از دو سال انصراف داد و به ایران بازگشت. پس از آن در فیلم پری مجددا افتخار همکاری با مرحوم خسرو شکیبایی را داشت و باری دیگر توانست در مقابل دوربین داریوش مهرجویی قرار گیرد.

نیکی کریمی و همسرش

او برای بازی درخشان و هنرمندانه خود در فیلم پری، نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت. نیکی کریمی با حضور در چند فیلم دیگر به شهرت و محبوبیت رسید و طرفداران بسیاری پیدا کرد. پس از آن دیگر مسیر بازیگری برای او هموار شد و با کارگردانان بزرگ و نام آشنای دیگری چون ابراهیم حاتمی‌کیا، زنده یاد علی حاتمی، عباس کیارستمی، داریوش فرهنگ و تهمینه میلانی همکاری کرد و به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن سینمای ایران شناخته شد.

این هنرمند در سال 1374 برای اولین بار با ابراهیم حاتمی‌کیا همکاری کرد و در یکی از آثار ماندگار او به ایفای نقش پرداخت. نیکی کریمی در فیلم بوی پیراهن یوسف حضور پیدا کرد و با استاد علی نصیریان همبازی شد و این فیلم نیز مانند سایر فیلم‌های او با استقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان رو به رو شد. این هنرمند توانمند در دهه 70 بسیار پرکار و فعال بود و در آثار متعددی حضور پیدا کرد که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به فیلم‌هایی چون جهان پهلوان تختی (1373)، برج مینو (1375)، روانی (1376)، سیب سرخ حوا (1377)، دو زن (1377) و نسل سوخته (1378) اشاره کنیم.

همچنین بخوانید :

نیکی کریمی در فیلم بوی پیراهن یوسف

نیکی کریمی در دهه 80 نیز پرکار و فعال بود و در چندین فیلم به یادماندنی و پرفروش به ایفای نقش پرداخت. او در سال 1380 برای دومین مرتبه در مقابل دوربین تهمینه میلانی قرار گرفت و در فیلم «نیمه پنهان» حضور پیدا کرد. پیش از آن نیز در فیلم «دو زن» تجربه همکاری با تهمینه میلانی را داشت و در فیلم نیمه پنهان باری دیگر برای بازی در نقش اول انتخاب شد. یک سال بعد یعنی در سال 1381 نیز مجددا در فیلم «واکنش پنجم» با تهمینه میلانی همکاری کرد و حضور درخشانی در این فیلم داشت.

واکنش پنجم در زمان اکران فروش بسیار خوبی در گیشه داشت و بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کرد. زیرا در این فیلم به مصائب زنان که محوریت اصلی فیلم‌های تهمینه میلانی است، پرداخته شده و نیکی کریمی نیز در نقش زنی درمانده و بی‌پناه، بسیار خوش درخشید و به خوبی از عهده آن برآمد. از دیگر فیلم‌های موفق و پرمخاطب نیکی کریمی در دهه 80 می‌توانیم به فیلم‌هایی چون واکنش پنجم (1381)، زن دوم (1386)، محاکمه در خیابان (1387) و بیداری (1387) اشاره کنیم.

زندگی شخصی نیکی کریمی

با عبور از دهه 80 و ورود به دهه 90 نیکی کریمی همچنان به عنوان یکی از بازیگران فعال سینما شناخته می‌شد و در چندین سریال و فیلم سینمایی حضور پیدا کرد. در این میان نیز به فیلمسازی، داوری در جشنواره‌های خارجی مختلف و ترجمه کتاب مشغول بود و فعالیتش را گسترش داد و خود را به بازیگری محدود نکرد. حضور در شبکه نمایش خانگی نیز یکی دیگر از تحولات این هنرمند در دهه 90 بود که موجب درخشش بیشتر او شد. نیکی کریمی در سریال آقازاده و ممنوعه در شبکه نمایش خانگی ایفای نقش کرد و در این دو سریال نیز حضور جذاب و متفاوتی داشت.

کارگردانی نیکی کریمی

همانطور که اشاره کردیم، نیکی کریمی علاوه بر بازیگری تجربه ساخت چندین فیلم را نیز داشته است، اما فیلم‌های او بنا بر دلایل نامعلوم در ایران مورد کم لطفی قرار گرفتند. ایده فیلمسازی زمانی در ذهن این هنرمند شکل گرفت که در فیلم A.B.C Africa به عنوان دستیار در کنار عباس کیارستمی حضور داشت. او در سال 1380 پس از این تجربه و رسیدن به جایگاهی قابل قبول در بازیگری، مستندی به نام «داشتن یا نداشتن» را ساخت و برای اولین مرتبه در مقام کارگردان فعالیت کرد. موضوع این مستند درباره زوج‌های ناباروری است که برای درمان به کلینیک رویان مراجعه می‌کنند. این مستند مورد توجه منتقدان قرار گرفت و برنده جایزه باران شد.

نیکی کریمی در فیلم دسته دختران

پس از این مستند در سال 1383 اولین فیلم بلند خود به نام «یک شب» را ساخت و علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن را نیز بر عهده داشت. متاسفانه این فیلم به دلیل شرایط ممیزی در ایران اکران نشد، اما در جشنواره‌های خارجی چون جشنواره فیلم کن مورد توجه قرار گرفت. سه سال بعد یعنی در سال 1385 نیکی کریمی فیلم بعدی خود به نام «چند روز بعد» را ساخت که در این فیلم به عنوان کارگردان، نویسنده و بازیگر حضور داشت. فیلم چند روز بعد نیز مانند فیلم پیشین او به دلیل مسائل مربوط به ممیزی هنوز در ایران اکران نشده و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

این مسائل و مشکلات نیکی کریمی را از ساخت فیلم منصرف نکردند. این هنرمند مصمم و حرفه‌ای در سال 1389 سومین فیلم بلند خود به نام «سوت پایان» را ساخت. این فیلم در سطح جهانی بسیار خوش درخشید و در جشنواره‌های خارجی مختلفی چون پوسان کره جنوبی، وزول فرانسه، مانهایم آلمان و غیره به نمایش درآمد. فیلم سوت پایان توانست جایزه اصلی جشنواره مانهایم آلمان و سه جایزه از جشنواره وزول فرانسه را دریافت کند.

جوایز نیکی کریمی

نیکی کریمی در سال 1391 مستندی دیگر به نام «روزی روزگاری فوتبال» را ساخت که از شبکه نمایش خانگی منتشر شد. پس از آن نیز چهارمین فیلم بلند خود به نام «شیفت شب» را در سال 1393 ساخت و در این فیلم علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کنندگی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشت. آخرین ساخته این هنرمند در مقام کارگردان نیز فیلم سینمایی «آتابای» است که در سال 1398 با حضور بازیگران مطرحی چون هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی و جواد عزتی ساخته شد. آتابای در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و بازخوردهای مثبتی از سوی مخاطبان دریافت کرد، اما موفق به کسب جایزه نشد.

زندگی شخصی نیکی کریمی

نیکی کریمی از جمله هنرمندانی است که همیشه حریم خصوصی خاصی برای خود قائل است و زندگی شخصی خود را از زندگی کاری‌اش متمایز کرده است. شایعاتی درباره نیکی کریمی و همسرش وجود دارد که همگی آنها اخبار زرد و دروغین هستند و این هنرمند تاکنون ازدواج نکرده است. وقتی از او درباره ازدواجش سوال شد، او در پاسخ گفت که دور از ادب و نزاکت است که از کسی درباره ازدواجش سوالی پرسیده شود.

 

او تنها گاهی اوقات از پدر و مادر خود عکسی در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند و اغلب درباره کارها و فعالیتش در سینما، عکس‌هایی را به اشتراک می‌گذارد و در فضای مجازی بسیار بی‌حاشیه است. زندگی خصوصی نیکی کریمی همیشه خط قرمز او بوده و به همین دلیل هیچگاه اطلاعات زیادی را درباره خود و خانواده‌اش در اختیار رسانه‌‌ها و خبرنگاران قرار نداده است.

نیکی کریمی ورزش را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کند. او بدنسازی و فیتنس انجام می‌دهد و گاهی نیز تنیس بازی می‌کند. او درباره ورزش می‌گوید که تحت هیچ شرایطی برنامه ورزشش را تغییر نمی‌دهد. خانم کریمی همیشه سعی کرده همیشه ورزش را به صورت منظم دنبال کند. او حتی هنگام فیلمبرداری نیز ورزش را رها نمی‌کند؛ چرا که معتقد است برنامه نامنظم هیچ فایده‌ای ندارد.

خانم کریمی هیچ رژیم غذایی خاصی را دنبال نمی‌کند. اما تمام مواد غذایی که خود را مدیریت کرده و سعی می‌کند سالم غذا بخورد. او بارها گفته که برای تناسب اندام و داشتن یک زندگی سالم باید تمام مواد غذایی را مصرف کرد و غذاها را در حد تعادل استفاده کرد. او هفته‌ای یک بار گوشت می‌خورد و می‌گوید در رژیم غذایی او شکر و روغن نقشی ندارند. همچنین، آدم هنگام پیری باید میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کرده و از فست‌فود، سوسیس و کالباس استفاده نکند.

یک نکته جالب درباره خانم نیکی کریمی این است که او در گذشته بسیار خرافاتی بوده و به فال قهوه اعتقاد خاصی داشته است. اما اکنون این طرز تفکر او تغییر کرده و اعتقادی به فال ندارد.

نیکی کریمی گفته است که به انگلستان، آمریکا، فرانسه و آلمان علاقه خاصی دارد. این علاقه بیشتر به خاطر سبک موسیقی خاص هر کدام از این کشورها است.

ترجمه کتاب

نیکی کریمی ترجمه کتاب را از سال 1380 آغاز کرد و در کنار بازیگری و کارگردانی در زمینه ترجمه کتب مختلف نیز فعالیت کرد. او تا کنون چندین کتاب رمان و کتاب شعر را به زبان فارسی ترجمه کرده است که اسامی آن‌ها به شرح زیر است:

  • رمان آوازهایی که مادرم به من آموخت (زندگینامه مارلون براندو – 1380)
  • کتاب شعر بار دیگر، تولدی دیگر (گزیده اشعار فروغ فرخزاد به همراه ترجمه اشعار به انگلیسی و لوح فشرده دکلمه اشعار توسط نیکی کریمی – 1383)
  • رمان نزدیکی (1384)
  • رمان نور ماه بر درختان کاج (1385)
  • مجموعه اشعار یکصد شاعر زن چینی
  • رمان عشق زمان غم (مجوز انتشار دریافت نکرده است)

عکاسی و نمایشگاه عکس

نیکی کریمی در حوزه عکاسی نیز دستی بر آتش دارد و تا کنون نیز چندین نمایشگاه عکس از آثار خود برگزار کرده است. سبک عکاسی او عمدتا عکاسی از طبیعت است، اما عکاسی پرتره را نیز تجربه کرده و علاوه بر بازیگری، عکاس ماهر و خوش قریحه‌ای نیز هست. گالری‌ها و نمایشگاه‌های عکس نیکی کریمی در چندین سال اخیر شامل موارد زیر است:

  • نمایشگاه اکسپوی موسسه صبا (1387)
  • گالری گلستان (1388)
  • گالری توتال آرت در دبی (1389)
  • گالری گلستان (1391)
  • نمایشگاه گل مردگی (1396)
همچنین بخوانید :

حواشی نیکی کریمی

خانم نیکی کریمی حواشی زیادی در زندگی حرفه‌ای خود داشته است. یکی از این حواشی درباره فیلم آذر بود. حمیدرضا آذرنگ بازیگر فیلم آذر بخاطر حذف شدنش از تبلیغات این فیلم صحبت‌های بسیار تندی را نسبت به این خانم زده بود. هر چند آقای آذرنگ نامی از ایشان نبرد، اما با توجه به آدرس‌هایی که در صحبت‌ها به کار برده بود، مشخص شد منظورشان خانم کریمی بوده است.

علاوه بر این، خود خانم کریمی نیز بعد از پخش تیزرهای تبلیغاتی از تلوزیون صدا و سیما، بسیار عصبانی شده و تمام تلوزیون را به زن ستیزی و نادیده گرفتن بانوان متهم کرد.

حواشی نیکی کریمی

جوایز نیکی کریمی

نیکی کریمی در طول سال‌های فعالیت خود در سینما، جوایز ارزشمند و متعددی در جشنواره‌های داخلی و خارجی دریافت کرده است. در جدول زیر می‌توانید فهرست جوایز این هنرمند را مشاهده کنید.

سالعنوان جایزهجشنواره
1992جایزه مونگولفیه نقره‌ای بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم ساراجشنواره سه قاره نانت
1993جایزه صدف نقره‌ای بازیگر نقش اول زن برای بازی در فیلم ساراجشنواره فیلم سن سباستین اسپانیا
1999جایزه بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم دو زنجشنواره فیلم نائورمینا ایتالیا
2001جایزه بهترین بازیگر برای بازی در فیلم نیمه پنهانجشنوار فیلم قاهره
2005جایزه الکساندر طلایی برای کارگردانی فیلم یک شبجشنواره فیلم تسالونیکی یونان
2005جایزه عصای سفید برای کارگردانی فیلم یک شبجشنواره فیلم تورین ایتالیا
2012جایزه دبیرستان برای کارگردانی فیلم سوت پایانجشنواره فیلم وزول فرانسه
2012جایزه اینالکو داوران برای کارگردانی فیلم سوت پایانجشنواره فیلم وزول فرانسه
2012جایزه امیل گوئیمت برای کارگردانی فیلم سوت پایانجشنواره فیلم وزول فرانسه
2012جایزه بهترین فیلم برای کارگردانی فیلم سوت پایانجشنواره فیلم مانهایم هایدلبرگ آلمان
2017تندیس کلوزآپ طلایی و لوح تقدیر برای تهیه‌کنندگی فیلم آذرجشنواره فیلم شید
2017تندیس کلوزآپ طلایی و لوح تقدیر برای بازی در فیلم آذرجشنواره فیلم شید
1378تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم دو زنجشن خانه سینما
1381سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن برای فیلم دیوانه‌ای از قفس پرید و واکنش پنجمجشنواره فیلم فجر
1390بهترین بازیگر زن برای بازی در فیلم زن دومجشنواره بین‌المللی فیلم کیش

علت ازدواج نکردن نیکی کریمی

بهترین فیلم های نیکی کریمی

تعداد فیلم های نیکی کریمی از ابتدای شروع فعالیتش در سینما بسیار زیاد است و این هنرمند تا کنون در فیلم‌های درخشانی ایفای نقش کرده است. تعداد آثار تلویزیونی نیکی کریمی در مقایسه با فیلم‌های سینمایی او بسیار کم است و این هنرمند تا کنون در چهار سریال تلویزیونی حضور داشته است که مهم‌ترین آن سریال «کیمیا» به کارگردانی جواد افشار است که در سال 1394 از شبکه دوم سیما به نمایش در آمد. سریال‌های «ممنوعه» و «آقازاده» نیز سریال های نیکی کریمی در شبکه نمایش خانگی هستند. در جدول زیر می‌توانید بهترین فیلم‌های این هنرمند را مشاهده کنید:

سال ساختنام فیلمکارگردان
1369عروسبهروز افخمی
1370ردپای گرگمسعود کیمیایی
1371ساراداریوش مهرجویی
1373پریداریوش مهرجویی
1373جهان پهلوان تختیزنده یاد علی حاتمی و بهروز افخمی
1374بوی پیراهن یوسفابراهیم حاتمی‌کیا
1375برج مینوابراهیم حاتمی‌کیا
1376روانیداریوش فرهنگ
1377سیب سرخ حواسعید اسدی
1377دو زنتهمینه میلانی
1380نیمه پنهانتهمینه میلانی
1381واکنش پنجمتهمینه میلانی
1381دیوانه‌ای از قفس پریداحمدرضا معتمدی
1386زن‌ها فرشته‌اندشهرام شاه حسینی
1386زن دومسیروس الوند
1393چهارشنبه 19 اردیبهشتوحید جلیلوند
1395آذرمحمد حمزه‌ای

 

آلبوم عکس نیکی کریمی

کلام آخر

ما در این مطلب زندگینامه نیکی کریمی هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده محبوب و پرطرفدار سینما و تلویزیون ایران را به شما معرفی کردیم. همانطور که خواندید او از کودکی به بازیگری علاقه داشته و در تئاترهای کوچک مدرسه حضور پیدا می‌کرد. اولین فعالیت جدی او در سینما در سال 1368 و با بازی در فیلم وسوسه اتفاق افتاد و پس از آن نیز با بازی در فیلم عروس به شهرت و محبوبیت رسید. این هنرمند در سطح داخلی و خارجی جوایز بسیاری کسب کرده و به عنوان داور نیز در جشنواره‌های بین‌المللی حضور داشته است. شما کدامیک از فیلم های نیکی کریمی را بیشتر می‌پسندید؟ لطفا نظرات خود را در بخش ارسال دیدگاه با پلازا به اشتراک بگذارید.

{{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.rate)}}
تعداد رای: {{farsiNumber(model.mPrc.data && model.mPrc.data.count)}} نفر
{{farsiNumber(n)}}
مقالات مرتبط
دیدگاه شما
captcha
جدول فروش فیلم ها
  • 956.366 میلیارد دلار
    Oppenheimer
    اکران: 21 جولای 2023
  • 571.721 میلیارد دلار
    Wonka
    اکران: 15 دسامبر 2023
  • 423.489 میلیارد دلار
    Aquaman and the Lost Kingdom
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 221.893 میلیارد دلار
    Migration
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 206.185 میلیارد دلار
    Trolls Band Together
    اکران: 17 نوامبر 2023
  • 156.771 میلیارد دلار
    Killers of the Flower Moon
    اکران: 19 اکتبر 2023
  • 151.782 میلیارد دلار
    Anyone But You
    اکران: 22 دسامبر 2023
  • 92.691 میلیارد دلار
    Mean Girls
    اکران: 12 ژانویه 2023
  • 89 میلیارد دلار
    Wish
    اکران: 22 نوامبر 2023
  • 51.6558 میلیارد دلار
    The Boys in the Boat
    اکران: 25 دسامبر 2023
  • 314.343 میلیارد تومان
    فسیل
    اکران: 22 اسفند 1401
  • 248.7 میلیارد تومان
    هتل
    اکران: 05 مهر 1402
  • 77.5419 میلیارد تومان
    شهر هرت
    اکران: 22 تیر 1402
  • 59.6495 میلیارد تومان
    بچه زرنگ
    اکران: 02 شهریور 1402
  • 49.8288 میلیارد تومان
    ویلای ساحلی
    اکران: 23 آبان 1398
  • 49.4606 میلیارد تومان
    هاوایی
    اکران: 13 دی 1402
  • 25.0594 میلیارد تومان
    نارگیل 2
    اکران: 18 مرداد 1402
  • 24.7578 میلیارد تومان
    ورود خروج ممنوع
    اکران: 15 آذر 1402
  • 19.6814 میلیارد تومان
    سه کام حبس
    اکران: 05 اردیبهشت 1402
  • 19.4418 میلیارد تومان
    آهنگ دو نفره
    اکران: 30 فروردین 1402